Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Kommentarer til bane

Hej alle

Har uploadet tegning af mit layout og link til video på Youtube. Hvis I har nogle ideer til at gøre banen bedre hører jeg gerne.

http://www.youtube.com/watch?v=RptIY_M7GYk&feature=youtu.be

Mine grundtanker er :

  • Regional tog der pendler frem og tilbage imellem de to stationer
  • Tog der kører i rute på sobbelt spor
  • Tog med kul/træ vogne der kører op i "bjergene" for at hente træ/kul og giver variation
  • 2 skjulte banegårde for at give forsinkelse/variation
  • Relativt lange kørerstræk
  • Skal kunne køre togstammer med 5 passager vogne i længede
  • Militæt område ved lilel station
  • Savværk og kulminer oppe i "bjerge"
  • Dejligt med broer
  • Rundremise og remise... er kul depot for lille ?
  • Man skal ikke bukke sig for meget for at kunne komme rundt, ingen buk ved indgangspartiet
  • Rummet har størrelsen 420x400 cm

Da jeg ikke starter med at bygge får efterår 2014 er der masser af tid til at bygge om endnu Smile

Ser frem til at høre fra jer.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

LayoutBillede

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Det er lidt svært at se detaljerne, har du mulighed for at lægge filen ud?

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Jan,

mangler der ikke udtræksspor ved den store station?

Som planen er nu skal lokomotiver på tværs af et "logisk" udtræksspor når de skal til og fra remiseområde!

Og ja lad os få en fil så vi kan se nærmere på dit layout. Wink

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Her er wintrack fil, håber det var den i mente.

Grøn er level 0 = Banegård

Orange er Level 1 ca 16cm højere end L0

Pink er level 2 ca 30 cm højere end L0

Det er muligt med udtrækssporet, hvis det er sporet over til "industri", forslag modtages gerne Smile

AttachmentStørrelse
L.jpg 1.04 MB
uden_s.jpg 796.25 kB
S.jpg 559 kB
Skyttehoej_V3_5.tra 94.72 kB
__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

 Hej Jan,

kan ikke download din .tra fil Puzzled

Afstand mellem stationerne er ikke stor i toppen af billedet. Wink

Drejeskiven skal vel ikke have udkørsel til strækningen, som du har øverst i billedet Quest

Udtræksspor skal vel bag om remisespor Wink

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Ca 7 køremeter mellem stationer, du har ret i at de ligger lidt tæt.... Ideer til strækning forlængelse ja tak

Er ikke helt med på kommentar om at udtrækssporet skal om bag remisen ??

OK er det ufint trav at køre ind ud sådan ? er lidt begrænset pga plads og manglende bukke nakken/ryg ønske, måske jeg skulle overveje mit E og lave et C i stedet og så have en loftlem til adgang !! 

Prøver lige at finde ud af noget med wintrack file, men der er ikke mange eksport muligheder Sad Crazy har prøvet at uploade igen.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

nu spørger jeg lidt dumt

du har som jeg ser det skinner under selve banen hvor for mig at se på din film har svært ved at komme til..

så hvordan vil du få fat i toget , hvis og hvis det går i står eller ryger af sporet ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Under banen er der 20 cm frihøjde med fin adgang hvis man ikke bare laver en stor plade. Adgang går fra center mod siderne.... Men checker lige igen for en sikkerheds skyld:-) 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

okay men ellers fed bane

har ikke lige selv så meget plads kun et tomt værelse af ca 4½ x 2½ meter bred

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

DanskBjergbane skrev:

Hej alle

Har uploadet tegning af mit layout og link til video på Youtube. Hvis I har nogle ideer til at gøre banen bedre hører jeg gerne.

http://www.youtube.com/watch?v=RptIY_M7GYk&feature=youtu.be

Mine grundtanker er :

  • Regional tog der pendler frem og tilbage imellem de to stationer
  • Tog der kører i rute på sobbelt spor
  • Tog med kul/træ vogne der kører op i "bjergene" for at hente træ/kul og giver variation
  • 2 skjulte banegårde for at give forsinkelse/variation
  • Relativt lange kørerstræk
  • Skal kunne køre togstammer med 5 passager vogne i længede
  • Militæt område ved lilel station
  • Savværk og kulminer oppe i "bjerge"
  • Dejligt med broer
  • Rundremise og remise... er kul depot for lille ?
  • Man skal ikke bukke sig for meget for at kunne komme rundt, ingen buk ved indgangspartiet
  • Rummet har størrelsen 420x400 cm

Da jeg ikke starter med at bygge får efterår 2014 er der masser af tid til at bygge om endnu Smile

Ser frem til at høre fra jer.

