Picture

Henrik PS

Indlæg: 83

PB  Hjemmeside

Dekas, test af Y2

Her er video med min test af Y2 i gammel bemaling.

Den er virkelig flot. Jeg er spændt på at køre den på klubbens testanlæg.

Jeg ser også frem til at prøve at køre den sammenkoblet med en søster.

Video af Y2 fra Dekas

Tak, Nu med direkte link. Det var browseren, der fejlede.

 

__________________

Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik

Like 2 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.156

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

Henrik PS skrev:
Jeg har problemer med at lave et rigtigt link.

Vælg først den tekst, du gerne vil omdanne til et link, og klik så på knappen for "Indsæt link". Her kan du så indsætte URLen til dit link.

Det vil ofte være det samme to gange - men den tekst, man klikker på, behøver jo ikke være det samme som selve linket.

Billede

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.879

PB  Hjemmeside

Tak for videoen Henrik.

Jeg foreslår, at vi alle sender et buet skinnestykke til dig.   Wink

mvh,
Gert

 

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Henrik PS

Indlæg: 83

PB  Hjemmeside

 Ja tak, gerne R3 Wink

Gert skrev:

Tak for videoen Henrik.

Jeg foreslår, at vi alle sender et buet skinnestykke til dig.   Wink

mvh,
Gert

 

 

__________________

Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.618

PB

Vis jeg skal have en, skal det være uden lyd. Det jeg hører i videoen, lyder ikke som et IC3 tog.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.156

PB  Blog  Hjemmeside

Bent_P skrev:
Vis jeg skal have en, skal det være uden lyd. Det jeg hører i videoen, lyder ikke som et IC3 tog.

Jeg synes nu, motoren lyder meget godt af lastbilmotor. Smile

Var 1. klasse i Kustpilen orange? Jeg har kun kørt 1. klasse i almindelig IC3, og der var farven bestemt en helt anden.

Men udefra ligner det meget godt det tog, jeg har set passere på Kystbanen et utal af gange.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mols

Indlæg: 62

PB

Hej Lars.

På dette link er der billede af røde stole i Y2: https://www.jarnvag.net/vagnguide/y2

Mvh

Michael

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.618

PB

Lyden er måske meget som en gammel lastbil motor, men for mig lyder det ikke som et IC3 tog. Lyden minner mest om den jeg har i min gamle Roco sølvpil, med Loksound 2 dekoder.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Gymnasie Elev

Indlæg: 89

PB

Nu er jeg ikke selv gammel nok til at have oplevet det, men jeg ved at IC3erne har haft forskellige motoere gennem tiden, så måske der bare vikelig er kælet for detaljen og de forskellige modeller har passende motorlyd afhængig af forbilledet? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.618

PB

IC3 blev leveret med fire V8 Deutz dieselmotorer med 5 trins ZF automatgearkasser. Omkring 2006, blev de skiftet til V6 Deutz dieselmotorer med 12 trins automatgearkasser, igen fra ZF. Lyt til lyden på videoen, kan du høre gearskifte?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.879

PB  Hjemmeside

Før i tiden blev lyden til McK-modeller lavet af Rene Skov (Danske Loksounds). 
Han lukkede dog for nogle år siden sin butik i Odense og Danske Loksounds-mærket overgik til Hobbykæden.
Er der nogen, der ved, hvem der i øjeblikket laver lyden til McK og Dekas?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Henrik PS

Indlæg: 83

PB  Hjemmeside

Lidt opdatering efter min test.

Jeg har fået førerrumslyset til at virke i begge ender.
 

F4 tænder rødt lys i den modsatte køreretning, når frontlys ikke er aktiveret. På nogle af mine andre tog har jeg fået programmeret F4 til at aktivere det røde lys, hvis jeg har behov for det. Jeg vil se om det er muligt her i stedet for.
 

I videoen nævner jeg, at der er ca. 5 mm afstand mellem MF og FF vognene. Det svarer faktisk meget godt til den virkelige afstand. En ting der er fint, at 1. klassekupeen har 2+1 sæder. I den danske udgave er det jo 2+2.

AttachmentStørrelse
1. og 2. klasse med prøvesætning af passagerer 673.1 kB
Førrerrummet 398.38 kB
__________________

Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.156

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Bent.

Bent_P skrev:
Lyt til lyden på videoen, kan du høre gearskifte?

På det punkt vil jeg gerne give dig helt ret: Det kunne være fedt med gearskifte - det husker jeg tydeligt fra mine (alt for) mange ture med de gamle IC3er.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.156

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

Henrik PS skrev:
En ting der er fint, at 1. klassekupeen har 2+1 sæder. I den danske udgave er det jo 2+2.

Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?

Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 268

PB  Hjemmeside

Jeg husker dem også som 1+2, og med fastmonterede sofaer 

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.156

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Claus.

cfrost skrev:
Jeg husker dem også som 1+2, og med fastmonterede sofaer

Jamen, sådan husker jeg det også: Fastmonterede sofaer. Men ikke lænestolene - 1-tallet i 2+1: De var løse, så man kunne trække dem over til sofaerne. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Henrik PS

Indlæg: 83

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Da' Henrik.

Henrik PS skrev:
En ting der er fint, at 1. klassekupeen har 2+1 sæder. I den danske udgave er det jo 2+2.

Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?

Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.

Når man tænker på at jeg har taget billeder indvendigt af samtlige danske IC3 tog Kunst i IC3 | puukka-sorensen.dk, så må det siges, at jeg har begået en bøf. Wink Tak for hjælpen Smile

 

 

__________________

Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik

Like 1 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 24

PB

Henrik PS skrev:

Lars Skjærlund skrev:

Da' Henrik.

Henrik PS skrev:
En ting der er fint, at 1. klassekupeen har 2+1 sæder. I den danske udgave er det jo 2+2.

Forstår jeg dig rigtigt: Siger du, at der var 2 siddepladser i hver side af midtergangen på 1. klasse i de danske IC3er?

Det var bestemt ikke tilfældet i starten. Tværtimod var der 2+1 ligesom den svenske her, og lænestolene var ikke sat fast i gulvet, så man kunne flytte rundt med dem. I den periode kørte jeg rigtigt meget 1. klasse mellem Århus og København, så det husker jeg tydeligt.

Når man tænker på at jeg har taget billeder indvendigt af samtlige danske IC3 tog Kunst i IC3 | puukka-sorensen.dk, så må det siges, at jeg har begået en bøf. Wink Tak for hjælpen Smile

 

 

Der ikke nogle der husker forkert her, men istedet får rodet togtyper sammen Wink

 

DSBs MF (IC3) Har altid haft og har det stadig, 2+1 indretning på 1.klasse. 

Sæderne på 1. er også bredere end dem på standard.

 

Men ER (IR4) Har altid og har det stadig 2+2 indretning på 1.klasse.

De sæderne der bliver brugt her er standard sæder fra MF,

Standard sæder i ER er en helt tredje type der ikke har hovedpude og er heller ikke justerbare.

Udover det er der også tre forskellige udgaver af indretningen i ER.   

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.