Som et godt råd vil jeg anbefale dig kun at anvende R1 på industrispor - og ellers have R3 og kun undtagelsesvis R2 som mindste radius. Selv R2 er for snæver for visse Heljan vogne.
Er det meningen at du kun skal køre med Märklin materiel?
Skal du køre med vogne fra bl.a. HobbyTrade, F2010 og Heljan skal du nemlig ud i R2 ca. 43 cm. radius for ikke at få uheld med vognene.
Jeg har da flere vogne fra både Heljan og Hobbytrade som alle kører problemfrit på mine Märklin R1 kurver . . . Endda også S kurver
Det lyder jo fint, så har du ikke nogen B-Vogne fra Heljan eksempelvis. Men det kunne jo tænkes at du i fremtiden gerne ville have en model fra fabrikant xy, der kræver en minimumradius på 42cm og så bander man fordi de der R1 er bygget ind overalt.
Du mangler at oplyse om hvor meget plads der egentlig står til rådighed. Skal der være plads til andet i rummet? Hvor er døren placeret? Og vinduet/vinduerne? Så kan der gives flere gode råd.
Venlig hilsen
Lars
__________________
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
0 kan lide
Skrevet af LasseSteen Onsdag d. 26/11/2014 - 21:37
Det lyder jo fint, så har du ikke nogen B-Vogne fra Heljan eksempelvis.
Har Lars,
Jo jeg har skam adskillige B vogne fra Heljan, der kører fint på mine R1 skinner
Dog har jeg måtte "snyde" lidt og skære to små "dutter" af på siden/under vognene, så boogierne kan bevæge sig lidt mere. Men det er ikke noget man bemærker og så kører de skam helt fint i R1 kurverne . . . som sagt endda også i S kurver med R1
Men nu skal jeg nok lade være med at hi-jacke tråden yderligere. Den fangede mig bare lige og så synes jeg, at jeg ville dele mine erfaringer med R1 kurver, når nu der skal planlægges nyt layout
ja, det er jo en fin service man får her på forum.
Jeg må jo nok se og komme igang med og få lagt nogen spor
su
Hej ?
Jeg kan kun anbefale at have hele planen færdig før der bliver lagt skinner. Hvis skyggebanegården bygges først hænder det ofte at en af opkørslerne kommer til at dukke op et forkert sted på anlægget.
Jeg har optimeret skyggebanegården yderligere. Sporene er blevet længere og der er fjernet en del s-kurver. Samtidig er brugen af englændere blevet undgået.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene.
ja, det er jo en fin service man får her på forum.
Jeg må jo nok se og komme igang med og få lagt nogen spor
su
Hej ?
Jeg kan kun anbefale at have hele planen færdig før der bliver lagt skinner. Hvis skyggebanegården bygges først hænder det ofte at en af opkørslerne kommer til at dukke op et forkert sted på anlægget.
Jeg har optimeret skyggebanegården yderligere. Sporene er blevet længere og der er fjernet en del s-kurver. Samtidig er brugen af englændere blevet undgået.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene.
Venlig hilsen
Lars
[/quote]
Du har så ikke spor til styrevognstog der kommer den "rigtige" vej tilbage.
Der bliver sikkert ikke brug for dine lange spor, som er op til ca. 270 cm.
Angående dine lange spor har du jo netop dit layout til Frank som kan give ideer.
Du har så ikke spor til styrevognstog der kommer den "rigtige" vej tilbage.
Der bliver sikkert ikke brug for dine lange spor, som er op til ca. 270 cm.
Angående dine lange spor har du jo netop dit layout til Frank som kan give ideer.
De brugbare længder ligger mellem 140 og 260cm. Hvis styrevognstog er et must kan man løse dette på følgende måde:
Hvis man nænner at korte sporskifterne til højre af, kan man nok få plads til to spor mere...
Iøvrigt skal man være opmærksom på at ved højrekørsel kan de tre korte stikspor vist på planerne længere oppe i denne tråd ikke bruges til styrevognstog (altså hvis disse ikke må vendes). Disse tog har nemlig ingen mulighed for ved udkørslen at skifte til højre spor....
Jeg har ikke lavet så mange layout endnu men jeg kommer aligevel med et forslag.
Hvis man tager det nederste opstillingsspor og kører det sammen med stiksporende (som vist på min tegning) kan man undgå de to englændere.
