Hej alle, for pokker det driller mig her, kan ikke helt finde ud af hvordan mit layout skal være så kom meget gerne med ideer og inspiration.
Har et rum hvor der er denne plads:
Altså et anlæg der er formet som et L, målene er MAX mål og jeg ved hver cm tæller , der kan evt, laves en "bro" mellem de 2 yderste hjørner, så det blir en slags "walk under" bane. På denne bro kan der MAX være 2 spor.
Jeg kører H0, 2 skinne drift. Går ikke så meget op i om det kørende matriale er nøjagtigt, hælder nok mest til epoke 2 - 4 ? Går MEGET op i at bygge selve layoutet, husene osv.
Jeg er meget inspireret af "Jørnebanen" og hans ide om at lave byen hævet over bane niveau så der bliver mere plads til at bygge på. Jeg har lavet 2 stk layout ideer, hvad tænker i om dem?
Og denne:
I må meget gerne kommenterer, komme med andre ideer osv. Det er som om jeg selv sidder lidt fast!!!
På forhånd TAK.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
roskilde charlie
Indlæg: 50
Anyone ?
på forhånd tak.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
bqg
Indlæg: 1.102
Hej alle, for pokker det driller mig her, kan ikke helt finde ud af hvordan mit layout skal være så kom meget gerne med ideer og inspiration.
Har et rum hvor der er denne plads:
Altså et anlæg der er formet som et L, målene er MAX mål og jeg ved hver cm tæller
, der kan evt, laves en "bro" mellem de 2 yderste hjørner, så det blir en slags "walk under" bane. På denne bro kan der MAX være 2 spor.
Jeg kører H0, 2 skinne drift. Går ikke så meget op i om det kørende matriale er nøjagtigt, hælder nok mest til epoke 2 - 4 ? Går MEGET op i at bygge selve layoutet, husene osv.
Jeg er meget inspireret af "Jørnebanen" og hans ide om at lave byen hævet over bane niveau så der bliver mere plads til at bygge på. Jeg har lavet 2 stk layout ideer, hvad tænker i om dem?
Først vil jeg spørge til din helix, den ser ikke ud til at have ret stor radius, hvor stor er din stigning?
Hvis du ændrer lidt på venstre tilkørsel til din station, vil du undgå S-kørsel til spor 1(øverste), samt få lidt længere perron mellem spor 1 og 2.
Jeg tænkte lidt i denne retning
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
roskilde charlie
Indlæg: 50
Hej Hans Kurt......
Radius på mini helix er R2 og stigningen er ca 3,5 % , lige i overkanten men fint nok da jeg IKKE skal køre med meget lange tog stammer og ej heller meget lange person vogne.
Godt set med din ide ift. S kurven ved indkørslen til stationen. TAK.
Hvad tænker du ellers om det layout? Jeg tror det er den version jeg selv hælder mest til, da det er den der er flest muligheder med ift. mest action på anlægget og det med mulighed for flest toge/ størst skyggebane.
Vh.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
roskilde charlie
Indlæg: 50
Har prøvet at tegne din ide ind, det kræver lidt mere tilpasning, men det finder jeg ud af. Nye skinner i venstre hjørne tegnet med rødt.
Jeg har også trukket lidt streger som en markering af det høje niveau jeg tænker at "storbyen" og stations bygningen skal ligge på, med stationsbygningen hen over bane legmet på tværs.
Vh.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
bqg
Indlæg: 1.102
Har prøvet at tegne din ide ind, det kræver lidt mere tilpasning, men det finder jeg ud af. Nye skinner i venstre hjørne tegnet med rødt.
Jeg har også trukket lidt streger som en markering af det høje niveau jeg tænker at "storbyen" og stations bygningen skal ligge på, med stationsbygningen hen over bane legmet på tværs.
Vh.
Charlie
Hvor ligger den grønne vendesløjfe i forhold til helixen rent højdemæssigt, som jeg lige ser det kunne det give problemer.
