Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Intet emne

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Hej

Det kan være svært at forklare i ord men jeg vil gerne gøre et forsøg.

Du har 5 dele. 1 vognkasse, 2 vanger og 2 sæt hjul. Th vognen var en af de sjældne eksemplarer ved DSB med indvendige lejer så det du gør er: Hver af vangerne bukkes i bukkelinien lidt mere end 90 grader (ca. 110) og lægges an mod den midterste skrå del af bunden af vognkassen. Den synlige del af vangen skal efterfølgende stå lodret.

Delene passer umiddelbart sammen men vangerne kan vendes på 2 måder. Studér tegningen for at få det rigtigt (mod bremsepladsen).

Når du har bukket rammen og fundet monteringsretningen limer du den flade skrå del af rammen fast i bunden af vognkassen med "superlim" Evt. kan du lige slibe overfladen ru på vangen forinden.

Så kommer vi til hjulene. De kan ikke umiddelbart monteres da akselstyret er lukket.

Derfor trækker du det isolerede hjul af så akslen kan skubbes ind gennem aksellejerne fra den ene side (du bliver muligvis nødt til at have begge hjul af).

Men inden du genmonterer hjulene tager du akslen og din minisliber og fjerner den yderste spidse del af akslen (den som normalt passer i et udvendigt leje.

Når du har monteret hjulene igen vil du opdage at akslen ligger an mod den midterste del af vognbunden (den "trekantede") og at vangerne kun fungerer som akselstyr.

Så, nu kan jeg vist ikke forklare det bedre, håber du forstår det.

Ellers må du skrive igen.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.