Hej Allesammen
Havde tænkt mig at sætte tyske lys signaler på min bane. Efter at havde læst lidt om emnet er jeg kommet frem til denne løsning.
Ville være glad for at høre nogle kommentar på om det er rigtigt eller helt hen i vejret.
Jeg har tænkt på Märklin lys signaler
Einfahrsignal 76493 (rød prik)
Ausfahrsignal 76494( Grøn prik)
Spor 1,2,3 er til passager tog og er kørelse i begge retninger
Spor 4 og 5 er til gods transport og har kørelse i begge retninger.
De to øverste spor er, spor til skjult banegård og andre dele af banen og er retnings bestemt.
Håber det hele giver mening.
Christian
Ecos 50200
Traincontroller gold 8.0, Trainprogrammer, +Hardware
boholm
Service Engineer
Kastrup
Indlæg: 669
For mig ser det rigtigt ud med undtagelse af et enkelt signal: Det "grønne" signal til/fra den skjulte banegård. Det bør være rødt også, da du - principielt - kører "ind" på en station, også selv om der ikke er nogen stationsspor.
Spor 5 bør (skal!) også have et udkørselssignal.
MVH
Bo Holmqvist
Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<
Gerhard V.
ingeniør
Stuttgart Germany
Indlæg: 113
For mig ser det rigtigt ud med undtagelse af et enkelt signal: Det "grønne" signal til/fra den skjulte banegård. Det bør være rødt også, da du - principielt - kører "ind" på en station, også selv om der ikke er nogen stationsspor.
Spor 5 bør (skal!) også have et udkørselssignal.
Her,
den här arrengementen med de två genomgående spår som har deras sporskifter i stationen utan stationsspår är mere ovanligt. Jag tänker också att de behöver både ett I-signal. Spår 5 kan ha ett U-signal, men bara, när det finns tåg som börjar deras fart här. När det finns bara rangerbevägningar i det där spåret behöver man ingen U-signal, men bara ett hög stående Gleissperrsignal, som kan visa sh0/sh1, två röda ljus på tvär /två vita ljus stigande mot högra sidan.
Mvh,
Gerhard.