Jeg er i tvivl om hvilken producents model, der må betegnes som mest korrekt udført. Jeg tænker former, mål og deltaljer ift konkret forbillede.
Min egen vurdering er umiddelbart enten Märklin/TRIXs nye udgave eller NMJs?
Nogen der kender svaret?
Jeg er i tvivl om hvilken producents model, der må betegnes som mest korrekt udført. Jeg tænker former, mål og deltaljer ift konkret forbillede.
Min egen vurdering er umiddelbart enten Märklin/TRIXs nye udgave eller NMJs?
Nogen der kender svaret?
MAB
Staten
Indlæg: 548
Jeg er i tvivl om hvilken producents model, der må betegnes som mest korrekt udført. Jeg tænker former, mål og deltaljer ift konkret forbillede.
Min egen vurdering er umiddelbart enten Märklin/TRIXs nye udgave eller NMJs?
Nogen der kender svaret?
Hilsen Martin
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Jeg er i tvivl om hvilken producents model, der må betegnes som mest korrekt udført. Jeg tænker former, mål og deltaljer ift konkret forbillede.
Min egen vurdering er umiddelbart enten Märklin/TRIXs nye udgave eller NMJs?
Nogen der kender svaret?
Hvis Heljan fjernede støbegrater og fandt en bedre løsning for skørt/sneplove ville NMJ få kamp til stregen. Men forskellen på Heljan, Roco, Märklin/Trix, Long og B Model er ikke stor.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Togsøn
Indlæg: 222
Hejsa.
Jeg mener nu Heljan er klart bedre en Roco, de to nederste lygter er klart for store i Roco, men perfekte i mål for Heljan.
Køb lysprintet fra Togdillen eller en NY Heljan MY så får du slutlys.
Ved en rensning af Heljans hjul kører de faktisk godt.
Hilsen Erling.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Helt enig med Flemming, der er ikke et entydigt svar. Alle modeller har både fordele og ulemper.
Hilsen Martin
Thomas Jespersen
Indlæg: 426
Rocos har de flotteste fronvinduer. Selvom sidevinduerne er for små så syntes jeg det er den der rammer bedst.
Thomas
ct
Indlæg: 210
Er det at forstå at NMJs model er den der er tættest på at være mest korrekt? Flemming? Jeg har ikke helt forstået hvad du mener med de mangle tankestreger
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Er det at forstå at NMJs model er den der er tættest på at være mest korrekt? Flemming? Jeg har ikke helt forstået hvad du mener med de mangle tankestreger
Jeg tænker det er den Flemming mener er mest korrekt ja.
Og den giver helt sikkert et godt helhedsindtryk:
Den er dog heller ikke uden fejl:
Men som andre har angivet er "smag og behag forskellig"...
Selv har jeg oprindelig haft Roco's, men har skiftet ud og er endt med at købe alle 3 stk. af Märklin's "nye" MY - som Flemming siger er en "Belgier"...
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
TogSvendsen
Indlæg: 470
På hvilken måde er Märklins nye MY en belgier?
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
På hvilken måde er Märklins nye MY en belgier?
Det vil jeg faktisk også gerne vide
(ikke at det dog får mig til at skifte mine ud...)
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Den gamle Märklin 3067 støbningsserie var en (for kort) belgier ... Cirklen på vinduet bl.a.
Den nye serie er helt anderledes flot.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Jeg er i tvivl om hvilken producents model, der må betegnes som mest korrekt udført. Jeg tænker former, mål og deltaljer ift konkret forbillede.
Min egen vurdering er umiddelbart enten Märklin/TRIXs nye udgave eller NMJs?
Nogen der kender svaret?
Uden at ville starte endnu en "Heljan krig", så er vil jeg personligt ikke pege på Heljan, hvis du vil have den flotteste og mest korrekte MY model på markedet. Deres MY er meget velkørende maskiner, men uden i mine øjne vigtige detaljer som blandt andet rangerhåndtag og hvide ringe om de røde slutlygter. Små detaljer som jeg personligt lægger stor vægt på. Men det er selvfølgelig en smagssag.
