Her er video med min test af Y2 i gammel bemaling.
Den er virkelig flot. Jeg er spændt på at køre den på klubbens testanlæg.
Jeg ser også frem til at prøve at køre den sammenkoblet med en søster.
Tak, Nu med direkte link. Det var browseren, der fejlede.
__________________
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.156
Da' Henrik.
Vælg først den tekst, du gerne vil omdanne til et link, og klik så på knappen for "Indsæt link". Her kan du så indsætte URLen til dit link.
Det vil ofte være det samme to gange - men den tekst, man klikker på, behøver jo ikke være det samme som selve linket.
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.879
Tak for videoen Henrik.
Jeg foreslår, at vi alle sender et buet skinnestykke til dig.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Henrik PS
Indlæg: 83
Ja tak, gerne R3
Tak for videoen Henrik.
Jeg foreslår, at vi alle sender et buet skinnestykke til dig.
mvh,
Gert
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.618
Vis jeg skal have en, skal det være uden lyd. Det jeg hører i videoen, lyder ikke som et IC3 tog.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.156
Jeg synes nu, motoren lyder meget godt af lastbilmotor.
Var 1. klasse i Kustpilen orange? Jeg har kun kørt 1. klasse i almindelig IC3, og der var farven bestemt en helt anden.
Men udefra ligner det meget godt det tog, jeg har set passere på Kystbanen et utal af gange.
MVH
Lars
Mols
Indlæg: 62
Hej Lars.
På dette link er der billede af røde stole i Y2: https://www.jarnvag.net/vagnguide/y2
Mvh
Michael
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.618
Lyden er måske meget som en gammel lastbil motor, men for mig lyder det ikke som et IC3 tog. Lyden minner mest om den jeg har i min gamle Roco sølvpil, med Loksound 2 dekoder.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 89
Nu er jeg ikke selv gammel nok til at have oplevet det, men jeg ved at IC3erne har haft forskellige motoere gennem tiden, så måske der bare vikelig er kælet for detaljen og de forskellige modeller har passende motorlyd afhængig af forbilledet?
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.618
IC3 blev leveret med fire V8 Deutz dieselmotorer med 5 trins ZF automatgearkasser. Omkring 2006, blev de skiftet til V6 Deutz dieselmotorer med 12 trins automatgearkasser, igen fra ZF. Lyt til lyden på videoen, kan du høre gearskifte?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.879
Før i tiden blev lyden til McK-modeller lavet af Rene Skov (Danske Loksounds).
Han lukkede dog for nogle år siden sin butik i Odense og Danske Loksounds-mærket overgik til Hobbykæden.
Er der nogen, der ved, hvem der i øjeblikket laver lyden til McK og Dekas?
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Henrik PS
Indlæg: 83
Lidt opdatering efter min test.
Jeg har fået førerrumslyset til at virke i begge ender.
F4 tænder rødt lys i den modsatte køreretning, når frontlys ikke er aktiveret. På nogle af mine andre tog har jeg fået programmeret F4 til at aktivere det røde lys, hvis jeg har behov for det. Jeg vil se om det er muligt her i stedet for.
I videoen nævner jeg, at der er ca. 5 mm afstand mellem MF og FF vognene. Det svarer faktisk meget godt til den virkelige afstand. En ting der er fint, at 1. klassekupeen har 2+1 sæder. I den danske udgave er det jo 2+2.
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.156
Da' Bent.
På det punkt vil jeg gerne give dig helt ret: Det kunne være fedt med gearskifte - det husker jeg tydeligt fra mine (alt for) mange ture med de gamle IC3er.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.156
Da' Henrik.
Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?
Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.
MVH
Lars
cfrost
Indlæg: 268
Jeg husker dem også som 1+2, og med fastmonterede sofaer
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.156
Da' Claus.
Jamen, sådan husker jeg det også: Fastmonterede sofaer. Men ikke lænestolene - 1-tallet i 2+1: De var løse, så man kunne trække dem over til sofaerne.
MVH
Lars
Henrik PS
Indlæg: 83
Da' Henrik.
Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?
Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.
Når man tænker på at jeg har taget billeder indvendigt af samtlige danske IC3 tog Kunst i IC3 | puukka-sorensen.dk, så må det siges, at jeg har begået en bøf. Tak for hjælpen
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik
4464 Bittern
Indlæg: 24
Da' Henrik.
Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?
Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.
Når man tænker på at jeg har taget billeder indvendigt af samtlige danske IC3 tog Kunst i IC3 | puukka-sorensen.dk, så må det siges, at jeg har begået en bøf. Tak for hjælpen
Der ikke nogle der husker forkert her, men istedet får rodet togtyper sammen
DSBs MF (IC3) Har altid haft og har det stadig, 2+1 indretning på 1.klasse.
Sæderne på 1. er også bredere end dem på standard.
Men ER (IR4) Har altid og har det stadig 2+2 indretning på 1.klasse.
De sæderne der bliver brugt her er standard sæder fra MF,
Standard sæder i ER er en helt tredje type der ikke har hovedpude og er heller ikke justerbare.
Udover det er der også tre forskellige udgaver af indretningen i ER.