Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Hobbytrade Mz 1459 - DSB.

God aften godtfolk.

Jeg går med tankerne om at købe en hobbytrade mz iv maskine. Nr 1459.

Det er jo en maskine med et par år på bagen. Men har fundet en fabriksny model, så det er jo fint.

Men er der noget at være OBS på? Kan huske at have læst et sted at netop denne type mz har haft bøvl med flækkede tandhjul. 

 

Er det noget der kan bekræftes inden jeg smider et større beløb efter sådan en svend?

 

 

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Hej

Mig bekendt har der ikke være problemer.me MZ IV Senere genoptryk af MZ 1 og 2 har fået andre motorer og andre ændringer

Du skal dog nok lige opsmøre den, hvis det er en jomfru, da fedtet kan være blevet stiv

VH rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 1 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Ja serie 1 og 2 har jeg også hørt den melding om :-) 

Jeg opsmører altid nye lokomotiver hvis de er mere en 4-5 år gamle. 

F.eks Roco MZ og MY modeller tilbage fra 2005-2008.

De bliver pillet helt fra hinanden og så bliver det gamle fedt skrabet ud og nyt smurt på :-) 

 

Hyggearbejde :-) 

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

-Magnus-

skole

Indlæg: 4

PB

hej

Hobby trade mzern har jeg ikke hørt bøvl.

ic3 hobbytrade har jeg hørt bøvl om.

me hobbytrade har jeg hørt bøvl om.

så jeg vil mene at du godt kan være sikker på at få en god mzer UDEN BØVL. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Magnus, hobbytrade har aldrig lavet IC3.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Der har være lavet mange udgaver af Hobbytrade ME.

De første var ikke gode, men efterhånden blev der lavet en del forbedringer, og tilpasninger.

Grundlæggende var der problemer med værktøjskvaliteten på gearkasserne, som nok skulle have haft nogle nye værktøjer.

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Krølle

Indlæg: 75

PB

Mine MZ 1448 og 1459 fra Hobby Trade er de to mest velkørende MZ jeg har i samlingen. Jeg kunne godt finde på at købe den kommende MZ IV fra Hobby Trade, selv om jeg ikke har brug for flere Smile

__________________

H0, DC, Dansk, Epoke IV-V, Roco kortkobling, Lenz digitalstyring med RailCom.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

På et tidspunkt hed det sig, at der ville komme en ny portion MZ IV i 2016. Det skete som bekendt ikke, men nu fremgår planerne da af deres hjemmeside: http://hobbytrade.dk/?page_id=529

Er der nogen, der ved mere om versionerne? Personligt er jeg (som brugernavnet antyder) mest til firkantede puffer, plov og bøjler, og da der både kommer en DSB 1454 og 1456, har man vel lov at håbe, at mindst den ene er "senfirserudgaven".

Kan se af gamle links, at MZ 1461 i sidste omgang blev nærmest foræret væk (995 og 899 kr.) af forhandlerne, og har siden ærgret mig en hel del over, at jeg ikke var gået i gang med modeltog igen på det tidspunkt...

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Krølle skrev:

Mine MZ 1448 og 1459 fra Hobby Trade er de to mest velkørende MZ jeg har i samlingen. Jeg kunne godt finde på at købe den kommende MZ IV fra Hobby Trade, selv om jeg ikke har brug for flere Smile

Jeg har samme oplevelse af de 2 maskiner - det er rene Duracell kaniner, de kører og kører og kører....................

Jeg spurgte ind til de nye udgaver da der var messe i Rødovre, og de skulle netop være gået i produktion. Og så med forbehold for transport mv. så er det altså på vej.

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.