Låst

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Tråden skal slettes

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nu skal der vist lige slås lidt koldt vand i blodet, og ikke male fanden på væggen Wink

Mht. F-maskinen, så udover at den ser rigtig godt ud, så skulle den også køre fint, efter hvad jeg har hørt om de prøveeksemplarer der har været testet.

Og da jeg er epoke III-mand, kan jeg ikke udtale mig om ME og MZ. Men det kan andre nok. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Vilke modeller er der den såkalte legetøjsmotor i?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jamen det med en prof.linje, det er vel det der er lagt op til med DWA-klubben og ADE? Wink

Men helt enig, tingene er noget uoverskuelige. Der er vist ikke ret mange af os der kan hitte rede i Hobbytrade, ADE og DWA-klubben og hvordan det fungerer. De af os der er medlem af DWA-klubben, er ikke blevet mindre forvirrede jvf. tidl. tråd herinde.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

De  blev født med Mashimamotor MH20*28 så vidt jeg husker.

Disse koster ca 10 gange så meget som en kinesisk, men er altså også en hel del bedre. Lydløse og med meget større virkningsgrad pga den spec. udviklede magnet.

Mashimamotorer er bare ikke til at skaffe pt., da fabrikken ligger/lå i det sikkerhedsområde, hvor atomkraftværket slog læk ved tsunamien.

Om fabrikken nogensinde kommer i gang igen, er nok usikkert.

Da hr Mashima gik på pension og ville lukke fabrikken, for få år siden, genopstod den kun efter stor pres fra kunderne. Hvordan den var konsolideret efter den omdannelse er for mig uvist.

Produktionsstoppet, som måske vil vare mange år, og måske tab af produktionsudstyr, endsige måske også menneskeliv og dermed knowhow, kan meget vel umuliggøre en rekonstruktion af fabrikken. Sidstnævnte er mine personlige spekulative betragtninger.

Hvor man så kan få motorer, der er lige så gode som Mashimas, vides ikke.

Bühler er ikke noget godt alternativ. De støjer også og har noget lavere virkningsgrad. Men fysisk passer de nok ind i chassiet

Klokkeankermotorer har væsentligt højere omdrejningstal - måske 20-30%, hvilket vil give en topfart på 170-190 Model Km/t i stedet for de 152 modellen er designet til. Til disse skal der så konstrueres et indlæg til at fastholde motoren, da de er noget slankere. Længden på akselen er også kritisk for at kardanerne passer.

Måske en amerikansk motor af den type, som Heljan brugte i den første P-maskine, vil kunne passe ind, men om den kan købes mere,ved jeg ikke, da fabrikken lukkede for løssalg, da man erfarede, at visse producenter købte den til deres egenproduktion.

Ind imellem kan man købe gode Klokkeankermotorer og alm. motorer på nettet og på messer hos firmaer, der køber restpartier hjem. f.eks

http://www.lemo-solar.de/

Hm blev vi klogere???

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 668

PB  Hjemmeside

Hvis du har råd og så videre, så kan du kontakte dette firma:

http://www.sb-modellbau.com/

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

boholm skrev:

Hvis du har råd og så videre, så kan du kontakte dette firma:

http://www.sb-modellbau.com/

Dem har jeg selv brugt et par gange og jeg kan godt anbefale dem. Jeg har dog kun købt motorer der, jeg har ikke brugt deres værksted. Første gang var det med en vare i deres eshop, men anden gang i forbindelse med ommotorisering af en Heljan Litra E, der havde jeg kun varenummeret på den motor der skulle benyttes, men det var intet problem.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

CaBrag

Pensionist

Indlæg: 214

PB  Hjemmeside

nordisktog skrev:

Er der nogle forhandler der udskifet Hobbytrade legetøj motor, med en korrekt modeltog mortor mod en mere pris ?

Er der nogle er har en liste over hvilken trækkraft som Hobbytrade har indbygget denne legetøj motor i ?

Er der nogle der ved om Hobbytrade DSB litra F også komme med en legetøj motor ?

Og er det er general bilde på at Hobbytrade i fremtid kun lever deres trækkraft med legetøj motor, så man i fremtid skal påregne en ny motor hvis man ønske at købe trækkraft fra Hobbytrade, det er jo svært at undgår Hobbytrade hvis man ønsker dansk trækkraft ?

 

Nu er det altså ikke Hobby Trade der har valgt den kinesiske legetøjsmotor. Det er det firma der har fået Hobby Trade til at lave MZ III, der har valgt den. Så skal der skydes på nogen, så skyd på de rigtige.

 

Mvh.

 

Carl

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

 

Jeg tror faktisk ikke at det er HT mere der har rittighederne til ME. 

 

De er ihvertfald ikke til at finde inde på deres hjemmeside mere det er MZerne heller ikke 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Du skulle vel aldrig have været herinde før under et andet navn "Roskilde Station"??? (det får vi dig nok ikke til at skrive!). Det smager der henaf.....

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kka-dk

Indlæg: 71

PB

nordisktog skrev:

Gad vide om dette ikke er Ade der har retigheder til ME ?

Ved ikke hvad Hobbytrade har tænk sig, når de stadig sælger DSB dobbeltdækkersom som ingen kan bruge uden en DSB ME ?????

Se det ikke ud som om at Ade overtage mere og mere af Hobbytrade ?

Det er jo mere og mere tysk matriale på deres siden, når det komme til trækkraft, nok også noget Ade stå bag ?

Det enste dansk trækkraft er de 3 damp maskiner, og se det ikke mere og mere ud til at det er Hobbytrade der arbejde for Ade end at det er Ade der arbejde for Hobbytrade

Jeg er ikke sikker på det overhovedet giver mening at svare dig, men nu gør jeg det alligevel:

Både Ade og Hobbytrade er markedsføringsnavne, og er ikke registreret som selskaber i Danmark. Navnene benyttes af Ebert & Ebert Aps, og er således præcist det samme med de samme mennesker bag.

Det gamle Hobby Trade ApS er konkurs, nu omdøbt til "Selskabet af 24.06.2002 ApS Under Konkurs".

På samme adresser og med samme ejerkreds findes selskabet "Hobby Trade Scandinavia Aps", der tilsyneladende er et skraldespandsselskab for nogle af forpligtelserne i det gamle Hobby Trade ApS, bemærkningerne i regnskabet tyder i hvert fald på det.

På samme adresser og med (delvis) samme ejerkreds findes selskaberne F 2010 ApS samt Anka Model ApS. Gæt selv hvad formålet med disse er...

Alle ovenstående informationer er offentlig tilgængelige - nogle dog mod en beskeden pris - hos cvr.dk og andre selskabsoplysningstjenester

Mht. din bemærkning om dobbeltdækkervogne og ME er den yderst besynderlig - for nu at sige det pænt. Der er flere tusinde der allerede har en ME, skulle disse ikke have lov til at købe dobbeltdækkervogne? Skulle HT indstille salget af DD'ere når de har udsolgt af ME'ere? Og må de (for dig) godt sælge CLS-styrevogne, når de ikke selv laver MO'ere?  Crazy

Mvh Klaus

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

nordisktog skrev:

For at klade tinge ved deres rette navn og som jeg læse det så består reste af Hobbytrade nu af skuffe selskaber, og i bund og grund er Hobbytrade gået konkurs, og i bund og grund er der ingen penge i disse skuffe selskaber og en af grund til at der gå så lang tid for at de kan udsend nye modeller og det kun er et spørsmål om tid før at de helt er gået konkurs eller overtage af en andet firma, så spille Ebert & Ebert ikke med urene kort og de kan enden med at de blive smidt i rette for bedrageri ?

Og min bemærkning er tænk til nye kunde til dobbeltdækkervogne som jo gerne ville havde en ME til disse vogne.

Nu kan man ikke sammenligne CLS-styrevogne og MO, da de jo laves af to forsklige firma.

Helt ærligt! Tag lige og slap lidt af kammerat!
__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Hold nu op. Prøv at sæt dig ind i tingene, inden du sådan drager konklusioner om hint og dette. Hvorfro firmaet med navnet Hobbytrade gik konkurs kan du læse om flere steder, blandt andet her på forummet. At dele af virksomheden, inklusiv navnerettighederne er solgt videre til et andet firma kan vel ikke undre da Hobbytrade har et velrenommeret navn indenfor modeltogsbranchen. På samme vis som Ade har det syd for grænsen. At der i forbindelse med Hobbytrades konkurs blev solgt ud af aktiverne herunnder også rettighederne til MZ kan vel ikek undre, kurator skulle have så mange penge hjem som muligt. Vis du har et problem med dine Hobbytrade produkter, så tag det emd din forhandler og lad ham/hende bytte dine vogne, eller få pengene igen. Der er masser af folk der er glade for deres MPW vogne, MZ lokomotiver med alternative motorere osv.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Hobbytrade var ikke et bedre firma før de gik konkurs. Der er intet ændret. Der var også mange udfald inden. Eksempelvis skal man holde sig fra ME produceret i Ungarn, D-maskinerne havde masser af problemer som blev opdaget af forhandlerne, bør jeg nævne S-maskinen, eller vad med vogne der var for lave, andre med forkert koblingsophæng osv osv. Din åbenlyse mangel på viden og historik er tydelig.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Skovsøekspressen skrev:

Du skulle vel aldrig have været herinde før under et andet navn "Roskilde Station"??? (det får vi dig nok ikke til at skrive!). Det smager der henaf.....

