Hej,
Jeg er ved at opbygge mit anlæg og er kommet i tvivl om hvordan jeg bedst opbygger min signalering.
Mit anlæg skal minde om en dansk lokalbane. Jeg har derfor kigget en del på signalernes placering på flere af Lokalbanens (Hillerød) stationer. De anveder et samlet udgangssignal for begge spor på alle mindre stationer hvor togene kan krydse.
Mit spørgsmål er følgende: Kan man anvende denne type af signalplacering hvis man har 2 tog kørende i samme retning holdende på stationen? Håber der er nogen der kan give et svar
Med venlig hilsen,
Gustav
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
ja det kan man godt - såfremt signaltypen er denne
foto : h087 - 2013
Udkørselssignal her er ganske vist fra Grønnehave station/Helsingør
det lille hvide skilt med U på : kendningsmærke for Udkørselssignal
og den gule med O i betyder
så skitsemæssigt er det således
grøn tog kører
Grøn fx spor I eller mindst krumme
gul over grøn fx spor II mest krumme
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved