Brimalm DSB Litra D 845 (2 skinne) patineret
Modellen er patineret og i perfekt stand, men uden dekoder.
Orginal trææske findes desværre ikke.
Pris DKK 2.500,00
Kan sendes eller afhentes.
Køber betaler porto. 110,00 med postdanmark. Kan også afhentes efter aftale.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Hej
1) Har du kvitteringer på maskinerne?
2) Hvordan hænger det sammen at en patineret maskine uden original æske, er dyrere end en, der fremstår 100% originalt?
Hilsen Martin
F.Ormstrup
Indlæg: 2.662
Det er da ganske naturligt. Patinering hæver generelt prisen hvis den er udført ordentlig.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
nielsbo
Indlæg: 36
Kvitteringer kniber nok lidt da de så vidt jeg husker er købt brugt gennem trinbrættet århus for efterhånden mange år siden og har stået på hylden siden.
Nogen foretrækker de fremstår originalt og andre igen foretrækker de er patineret. det kommer nok lidt an på hvad man ønsker at bruge dem til. jeg ville personligt være villig til at betale en højere pris for en patineret udgave.
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 266
Go´formiddag til alle
Om prisen på Brimalms litra D, der er til salg er for høj eller lav har jeg ingen ide om og kan derfor ikke kommenter på den ønskede pris.
Men HVIS den sælges som et SAMLEROBJEKT og skal købes af en SAMLER er der hos mig ingen tvivl om, at manglen på den originale æske og instruktion trækker prisen ned, hvor meget kan vel altid diskuteres. Men alt andet lige er et samlerobjekt mere værd med den originale æske + det løse. Æsken er en del af objektet. Det kan man jo selv forvisse sig om ved at se priser på diverse auktionssider mv., hvor samler ting sælges.
Og som SAMLEROBJEKT trækker prisen så absolut NED, hvis den er blevet patineret, den er jo dermed ikke mere i den originale tilstand uagtet hvor godt eller dårligt patineringen er udført. Nogle patineringer overgår desværre jo selv virkeligheden og virker derfor – på mig – stik modsat og synd for modellen.
Hvis man ”bare” ønsker en D IV til kørsel og ikke lige præcis en Brimalm, kommer der vel af og til en HP D IV til salgs. Men HVIS det skal være en Brimalm litra D IV, vil jeg da undersøge priserne på diverse sider først. Man KUNNE jo også forhøre sig hos en modeltogsforhandler om hvad den normale købspris for brugt er og hvad salgsprisen ligger på.
Derefter kan man jo så gå i en forhandling med sælger. Husk på at modeller, med mindre VIRKELIGT samlerobjekt, ligesom biler taber pris når de går over fortovet hos forhandleren. Men som skrevet, kender ikke hverken pris eller evt. samlerværdi på en Brimalm D IV.
God fornøjelse både til sælger og den kommende køber, modellen hos Brimalm er da flot.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Steff
MAB
Staten
Indlæg: 548
Lige præcis, Steffen Dresler! Det var nemlig min pointe
Hilsen Martin
Torben Z.
Indlæg: 754
Hvis man ”bare” ønsker en D IV til kørsel og ikke lige præcis en Brimalm, kommer der vel af og til en HP D IV til salgs. Men HVIS det skal være en Brimalm litra D IV, vil jeg da undersøge priserne på diverse sider først. Man KUNNE jo også forhøre sig hos en modeltogsforhandler om hvad den normale købspris for brugt er og hvad salgsprisen ligger på.
Derefter kan man jo så gå i en forhandling med sælger. Husk på at modeller, med mindre VIRKELIGT samlerobjekt, ligesom biler taber pris når de går over fortovet hos forhandleren. Men som skrevet, kender ikke hverken pris eller evt. samlerværdi på en Brimalm D IV.
Steffen, jeg er nu ikke helt enig i dine betragtninger, da markedet ikke ligefrem drukner i udbudte litra D - og da slet ikke med modeller fra Brimalm.
Ja, en bil taber som regel penge så snart den ruller hjem fra forhandleren.
Det gør de fleste, men hvis man har købt den rigtige model og gemmer den i mange år, så bliver den sjælden og prisen kan stige.
Det samme kan også ske for modeltog
Du kan surfe nettet tyndt for at finde en pris på en Brimalm litra D IV, men du finder næppe nogen til salg, og de 2 modeller som Nielsbo har til salg synes nu ganske rimelig i pris for mig.