Mvh

Claus

Tænker du har ret Puzzled
__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Han blev tiet ihjel og til sidst blokkeret af webmaster .......

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Slette

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

bygger01 skrev:

Han blev tiet ihjel og til sidst blokkeret af webmaster .......

Lidt diplomatisk skrevet, så er det ikke den værste begivenhed i Sporskiftets historie! Big smile Big smile

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.341

PB

100 % ENIG Big smile
__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

bygger01 skrev:

Han blev tiet ihjel og til sidst blokkeret af webmaster .......

 

Til dem som måtte have taget initiativet kan man jo kun sige: Tak!.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hmmm er det ham selv der har taget beslutningen om at slette alle hans til tider noget ensidige indlæg.

Der er vel heller ikke så meget at gå glip af.

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Man kan vel erkende at man har tage fejl, ikke ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg henviser til Sporskiftets brugsbetingelser, som du har accepteret, når du skriver her:

Når du har skrevet et indlæg på Sporskiftet, overgiver du rettighederne til din tekst til Sporskiftet. Du har således ikke krav på at få din tekst slettet, selvom du måske senere måtte ønske at forlade Sporskiftet som aktiv bruger. Det er derfor, du ikke kan slette indlæg, der allerede er skrevet: Nogle finder disse betingelser hårde, men det er nødvendigt, hvis vi ikke skal risikere pludselige huller i forskellige debatter, hvor man må gætte sig til, hvad der er blevet skrevet tidligere. 

Du befinder dig allerede betænkeligt tæt på grænsen af en overskridelse, når du på denne måde går ind og ødelægger tidligere indlæg.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

For at disse "rettighederne til din tekst til Sporskiftet" skal kunne overholdes 100%, er det vigtig at
Sporskiftet gør det umulige at kunne slette ejen indlæg (på andre debat side er det tit sådan at når tekste en gang er skrivet, kan man ikke ændre den eller rette i den), for som det står nu har jeg ødlage tre tråde ved at slette mine indlæge, i mine ejen tråde, det ville sige at jeg har overtråde regle tre gang (ved at slette i tre af mine ejen tråde) uden at kunne gøre noget ved det, kan jo ikke genskabe den orginal tekst ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Altså man kan jo redigere sit indlæg så der ingen tekst står, så de så kalde brugerrettigheder og virkeligheden stemmer ikk overens.
__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Kan denne web-terrorist, som gør det hele ulæselig, endelig forsvinde?
Tak!

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej.

 

Web terrorist er en slemt ord Wink . Jeg syntes da man skal stå ved det man skriver, der kunne jo være nogle der kan få glæde af en tråd engang. Så kan jeg da kun opforder til man tænke sig lidt mere om inden man skriver.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

trn85 skrev:
Altså man kan jo redigere sit indlæg så der ingen tekst står, så de så kalde brugerrettigheder og virkeligheden stemmer ikk overens.

Der står vist ikke noget i rettighederne om, at man ikke kan ændre sine indlæg - blot at man ikke har krav på at få sine indlæg slettet.

På Sporskiftet forventes det, at brugerne er voksne og ansvarlige mennesker, der er i stand til at opføre sig så nogenlunde fornuftigt og selv kan tage ansvar for deres handlinger.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Lars Skjærlund skrev:

På Sporskiftet forventes det, at brugerne er voksne og ansvarlige mennesker, der er i stand til at opføre sig så nogenlunde fornuftigt og selv kan tage ansvar for deres handlinger.

Velkommen til virkeligheden Lars, som det tydeligt ses af denne "nordisktog"s opførsel, så er det bare ikke alle der er det.

Selvom det kan være rigtigt træls ikke at kunne rette en slåfejl eller andet i et indlæg, så virker de fleste fora bedst ved at bordet fanger.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

En løsning kunne være, at et indlæg kun kan rettes i f.eks 20 min efter det var postet.

Det vil de fleste sagtens kunne leve med, hvis det er prisen for at undgå, personer spolerer en tråd totalt.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

bqg skrev:
En løsning kunne være, at et indlæg kun kan rettes i f.eks 20 min efter det var postet.

Jeg havde nu overvejet en time - men ja, jeg har også tænkt på en sådan løsning.

Hvad siger I andre?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.142

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

bqg skrev:
En løsning kunne være, at et indlæg kun kan rettes i f.eks 20 min efter det var postet.

Jeg havde nu overvejet en time - men ja, jeg har også tænkt på en sådan løsning.

Hvad siger I andre?

God idé ... man kan jo komme til at se fuldstændig tåbelig og ud i hampen ud, hvis man har kommenteret et indlæg (uden citat indsat), og indlægget efterfølgende rettes til den komplet modsatte betydning.

Jeg mener, det vil understøtte, at man skal stå ved det, man skriver ... fuld sikkerhed mod "trolling" vil der kun være, hvis indlæg kræver "NEM-ID" login og det er nok urealistisk.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

God idé!

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Leonard.

Leonard skrev:
Velkommen til virkeligheden Lars, som det tydeligt ses af denne "nordisktog"s opførsel, så er det bare ikke alle der er det.

Jeg ved det - det er jo ikke første gang, vi har den slags på Sporskiftet; men det er jo hele tiden en afvejning af, hvor meget moderator jeg skal være - jeg foretrækker at give en ret lang snor, som de fleste vist ved.

Mit udsagn om ansvarlig opførsel skulle nok mere tolkes som en opfordring end som en regulær forventning fra min side...

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.341

PB

En time er Big smile ok for mig

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Jeg synes, at man skal bibeholde muligheden for at slette

Hva' der er skete i dette tilfælde, er en undtagelse, så man skal ikke lave regler for det ...

Skribenten brugte hårde ord og skød med spredhagel, men der var også sandheder i det han skrev.

Så det fik ligtornene frem, men ikke mange nyheder, for det meste var vel kendte betragtninger for nogle af os, og fik mange af os med skrivekløe til tasterne, så det kan man også lære af .....

 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

SC skrev:

Web terrorist er en slemt ord Wink . Jeg syntes da man skal stå ved det man skriver, der kunne jo være nogle der kan få glæde af en tråd engang. Så kan jeg da kun opforder til man tænke sig lidt mere om inden man skriver.

Undskyld for det slemt ord. Hvordan kan du kalde det i Dansk, hvis nogen gør alting ulæselige?

mvh,
Gert (fra Holland) 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Gert.

Gert skrev:
Undskyld for det slemt ord. Hvordan kan du kalde det i Dansk, hvis nogen gør alting ulæselige?

Jeg tror, du overså en smiley. Smile

Web-terrorist er et rigtigt fint udtryk.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Indlægge er slette for ikke at enden i retsager med bl.a. Hobbytrade og Heljan, og mine tråde burte værre låst for længe siden (da debate røg af sporet), og kalde mig for en Web-terrorist bare fordi at det er min egen oprette tråde som jeg har jeg har slette i er for groft, og jeg har ikke slette indlæge som jeg har skrivet i andres tråde.

Men vel man kan så bare lade være med at læse de tråde jeg har oprette og de indlæge jeg poste i andre tråde, fordi de altid er negativ eller fylde med stavfejl, efter jerers mening.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har lavet en vejledende afstemning, der er åben en uge fra nu af: Her kan du være med til bestemme, hvordan og hvor længe man kan redigere sine egne indlæg.

Når ugen er gået, vil jeg se på resultatet OG de kommentarer, der måtte dukke op i mellemtiden, og herefter tage en beslutning om, hvordan det skal køre i fremtiden.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Jeg har lavet en vejledende afstemning, der er åben en uge fra nu af: Her kan du være med til bestemme, hvordan og hvor længe man kan redigere sine egne indlæg.

Når ugen er gået, vil jeg se på resultatet OG de kommentarer, der måtte dukke op i mellemtiden, og herefter tage en beslutning om, hvordan det skal køre i fremtiden.

Lyder helt OK i de fleste tilfælde.
Dog kan der måske være problermer i "Køb og salg" hvor flere går ind og opdatere / redigere det oprindelige indlæg efterhånden som tingene sælges.

Når du evt. alligevel skal ind og rette, kunne du så ikke give et tidstempel i indlægget for en evt. redigering af dette (som i "gamle dage") samt undlade at redigerede indlæg popper op nok en gang i "Seneste indlæg" som om de vi var nye.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.