Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Forslag til MärklinC 122x244

Dette er en Märklinbane som jeg har tilpasset. Bl.a. er der blevet så det er både køre rundt, som Märklins, og ud - ind i samme ende af station. Desuden var Märklins skjulte opstillingsspor lagt med mere end 3% stigning, hvilket jeg syntes er upraktisk.

Højdeforskel er 91 mm.

De to tomme områder ved opstillingsspor skal være mandehuller.

Alternativt kan man sætte hjul på så anlægget kan flyttes, og så få flere opstillingsspor.

Billede           Billede

 

Billede

Her Märklin udgaven.

Billede

06012017 der kan faktisk være yderligere min. 2 stikspor i det skjulte, og stadig plads til "mandehuller".

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Det er en udemærket udnyttelse af pladsen, men jeg synes du skal lave en prøveopstilling på en flad plade - uden skyggebanegården.

Jeg startede selv med sådan en idé for længe siden, men fandt hurtigt ud af, at det var rangering og kørsel med vogne til forskellige steder, der tændte mig.
Så skulle jeg udnytte pladsen, ville jeg droppe remisen og lave to små stationer - evt. i hvert sig lag - og med punkt til punkt kørsel.

Du kan evt. lave et enkelt spor, der kan køres i ring på, så du kan nyde synet at en togstamme, der buldrer afsted.

Nu om dage har jeg bygget min bane på moduler (50 cm dybe) og lavet et U, der går langs væggene. Der er to stationer med rangerarealer - og det giver meget mere leg. Det er også noget, jeg og mine unger kan have glæde af. Der er faktisk nok at lave til, at vi kan være fire til at betjene togdriften.

Jeg kan ikke køre i ring - og det savner jeg af og til. Men så kan jeg hurtigt lave en skinneoval på gulvet.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Hej Per, nu var det lavet som et forslag, hvorfra man kan tage de ideer man kan bruge.

Drejeskive og remise kan fjernes så der bliver plads til lidt by og (faller) vej.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Ahaaa ... jeg troede du var ved at planlægge et anlæg. Smile

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.