Jeg har endnu ikke kikket så meget på din fil, men ved drejeskiven er der ikke brugt 7287 tilslutningsspor, de er nødvendig for at drejeskiven kan fungere korrekt.

Du har højdeproblemer i og omkring din helix.

Normalt er der ikke maskindepottilslutning midt på strækningen, men hvis det skal være der, skal det have forbindelse til begge spor, for at give mening.

Du har ikke mulighed for at komme direkte tilbage fra din sidebanestation, men skal køre en omvej.

Du har ikke adgang til alle stationsspor i begge ender af stationen, det vil give nogle begrænsninger.

Sporafstanden passer ikke til din kran i maskindepotet, den står i det ene spor.

Når der skal sammensættes godstog, kommer du hurtigt til at blokere strækningen, et udtræksspor bag om remisen kunne være en løsning, så blokerer du kun et stationsspor.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Du kunne lave strækningen til sidebanen enkeltsporet omkring industri og station.

Billede
Ændringsforslag til stationen, hvor en sidegevinst vil være adgang til alle stationsspor, så ud over gods vil skinnebussen kunne køre fra valgfrit spor.
Trekantforbindelsen er gemt i bjerget.
Billede
Ændring omkring industrien.
Billede
Ændring omkring remisen med udtræk bag remisen.

 

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Tak for forslag nu er jeg med på sidebane bagved remisen Smile

Er opmærksom på tilslutningsspor ved drejeskive og helixhøjde, ha besluttet at det må løses når jeg begynder at bygge og kan se helix m.m. fysisk. Kører udelukkende kul/diesel så regner med ca 8cm frihøjde i helix det giver stigning på 3,6% regnede jeg mig frem til... Det skulle vist være ok hvis jeg ikke har tog længere end 160cm

Ivan syntes der var for kort mellem stationerne og den har jeg tygget ret kraftigt på, overvejer at flytte banegården nedad og komme den modsatte vej ind på stationen og bibeholde helix og sænkebane i hver ende, overvejede sågar en midt på stræk, men syntes det virker for unaturligt og omstændigt med 4 helix. Puzzled

Fortsæt endelig med jeres kritik...  Laver om på lidt i løbet af weekenden Smile lidt surt at min rocrail også skal ændres, men så kan jeg bare lære at spørge først   Big smile Party

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

DanskBjergbane skrev:

Tak for forslag nu er jeg med på sidebane bagved remisen Smile

Er opmærksom på tilslutningsspor ved drejeskive og helixhøjde, ha besluttet at det må løses når jeg begynder at bygge og kan se helix m.m. fysisk. Kører udelukkende kul/diesel så regner med ca 8cm frihøjde i helix det giver stigning på 3,6% regnede jeg mig frem til... Det skulle vist være ok hvis jeg ikke har tog længere end 160cm

Ivan syntes der var for kort mellem stationerne og den har jeg tygget ret kraftigt på, overvejer at flytte banegården nedad og komme den modsatte vej ind på stationen og bibeholde helix og sænkebane i hver ende, overvejede sågar en midt på stræk, men syntes det virker for unaturligt og omstændigt med 4 helix. Puzzled

Fortsæt endelig med jeres kritik...  Laver om på lidt i løbet af weekenden Smile lidt surt at min rocrail også skal ændres, men så kan jeg bare lære at spørge først   Big smile Party

Nu ved jeg ikke hvad du har, men du kunne overveje en 7,5 graders remise, det vil give plads til lokomotiver mellem drejeskive og remise.
Billede
Billede

Ved at benytte en 7,5 graders remise kan der blive plads til behandlingsspor og tilkørselsspor fra stationen

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Swe fint ud Smile

Men nu skal jeg have servo styrede døre i remisen så de skal jo vende ud mod publikum, (hvis der kommer nogle ) Party

Er ved at møblere om ud fra de forslag jeg har fået... så vender tilbage i avten, skal lige til jernbane udstilling i Gentofte Love