Fakta om litra D IV fra Brimalm:
Modellen udkom i 2001 og blev fremstillet i kun 200 eksemplarer fordelt på 4 driftsnumre.
De 2 modeller som Nielsbo sælger blev hver kun fremstillet i 65 eksemplarer.
Prisen i 2001 var kr. 7.495,-.
Hav en god dag.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
DA5024
Indlæg: 81
Modellen udkom i 2001 og blev fremstillet i kun 200 eksemplarer fordelt på 4 driftsnumre.
De 2 modeller som Nielsbo sælger blev hver kun fremstillet i 65 eksemplarer.
Prisen i 2001 var kr. 7.495,-.
Hav en god dag.
Det kan tilføjes at nogle få fra Brimalms side var patinerede. Så det er formentlig en producentpatinering.
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 266
Kære Torben med flere.
Jeg tror lige at jeg skal præcisere det jeg skrev.
Du skriver:
”Ja, en bil taber som regel penge så snart den ruller hjem fra forhandleren.
Det gør de fleste, men hvis man har købt den rigtige model og gemmer den i mange år, så bliver den sjælden og prisen kan stige. Det samme kan også ske for modeltog”.
Det er nemlig korrekt og det skrev jeg også implicit ved at omtale et SAMLEROBJEKT. Og hvis MARKEDET mener at BRIMALM D IV er et samlerobjekt, kan det da godt være at prisen stiger for en Brimalm litra D som SAMLEROBJEKT. Det er KUN markedet der afgør dette, nemlig udbud og efterspørgsel. Og som jeg yderligere skrev, har jeg ingen anelse om prisen og efterspørgsel på netop (også) Brimalm litra D IV og derfor heller ikke om den satte pris er rimelig. Den er jeg personligt ligeglad med og det vil jeg lade andre om!
Jeg fastholder, at hvis det er et SAMLEROBJEKT man ønsker, altså at Brimalm litra D IV jf. markedet kan kategoriseres som sådan, er det udbudte SAMLEROBJEKT ændret ved at blive malet på (man kommer vel heller ikke stickers på en Rolls Royce) og at den originale æske mangler (bilens kontrol- og værkstedsbog). Begge disse ting forringer prisen for SAMLEROBJEKTET i forhold til en ”mint” udgave med det hele. LÆS NB nederst!!!
Om der kun er fremstillet 200 eksemplarer er jo fuldstændigt ligemeget, hvis ikke markedet er der, vel? Og hvis ingen ønsker at købe det udbudte (generelt) er prisen for høj eller emnet uinteressant.
Altså, min pointe er udelukkende, at hvis udbyder (eller andre) underforstået kategoriserer varen som et samlerobjekt (altså ikke sjælden for kun at være fremstillet i x antal eksemplarer) skal der i salget tages forbehold for at varen er smudset til (ÆNDRET af andre) og at der mangler original æske og andet. DET var budskabet, ikke andet.
Jeg HÅBER da at D´erne finder en køber og hvis det er til den udbudte pris er det jo også OK!
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
NB: Er det en FABRIKS patinering ændrer det jo på ovennævnte i positiv retning økonomisk HVIS stadig et samlerobjekt.
Steff
MAB
Staten
Indlæg: 548
Modellen udkom i 2001 og blev fremstillet i kun 200 eksemplarer fordelt på 4 driftsnumre.
De 2 modeller som Nielsbo sælger blev hver kun fremstillet i 65 eksemplarer.
Prisen i 2001 var kr. 7.495,-.
Hav en god dag.
Det kan tilføjes at nogle få fra Brimalms side var patinerede. Så det er formentlig en producentpatinering.
Hilsen Martin
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.884
Men HVIS den sælges som et SAMLEROBJEKT og skal købes af en SAMLER er der hos mig ingen tvivl om, at manglen på den originale æske og instruktion trækker prisen ned, hvor meget kan vel altid diskuteres.
Det forstår jeg ikke. En samler, der kun ønsker originale modeller med æske, køber dem slet ikke? Så en lavere pris er heller ikke umagen værd.
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
DCC
Indlæg: 359
Hej hvilket dekoder stik har modellen? 8 pol, 21 mtc Eller?
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk