Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Søges: Roco MY 1108 "den flyvende hollænder"

Som titlen siger leder jeg efter Rocos version af MY 1108 "den flyvende hollænder" ; eller i det mindste et varenummer, som jeg ikke har kunnet finde nogen steder.

 

Om den kører analog eller digitalt er underordnet, for jeg kører ganske vist digitalt men en dekoder er jo ikke ekstremt dyr i vores tider, blot den har 2-skinne strømoptag.

Hvorfor denne model? Ret enkelt; den karakteristiske safran gule lakering er flot og unik, Roco laver nogle af de pæneste og mest velkørende modeller og jeg vil helst undgå at skulle omlakere en ny model. Om 

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Denne? https://www.roco.cc/en/product/74765-dsb-0-0-0-0-0-001001-0/products.html

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Ja lige præcis. Trist at den tilsyneladende er udsolgt fra såvel Roco selv som de danske forhandlere jeg har kunnet finde. Men fandt en auktion på eBay hvor højeste bud er ca 930 kr fra en tysk sælger, så jeg har givet et bud

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Den er nok 15 år gammel. Det er derfor at du ikke kan finne dem nogen steder.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Bent_P skrev:

Den er nok 15 år gammel. Det er derfor at du ikke kan finne dem nogen steder.

Grundmodellen er måske nok så gammel, men jeg har da set andre varianter (f.eks. rød/sort MY og NSB Di3) som stadig er tilgængelige visse steder, men lige netop denne blev kun produceret i et begrænset antal.

Men jeg kan da se på Rocos hjemmeside at de tilsyneladende har lige netop denne overdel på lager ...

I øvrigt kan jeg se i diverse gamle blade at denne model (gul/sort) kom på markedet i 2011.

 

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Vandt auktionen, 1.076 kr. inklusiv forsendelse

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.