Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

Erfaringer med Dekas TWA-800B søges

Jeg har et par af Hobbytrades TWA-800B-vogne (lavgulvede autotransportvogne), men køreegenskaberne er ikke i top. De triller meget trægt, så vidt jeg kan gennemskue på grund af den anderledes måde akslerne er monteret på. Stiller man vognen på 2% stigning, flytter den sig ikke...

Jeg ser at Dekas har lavet samme vogntype (https://dekas.dk/da/produkter/twa-800b/) - men hvordan mon de trilller? Er der nogen der har Dekas-vognene og kan bidrage med erfaringer?

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Dekas har designet vognene til McK.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

Bent_P skrev:

Dekas har designet vognene til McK.

Jeg mindes ikke at have set, at McK også har vogntypen?

 

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

nå nej, jeg tog fejl der, unskyld.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Er det de samme vogne: https://www.nme-online.de/530601-1.html ?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

Gert skrev:

Er det de samme vogne: https://www.nme-online.de/530601-1.html ?

mvh,
Gert

Det ser det ikke ud til at være, nej.

 

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

TireBurner skrev:

Jeg har et par af Hobbytrades TWA-800B-vogne (lavgulvede autotransportvogne), men køreegenskaberne er ikke i top. De triller meget trægt, så vidt jeg kan gennemskue på grund af den anderledes måde akslerne er monteret på. Stiller man vognen på 2% stigning, flytter den sig ikke...

Jeg ser at Dekas har lavet samme vogntype (https://dekas.dk/da/produkter/twa-800b/) - men hvordan mon de trilller? Er der nogen der har Dekas-vognene og kan bidrage med erfaringer?

Hej Dennis

De ruller desværre ikke bedre end de gamle. Det er samme konstruktion. Jeg har selv forsøgt at forbedre resultatet en smule. Dog er det ikke nemt og kan nemt gå galt. Jeg har skiftet hjulene til RP25 samt fræst en smule i plastlaget opad. Derudover har jeg boret ud til penolerne, så de kan være der. Det giver en lidt bedre rulleevne uden dog at være imponerende. 

Hilsen Jan

 

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

spazerman skrev:

TireBurner skrev:

Jeg har et par af Hobbytrades TWA-800B-vogne (lavgulvede autotransportvogne), men køreegenskaberne er ikke i top. De triller meget trægt, så vidt jeg kan gennemskue på grund af den anderledes måde akslerne er monteret på. Stiller man vognen på 2% stigning, flytter den sig ikke...

Jeg ser at Dekas har lavet samme vogntype (https://dekas.dk/da/produkter/twa-800b/) - men hvordan mon de trilller? Er der nogen der har Dekas-vognene og kan bidrage med erfaringer?

Hej Dennis

De ruller desværre ikke bedre end de gamle. Det er samme konstruktion. Jeg har selv forsøgt at forbedre resultatet en smule. Dog er det ikke nemt og kan nemt gå galt. Jeg har skiftet hjulene til RP25 samt fræst en smule i plastlaget opad. Derudover har jeg boret ud til penolerne, så de kan være der. Det giver en lidt bedre rulleevne uden dog at være imponerende. 

Hilsen Jan

 

Tusind tak for svar - det var desværre det jeg frygtede. Men så sparer jeg da de penge  Smile

 

 

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

spazerman skrev:

Hej Dennis

De ruller desværre ikke bedre end de gamle. Det er samme konstruktion. Jeg har selv forsøgt at forbedre resultatet en smule. Dog er det ikke nemt og kan nemt gå galt. Jeg har skiftet hjulene til RP25 samt fræst en smule i plastlaget opad. Derudover har jeg boret ud til penolerne, så de kan være der. Det giver en lidt bedre rulleevne uden dog at være imponerende. 

Hilsen Jan

 

Hej Jan,

Tak for at dele erfaring med os.

Det er kedelig læsning. Jeg havde ellers denne her vogntype på ønskesedlen. Men hvis de ikke ruller/kører bedre end Hobbytrade modellen, så er jeg bange for at de må stryges fra ønskelisten  Puzzled

Øv Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

Hej igen. 

ja det er lidt øv. Men prøv at få en forhandler til at vise modellen og dan jeres egen erfaringer. Men fakta er at der ikke er ændret på modellen.

hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.