Det der dog skinner mig mest i øjnene ved Heljan´s MY (og MX), det er den "støbe linje" som modellerne har "over snuden". Den er ikke køn.
Jeg vil pege på NMJ eller Märklin´s nye MY`ere, som værende det mest korrekte. (Dog skal du være opmærksom på, at ploven på NMJ MY´erne kan give problemer ved kørsel og støde på skinnerne)
Selv er jeg mest glad for Roco´s versioner af MY, selvom jeg godt ved at de på enkelte punkter ikke er 100% vellignende. Men jeg synes det er flotte og meget velkørende lokomotiver.
El Capitan
Indlæg: 141
På hvilken måde er Märklins nye MY en belgier?
Det vil jeg faktisk også gerne vide
(ikke at det dog får mig til at skifte mine ud...)
Jeg gætter på, at det er noget med lygterne. De sidder for tæt på hinanden, eller for langt mod midten af snuden, eller hvordan man nu vil udtrykke det.
Det samme problem havde Fleischmanns gamle MY - den hvor skørterne drejede med boggierne. Jeg undrede mig dengang over, hvordan man som fabrikant dog kunne placere lygterne så forkert ... indtil jeg en dag langt senere mødte den belgiske 1:1 Nohab "live", og så gik det op for mig, at lygterne sad korrekt i forhold til denne, og at modellen var en belgier med dansk bemaling.
Mvh
Jens
"Kan De se noget forude? Nej vel? Udmærket, så får De grønt ..."
- Brodersen
YouTube: https://www.youtube.com/user/SteamPower4ever
cbt
Indlæg: 1.167
På hvilken måde er Märklins nye MY en belgier?
Det vil jeg faktisk også gerne vide
(ikke at det dog får mig til at skifte mine ud...)
Jeg gætter på, at det er noget med lygterne. De sidder for tæt på hinanden, eller for langt mod midten af snuden, eller hvordan man nu vil udtrykke det.
Det samme problem havde Fleischmanns gamle MY - den hvor skørterne drejede med boggierne. Jeg undrede mig dengang over, hvordan man som fabrikant dog kunne placere lygterne så forkert ... indtil jeg en dag langt senere mødte den belgiske 1:1 Nohab "live", og så gik det op for mig, at lygterne sad korrekt i forhold til denne, og at modellen var en belgier med dansk bemaling.
Mvh
Jens
Det plejer at være bedre at vide end at tro - og heldigvis har vi Onkel Google at spørge nu om dage, hvis man er i tvivl
Og han kan levere dokumentation for, at Märklin/Trix' nye MY er ganske og aldeles vellignende - så selv en forhærdet 2-skinnemand som undertegnede bliver smaskforelsket.
Æstede detaljer, håndbøjler af metaltråd, trækkrog og bremseslanger, flot støbning, flot bemaling og flotte påtryk - Märklin/Trix når det er bedst - se evt. link: http://railway.zone/post/review-of-trix-22670-dsb-my-1140
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
El Capitan
Indlæg: 141
Tjah - "I stand corrected", som man siger på udenlandsk. Jeg havde ellers kigget billeder, men selv søgemaskiner kan snyde.
Så må det være noget andet, som ligger bag påstanden om at det er en belgier. Hvad ved jeg ikke.
Personligt - hvis jeg kørte dansk H0 - ville jeg ikke have noget problem med at have denne model i samlingen, men som det er sagt andetsteds, så er der altså ikke meget forskel på de moderne modeller.
"Kan De se noget forude? Nej vel? Udmærket, så får De grønt ..."
- Brodersen
YouTube: https://www.youtube.com/user/SteamPower4ever
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
På hvilken måde er Märklins nye MY en belgier?
Det vil jeg faktisk også gerne vide
(ikke at det dog får mig til at skifte mine ud...)
Jeg gætter på, at det er noget med lygterne. De sidder for tæt på hinanden, eller for langt mod midten af snuden, eller hvordan man nu vil udtrykke det.
