Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

DSB MZ 1408 fra Lima.

Ja... Jeg skulle ha været til herre julefrokost, men den blev aflyst, så kunne jeg jo lige så godt gå i kælderen og få den gamle Lima MZ til at køre pænt.. den kunne godt køre, men kun, hvis den fik et start skub, og med mere en halv gas... Det var jeg ikke vild med, så jeg ville give den lidt med strøm, på alle hjul, og ikke bare på de 4 som Lima mente var fint, så efter et par timer med lidt rens af motor og hjul, og nye strøm optag på alle hjul, har godt nok hjulpet den igang... Den kan nu liste afsted, på laveste køre trin, på min Intellibox, så nu er den jo næsten som en Roco... Næsten Wink den larmer jo lidt, men det er ikke grund nok til at købe ny motor, når den kan køre så fint... Der er en lille video på youtube, se den og fortæl hvad du syntes https://www.youtube.com/watch?v=WD9ffOow-bg&feature=youtube_gdata_player

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Duus

Indlæg: 30

PB  Blog  Hjemmeside

Hej 

Det har du få lavet ret godt,køre fint i lav hastighed.

Det er ikke sådan du kan lægge nogle billder af den måde du har grebet sagen and på.

Min skal også altid skubbes. Puzzled

Mvh

Koert Duus

__________________

 Roco HO-TrainController Bronze

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Mon ikke også, at det hjælper lidt på det at forsyne LIMA's MZ med dekoder ?.

Ikke fordi jeg har meget forstand på elektronik, men så vidt jeg ved spytter en dekoder spændigsspidser (eller hvad det nu hedder) på 18 Volt ud - måske er det dét, der holder den lidt træge LIMA-motor igang ved krybehastighed ?.

Hvilken type dekoder har du brugt ?.

LIMA's motor kan jo være lidt grådig mht. strøm, så hvor mange Ampere skal dekoderen kunne holde til ?.

Jeg spørger, fordi jeg har en dynge LIMA MZ'ere på lager til diverse ombygningsprojekter + ekstra motorer, så jeg overveje at lave nogle med to motorer i (dem med lav gearing), mens andre får en Athern SD40 undervogn (når jeg får taget mig sammen til at fræse dem til) á la vejledningen i Lokomotivet nummer 42, dog med diverse ændringer. Og så bliver de forsynet med dekoder.

I dem med to motorer i lurer jeg på, om det bliver nødvendigt med f.eks. Uhlenbrock 77500 (spor 1, LGB) eller ESU XL, for at dekoderen kan holde til strømforbruget. Det er godtnok en udskrivning på ca. 500,- kr pr. dekoder - og det er jo også en slags penge. Men jeg lurer på, om en "almindelig" dekoder (f.eks. LokPilot) vil kunne holde (?).

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

Duus skrev:

Hej 

Det har du få lavet ret godt,køre fint i lav hastighed.

Det er ikke sådan du kan lægge nogle billder af den måde du har grebet sagen and på.

Min skal også altid skubbes. Puzzled

Mvh

Koert Duus

 

Hej Koert. Fik desværre ikke taget billeder, af det lille projekt, men skal prøve igen, med en anden gammel Lima MZ, så skal jeg prøve med et billede eller 2. Men jeg lavede bare et rille i buggyen, som der kunne ligge et stykke kobber blad fjeder, på begge sider, og lodde ledninger på, og så op til dekoderen med dem, og så var der liv Smile
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

cbt skrev:

Mon ikke også, at det hjælper lidt på det at forsyne LIMA's MZ med dekoder ?.

Ikke fordi jeg har meget forstand på elektronik, men så vidt jeg ved spytter en dekoder spændigsspidser (eller hvad det nu hedder) på 18 Volt ud - måske er det dét, der holder den lidt træge LIMA-motor igang ved krybehastighed ?.

Hvilken type dekoder har du brugt ?.

LIMA's motor kan jo være lidt grådig mht. strøm, så hvor mange Ampere skal dekoderen kunne holde til ?.

Jeg spørger, fordi jeg har en dynge LIMA MZ'ere på lager til diverse ombygningsprojekter + ekstra motorer, så jeg overveje at lave nogle med to motorer i (dem med lav gearing), mens andre får en Athern SD40 undervogn (når jeg får taget mig sammen til at fræse dem til) á la vejledningen i Lokomotivet nummer 42, dog med diverse ændringer. Og så bliver de forsynet med dekoder.

I dem med to motorer i lurer jeg på, om det bliver nødvendigt med f.eks. Uhlenbrock 77500 (spor 1, LGB) eller ESU XL, for at dekoderen kan holde til strømforbruget. Det er godtnok en udskrivning på ca. 500,- kr pr. dekoder - og det er jo også en slags penge. Men jeg lurer på, om en "almindelig" dekoder (f.eks. LokPilot) vil kunne holde (?).

Hej Carsten. Der er dekoder i, og det er lok pilot 3.0 fra ESU. Om de kan holde? Hmm har i hvert fald kørt i over 2 år på nogle andre Lima tog, også en anden Lima MZ, så det er vist ikke noget problem... Jeg har også et par gamle Lima MR/MRD, og de får samme tur, når der lige bliver tid... Smile så jeg tror ikke det er et problem, med for meget strøm, ikke på mine i hvert fald Smile
__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.