Hvis du bruger R2 med stigning = 3,5% får du ca. 78 mm i forskel, hvis det er nok til underlag og skinne, ville du ved at benytte R4 og flytte dem helt ud i hjørnet kunne reducere din stigning til 2,5%.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej alle, for pokker det driller mig her, kan ikke helt finde ud af hvordan mit layout skal være så kom meget gerne med ideer og inspiration.
Har et rum hvor der er denne plads:
Altså et anlæg der er formet som et L, målene er MAX mål og jeg ved hver cm tæller
, der kan evt, laves en "bro" mellem de 2 yderste hjørner, så det blir en slags "walk under" bane. På denne bro kan der MAX være 2 spor.
Jeg kører H0, 2 skinne drift. Går ikke så meget op i om det kørende matriale er nøjagtigt, hælder nok mest til epoke 2 - 4 ? Går MEGET op i at bygge selve layoutet, husene osv.
Jeg er meget inspireret af "Jørnebanen" og hans ide om at lave byen hævet over bane niveau så der bliver mere plads til at bygge på. Jeg har lavet 2 stk layout ideer, hvad tænker i om dem?
Først vil jeg spørge til din helix, den ser ikke ud til at have ret stor radius, hvor stor er din stigning?
Hvis du ændrer lidt på venstre tilkørsel til din station, vil du undgå S-kørsel til spor 1(øverste), samt få lidt længere perron mellem spor 1 og 2.
Jeg tænkte lidt i denne retning
men spor 3 har stadig S kurve. Så der skal vel indsættes 1 sporskifte mere på benet i venstre kurve?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Har prøvet at tegne din ide ind, det kræver lidt mere tilpasning, men det finder jeg ud af. Nye skinner i venstre hjørne tegnet med rødt.
Jeg har også trukket lidt streger som en markering af det høje niveau jeg tænker at "storbyen" og stations bygningen skal ligge på, med stationsbygningen hen over bane legmet på tværs.
Vh.
Charlie
Vendesløjfen er da vist ikke forbundet rigtig? Den ene ende er tilsluttet bundplan, den anden kommer fra venstre side af stationen!
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Vendesløjfen er da vist ikke forbundet rigtig? Den ene ende er tilsluttet bundplan, den anden kommer fra venstre side af stationen!
Det var også min første tanke, men så tænkte jeg på den som en sløjfe til længere køretid, selv om det heller ikke gav meget mening, for toget kører jo til skyggebanegården.
Men det giver et par meter mere synligt tog, samtidig må det blive en udfordring at bygge broerne og det sporskifte der tilsyneladende er gemt under broerne.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
roskilde charlie
Indlæg: 50
Hejsa Ivan.
tak for dit indput. jeg er totalt nybegynder inden for denne skønne hobby, så jeg kender heldigvis ikke rigtigt de "regler" der er inden for tog kørsel.
jeg havde tænkt det som....en vendesløjfe? hvis nu vi starter turen i "spor1" = det øverste sorte spor og køre mod højre.... altså ind under stationen, så køre vi rundt i mini helix og kan vælge højre eller venstre kørsel på nederste lille paradestrækning. Hvis nu man vælger venstre spor ( aner ikke om dette er ok, men muligheden er der ) så køre man ind på skyggebanen, når man kommer ud af skyggen igen, under broen, kan man så, enten køre ind i vendesløjfen og tilbage til skyggebane, eller holde til højre i sporskiftet og køre retur af mini helix og op til stationen igen samme vej som man kørte ud.
Hvis nu vi starter i spor 1 igen, men køre mod venstre ( vi kan lade toget fra før fortsætte) så køre vi rundt om industri området over broen og ind i vendesløjfen, derefter ned i skyggebanen ud igen, gennem nederste korte parade stræk ind i mini helix og ud på stationen. Her er vendesløjfen mest tænkt som en forlængelse af kørestræk, og en mulighed for at VENDE toget sådan at det kan komme ind i skyggebanen. Sidst men ikke mindst er vendesløjfen også min måde at få banen ned i niveau med skyggebanen på. Hvis du har andre ideer, eller erfaringer for at det er noget hø jeg har tegnet, må du meget gerne komme med flere indspark
Så Hans Kurt, du har ret i din tanke om et par meter bane mere ( hver cm tæller med min begrænsede plads!) og et par muligheder mere ift. Kørslen. + udfordringen i opbygningen, tænker at det lille " ekstra lag" vil give mulighed for en masse spændende fotos.
