Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

Märklin 60942

Hej Kan jeg bruge märklin 60942 som en lyd dekoder? Og kan den bruges sammen med en special motor? Andreas
__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogTeknik

Indlæg: 28

PB

60942 er et sæt med en printplade til dekoder med 21 ben samt en MFX dekoder.

Den medfølgende dekoder kan bruges med alle jævnstrøms-motorer (dog ikke sinus) og er IKKE en lyd-dekoder.

Dekoderen kan ikke bruges til Märklins gamle motorer uden de er ombygget med permanent-magnet.

Brug i stedet en lok-sound fra ESU, enhver forhandler vil kunne levere den rigtige lyd til dig.

Kontakt evt. spor23.dk eller danske-loksounds.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

TogTeknik skrev:

60942 er et sæt med en printplade til dekoder med 21 ben samt en MFX dekoder.

Den medfølgende dekoder kan bruges med alle jævnstrøms-motorer (dog ikke sinus) og er IKKE en lyd-dekoder.

Dekoderen kan ikke bruges til Märklins gamle motorer uden de er ombygget med permanent-magnet.

Brug i stedet en lok-sound fra ESU, enhver forhandler vil kunne levere den rigtige lyd til dig.

Kontakt evt. spor23.dk eller danske-loksounds.dk

hej igen

er ESU dekoder billiger end Märklin? 

kan märklin 60945 evt. bruges

Andreas

__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogTeknik

Indlæg: 28

PB

60945 kan godt bruges hvis lokomotivet har permanentmagnet eller jævnstrømsmotor. Dog hænger du på en noget kedelig damp-lyd som ikke kan ændres i nogen retninger. Med ESU loksound står du frit stillet hvilken lyd du vil have og kan altid ændre eller få ændret lyden, stadig skal du have permanentmagnet eller jævnstrømsmotor. 60945 er set til 600,- og ESU Loksound til 870,-.  

Like 0 kan lide
Top

Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

TogTeknik skrev:

60945 kan godt bruges hvis lokomotivet har permanentmagnet eller jævnstrømsmotor. Dog hænger du på en noget kedelig damp-lyd som ikke kan ændres i nogen retninger. Med ESU loksound står du frit stillet hvilken lyd du vil have og kan altid ændre eller få ændret lyden, stadig skal du have permanentmagnet eller jævnstrømsmotor. 60945 er set til 600,- og ESU Loksound til 870,-.  

Hej Jeg tror også at det bliver ESU. Men er der en permanent motor i denne : http://www.maerklin.de/service/produktservice/pdfmac.php?brand=1&artikel... Og kan der være en ESU dekoder Andreas
__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogTeknik

Indlæg: 28

PB

En ESU dekoder passer fint i lokomotivet og når du udskifter den gamle Delta-dekoder vil det være lige som at få et nyt lokomotiv igen.

Der skal dog loddes et 8-ben stik i eller dekoderen skal loddes direkte i, jeg tror du kan finde lidt vejledninger på digitaltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

TogTeknik skrev:

En ESU dekoder passer fint i lokomotivet og når du udskifter den gamle Delta-dekoder vil det være lige som at få et nyt lokomotiv igen.

Der skal dog loddes et 8-ben stik i eller dekoderen skal loddes direkte i, jeg tror du kan finde lidt vejledninger på digitaltog.dk

 

Hej jeg har aldrig prøvet at skifte en dekoder for. Så min lokale modeltogs forhandler kan nok hjælpe mig med at skifte den Smile Andreas

 

 

__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 0 kan lide
Top

Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

Hvad skal der til for at skifte lydene på ESU? Kan det gøres via Mobile station 2 . Andreas
__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 1 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 590

PB  Blog

jernbane-prof skrev:
Hvad skal der til for at skifte lydene på ESU? Kan det gøres via Mobile station 2 . Andreas

En MS2 kan du ikke bruge til noget i den sammenhæng, du skal have en Esu LokProgrammer.

http://www.esu.eu/produkte/lokprogrammer/

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hej Andreas Smile Prøv at hente inspiration på digitaltog.dk. Der har jeg lært meget, hvilket jeg også har prøvet at illustrere på min egen side. Kast dig ud i ombygningen og en ny verden står på spring - jeg er nu i gang med diverse andre projekter.... Glemte jeg at sige at man er super glad når nu ens egen ombygning kører på skinnerne Smile God fornøjelse
__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Hvis du vil have glæde af Mfx, så glem ESU. Märklins lyddecodere kan også omprogrammers ved  hjælp af CS2 eller en Märklin programmer, og så slipper du for at anskaffe en ESU programmer.

Tænk over det. At mange forhandlere og DCC kørere foretrækker ESU er ikke det samme som, at ESU er rigtig til 3-skinne Märklin kører.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Gert.

gejo skrev:
At mange forhandlere og DCC kørere foretrækker ESU er ikke det samme som, at ESU er rigtig til 3-skinne Märklin kører.

Hvor mange danske lyde kan man få til Märklins MFX dekodere?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Da' Lars

Indtil videre 2 - My og Ma. Tro mig det skal nok komme, hvis det efterspørges. Nu har Mfx andre fordele end lyd, og det må jo også tages i betragtning ved et valg.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

jernbane-prof

8. Klasse Sjørring skole

Indlæg: 77

PB  Blog  Hjemmeside

Mange tak for de gode svar Lige et tillægs spørgsmål kan man sætte telix koblinger på en delta decoder ? Tegninger http://www.maerklin.de/service/produktservice/pdfmac.php?brand=1&artikel... Andreas
__________________

Hilsen Andreas 

Märklin 3-skinne digital m. Railuino/Desktop station 

Epoke IV - V

Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

Hej jeg er gået fra ESU til Maerklin decodere,når vi snakker damp lyd, før det første synes jeg lyden er  meget bedre ,og så prisen på 66,66 euro og den kan DCC og mfx og mm afhænig af ens ønsker ,der er lidt flere lyd funktioner hvis man kører  mfx, Det er faktisk først nu jeg er blevet glad for lyd i mine damploks, før havde jeg  en holdning som var for og imod,Men lyden er fra tyske dampere, så hvis det er et problem,  er det  ikke vejen at gå. Jeg køber  dem her www.meises-mobacenter.de. Mvh Lars

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.