Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

Hvilke AC hjul (reservedele) skal bruges til en HT CL 61005

Hejsa

 

Nu har jeg læst og læst, også i de tråde der findes herinde.

Men jeg synes desværre ikke at være stødt på nogen indlæg, der beskriver hvilken producent og varenummer der er benyttet til denne udskiftning.

Så kan én komme med de tørre facts blir jeg glad...

 

Vognen skal efter endt ombygning gerne blive til noget der ligner HP CL30

 

Mvh

Kristian

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide
Top

Picture

CBorch

Skolelærer

Frederiksberg C

Indlæg: 268

PB

Hej Kristian

Jeg er ikke helt ajour med numre på erstatningshjul til Hobbytrade. Men hvis du skal lave en vellignende model af HP Cl30, så skal bogierne skiftes.

Cl-vognene fra DSB kørte på 2,5m bogier, men Hjørringbanerne leverede selv bogier til CL30, nemlig nogle 2,1m maskinbogier der havde siddet under MTJ M2 og M3

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=113&LokID=54

Om de bogier overhovedet er produceret i model ved jeg ikke, så der skal der måske noget hjemmesløjd til, hvis det skal ligne.

Som reference til de forskellige CL-kloner kan i øvrigt varmt anbefales UK-modellers temahæfte 3 fra 1984. 

Hvor man så skaffer det nævnet temahæfte er svært at sige, men fra tid til anden har jeg set det på forskellige samlermarkeder mm.

De bedste togbyggerhilsner

Cristian

__________________

2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

Hej Kristian , Fleischmann har nogen  AC-hjul som den kører perfekt med, de samme  hjul passer også på HT CM vognene, jeg kan ikke længere  huske  Art. nr på dem. mvh Lars

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Picture

CBorch

Skolelærer

Frederiksberg C

Indlæg: 268

PB

..Kom lige i tanke om 

http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/index.php

De forhandler hjul til mange fabrikater. Så er det bare at finde et hjul der passer til pinollængden på Hobbytrades hjul (vistnok 24,5 eller 24,7mm).

Jeg har vedhæftet en oversigt over hjulene, jeg engang har lavet, som gør det lidt lettere at finde det man leder efter. Jeg vil dog ikke tage ansvaret for om der er kommet nyt til, da oversigten er lavet for ca 1 år siden.

De bedste byggehilsner

Cristian

 

AttachmentStørrelse
hjulstørrelser das-service.de_.xlsx 48.35 kB
__________________

2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

CBorch skrev:

Hej Kristian

Jeg er ikke helt ajour med numre på erstatningshjul til Hobbytrade. Men hvis du skal lave en vellignende model af HP Cl30, så skal bogierne skiftes.

Cl-vognene fra DSB kørte på 2,5m bogier, men Hjørringbanerne leverede selv bogier til CL30, nemlig nogle 2,1m maskinbogier der havde siddet under MTJ M2 og M3

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=113&LokID=5

Cristian

 

Hej Christian

Tak for infoen, men boogierne er der styr på.

Og ingen ser alligevel antallet af nitter, når musiken spiller.

Mvh

Kristian

 

 

 

 

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide
Top

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

lars hansen skrev:

Hej Kristian , Fleischmann har nogen  AC-hjul som den kører perfekt med, de samme  hjul passer også på HT CM vognene, jeg kan ikke længere  huske  Art. nr på dem. mvh Lars

 

Hej Lars

 

Tak for info. Så kom jeg da lidt tættere på Smile

Måske nogen kan hjælpe med et artikel nummer?

 

Mvh

Kristian

 

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide
Top

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

Hejsa

 

Er der virkelig ingen, der har skiftet til ac hjul på deres Cl vogne, og som kan fortælle hvilket produkt de har brugt?

 

Mvh

Kristian

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide
Top

Picture

lars hansen

smed

egrnsund

Indlæg: 304

PB

Hej jeg bruger dem her,  Fleischmann  art.nr. 6563 AC speichenrad 24mm,(egerfælge) eller 6560 AC scheibenrad 24 mm(skivehjul) ,vognen ruller lettere på de hjul fremfor de originale hjul, de passer også på CM vognene fra Hobbytrade. mvh Lars

__________________

ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.