Jeg går ikke op i køreplaner osv, men vil bare gerne kunne lege med flere tog på en gang
Kan se at i
Begge har en masse erfaring, så kom endelig med andre ideer, mulighedee, rettelser osv. Måske i har en ide til en mere "harmonisk" bane.....? Gider dog ikke lave en kedelig totalt flad dansk bane......
På forhånd tak.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hejsa Ivan.
tak for dit indput. jeg er totalt nybegynder inden for denne skønne hobby, så jeg kender heldigvis ikke rigtigt de "regler" der er inden for tog kørsel.
jeg havde tænkt det som....en vendesløjfe? hvis nu vi starter turen i "spor1" = det øverste sorte spor og køre mod højre.... altså ind under stationen, så køre vi rundt i mini helix og kan vælge højre eller venstre kørsel på nederste lille paradestrækning. Hvis nu man vælger venstre spor ( aner ikke om dette er ok, men muligheden er der ) så køre man ind på skyggebanen, når man kommer ud af skyggen igen, under broen, kan man så, enten køre ind i vendesløjfen og tilbage til skyggebane, eller holde til højre i sporskiftet og køre retur af mini helix og op til stationen igen samme vej som man kørte ud.
Hvis nu vi starter i spor 1 igen, men køre mod venstre ( vi kan lade toget fra før fortsætte) så køre vi rundt om industri området over broen og ind i vendesløjfen, derefter ned i skyggebanen ud igen, gennem nederste korte parade stræk ind i mini helix og ud på stationen. Her er vendesløjfen mest tænkt som en forlængelse af kørestræk, og en mulighed for at VENDE toget sådan at det kan komme ind i skyggebanen. Sidst men ikke mindst er vendesløjfen også min måde at få banen ned i niveau med skyggebanen på. Hvis du har andre ideer, eller erfaringer for at det er noget hø jeg har tegnet, må du meget gerne komme med flere indspark
Så Hans Kurt, du har ret i din tanke om et par meter bane mere ( hver cm tæller med min begrænsede plads!) og et par muligheder mere ift. Kørslen. + udfordringen i opbygningen, tænker at det lille " ekstra lag" vil give mulighed for en masse spændende fotos.
Jeg går ikke op i køreplaner osv, men vil bare gerne kunne lege med flere tog på en gang
Kan se at i
Begge har en masse erfaring, så kom endelig med andre ideer, mulighedee, rettelser osv. Måske i har en ide til en mere "harmonisk" bane.....? Gider dog ikke lave en kedelig totalt flad dansk bane......
På forhånd tak.
Charlie
Hej,
som jeg ser det kan man køre ud til højre, rundt og ned på skyggebanegård og retur i højre side. Kører man derimod ud fra venstre kan man ikke komme retur i venstre side sådan som planen er nu.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Hans Kurt......
Radius på mini helix er R2 og stigningen er ca 3,5 % , lige i overkanten men fint nok da jeg IKKE skal køre med meget lange tog stammer og ej heller meget lange person vogne.
Godt set med din ide ift. S kurven ved indkørslen til stationen. TAK.
Hvad tænker du ellers om det layout? Jeg tror det er den version jeg selv hælder mest til, da det er den der er flest muligheder med ift. mest action på anlægget og det med mulighed for flest toge/ størst skyggebane.
Vh.
Charlie
Tror desværre der er meget der skal ændres. Ved helix er der "kun" ca 50mm mellem skinneoverkant og skinneoverkant hvilket ikke er nok. Desværre
Imellem bund og top skal du have ca. 20 cm som minimum.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
bqg
Indlæg: 1.102
Hvis du har tegnet i Scarm, så vedhæft filen som bilag.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
sorensen_dk
Indlæg: 77
Hej Charlie
Du skriver selv du er nybegynder. Som nybegynder er der intet bedre end at studere mestrene. Gå på biblioteket og lån - eller køb brugt på Amazon - et par bøger af John Armstrong. Han var en af mestrene i sporplaner. Specielt at presse mest mulig kørsel ud af begrænset plads. Her er én af mine favoritter:
http://www.thisisdrivel.com/lostcontinent/images/locoupper_001.jpg
Den vil netop passe til kortere nærtrafiktog, og de små industrier kan betjenes af et par daglige rangertræk som giver afveksling. Hvis du er interesseret i husbygning og fotografering er der her masser af muligheder. Jeg har en svaghed for denne slags ø-anlæg, men ulempen er, at man skal have fri adgang fra mindst tre sider for at komme til sporene.
