Picture

T.C.

Indlæg: 43

PB  Hjemmeside

My 1201 dcc

Hej er der nogle der vil gi`en god pris for Heljans My 1201 nr 771 isat lenz dekoder,2 skinne dcc, der er en orginal bog med, send en pb. med prisen du vil gi min.1500.-

så ser vi??

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

T.C. skrev:

Hej er der nogle der vil gi`en god pris for Heljans My 1201 nr 771 isat lenz dekoder,2 skinne dcc, der er en orginal bog med, send en pb. med prisen du vil gi min.1500.-

så ser vi??

Hej T. C.

Hvad er det vi ser? En brugt MY 1201 til nypris? Sku have gået til Louis Nielsen, som man siger. Du skal meget længere ned i pris, Lenz dekoder eller ej.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Ja, jeg har lige købt en - godt nok 1202 og uden dekoder, men til gengæld hos en forhandler med fuld 2 års reklamationsret (Se, ErikOlsen1954, jeg huskede det...).

Pris: 1.200,- kr.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

Lars Skjærlund skrev:

Ja, jeg har lige købt en - godt nok 1202 og uden dekoder, men til gengæld hos en forhandler med fuld 2 års reklamationsret (Se, ErikOlsen1954, jeg huskede det...).

Pris: 1.200,- kr.

Hejsa

ikke for at gnide salt i såret , men har også købt min for litreringens pris , 1202 med en ESU 3,5 monteret og de 2 års reklamationsret .

 Christian

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Hejsa TC

Du har da været med i over 3 år, så du bør da vide hvad brugt materiel går til, ellers så hold øje med avisen. Steve

Der er nogen der kører rundt og køber guld op!Party

Nå tag det ikke så tungt, blev selv overrasket hvad brugt går til.Shock

 

Knud

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Sæt den til salg på qxl. Der er det næsten altid muligt at få en "for" god pris for sine varer. Nogen gange tror man næsten det er løgn, når man ser hvad brugt modeltog sælges for Shock

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Man skal huske på at efter at Heljan og Hobbytrade for alvor har skruet op for produktionerne af dansk modeltog, så er der efterhånden så meget af det i omløb, at man slet ikke kan regne med at det holder nypriserne. På modeltogsmarkedet I Skørring i går, så jeg fx.  en forhandler have MT´ere der nærmest blev solgt til foræringspriser, i forhold hvad vi andre gav for dem da de kom ud i sin tid. Og Märklins nye N-maskine med lyd var forresten også på vej ned i pris (så den til 2000 kr. hos en anden forhandler, hvilket er billigt for denne udgave, den nærmer sig brugtpriserne nu, så stærkt går det!). Købte Hobbytrades nye kølevognssæt med 20 % i rabat (det med Premier-isvognen fra epoke III b). 

Udmiddelbart vil jeg også sige at det nok bedst kan betale sig at sætte MY´eren til salg på QXL. Her er der mange der ser det. Men hvis startprisen bliver sat for højt, tror jeg ikke på at der kommer bud ind. Har gode erfaringer med at sætte startprisen til 1 kr., når jeg af og til "tynder ud" i samlingen. Som regel bliver varen budt op til en rimelig penge. Men man skal også være parat til at acceptere slutprisen. 

I Skørring i går, kunne vi  også godt blive lidt bekymret for hobbyens fremtid (vi var nogle stykker fra klubben afsted), da vi så aldersfordelingen. Der var ikke rigtig nogen til at "tage over". Og det vil med garanti betyde endnu mere faldende priser, pga. mængderne der kommer ud på et tidspunkt.

Man skal nok ikke se modeltog som en "investering" i dag (hvilket jeg tror mange går fejl af). Man skal se sådanne på det at man skal hygge sig med det, "lege" med det og få så meget ud af det som muligt. Og så ellers glæde sig over alle de skønne modeller vi er blevet beriget med indenfor dansk modeltog   Wink

Mvh

Claus  

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Skovsøekspressen skrev:

Man skal huske på at efter at Heljan og Hobbytrade for alvor har skruet op for produktionerne af dansk modeltog, så er der efterhånden så meget af det i omløb, at man slet ikke kan regne med at det holder nypriserne. På modeltogsmarkedet I Skørring i går, så jeg fx.  en forhandler have MT´ere der nærmest blev solgt til foræringspriser, i forhold hvad vi andre gav for dem da de kom ud i sin tid. Og Märklins nye N-maskine med lyd var forresten også på vej ned i pris (så den til 2000 kr. hos en anden forhandler, hvilket er billigt for denne udgave, den nærmer sig brugtpriserne nu, så stærkt går det!). Købte Hobbytrades nye kølevognssæt med 20 % i rabat (det med Premier-isvognen fra epoke III b). 