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

bqg skrev:

DanskBjergbane skrev:

Tak for forslag nu er jeg med på sidebane bagved remisen Smile

Er opmærksom på tilslutningsspor ved drejeskive og helixhøjde, ha besluttet at det må løses når jeg begynder at bygge og kan se helix m.m. fysisk. Kører udelukkende kul/diesel så regner med ca 8cm frihøjde i helix det giver stigning på 3,6% regnede jeg mig frem til... Det skulle vist være ok hvis jeg ikke har tog længere end 160cm

Ivan syntes der var for kort mellem stationerne og den har jeg tygget ret kraftigt på, overvejer at flytte banegården nedad og komme den modsatte vej ind på stationen og bibeholde helix og sænkebane i hver ende, overvejede sågar en midt på stræk, men syntes det virker for unaturligt og omstændigt med 4 helix. Puzzled

Fortsæt endelig med jeres kritik...  Laver om på lidt i løbet af weekenden Smile lidt surt at min rocrail også skal ændres, men så kan jeg bare lære at spørge først   Big smile Party

Nu ved jeg ikke hvad du har, men du kunne overveje en 7,5 graders remise, det vil give plads til lokomotiver mellem drejeskive og remise.
Billede
Billede

Ved at benytte en 7,5 graders remise kan der blive plads til behandlingsspor og tilkørselsspor fra stationen

Hej HK,

kan se at du tilsyneladende er inde på WinTrack filen, jeg kan da ikke umiddelbart komme ind, hvorfor.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej HK,

kan se at du tilsyneladende er inde på WinTrack filen, jeg kan da ikke umiddelbart komme ind, hvorfor.

Hvilken version af Wintrack benytter du, hvis din version er < 10 kan det være årsagen.
I påkommende tilfælde kan jeg konvertere den.

Får du nogen fejlmeldinger? Som f.eks ukendt format. Da det er märklin k-skinner burde der ikke være problemer der, måske kan det være vejelementer, som du ikke har der spøger.
Hvis du forsøger at åbne en fil hvor der er brugt et skinnesystem du ikke har, kan wintrack ikke åbne den.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

DanskBjergbane skrev:

Swe fint ud Smile

Men nu skal jeg have servo styrede døre i remisen så de skal jo vende ud mod publikum, (hvis der kommer nogle ) Party

Er ved at møblere om ud fra de forslag jeg har fået... så vender tilbage i avten, skal lige til jernbane udstilling i Gentofte Love


En løsning kunne være, at forlænge det forslåede udtræksspor bag om remisen, så det kan benyttes som tilkørsel til behandlingssporene, med en forbindelse direkte ud fra drejeskiven. 

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

bqg skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

Hej HK,

kan se at du tilsyneladende er inde på WinTrack filen, jeg kan da ikke umiddelbart komme ind, hvorfor.

Hvilken version af Wintrack benytter du, hvis din version er < 10 kan det være årsagen.
I påkommende tilfælde kan jeg konvertere den.

Får du nogen fejlmeldinger? Som f.eks ukendt format. Da det er märklin k-skinner burde der ikke være problemer der, måske kan det være vejelementer, som du ikke har der spøger.
Hvis du forsøger at åbne en fil hvor der er brugt et skinnesystem du ikke har, kan wintrack ikke åbne den.

Det er ver. 11

melder "unerwartetes dateiformat"

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Et hurtigt eksempel til mit forslag.

Billede
Man kunne godt lade et stykke af udtrækssporet/adgang til maskindepotet ligge i tunnel.
De grønne spor er ført helt ud til bagkanten, for at få mere plads.

Med lidt mere arbejde, kunne der også blive plads til en dieseltank bag remisen, vandtårnet kunne få plads i skoven.
Stationer til dampdrift, havde ofte en vandpost ved perronerne.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Hej HK & Ivan

Begge jeres kommentare har givet inspiration til ændringerne i denne fil. Udtrækssport og remise er mere logisk og korrekt,. Kørestræk mellem stationer er længere og min pendul bane kan stadig fungere efter hensigten.

Skal nu have bokset industri og by på plads ligesom jeg skal finde på en mulighed for en krydsende bro, det syntes jeg er en rigtig lækker detalje.

Sporet i sænkebane gårds niveau ved jeg ikke om bliver til noget...det giber liv men ikke meget mening.