M.h.t. til dine egne forslag, og specielt højden, har jeg aldrig forstået ideen med at bygge et anlæg "oppe under loftet" (125cm og derover) for at kunne kravle rundt under det! I længden bliver manglende tilgængelig en pestilens. Spor (specielt sporskifter) uden for syns- og rækkevidde bør holdes på et minimum. I sporplanen med skyggebanegården er mere end halvdelen af sporene skjult!
Til sidst: er du sikker på, at den viste L-form er den eneste mulige? Igen, den giver maksimalt dårlig tilgængelighed. Har du overvejet en smallere udformning rundt langs væggen med en "bule" i hver ende til vendesløjfer?
Tom
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
MELLEM
Hej alle, for pokker det driller mig her, kan ikke helt finde ud af hvordan mit layout skal være så kom meget gerne med ideer og inspiration.
Har et rum hvor der er denne plads:
Altså et anlæg der er formet som et L, målene er MAX mål og jeg ved hver cm tæller
, der kan evt, laves en "bro" mellem de 2 yderste hjørner, så det blir en slags "walk under" bane. På denne bro kan der MAX være 2 spor.
Jeg kører H0, 2 skinne drift. Går ikke så meget op i om det kørende matriale er nøjagtigt, hælder nok mest til epoke 2 - 4 ? Går MEGET op i at bygge selve layoutet, husene osv.
Jeg er meget inspireret af "Jørnebanen" og hans ide om at lave byen hævet over bane niveau så der bliver mere plads til at bygge på. Jeg har lavet 2 stk layout ideer, hvad tænker i om dem?
Og denne:
I må meget gerne kommenterer, komme med andre ideer osv. Det er som om jeg selv sidder lidt fast!!!
På forhånd TAK.
Charlie
Hej Charlie,
har lige tegnet 1 forslag til dig i 3 plan.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, lige 1 ny og revideret plan til dig.
øverste plan + 16 cm
mellem, forkanten har du ved at følge dobbeltsporet rundt. Kvadraterne er 50x50 cm.
nederste
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, lige lidt tekst til planen.
Du skulle nu kunne komme både højre og venstre ind på stationen når du kommer nede fra den skjulte.
Øverste plan har 1 spor for lange gennemgående 250cm, og 2 spor til kortere stoppende 185cm. Derudover er der 3 rangerspor og 1 udtræksspor.
På mellemlagets op-& nedkørsel er der lidt synlig dobbeltspor.
På skjult banegård er der 5 gennemgående spor 250cm, 185cm, 155cm, 120cm og 140cm. Derforuden 3 spor til MO, MA, skinnebus, MS o.s.v..
På den skjulte kan det hele nok rykkes så der kan blive 1 spor mere på 250cm.
Stigningen er på ca. 3%.
nb: nu er det sengetid.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, lige ændring med 3 stikspor mere. Her markeret med rødt.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
øverste
mellem
skjult banegård.
Sporplan kun i R 3 & 4
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, og alle i andre.
Det er så spil af tid da jeg har afkortet 61106 mange steder på anlægget.
(
Starter måske forfra, men skal det være GEOLINE eller ROCOLINE.
Har gennemgået layout igen, det kan stadig bruges med lidt ændringer.
Evt. med ROCOLINE på stationsområde og i helix.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
roskilde charlie
Indlæg: 50
Hej Ivan
undskylder det sene svar men jeg har været udenlands.....
Sikke en flid du ligger for dagen. dejligt! TAK
det må gerne være en blanding af geo-line og roco line, da det jo er totalt nemt at samle disse, det er dog VIGTIGT at skiftespor er geo-line da jeg køre m decodere på disse.
Tak for hjælpen!
charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
roskilde charlie
Indlæg: 50
Hej Ivan og andre.
Jeg har været i tænkeboks og fået indrettet modeltogbyggerummet ;9 på en anden måde, så der er følgende plads.
Jeg har prøvet at tegne en bane ind også, hvad tænker i ?
Broen der går fra det ene "ben" af bordet til det andet, bliver en der kan hægtes af og på...
Kom gerne med indput, ideer og kritik!
Tak
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Ivan
undskylder det sene svar men jeg har været udenlands.....
Sikke en flid du ligger for dagen. dejligt! TAK
det må gerne være en blanding af geo-line og roco line, da det jo er totalt nemt at samle disse, det er dog VIGTIGT at skiftespor er geo-line da jeg køre m decodere på disse.
Tak for hjælpen!
charlie
Hej Charlie, nu er jeg lidt i tvivl om hvad du nener med at de 2 systemer er nemme at samle ;) Der skal da 2 overgangsskinner ind hver gang der skiftes, hvilket giver 20 cm lige spor og du får også højdeforskel (61120) ;)
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, var lige ved at finde 1 link.
Som jeg ikke har fundet endnu.
http://www.sporskiftet.dk/forum/264cm-x-240cm-u-anl%C3%A6g-dk-dsb-enkeltspor-med-sidebane her er det så.
I denne forbindelse falder jeg over dit indlæg 23/2 - 2013. De 2 forslag du selv fremkommer med er jo vidt forskellig. Henholdsvis kvadrat og rektangel. Hvilke mål har det aktuelle rum, hvor er vindue og dør placeret?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Ivan og andre.
Jeg har været i tænkeboks og fået indrettet modeltogbyggerummet ;9 på en anden måde, så der er følgende plads.
Jeg har prøvet at tegne en bane ind også, hvad tænker i ?
Broen der går fra det ene "ben" af bordet til det andet, bliver en der kan hægtes af og på...
Kom gerne med indput, ideer og kritik!
Tak
Charlie
Hej Charlie, dit nye layout kan umiddelbart kun bruges til Märklin sporlægning. Du har tilsyneladende mange steder hvor der ikke er længde til at du kan få plads til dine vendesløjfer :( Hvilket er nødvendigt til 2-skinne drift.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
roskilde charlie
Indlæg: 50
Hej Ivan.
Det glemte jeg at skrive, men Det er helt fint for mig at der ikke er plads til skyggebaner med flere vendesløjfer osv. PÅ det anlæg jeg har i tankerne kommer der max til at være 2 - 3 passager tog, nogle godstog,+ noget ranger matriale i havnen, der er dog én vendesløjfe, der virker begge veje på anlæget under "bjerget".
Go weekend.
Charlie
Køre Ho digital på MEGET lille bane, Roco line og Roco geo line skinner, den nyeste Roco mus + digital skiftespor osv. Epoke II - III stykker + fantasi ! Går næsten mere op i landskabs og tilbehørs opbygning, end selv kørslen ; )
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, nu skrev jeg vendesløjfe, men hver gang at du får vent + & - skal der være et isoleret stykke der er lidt længere end den længste togstamme du vil have på anlægget. Dette er nødvendigt for ikke at kortslutte anlægget. Det er netop din vendesløjfe der er problemet.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie,
hvor lange togstammer vil du køre med?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Charlie, lige 1 revideret layout. Der er minimum brugt kurve 3 altså 43,45 cm.. Med 9 cm. mellem sporoverkant vil stigning være mellem 2,5 & 3%.
skyggebanegård topplan
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej alle, lige 1 varient. Top og Bund er de samme, næsten.
ved indsættelse af mellemstykke med 1 helix med 1 omgang på 9,5 cm. kan der køres under station og venstre ind på station.
TOP MELLEM
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
..........
Hej Charlie og andre.
Med dette mellemlag vil man i en højde af ca. 12 cm. få dobbeltsporet vandret paradekørsel i det markerede område.
Det er fortsat samme top og bundlayout.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner