Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

SJ litt. E10 1747.

En bild på ett bygge jag håller på med för tillfället som snart är färdigt.



Modellen har en Zimo ljuddekoder MX648 med ett Svenskt ångloksljud jag själv har gjort.

/MIka+

Like 4 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Det ser vældig snygt ut, det må jeg sige. Tillykke med det fina loket! Gad godt høre lyden! Kan du kanske lægge det ind her på Sporskiftet?

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

@LauR90
Tack så mycket!

Jag har inget inspelat på denna, men jag återkommer när jag har en film.

/Mika+

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 303

PB  Blog

Hvor ser det bare godt ud, fantastisk arbejde, alle dine tog.

vh

Lasse

__________________

Lassefar2009

www.helsingormodelskibsvaerft.dk 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

Lassefar2009 skrev:

Hvor ser det bare godt ud, fantastisk arbejde, alle dine tog.

vh

Lasse


@Lassefar2009
Mange tak!!!

Roligt att mina byggen av Svenska modeller uppskattas.

/Mika+

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

Och så den utlovade filmen.  Smile

https://youtu.be/36ld9T-hbdk

/Mika+

Like 1 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Jamen, jamen, jamen...hvilket dejligt lokomotiv!! Tak for visningen (og lydene), måste din modeltogsinteresse trives fortsat!

Like 1 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

Börjat vädra modellen och lagt "toningar" nerifrån och upp med färgsprutan med olika Vallejo Air färger som jag blandat ut mycket så de blir oerhört tunna och genomskinliga.









När jag vädrar gör jag det helt uteslutande med färgsprutan, washer och oljefärger. Dessa tycker jag att jag har hygglig kontroll över, medan vädringspulver sitter dåligt, känns lite okontrollbara och så upplever jag dem som att de fäster olika och så grisar de ner något fruktansvärt.
Sedan vet jag de som gillar och klarar av vädringspulver, och det respekterar jag självklart.

/Mika+

Like 1 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

LauR90 skrev:

Jamen, jamen, jamen...hvilket dejligt lokomotiv!! Tak for visningen (og lydene), måste din modeltogsinteresse trives fortsat!



Mange tak!!!
Så länge jag har roligt och min dåliga hälsa tillåter någon form av ork så kommer jag att fortsätta. Sedan finns det tyvärr några personer som vill förstöra, som ibland gör att man tappar intresset helt.

/Mika+

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikath

Skövde Sweden

Indlæg: 42

PB  Hjemmeside

Det som är svårt att vädra en modell är att man nästan aldrig har samma betraktningsvinkel på modellen som förebilden.
Jag har varit ganska så försiktig på sidor och så som ofta putsades, medan ovansidor på gångbord och så lät jag få vara mera otvättade.

På bilderna ser man tydligt smuts uppifrån, medan bilden fått sidan ser den "renare" ut.







/Mika+

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.