Man kan også lægge spor der hvor jeg har tegnet den sorte streg, men jeg tænker det ikke er nødvendigt da der skal være et spro ledigt for at man kan komme til stiksporene.
Den sporplan jeg har tegnet er taget fra det markerede område på det store billede.
De brugbare længder ligger mellem 140 og 260cm. Hvis styrevognstog er et must kan man løse dette på følgende måde:
Hvis man ændrer lidt på forslaget fra Lars, og kan benytte det ene spor til gennemkørsel. så kan englænderne undgås, ellers skal længden på afstillingssporene forkortes med en 24188 og de to sporskifter i venstre side flyttes hen foran afstillingsspor til styrevognstog.
Med det meste af undersiden belagt med spor, bliver det ikke nemt, at komme til dårlige sporskiftedrev nedefra, som det ser ud lige nu, er det ikke et spørgsmål om de går i stykker, men hvornår de skal skiftes.
Med det meste af undersiden belagt med spor, bliver det ikke nemt, at komme til dårlige sporskiftedrev nedefra, som det ser ud lige nu, er det ikke et spørgsmål om de går i stykker, men hvornår de skal skiftes.
Som Lars selv skriver.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene
Venlig hilsen
Lars
Som jeg skrev "maxspas".
Afstand mellem skyggebanegård og topplade skal vel være 30 - 45 cm., 2-3 omgange i helix i venstre hjørne.
højre side må jeg hellere holde fri, så jeg kan komme til vandinstallationer (aflæse), og skulle der gå et rør, ja så ville det jo være trist og skulle pille det hele ned
for og lave det, og også for ikke og skulle for langt ned når jeg skal om på den anden side. de 115 cm kan lige gå an og skulle under
Men der er ihvertfald mange gode forslag, og gå igang med.
er nu begyndt på øverste lag, så må jeg se hvordan jeg kan få det hængt sammen
har prøvet og lave lidt planlæging, men der er vist lang vej endnu
tror jeg har fået station til og være nogenlunde, som jeg vil ha den.
Her har vi en rigtig sporplanlægger. 1. forsøg negativ 2. forsøg negativ
Hvad gør man så? Ja man fortsætter, og se så hvad der sker! Nu er det ved at ligne noget brugbart.
Godt kæmpet, du kommer helt klart i mål med et layout du bliver glad for.
NB: hvad er det der gør at du kun har 90 cm. til højre? På din tegning kan jeg se at du gerne vil have dobbeltspor som fylder godt 1 meter i diameter, hvilket jo ikke er muligt.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Er det meningen at du kun skal køre med Märklin materiel?
Skal du køre med vogne fra bl.a. HobbyTrade, F2010 og Heljan skal du nemlig ud i R2 ca. 43 cm. radius for ikke at få uheld med vognene.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
Det bliver primært maerklin, jeg ved godt der måske kan blive problemer med den R1, men alt matriel bliver testet inden endelig
beslutning om spor.
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det bliver primært maerklin, jeg ved godt der måske kan blive problemer med den R1, men alt matriel bliver testet inden endelig
beslutning om spor.
su
I forbindelse med din sporplan er der nogle steder hvor der kan maximeres. Vender tilbage en af de kommende dage.Hvilket tegneprogram bruger du?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
Hej
er altid modtagelig for ideer.
der er brugt wintrack
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
gejo
Indlæg: 681
Som et godt råd vil jeg anbefale dig kun at anvende R1 på industrispor - og ellers have R3 og kun undtagelsesvis R2 som mindste radius. Selv R2 er for snæver for visse Heljan vogne.
Hilsen Gert
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
er altid modtagelig for ideer.
der er brugt wintrack
su
Kunne du ikke lige ligge en wintrackfil op. Altså en " .tra ", så er det hurtigere og nemmere at gå ind med ændringsforslag.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
hej
skal prøve med .tra fil
r1 og r2 er brugt af hensyn til plads.
Kan nok godt få ændret til r2 og r3.
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Er det meningen at du kun skal køre med Märklin materiel?
Skal du køre med vogne fra bl.a. HobbyTrade, F2010 og Heljan skal du nemlig ud i R2 ca. 43 cm. radius for ikke at få uheld med vognene.
Jeg har da flere vogne fra både Heljan og Hobbytrade som alle kører problemfrit på mine Märklin R1 kurver . . . Endda også S kurver
Litra P
Indlæg: 1.852
Er det meningen at du kun skal køre med Märklin materiel?
Skal du køre med vogne fra bl.a. HobbyTrade, F2010 og Heljan skal du nemlig ud i R2 ca. 43 cm. radius for ikke at få uheld med vognene.
Jeg har da flere vogne fra både Heljan og Hobbytrade som alle kører problemfrit på mine Märklin R1 kurver . . . Endda også S kurver
Det lyder jo fint, så har du ikke nogen B-Vogne fra Heljan eksempelvis. Men det kunne jo tænkes at du i fremtiden gerne ville have en model fra fabrikant xy, der kræver en minimumradius på 42cm og så bander man fordi de der R1 er bygget ind overalt.
Du mangler at oplyse om hvor meget plads der egentlig står til rådighed. Skal der være plads til andet i rummet? Hvor er døren placeret? Og vinduet/vinduerne? Så kan der gives flere gode råd.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Det lyder jo fint, så har du ikke nogen B-Vogne fra Heljan eksempelvis.
Har Lars,
Jo jeg har skam adskillige B vogne fra Heljan, der kører fint på mine R1 skinner
Dog har jeg måtte "snyde" lidt og skære to små "dutter" af på siden/under vognene, så boogierne kan bevæge sig lidt mere. Men det er ikke noget man bemærker og så kører de skam helt fint i R1 kurverne . . . som sagt endda også i S kurver med R1
Men nu skal jeg nok lade være med at hi-jacke tråden yderligere. Den fangede mig bare lige og så synes jeg, at jeg ville dele mine erfaringer med R1 kurver, når nu der skal planlægges nyt layout
job
Indlæg: 48
Hej
uploader en grundplan
der er 40 cm fri i hver ende . det er fordi der er vandindstallationer i den ene ende, og radiator og vindue som man skal kunne komme til i den
anden. vinduet vinduet sidder højt.
døren er i åbningen i grundplanen
skygge banegården er planlagt til og være på langsiden.
su
der var lige en rettelse til grundplanen
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det der 84 x 384 hvad er det?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
hej
det er der hvor den skjulte banegård skal være. den er ca 30 cm under resten
dybden er 84 cm. har holdt mig til det så jeg har mulighed for nå evt vogne på inderste spor
384 er længden, kan udvides til 400 - 410 ca 20 cm i hver ende
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
hej
det er der hvor den skjulte banegård skal være. den er ca 30 cm under resten
dybden er 84 cm. har holdt mig til det så jeg har mulighed for nå evt vogne på inderste spor
384 er længden, kan udvides til 400 - 410 ca 20 cm i hver ende
su
Er det skyggebanegården du har givet disse mål?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Dit egen forslag er da 270 cm. på den smalle led.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
ja, det er skyggebanegården der er de ca 400 x84 cm
det er planen at den kun skal være under den lange side langs væggen.
det øverste lag er bygget op som et U med en lille ekstra plade i den ene ende.
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
job
Indlæg: 48
Hej
nu fik jeg rettet lidt til, har fjernet alle R1 kurver
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej du lige et forslag.
Her er der plads til 3 lange og 3 korte styrvognstog. Her er der plads til 3 lange og 4 korte, og der er kun 1 el krydsspor.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
Hej
Takker for et rigtigt fint forslag
du har fået udnyttet den begrænsede plads fuldt ud
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej lige ændringsforslag til dit eget layout. Giver 18,8 cm. mere på samtlige spor
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
Takker mange gange
ja, det er jo en fin service man får her på forum.
Jeg må jo nok se og komme igang med og få lagt nogen spor
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Litra P
Indlæg: 1.852
[/quote]
Takker mange gange
ja, det er jo en fin service man får her på forum.
Jeg må jo nok se og komme igang med og få lagt nogen spor
su
Hej ?
Jeg kan kun anbefale at have hele planen færdig før der bliver lagt skinner. Hvis skyggebanegården bygges først hænder det ofte at en af opkørslerne kommer til at dukke op et forkert sted på anlægget.
Jeg har optimeret skyggebanegården yderligere. Sporene er blevet længere og der er fjernet en del s-kurver. Samtidig er brugen af englændere blevet undgået.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Takker mange gange
ja, det er jo en fin service man får her på forum.
Jeg må jo nok se og komme igang med og få lagt nogen spor
su
Hej ?
