Picture

mx41

Store Heddinge

PB

DSB Eg 3101 Railion Eg 3104 og DB CARGO 3106 fra A.C.M.E

Kan være et billede af tog og tekst, der siger "A.C.M.E Giganti Scandinavi Locomotiva EG3100 Locomotiva elettrica EG3107 07 nella livrea rossa DB Cargo Electric locomotive EG3107, red DB Cargo livery. Elektrolokomotive EG3107 in der rote DB Cargo Lackierung 60733 NEW DB 238 =DC NEM 69733 NEW =DC NEM 65733s NEW -AC (Da NEM KESOUNC DB ee EG3100 1마바트 44"

Så er der sørme DSB Eg 3101 og DB CARGO 3106 på vej fra A.C.M.E :-) 

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Det var saftsusme en skøn nyhed . . . DET vil jeg se frem til. Endelig en (forhåbentlig) flot opdateret og korrekt model af Eg i DB versionen  Laughing out loud

Og heldigvis også i en AC version . . . Tak for det A.C.M.E.  Laughing out loud

Like 0 kan lide

Picture

SKB

Hinnerup

PB

Kig forbi ACME standen på DMJU messen i Tåstrup i slutningen af denne måned - der vil være flere informationer og præsentation af prøvestøbninger for dette og andre nye projekter interessante for det danske marked...

AttachmentStørrelse
ACME WLABR.jpg 86.25 kB
Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Det komplette katalog nu som en fil, der kan gennemses: https://www.acmetreni.it/de/katalog-2025.html

mvh,
Gert

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

SKB skrev:

Kig forbi ACME standen på DMJU messen i Tåstrup i slutningen af denne måned - der vil være flere informationer og præsentation af prøvestøbninger for dette og andre nye projekter interessante for det danske marked...

Meget spændende  Smile

Jeg kan desværre ikke selv deltage, men jeg håber nogen vil tage et par billeder og lægge dem op her på Sporskiftet  Laughing out loud

Like 0 kan lide

Picture

mx41

Store Heddinge

PB

Det er da imponerende så meget materiale italienerne smider op til os i disse år. Er der nogen der ved, om de har en repræsentant/agent  i Danmark, eller hvem der hiver i trådene ?

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

PB

mx41 skrev:

Det er da imponerende så meget materiale italienerne smider op til os i disse år. Er der nogen der ved, om de har en repræsentant/agent  i Danmark, eller hvem der hiver i trådene ?

Jeg tænker at det hænger sammen med at manden bag firmaet som barn var feriebarn i Danmark? Han skulle bl.a. have en usædvanlig stor samling billeder af dansk materiel

Så der er måske en forkærlighed for vores land, hvilket vi så kan nyde godt - og få tømt kontoen af Smile

/Henrik

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

jhcn skrev:

Jeg tænker at det hænger sammen med at manden bag firmaet som barn var feriebarn i Danmark? Han skulle bl.a. have en usædvanlig stor samling billeder af dansk materiel

Så der er måske en forkærlighed for vores land, hvilket vi så kan nyde godt - og få tømt kontoen af Smile

/Henrik

Ja, det kan jeg også huske, at han fortalte med stor glæde engang på en DMJU messe. Så der tror jeg vi er heldige at have en dansk "fan"  Smile

Men jeg mener også, at der er en DK repræsentant for ACME. Om ikke andet, bliver de ihvertfald fodret med ideer fra nogen i DK.

Jeg er ihvertfald glad for, at de tilgodeser os danskere i så stor stil i øjeblikket . . . og jeg er endnu mere glad for, at de ikke glemmer os AC folk. Især fordi ACME i snart mange år nu mere eller mindre har sløjfet AC modeller fra deres sortiment (Til stor frustration for undertegnede)

Like 0 kan lide

Picture

mx41

Store Heddinge

PB

Kan være et billede af vandvarmer og tekstKan være et billede af tog, jernbane og tekst

Nu også som Railion, og se de  prøveskud !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen

Henrik

Like 1 kan lide

Picture

4464 Bittern

PB

Selvom der står Railion i teksten, er tegningen af lokomotivet i tidelig DB udførsel.

Bemærk; Lang litrering og grå sidespejle, Det kom først efter at Railon var blevet til DB Schenker Rail Scandinavia i 2009.

Og med alle de reklamer fra Hobbykæden på billederne, vil jeg tro at ACMEs mand i Danmark sidder i Ålborg 

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Ud fra vad jeg ved, vil jeg nærmere gætte i omegnen af Hinnerup.

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

4464 Bittern skrev:

Selvom der står Railion i teksten, er tegningen af lokomotivet i tidelig DB udførsel.

Bemærk; Lang litrering og grå sidespejle, Det kom først efter at Railon var blevet til DB Schenker Rail Scandinavia i 2009.

I mine øjne gør dét den bare endnu mere interessant  Smile

Like 1 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.