Picture

tjutjum

Brøndby

Indlæg: 26

PB

26 x 220 cm - har ingen plads, men mange spor - C-skinner

Hej med jer,

Jeg har p.t. ingen plads, men vil godt have nogle spor op på en hylde på væggen der er 260mm x 2200mm - Jeg har masser af C-skinner, og mangler jeg nogle køber jeg dem.

Ideen er at have disse spor fortrådet og tilsluttet min ECoS og og benytte opstillingen tol programmering, test af lyd, lokos, og styring af skift m.m.

Jeg har både hentet Railmodeller (er MAC bruger) men også Wintrack 11 i demo og kører det under Oracle Virtual Box på en Windows7 - det kører fint med programmerne, men brugen...

Synes det er voldsomt svært at lave noget - har eksempelvis de slanke skifte 24711 & 24712 - hvilken skinne benyttes i sammenhæng med dem for at have brugbar geometri på så slank en flade, nu jeg gerne vil have MANGE spor på?

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med et bud?

__________________

Mvh

Tjutum

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hej Tjutum

Prøv at kigge på nogle af mine sporplaner her på Sporskiftet. Der er brugt 711 og 712.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

tjutjum

Brøndby

Indlæg: 26

PB

Vil jeg gøre - er dog ikke helt så skrap til dette forum endnu - hvordan hulan finder jeg dine sporplaner?

__________________

Mvh

Tjutum

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Søg og du skal finde:

http://www.sporskiftet.dk/search/node/pers%20sporplaner

Laughing out loud

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

tmjbk

Gårdmand

Indlæg: 462

PB  Blog

Hej tjutum ang dit problem med lidt plads kan du måske tænke en ande vej hvad med at lav modul ( 3modul.dk) evt en kompiløsning hylde/modul bane mvh Allan ps modul kan fylde lidt eller meget men så kan man møde andre med modul og få nogle sjove køredage / byggedage og man kan så stå hjem og lav på sine modul mm 

__________________

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

tjutjum skrev:

Hej med jer,

Jeg har p.t. ingen plads, men vil godt have nogle spor op på en hylde på væggen der er 260mm x 2200mm - Jeg har masser af C-skinner, og mangler jeg nogle køber jeg dem.

Ideen er at have disse spor fortrådet og tilsluttet min ECoS og og benytte opstillingen tol programmering, test af lyd, lokos, og styring af skift m.m.

Jeg har både hentet Railmodeller (er MAC bruger) men også Wintrack 11 i demo og kører det under Oracle Virtual Box på en Windows7 - det kører fint med programmerne, men brugen...

Synes det er voldsomt svært at lave noget - har eksempelvis de slanke skifte 24711 & 24712 - hvilken skinne benyttes i sammenhæng med dem for at have brugbar geometri på så slank en flade, nu jeg gerne vil have MANGE spor på?

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med et bud?

Ved brug af slanke C-sporskifter, skal du benytte 24071 mellem to sporskifter, så får du en sporafstand på 64,3 mm.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

   Hejsa

200 158.jpg,                                                                                                                                                                                                                             man kan også undlade 24071 ,  må så skære lidt i ballasten , men kommer så ned på en sporafstand på 50 mm  ,  fungerer fin sådan og når der er lage ekstea ballast på er det usynligt at der er skåret lidt

er på et 3modul  , og kan ses i Valby på hobbymessen

  Christian

 

 

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.