Jeg kan kun anbefale at have hele planen færdig før der bliver lagt skinner. Hvis skyggebanegården bygges først hænder det ofte at en af opkørslerne kommer til at dukke op et forkert sted på anlægget.
Jeg har optimeret skyggebanegården yderligere. Sporene er blevet længere og der er fjernet en del s-kurver. Samtidig er brugen af englændere blevet undgået.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene.
Venlig hilsen
Lars
[/quote]
Du har så ikke spor til styrevognstog der kommer den "rigtige" vej tilbage.
Der bliver sikkert ikke brug for dine lange spor, som er op til ca. 270 cm.
Angående dine lange spor har du jo netop dit layout til Frank som kan give ideer.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
8 lange spor på skyggebanegård
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Litra P
Indlæg: 1.852
Du har så ikke spor til styrevognstog der kommer den "rigtige" vej tilbage.
Der bliver sikkert ikke brug for dine lange spor, som er op til ca. 270 cm.
Angående dine lange spor har du jo netop dit layout til Frank som kan give ideer.
De brugbare længder ligger mellem 140 og 260cm. Hvis styrevognstog er et must kan man løse dette på følgende måde:
Hvis man nænner at korte sporskifterne til højre af, kan man nok få plads til to spor mere...
Iøvrigt skal man være opmærksom på at ved højrekørsel kan de tre korte stikspor vist på planerne længere oppe i denne tråd ikke bruges til styrevognstog (altså hvis disse ikke må vendes). Disse tog har nemlig ingen mulighed for ved udkørslen at skifte til højre spor....
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
job
Indlæg: 48
Hej
Takker endnu engang for nogle fantastiske indput. der er da noget og arbejde med.
jeg fik lige selv sat et par spor mere ind i højre side.
rundstrækningen i højre side kan nok forlænges ca 20 cm, hvis jeg bygger lidt om, men det må lige vurderes om det bliver nødvendig.
Kan ikke gemme det i Wintrack, da min version ikke kan gemme.
Jeg har kun ver. 9 og den kan ikke åbne nyere filer
su
Jann
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Litra P
Indlæg: 1.852
Jeg har kun ver. 9 og den kan ikke åbne nyere filer
Version 9 vedhængt....
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
job
Indlæg: 48
Mange tak, det virker
uploader lige en tegning af hele rummet,
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
nikojelsdk
Rødding
Indlæg: 12
Hej alle
Jeg har ikke lavet så mange layout endnu men jeg kommer aligevel med et forslag.
Hvis man tager det nederste opstillingsspor og kører det sammen med stiksporende (som vist på min tegning) kan man undgå de to englændere.
Man kan også lægge spor der hvor jeg har tegnet den sorte streg, men jeg tænker det ikke er nødvendigt da der skal være et spro ledigt for at man kan komme til stiksporene.
Den sporplan jeg har tegnet er taget fra det markerede område på det store billede.
MVH nikolaj Jes Petersen
Med venlig hilsen Nikolaj
H0 Märklin C skinner og MS2
job
Indlæg: 48
Hej
tks
den vil jeg også se på. der er kommet rigtig mange gode forslag, så er nok og gå igang med
er nu gået igang med resten at banen også, men det tager jo lidt tid
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
bqg
Indlæg: 1.102
De brugbare længder ligger mellem 140 og 260cm. Hvis styrevognstog er et must kan man løse dette på følgende måde:
Hvis man ændrer lidt på forslaget fra Lars, og kan benytte det ene spor til gennemkørsel. så kan englænderne undgås, ellers skal længden på afstillingssporene forkortes med en 24188 og de to sporskifter i venstre side flyttes hen foran afstillingsspor til styrevognstog.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Litra P
Indlæg: 1.852
JEP!
God Idé - og man undgår den dyre løsning og der er stadig ingen s-kurver (vigtig ved styrevognstog)
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Lige en optimering. Er det nødvendig med længere spor til styrevognstog fjernes der en 18,8 cm. skinne i de 8 spor.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.939
Det gav da S-kurver
Hvis nederste transversal trækkes helt mod venstre som foreslået ovenfor af Hans Kurt, undgås den ene da.
Med venlig hilsen
Skott
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Rigtigt der kom S-kurve, som hermed er rettet. ;)
7 parkeringsspor fra 286 - 353 cm. lange.
Hvor lang er 4 vogne og lokomotiv når det drejer sig om DD styrvognstog?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Prøver lige med endnu et layout.
