Picture

HansPeter

Økonom

London United Kingdom

Indlæg: 4

PB

Sælges: Heljan E994 AC med lyd og Faulhaber motor

Hej

Jeg vil gerne sælge min Heljan E994 AC (3-skinne).  Det er den såkaldte "Guldmodel" der i sin tid blev leveret med Faulhaber motor, lyd og røgindsats.  Den har kun trillet frem og tilbage på et lille prøvestykke og er altså ikke engang kørt ind.  Alligevel har jeg konstateret at den stadigvæk kører pænt og lydløst. 

Den blev i sin tid købt hos Trinbrættet i Aarhus/Perron 4, og da den var bygget med fine hjulflanger, der nemt gav afsporinger, fik jeg den leveret med hjul med større flanger på forreste hjul på forløberen og på bagerste hjul på tenderen.  Det betyder, at den kan køre igennem Maerklins slanke K-skifter uden problemer.  Om den også kan forcere andre sporskifter (M, C og gl. K) ved jeg ikke, da jeg ikke har sådanne.

Årsagen til mit salg er, at jeg har besluttet at konvertere til 2-skinne DCC.  Heljans diesel lokomotiver er lette at konvertere men den her ser ud til at overstige mine evner - der skal ikke så meget til ... Smile

Fast pris: 1.950 kr plus forsendelse 160 kr (Royal Mail International Tracked & Signed service, ca 3-5 dage - jeg er bosat i London).

mvh

Hans Peter Balle

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Kan kun bekræfte det med guldmodellen af E-maskinen. Min kører fint gennem de slanke K-sporskifter og radius 4, som er det mindste jeg har. Og her er der ikke blevet udskiftet nogen hjul.

Det er en super flot model, og med den rette patinering, vil det lige give det sidste.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.