Byen skal kunne fungere som service lem pga den store dybde. Wink

Helix udfordringer pga vej afskaffet. Vej stræk opdeles i 2, det ødelægger ikke noget at bilerne ikke skal køre så langt Tongue

Kan se at du har det lille værksted ved rejeskiven Hans Kurt, er det modeller du selv har tegnet ?

Takker igen for de fine input Smile

AttachmentStørrelse
Ny.JPG 272.48 kB
Skyttehoej_V4_1.tra 73.51 kB
__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej,

skal udtrækssporet og sporet til remiseområdet ikke bytte plads.

Såfremt at du gør det vil udtrækssporet jo ligge  til samme side som rangerområdet.

Tror du ikke dit første layout med dobbeltspor bliver det du bedst kan lide. Du har pladsen. Skal dog lige have lavet den rigtige udfletning i begge ender af stationen.

Vedrørende den mellemste station, så lad sporet herfra og til landstationen være gemt mellem de 2 stationer.

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

DanskBjergbane skrev:

Kan se at du har det lille værksted ved rejeskiven Hans Kurt, er det modeller du selv har tegnet ?

Hvis du mener den lille bygning under remisen, så er det en kompressorcentral, til luft når kedelrørerne skal renses, du kan finde den under betriebswerk som komprhs ma

Jeg har lavet mange andre 3D figurer, når det var nødvendigt, bla. til sporplanen på mjkhh's anlæg.

 

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Har nemlig bygningengen Smile er bare virkelig dårlig til tysk, men jeg lærer det vel efterhånden  Crazy

Hvis jeg bytter rubdt Ivan så bliver udtrækssporet meget skarpt og kortete, men er med på hvad du mener og vil tænke videre i morgen, det tog længere tid at tegne end jeg regnede med.

Skal ligeun dere over om jeg kan få et krydsende brospor ind over uden det kommer til at virke meningsløst og massivt

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Kan se at du bruger R1 kurver.

Har du erfaring med at det er  godt?

De fleste vil uanset mulig anlæg min. have R2 kurver.

Helix i R1/R2 36/42 cm. er alt for lille. Du får en stigning på 4%

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Sad(y

Har aldrig haft problemer med dem, men ville nu også selv gerne bruge større radier, men mine pladsforhold umuligør det... Er dog lidt bekymret i helix'er. 

Troede nu at 2210 var R1, 2221 r2, 2231 r3

2241/2251 passer sammen men diameter bliver alt for stor til rummet.

Der vil blive bruft flex de fleste steder, men 2200/2205 er bare nemmere at tegne med i wintrack syntes jeg.

ved nogle af de herre hvor pokker min inventarfil er blevet af ?? Gider ligesom ikke at pakke skinnekassen ud og tælle igen

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Kurven 2210 er en kurve til f. eks. Industrispor

2221 er 360 mm radius og betegnes som R1 og allerede den radius vil mange "ikke" Maerklin lokomotiver have vanskeligheder med at komme igennem

Også længere personvogne vil blive afsporet, hvis der anvendes kortkoblinger

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

41 cm i gangbredde er ikke ret meget, hvis du vil have gæster, der fylder mere om livet end et kosteskaft vil kunne det give problemer

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

De 41 er jeg obs på, det var en test for at se hvordan det så ud  Steve  kan ikke helt blive enig med mig selv om det er ok eller ej..... Men har et godt stykke tid at beslutte i.... Har oprindelig sat 60 som minimum. Ellers må man ned i knæ  Party

Har testet de vogne der er i puljen, de klare r1 fint, men er lidt bekymret for trækkraft i helix'er.... Og er da opmærksom på at det ser lidt unaturligt ud..... Må checke det hele lidt mere kritisk igennem.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Helixen under drejeskiven kan du ikke få højde nok på, men med lidt ændringer kunne den gøres oval og placeres under floden.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 1 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Selvfølgelig hvorfor har jeg ikke tænkt over ovale helix før ?????  Sad( det løser jo udfordringen, men planlagde nu også at lade op/nedkørset have en stigning pga drejeskiven.

Er ved at bygge om af hensyn til industri.... Smider ny tegning op en af de nærmeste dage. 

Er virkelig glad for de indspark i er kommet med, syntes banen er blevet meget bedre omend der ny er færre broer

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.