Picture

Togmanden

pensionist

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Opsætning af Märklin mSD 60946 lyddekoder

Märklin mSD 60946

Den nye lyd dekoder fra Märklin mSD 60946 , har jeg forstået det rigtigt at der er forprogrammeret 32 lok lyde som man kan vælge at opsætte, eller er det bare standart diesel lyd, kan den evt. omprogrameres til NoHAB GM MY lyd , og kan man evt. bruge ESU locprogrammer til det.?? Tongue

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

volvo

Indlæg: 245

PB

Jeg tror ikke du kan bruge ESU lokprogrammer til Märklins dekodere. Märklin låser sine dekodere af en eller anden åndsvag anledning også selvom det er Esu der er , eller var, leverandør til Märklin. Sådan var det ialtfald for nogle år siden men ret mig gerne (nogen) hvis jeg tager fejl. Forøvrigt har Märklin skiftet leverandør av sine nyere dekodere.

Nä hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig til Esu dekoderne. Märklins monopol hører ikke hjemme nogen steder. Angry

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

volvo skrev:

Jeg tror ikke du kan bruge ESU lokprogrammer til Märklins dekodere. Märklin låser sine dekodere af en eller anden åndsvag anledning også selvom det er Esu der er , eller var, leverandør til Märklin. Sådan var det ialtfald for nogle år siden men ret mig gerne (nogen) hvis jeg tager fejl. Forøvrigt har Märklin skiftet leverandør av sine nyere dekodere.

Nä hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig til Esu dekoderne. Märklins monopol hører ikke hjemme nogen steder. Angry

Ja jeg tænkte det nok, men det er nu sådan at når man køber et lok med lyd, så må den meget gerne være tæt på den rigtige, og det er den sjælent fra marklin

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 656

PB

Der er da ingen, der tvinger jer til at købe Märklin. Ligesom jeg vælger ikke at købe ESU, hvis jeg kan blive fri.

Netop gennem dit køb påvirker du markedet. 

Fortsat god jul

Gert

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.