Picture

blacksmith07

Selvstændig

Indlæg: 20

PB

Omskifter/decoder til en RET800?

Jeg er en del uvidende om elektronisk omskifter/decoder og beder om råd til at erstatte den oprindelige tromleomskifter til en elektronisk omskifter/decoder på sådan et gammelt lok.
Jeg vil ikke ud i at skulle skifte mere end blot omskifteren og det er ikke krav, at den skal kunne køre digitalt efter ombygning, men kan den begge dele, er det jo fint.
Lyset skal være muligt at forbinde retningsbestemt (på Schweizer vis), så det osse virker analogt. Nogen der har erfaring, så er jeg lutter øren ! Smile    

__________________

Marklin og Fleischmann analog...drømmer om at få etableret en autentisk "60er" bane med Märklin. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Petro

Pensionist

Hedehusene

Indlæg: 36

PB  Hjemmeside

Hej blackssmith07

Så vidt jeg kan se, er der to muligheder ( sikkert også flere), ved ren analog kørsel, udskift tromle-retningsomskifter med en Märklin elektronisk-retningsomskifter, eller ved analog og digital kørel, monter f.eks. en ESU dekoder 4.0 eller 4M (mfx). 

Jeg kan se, at nogle har monteret led lamper på RET800, skriv märklin ret800 på Google, så er der nogle billeder og You Tube videoer,hvor man kan se lidt, hvordan det ser ud. 

Hvis Du bor i nærheden af Roskilde kan jeg hjælpe Dig.

Mvh. Petro Hat

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

blacksmith07 skrev:

Jeg er en del uvidende om elektronisk omskifter/decoder og beder om råd til at erstatte den oprindelige tromleomskifter til en elektronisk omskifter/decoder på sådan et gammelt lok.
Jeg vil ikke ud i at skulle skifte mere end blot omskifteren og det er ikke krav, at den skal kunne køre digitalt efter ombygning, men kan den begge dele, er det jo fint.
Lyset skal være muligt at forbinde retningsbestemt (på Schweizer vis), så det osse virker analogt. Nogen der har erfaring, så er jeg lutter øren ! Smile    

Du har grundlæggende to muligheder, hvis du ikke vil skifte magnet m.m.

1. UH55700 FRU für Wechselstrom 

En elektronisk omskifter til Märklins standardmotor. Den erstatter den mekaniske omskifter og har retningsbestemt lysskifte. Den koster ca. 270 kr.

2. Dekoder, som kan anvendes på Märklin standardmotor

F.eks. UH75000 AnDi, Mot., AC  til ca. kr. 190,- eller UH76200 Decoder, Multi., AC, Regelung, SUSI, LISSY til kr. 289,-

Billigste ombygning er Uhlenbrock 75000 AnDi til kr. 190,- - mest fremtidssikret er Uhlenbrock 76200 til 289,-

BEMÆRK - Du kan IKKE anvende LokPilot dekodere uden at skifte magneten til en jævnstrømsmagnet!

 

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

blacksmith07

Selvstændig

Indlæg: 20

PB

Hej Peter, mange tak for dit svar, det kan selv en "digital ignorant Tongue " forstå Smile. Jeg har valgt 75000 AnDi, så ser vi hvordan det spænder af. Mvh Tom 

__________________

Marklin og Fleischmann analog...drømmer om at få etableret en autentisk "60er" bane med Märklin. 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.