Udmiddelbart vil jeg også sige at det nok bedst kan betale sig at sætte MY´eren til salg på QXL. Her er der mange der ser det. Men hvis startprisen bliver sat for højt, tror jeg ikke på at der kommer bud ind. Har gode erfaringer med at sætte startprisen til 1 kr., når jeg af og til "tynder ud" i samlingen. Som regel bliver varen budt op til en rimelig penge. Men man skal også være parat til at acceptere slutprisen. 

I Skørring i går, kunne vi  også godt blive lidt bekymret for hobbyens fremtid (vi var nogle stykker fra klubben afsted), da vi så aldersfordelingen. Der var ikke rigtig nogen til at "tage over". Og det vil med garanti betyde endnu mere faldende priser, pga. mængderne der kommer ud på et tidspunkt.

Man skal nok ikke se modeltog som en "investering" i dag (hvilket jeg tror mange går fejl af). Man skal se sådanne på det at man skal hygge sig med det, "lege" med det og få så meget ud af det som muligt. Og så ellers glæde sig over alle de skønne modeller vi er blevet beriget med indenfor dansk modeltog   Wink

Mvh

Claus  

 

Hej Claus

God pointe! Der er ikke nogen til at "tage over". De gyldne tider er forbi. Selvom jeg dog ved fra en anden tråd, at der skam er et par yngre herrer, som skriver med på  dette forum, men de kan nok tælles på en, måske to hænder... Ja, vi bliver oversvømmet med dansk materiel i øjeblikket - og tak for det. Trenden, som jeg ser det er engangs produktioner i mindre oplag af høj kvalitet til fornuftige priser. Og hvorfor det? Fordi kundegrundlaget simpelthen ikke er størrre, og når man så ikke lige kører Deutches Reichbahn, ja så er disse småserier ren guf, for en som mig der lider af Morten Korck - syndrom og kører DSB epoke III + lidt norsk og svensk.

I weekenden var jeg i BR med min datter. Så vidt jeg husker kunne man en gang både få startsæt fra både Märklin og Fleischmann  og tilbehør fra div. andre producenter i nævnte butik. For ikke at glemme bjergene af Airfix og Matchbox samlesæt: Fly, tanks,  you name it... Det kan man så ikke mere! Tiderne har så sandelig ændret sig.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Hej Martin

 

Du har fuldstændig ret, førhen var det "legetøj" og blev solgt som sådan. Det var der min feber startede engang i firserne.

Først et HO startsæt som blev byttet til et N p.g.a pladsen, jeg har alle lokomotiver og vogne endnu.

Fra min ungdom i Tyskland kan jeg også huske, at f. eks. Aldi også solgte Tog, mest fra Østblokken eller en del Lima.

Min far som stadig bor dernede har for et par måneder købt to store startsæt fra Mechano, fuldt digital og med det hele for 50 Øvro pr. sæt! I Aldi.

Men for at komme tilbage til emnet, så vil jeg også hellere betale for kvaliteten men bare ikke for en brugt!

Knud

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Hej Martin

Er helt enig med dig, engangsserier i begrænsede oplag er nok det vi vil se mere til fremover. Eksempelvis kan nævnes det der kommer fra Kystbanen med HFHJ C 60 og C 61 samt Premier-isvognen fra epoke III C. Og så bliver der jo også arbejdet ihærdigt på et Marcipanbrød i forskellige udgaver sammen med Hobbykæden. Alt sammen fra Hobbytrade og nævnt før herinde.

Togcentret har markeret sig med de danske kartonbygninger, og kan forstå at Nørrebro Station vist lige er kommet ud, eller står til det. Og så kommer der vist bl.a. en stor dansk brandstation også.   

Sådanne produktioner er nok vejen frem, udover de mere gængse ting.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.