Det samme problem havde Fleischmanns gamle MY - den hvor skørterne drejede med boggierne. Jeg undrede mig dengang over, hvordan man som fabrikant dog kunne placere lygterne så forkert ... indtil jeg en dag langt senere mødte den belgiske 1:1 Nohab "live", og så gik det op for mig, at lygterne sad korrekt i forhold til denne, og at modellen var en belgier med dansk bemaling.
Mvh
Jens
Det er Märklins gamle MY i 3067-serien, som har det problem. Den nye fra 2016 er en helt anden konstruktion.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 283
Kære alle
Nu er smag og behag jo gud ske lov forskellig og jeg skal ikke fremhæve et firmaprodukt frem for et andet, da jeg jo ikke ved hvilke kreterier den enkelte ligger til grund for sin bedømmelse.
Men jeg tror jeg kan forklare hvorfor mange tror at Märklins model af litra MY skulle være Belgisk. Fleischmann udkom i 1963/64 med sine to modeller, den ene type 202 nr. 016 fra SNCB (katalog 1385) og den anden DSB litra MY nr. 1105 (katalog 1385D.
Begge modeller var den belgiske udgave, altså uden øverste lanterne og med den typiske runde anti-duk skive i førerrumsvinduet. Ligeledes var både nr. og logo mv. støbt ind i vognkassen. Dette "arvede" så Fleischmann litra MY, men til gengæld fik man en selvklæbende hvid cirkel for markering af øverste lanterne med
. Undervogn var SNCB udgaven med en mere firkantet brændstofbeholder end MY cylinder.
I 1964/65 kom så Märlin med sine modeller af samme forbilleder åbenbart indsat øverst her på siden??
Disse to modeller var i støbt metal (Fleischmann plastik) og forbilledet nok mere DSB end SNCB, men dog stadig den mere kantede brændstofbeholder.
Længden af MY er i 1:87 20,5 mm, Fleischmann 22,3 cm og Märklin 21,7 cm. Men propertionerne holder næsten hele vejen på Märklin. Detaljemæssigt havde MY ingen balustre på, kom senere (også i virkeligheden).
Jeg fik lavet en speciel HAMO udgave af litra MY dengang og selv den dag idag synes modelkorrekthed at være tilfredsstillende, dog selvfølgelig uden balystre og vinduesviskere.
Derfor den lille forskel der gør at mange tror at Märklin udgaven var den belgiske type.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Steff
Thomas Jespersen
Indlæg: 426
Den oprindelige fra Märklin er nu en belgier. Det kan ses på skørtet, der ikke dækker batterikassen, som den dansk/norske udgave. Lanternerne er for små og det samme er sandkasselågene.
Märklins har dog den fordel, at den er den flotteste i lakeringen. Jeg ved ikke om det er fordi den bliver malet på metal eler hvad årsagen ellers kan være, men lakering og glans er bare flottest på Märklins. Mit eneste kritikpunkt er dog at de ikke finde ud af at male en MY med lysegråt tag, både 1101, 1103, 1134 og nu 1140 har sølvfarvet tag. Det skal altså være lysegråt.
Thomas
TogSvendsen
Indlæg: 470
Al respekt for den "historiske" Märklin MY.
Den nuværende, som i den aktuelle konstruktion: Hvordan er den en belgier? For som jeg forstod Flemmings påstand: Så er den en belgier.
Thomas Jespersen
Indlæg: 426
Al respekt for den "historiske" Märklin MY.
Den nuværende, som i den aktuelle konstruktion: Hvordan er den en belgier? For som jeg forstod Flemmings påstand: Så er den en belgier.
Den er heller ikke en belgier, faktisk bør Märklin have ros for at have lavet 1121 med ITC liste, noget der mangler fra de andre producenter.
Thomas
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Den er heller ikke en belgier, faktisk bør Märklin have ros for at have lavet 1121 med ITC liste, noget der mangler fra de andre producenter.
Jeg husker det faktisk sådan at NMJ's Topline også har ITC liste på?
Da jeg investerede i Märklins 1121 lavede jeg en opstilling af en Heljan, en Märklin, en Roco og en NMJ hos Kystbanen - super ærgreligt at jeg ikke fik foreviget dem sammen, havde været et godt billede at skyde ind i denne tråd.
Og nu vi er ved NMJ findes der to udgivelser:
Den Topline (med plast-overdel) der pt. stadig er til at få og så deres oprindelige Superline i messing som virkelig var en lækker model! Sikkert nok med nogle af de samme detalje-problemstillinger som Topline modellen i dag, herunder den "norske plov". (Billeder af superline modellen er der ikke mange af på nettet - og slet ikke i brugbar opløsning desværre... - Kig evt. her eller her)
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Uanset om NMJ modellen måske er flottest, så ville jeg ikke købe en sådan. Tænk om noget går i stykker på den, reservedele fra NMJ er som en by i Rusland. Så hellere Märklin/Trix, eller Roco.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
MAB
Staten
Indlæg: 548
Uanset om NMJ modellen måske er flottest, så ville jeg ikke købe en sådan. Tænk om noget går i stykker på den, reservedele fra NMJ er som en by i Rusland. Så hellere Märklin/Trix, eller Roco.
Kan du dokumentere dit udsagn? Jeg ved fra tidligere at du har samme mening om fx McK. Min erfaring er at en høflig skriftlig henvendelse ofte lønner sig. Prøv det som en start - bare en ide! Ellers må forhandleren da kunne hjælpe...
Hilsen Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/reservedele-til-nmj-lok og nu vi er i gang med NMJ MY https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/skala-h0/my-1135-fra-nmj-problem-med-plov
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
MAB
Staten
Indlæg: 548
https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/reservedele-til-nmj-lok og nu vi er i gang med NMJ MY https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/skala-h0/my-1135-fra-nmj-problem-med-plov
https://en.nmj.eu/nmj/nmj-zubehor/ersatzteile.html
Hilsen Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Ja, for alt vad der kan gå i stykker på sådan en er åbenbart hjulsæt og højttaler, vilket er det eneste man kan få i reservedele til Di8. Men okay, vis du finner det betryggende, så køver du bare en NMJ MY, jeg er dog stadigvæk af den påstand at reservedele his NMJ er en by i Rusland og det vil de fleste nok give mig ret i, med det bevis du lige har ført!
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
MAB
Staten
Indlæg: 548
Ja, for alt vad der kan gå i stykker på sådan en er åbenbart hjulsæt og højttaler, vilket er det eneste man kan få i reservedele til Di8. Men okay, vis du finner det betryggende, så køver du bare en NMJ MY, jeg er dog stadigvæk af den påstand at reservedele his NMJ er en by i Rusland og det vil de fleste nok give mig ret i, med det bevis du lige har ført!
Hilsen Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Ja, NMJ er lige så godt, bare ærgerligt, vis man knækker en puffer, eller et tandhjul flækker. Eller ploven der hænger og som NMJ finder i orden, rammer i noget hårdt og knækker. Vis der intet problem var med NMJ, vorfor tror du så at jeg let kunne finne to tråde på dette forum om disse maskiner? OG jo, du har lige ført et perfekt bevis, ved at linke til NMJ's reservedele. De er stort set fraværende.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Så tror jeg vi har udvekslet rigeligt for og imod argumenter med hensyn til NMJ’s MY’er. Det med reservedelene er igen et spørgsmål den enkelte selv må tage stilling til, nøjagtig som i forhold til hvilken MY der nu er “pænest”/”bedst”/“mest korrekt”.
Jeres holdninger ER kommet klart frem - og I får næppe overbevist hinanden... Så lad den venligst ligge her.
Med venlige moderator-hilsener og ønsket om en god sommer,
Peter W
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
ct
Indlæg: 210
Nu spørger jeg helt uvidende:
Hvad skal der til for at en Märklin MY (af den nye slags - fx 39675 DSB MY 1132 - kan køre på et jævnstrøm (DCC) anlæg?
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Det bedste er at finne den som Trix: http://lokdoc.dk/trix-655/trix-22670-p5089
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Det bedste er at finne den som Trix: http://lokdoc.dk/trix-655/trix-22670-p5089
Jep. Jeg ved også at Kystbanen i mindst et tilfælde har været en DC-kunde behjælpelig ved at bytte overdele mellem den vinrøde Trix og den rød-sorte Märklin. Resultat: En rød-sort DC maskine til kunden og en vinrød AC maskine som formentlig også kan sælges. (De oprindelige er så vidt jeg ved udsolgt fra Märklin.)
Mvh
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Jeg har lavet et lille dokument med DSB MY i model (H0 - 1:87). Jeg mangler billeder af B-models og Fleischmann samt en del mål. Hvis nogen vil være behjælpelig, så modtager jeg gerne data/fotos, så dokumentet kan færdiggøres.
http://digitaltog.dk/Forbillede-og-model/DSB-MY-H0-model.pdf
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Jep. Jeg ved også at Kystbanen i mindst et tilfælde har været en DC-kunde behjælpelig ved at bytte overdele mellem den vinrøde Trix og den rød-sorte Märklin. Resultat: En rød-sort DC maskine til kunden og en vinrød AC maskine som formentlig også kan sælges. (De oprindelige er så vidt jeg ved udsolgt fra Märklin.)
Jeg kom så lige i tanke om en lille detalje der er god at vide hvis man skiller Märklin/Trix "nye" MY'er ad for at bytte overdel / banerømmer:
Normskakt, koblingskulisse og fjeder er nemlig fastgjort med de samme to skruer som banerømmeren - og det er rent ud sagt et HELVEDE at få samlet igen hvis man piller begge skruer ud på een gang...
Fiffet er at man istedet blot løsgører banerømmeren i den ene side, drejer den til side og skruer skruen i igen... - Evt. ved samtidig fastgørelse af "den anden banerømmer der skal på".
Så bliver skidtet nemlig siddende.
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Jeg har lavet et lille dokument med DSB MY i model (H0 - 1:87). Jeg mangler billeder af B-models og Fleischmann samt en del mål. Hvis nogen vil være behjælpelig, så modtager jeg gerne data/fotos, så dokumentet kan færdiggøres.
http://digitaltog.dk/Forbillede-og-model/DSB-MY-H0-model.pdf
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
MM.Andersen
Tekniker (Auto)
Nordsjælland
Indlæg: 286
Hej nu lysner det med seneste my fra Märklin nr. 39675 jeg kan se at den begynder at blive udleveret rundt omkring hos forskellige forhandlere, den har jo været forsinket længe.
vh Andersen
cfrost
Indlæg: 272
Märklin/Trix har sat et aldeles rædselsfuldt vingehjul på, som de har set på Museumstogs 1101.
En MY har ALDRIG set sådan ud i almindelig drift, med et hængemule vingehjul
Hilsen
Claus
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
DA5024
Indlæg: 81
Jeg har lavet et lille dokument med DSB MY i model (H0 - 1:87). Jeg mangler billeder af B-models og Fleischmann samt en del mål. Hvis nogen vil være behjælpelig, så modtager jeg gerne data/fotos, så dokumentet kan færdiggøres.
http://digitaltog.dk/Forbillede-og-model/DSB-MY-H0-model.pdf
Det er en dejlig oversigt. Det er sjovt at se alle de tolkninger af virkelighedens. Du mangler lige at skrive at forbilledets overdel er i metal og at forbilledet er to-skinne
Udbyg gerne oversigten hen ad vejen med flere billeder.
TogSvendsen
Indlæg: 470
Jeg har set flere Trix MY ligge på hylderne rundt omkring. Jeg var hos Kent i Aalborg for halvanden måned siden, han havde ind til flere på lager. Så de er til at få fat på. Måske fordi Trix ikke er særlig udbredt herhjemme at folk ikke kigger efter det. Modellen har jo alt hvad folkesporten siger man skal gå op i: Overdel af metal, påsatte detaljer osv.
DA5024
Indlæg: 81
Jeg har set flere Trix MY ligge på hylderne rundt omkring. Jeg var hos Kent i Aalborg for halvanden måned siden, han havde ind til flere på lager. Så de er til at få fat på. Måske fordi Trix ikke er særlig udbredt herhjemme at folk ikke kigger efter det. Modellen har jo alt hvad folkesporten siger man skal gå op i: Overdel af metal, påsatte detaljer osv.
Trix' MY er vel dansk designet.....
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Jeg har set flere Trix MY ligge på hylderne rundt omkring. Jeg var hos Kent i Aalborg for halvanden måned siden, han havde ind til flere på lager. Så de er til at få fat på. Måske fordi Trix ikke er særlig udbredt herhjemme at folk ikke kigger efter det. Modellen har jo alt hvad folkesporten siger man skal gå op i: Overdel af metal, påsatte detaljer osv.
Trix' MY er vel dansk designet.....
Øh - Trix er 2 skinne udgaven af Märklins så det tror jeg ikke.......
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
DA5024
Indlæg: 81
Alle ved at Trixklin eller Märxlin er ét fedt! Men vi vil da gerne se nærbilleder af den hvis der er en som har anskaffet den som også har et kamera ved hånden
MAB
Staten
Indlæg: 548
Du kunne også selv besøge en forhandler. Her vil du både kunne se den køre og samtidig få at vide, at den fremstår, som den så ud ca.1983
Happy hunting!
Hilsen Martin
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.716
Du kunne også selv besøge en forhandler. Her vil du både kunne se den køre og samtidig få at vide, at den fremstår, som den så ud ca.1983
Happy hunting!
Er det nu også helt rigtig, for ved den nye udgave - var det ikke 2015/16 - blev nye MY’er ikke lidt længere !
Check på Digitaltog’s oversigt ......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 758
Du kunne også selv besøge en forhandler. Her vil du både kunne se den køre og samtidig få at vide, at den fremstår, som den så ud ca.1983
Happy hunting!
Er det nu også helt rigtig, for ved den nye udgave - var det ikke 2015/16 - blev nye MY’er ikke lidt længere !
Check på Digitaltog’s oversigt ......
Et godt eksempel på at man kan forstå ting forskelligt!
Jeg læser/forstår " ... fremstår, som den så ud ca.1983" om at modellen forsøger at se ud som originalen gjorde i 1983
Så jeg er nysgerrig! Har jeg misforstået indlægget?
Mvh
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Du kunne også selv besøge en forhandler. Her vil du både kunne se den køre og samtidig få at vide, at den fremstår, som den så ud ca.1983
Er det nu også helt rigtig, for ved den nye udgave - var det ikke 2015/16 - blev nye MY’er ikke lidt længere !
Check på Digitaltog’s oversigt ......
Jeg tror Martin mener at det nye varernummer ser ud som virkelighedens MY 1132 gjorde i 1983 som det kan ses på jernbanen.dk:
Hele maskinens historie kan læses her: http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=157
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Et lille skriv om Trix MY 1140 inkl. lidt historiske fakta både i 1:87 samt 1:1
http://railway.zone/post/review-of-trix-22670-dsb-my-1140
Hilsen Martin
MM.Andersen
Tekniker (Auto)
Nordsjælland
Indlæg: 286
Så fik jeg mit eksemplar jeg syntes at den rammer forbilledet rimelig godt, jeg vil klart medgive udtalelserne om at den har flottere detaljer end forgængerme
vh Andersen
DA5024
Indlæg: 81
Den skal helt klart nærstuderes hor en forhandler. Ser flot ud.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
Jeg har lavet et lille dokument med DSB MY i model (H0 - 1:87). Jeg mangler billeder af B-models og Fleischmann samt en del mål. Hvis nogen vil være behjælpelig, så modtager jeg gerne data/fotos, så dokumentet kan færdiggøres.
http://digitaltog.dk/Forbillede-og-model/DSB-MY-H0-model.pdf
Så mangler jeg blot mål og fotos på/af Fleischmann MY i H0.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
TogSvendsen
Indlæg: 470
Alle ved at Trixklin eller Märxlin er ét fedt! Men vi vil da gerne se nærbilleder af den hvis der er en som har anskaffet den som også har et kamera ved hånden
I 2016 blev der lagt billeder på Baneforum. Maskinen er ike ligefrem en nyhed.
https://baneforum.dk/viewtopic.php?t=1870