Hejsa
Nu har jeg læst og læst, også i de tråde der findes herinde.
Men jeg synes desværre ikke at være stødt på nogen indlæg, der beskriver hvilken producent og varenummer der er benyttet til denne udskiftning.
Så kan én komme med de tørre facts blir jeg glad...
Vognen skal efter endt ombygning gerne blive til noget der ligner HP CL30
Mvh
Kristian
Frederiksberg C
Hej Kristian
Jeg er ikke helt ajour med numre på erstatningshjul til Hobbytrade. Men hvis du skal lave en vellignende model af HP Cl30, så skal bogierne skiftes.
Cl-vognene fra DSB kørte på 2,5m bogier, men Hjørringbanerne leverede selv bogier til CL30, nemlig nogle 2,1m maskinbogier der havde siddet under MTJ M2 og M3
http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=113&LokID=54
Om de bogier overhovedet er produceret i model ved jeg ikke, så der skal der måske noget hjemmesløjd til, hvis det skal ligne.
Som reference til de forskellige CL-kloner kan i øvrigt varmt anbefales UK-modellers temahæfte 3 fra 1984.
Hvor man så skaffer det nævnet temahæfte er svært at sige, men fra tid til anden har jeg set det på forskellige samlermarkeder mm.
De bedste togbyggerhilsner
Cristian
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
lars hansen
smed
egrnsund
Hej Kristian , Fleischmann har nogen AC-hjul som den kører perfekt med, de samme hjul passer også på HT CM vognene, jeg kan ikke længere huske Art. nr på dem. mvh Lars
ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc
CBorch
Skolelærer
Frederiksberg C
..Kom lige i tanke om
http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/index.php
De forhandler hjul til mange fabrikater. Så er det bare at finde et hjul der passer til pinollængden på Hobbytrades hjul (vistnok 24,5 eller 24,7mm).
Jeg har vedhæftet en oversigt over hjulene, jeg engang har lavet, som gør det lidt lettere at finde det man leder efter. Jeg vil dog ikke tage ansvaret for om der er kommet nyt til, da oversigten er lavet for ca 1 år siden.
De bedste byggehilsner
Cristian
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
HP 16
IT
Sjælland
Moderator
Hej Kristian
Jeg er ikke helt ajour med numre på erstatningshjul til Hobbytrade. Men hvis du skal lave en vellignende model af HP Cl30, så skal bogierne skiftes.
Cl-vognene fra DSB kørte på 2,5m bogier, men Hjørringbanerne leverede selv bogier til CL30, nemlig nogle 2,1m maskinbogier der havde siddet under MTJ M2 og M3
http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=113&LokID=5
Cristian
Hej Christian
Tak for infoen, men boogierne er der styr på.
Og ingen ser alligevel antallet af nitter, når musiken spiller.
Mvh
Kristian
HP 16
IT
Sjælland
Moderator
Hej Kristian , Fleischmann har nogen AC-hjul som den kører perfekt med, de samme hjul passer også på HT CM vognene, jeg kan ikke længere huske Art. nr på dem. mvh Lars
Hej Lars
Tak for info. Så kom jeg da lidt tættere på
Måske nogen kan hjælpe med et artikel nummer?
Mvh
Kristian
HP 16
IT
Sjælland
Moderator
Hejsa
Er der virkelig ingen, der har skiftet til ac hjul på deres Cl vogne, og som kan fortælle hvilket produkt de har brugt?
Mvh
Kristian
lars hansen
smed
egrnsund
Hej jeg bruger dem her, Fleischmann art.nr. 6563 AC speichenrad 24mm,(egerfælge) eller 6560 AC scheibenrad 24 mm(skivehjul) ,vognen ruller lettere på de hjul fremfor de originale hjul, de passer også på CM vognene fra Hobbytrade. mvh Lars
ho , ac digital.CS 2,c og k ,mfx,dcc