De 5 spor til styrvognstog er 136 -139 - 172 - 186 - 201 cm.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Her er vi så vist på maximum uden S kurver
:) :)
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Litra P
Indlæg: 1.852
Jouw, men Jann skrev længere oppe i tråden: "
"ja, det er skyggebanegården der er de ca 400 x84 cm, det er planen at den kun skal være under den lange side langs væggen."
Jeg ville nok heller lave to skyggebanegårde på langsiden og så reducere antallet af spor en smule. Så kan man køre fra A til B (synlig) og ned til C.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
bqg
Indlæg: 1.102
Med det meste af undersiden belagt med spor, bliver det ikke nemt, at komme til dårlige sporskiftedrev nedefra, som det ser ud lige nu, er det ikke et spørgsmål om de går i stykker, men hvornår de skal skiftes.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Med det meste af undersiden belagt med spor, bliver det ikke nemt, at komme til dårlige sporskiftedrev nedefra, som det ser ud lige nu, er det ikke et spørgsmål om de går i stykker, men hvornår de skal skiftes.
Som Lars selv skriver.
Hvis du har plads nok til højre kan du spejle sporudfletningen til venstre og sætte den på der det vil bringe yderligere længde til opstillingssporene
Venlig hilsen
Lars
Som jeg skrev "maxspas".
Afstand mellem skyggebanegård og topplade skal vel være 30 - 45 cm., 2-3 omgange i helix i venstre hjørne.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
hej
Ja, det kan jo gribe lidt om sig. hehe
højre side må jeg hellere holde fri, så jeg kan komme til vandinstallationer (aflæse), og skulle der gå et rør, ja så ville det jo være trist og skulle pille det hele ned
for og lave det, og også for ikke og skulle for langt ned når jeg skal om på den anden side. de 115 cm kan lige gå an og skulle under
Men der er ihvertfald mange gode forslag, og gå igang med.
er nu begyndt på øverste lag, så må jeg se hvordan jeg kan få det hængt sammen
tks
su
Jann
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
job
Indlæg: 48
Hej
Så fik jeg lavet første version af den synlige del
mangler og finde ud af og sætte højder/stigninger ind
su
jann
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
Så fik jeg lavet første version af den synlige del
mangler og finde ud af og sætte højder/stigninger ind
su
jann
En station med så mange S-sving dur ikke. Desværre.
Prøv at gå ind på http://www.gleisplan.ch/gleisplaene/plan3521.html og kik på forslag.
Her er en mulighed som er reduceres. Kan umiddelbart tilpasses din plads.
Dette layout har 3 skjulte banegårde.
Stationsplanen er i K-skinner da du derved kan få et pænere sporforløb med lange/smalle sporskifter og flexskinner.
.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
Hej
ja, det må jeg jo få lavet lidt om på. her er ver2
su
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej
ja, det må jeg jo få lavet lidt om på. her er ver2
su
Denne version er ikke god.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
lige et godt nytår til alle
har prøvet og lave lidt planlæging, men der er vist lang vej endnu
tror jeg har fået station til og være nogenlunde, som jeg vil ha den.
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
lige et godt nytår til alle
har prøvet og lave lidt planlæging, men der er vist lang vej endnu
tror jeg har fået station til og være nogenlunde, som jeg vil ha den.
Her har vi en rigtig sporplanlægger. 1. forsøg negativ 2. forsøg negativ
Hvad gør man så? Ja man fortsætter, og se så hvad der sker! Nu er det ved at ligne noget brugbart.
Godt kæmpet, du kommer helt klart i mål med et layout du bliver glad for.
NB: hvad er det der gør at du kun har 90 cm. til højre? På din tegning kan jeg se at du gerne vil have dobbeltspor som fylder godt 1 meter i diameter, hvilket jo ikke er muligt.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
job
Indlæg: 48
hej
tks, det er da rart at man måske er ved og få noget brugbart.
jeg har udviddet lidt på størrelsen i siderne. skal nok ikke spise så meget, men jeg kan stadig lige komme til mellem væg og bane der.
su
Jann
Med venlig hilsen
Jann
Maerklin c skinne
styresystem ECoS 50210
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.715
Tænk, at modeljernbane skulle være slankene .....
Måske flere af os bygge banerne lidt anderledes !
.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/layout/hj%C3%A6lp-til-sporplan-2
prøv at kikke på ovenstående layout
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner