Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Spredning af tog info.

Efter Sporskiftet hamskifte, synes der i kølvandet at være sket en spredning, så nu kan se mere "trafik" på:

http://www.jernbanen.dk/forum/

 

Og desuden er der kommet en hel ny hjemmeside - Baneforum -i en andet ( måske lidt lettere ) layout end det, men ellers samme ide, som det gamle Sporskifte:

http://www.baneforum.dk/

 

Så der vil nok i fremtiden blive større spredning, hvor der skal kigges, og kan man altid diskutere om forandring fryder / men det må tiden vise ....

 

 

 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Steff

 

problemet der så kan opstå ved sådan en spredning - er så at dynamikken forsvinder

men jeg skal da gerne tilstå at jeg er på 4 danske jernbaneforum - også fordi at der er kapaciteter på dem alle

at jeg så helst så - at det var samlet - er så en anden side af samme sag

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

h087 skrev:
at jeg så helst så - at det var samlet - er så en anden side

Det opnår du aldrig nogen sinde.

h087 skrev:
også fordi at der er kapaciteter på dem alle

Hold fast ved det.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

merete_np

København Ø

Indlæg: 557

PB  Hjemmeside

Endnu et nyt forum på en ny hjemmeside, der bl.a. har pdf-filer fra de gamle numre af Signalposten.

http://www.signalposten.dk/forum/

__________________

M.v.h. Merete N-P

Billede

http://husbyggeren.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Måske det er ved at blive sådanne, at hvert forum er ved at specialisere sig i hver sine ting. Synes at kan ane en lille tendens.

Men kan også nævne andre årsager til, at indlæggene falder mere spredt nu. Det vil jeg dog ikke komme ind på her og har som sådanne ikke direkte noget med Sporskiftet at gøre. Kun indirekte.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

 

Hej med jer alle sammen

Steff skrev i det første indlæg et par forum-sider og ligeledes, at der er et par stykker mere. Hvad er det for nogle....

Jeg syntes det er utrolig trist, at der er blevet så stille som der er på sporskiftet lige nu. Der er ikke ret mange indlæg mere, trist trist, så jeg vil høre hvor det er at I er forsvundet hen??+

 

med venlig toghilsen

 

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej TT

det har du ganske ret i - men du vil finde at de forskelige "personligheder" er på de forskelige forum som nævnt nedenfor

www.sporskiftet.dk

http://www.signalposten.dk/forum

www.jernbanen.dk

www.baneforum.dk

http://groups.google.com/group/dk.fritid.jernbaner.model

http://groups.google.com/group/dk.fritid.jernbaner?lnk

jeg er selv på dem alle - fordi der er kapaciteter på alle forum - bare ærgeligt at det skulle spredes - før var der jo stort set kun to

sporskiftet : modeljernbane/jernbane

jernbanen  : jernbaner/modeljernbaner

+ de to fra usernet

men det var på de to store det foregik. Nu skal man ind på mange flere og se sig omkring -

eller søge hvem der nu er mest til stede for det man nu er mest interesseret i eller for at spørge om noget og få et svar

grundene kan jo være mange og forskellige for de enkelte - men lad os nu se hen ad vejen - og se lidt fremad -

men jeg synes også at der er stille, meget stille -

DYNAMIKKEN ER FORSVUNDET

og så en lille efterskrift :

vi har jo mange forskellige indgangsvinkler til modeljernbane/jernbane - og vi "brænder" for forskellige ting og måder at betragte det på -

for mit eget synspunkt går jeg ud fra virkeligheden - dvs køreplan, trafik, oprangeringer, sporplaner for at omsætte det til model - og så aligevel fravige virkeligheden - hvis det ikke kan - eller at jeg ikke vil følge virkeligheden

Andre har så andre måder som udgangspunkt - at betragte og udføre deres hobby på

og der har vi alle ret - for os selv

at der så falder nogle "knubbede" ord engang imellem - må vi så tage med

og nu skriver jeg så noget - hvor der så mangler smilies - men bedes læses som de er der

jeg forstår godt Erik Olsens ord - idiot og idiotisk - Erik havde lavet noget som han synes var godt mod spam - og hvad sker der så -

Idioten her vader lige igennem hele forsvaret - fordi han ikke anede en skid om sådan noget - men forstod godt forklaringen - da den kom - men der var det bare forsent

og jeg vil ( som en eller anden franskmand har sagt eller skrevet ) "dø" for at Erik eller andre har ret til at skrive hvad de mener -

dertil hører så også retten til at tage imod "øretævene" når man nu stikker snuden frem

Ligestillet vil jeg også "dø" (jvnf ovenfor) for Bjarne, Henho mfl ret til at "dunke" Erik for sprogbruget

uden det forpligter mig til at være enig i begge ovennævnte ting

På min liste over hvad jeg er blevet kaldt eller tænker på hvad jeg bliver kaldt - rubicerer I....ordret på en 537 plads - og jeg har kun tid til at tage mig af de 10 første - og der kommer garanteret nye til

så lad det nu hvile

med håb om mere dynamik og flere indlæg i fremtiden

PS ( er egentligt ikke så glad for at det var en franskmand der sagde det - det burde havde været en polak )

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Flot skrevet og det var Dig, der havde meldt sig ud ............... 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Gudfader bevares ja alle disse forumers, det her minder mere om hvem der kan pisse højst op på plankeværket, og hvis jeg ikke vinder vil jeg ikke være med mere,  æv – bæ så laver jeg bar mit eget plankeværket at pisse På..  Tak for kaffe man skulle da ikke tro at det er voksen og for en del også gammel  ”Drenge” der reagere på sådan en måde det er sku pinlig at over være. For mig virker det mere som om der er nogle der skal have boost deres ego, til skade for vores fældes Hobby idet alle jo ved at fældesskab gør ”stærk”  ja det er bar min mening .

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

Det tvivler jeg stærkt på.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

kildemoes skrev:
Gudfader bevares ja alle disse forumers, det her minder mere om hvem der kan pisse højst op på plankeværket

Måske. Hvem startede?

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Ja hvem ? fortæl, for det er ikke mig , mit ego er så stort at jeg altid ! vil pisse over æb- bæ -bu ( jeg er gammel Læderhals) så  jeg  har ikke behov for at deltag, det var min mening.  jeg gav udtryk for. 

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

kildemoes skrev:

Gudfader bevares ja alle disse forumers, det her minder mere om hvem der kan pisse højst op på plankeværket, og hvis jeg ikke vinder vil jeg ikke være med mere,  æv – bæ så laver jeg bar mit eget plankeværket at pisse På..  Tak for kaffe man skulle da ikke tro at det er voksen og for en del også gammel  ”Drenge” der reagere på sådan en måde det er sku pinlig at over være. For mig virker det mere som om der er nogle der skal have boost deres ego, til skade for vores fældes Hobby idet alle jo ved at fældesskab gør ”stærk”  ja det er bar min mening .

... og det er ikke kun din mening...

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Det var da bedre at samle det meste på måske et forum..

Nå det var det der var mit budskab..

Tror ikke rigtig på spredning, mere på at samle på mindst mulig fora..

Alle har selvfølgelig lov til at have deres mening..

 

med venlig toghilsen

 

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jo, det er da trist at der nu er denne spredning i hobbyen. Hvad er vi oppe på? 5-7 forskellige fora?
Jeg er sikker på at et par stykker af dem vil forsvinde i glemslens tåger i løbet af få år. Men hvis andre har en niche de kan overleve på, så fred være med det. Jeg holder mig til sporskiftet.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Tænk sig at sidste indlæg på /er:

Generelt - 14/8 - Kl. 21

DK model - 11/8 - Kl. 14

Selvbyg - 11/8 -  Kl. 8

Det er en anden slags Sporskifte, hvor der er meget fremlægning af fantastisk viden om 1:1 tog

Men modeljernbanen - som var det, jeg fulgte - er minimeret i den ny verden .......  

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

bygger01 skrev:

Tænk sig at sidste indlæg på /er:
Generelt - 14/8 - Kl. 21
DK model - 11/8 - Kl. 14
Selvbyg - 11/8 -  Kl. 8
Det er en anden slags Sporskifte, hvor der er meget fremlægning af fantastisk viden om 1:1 tog
Men modeljernbanen - som var det, jeg fulgte - er minimeret i den ny verden .......  


Det er der nu ikke noget specielt ved årstiden taget i betragtning!
At der hele tiden dukker nye fora op er skam heller ikke en nyhed. Her er endnu en modeltog-tossen.dk, at det store flertal hurtigt forsvinder igen er heller ikke den store nyhed - seneste afdøde er Märklinforum.dk. Forsøgene på at lave modeltogsfora på facebook er indtil videre også slået fejl - de 3 jeg kender til har ikke haft nævneværdig succes.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

bygger01 skrev:

Tænk sig at sidste indlæg på /er:

[KLIP]

Tja, det er synd at sige, at der er megen aktivitet på det nye og meget (måske for meget) avanceret Sporskifte :-<

Måske er mange af brugerne blevet 'skræmt' af mulighederne.

bygger01 skrev:

Det er en anden slags Sporskifte, hvor der er meget fremlægning af fantastisk viden om 1:1 tog

Ja, en imponerende viden om 1:1 i Wiki'en - som måske burde struktureres lidt bedre (men det kommer vel på et tidspunkt), da denne ellers vil blive ret så omfattende og knap så interessant som tilsigtet.  

bygger01 skrev:

Men modeljernbanen - som var det, jeg fulgte - er minimeret i den ny verden .......

Jeg er ret så enig med dig, og jeg undre mig også over de utrolig få indlæg sammenlignet med tidligere.

En trist og meget overraskende udvikling - helt sikkert også for webmaster.

Måske er der knap så mange aktive brugere på det nye Sporskifte som tidligere, og kun webmaster ved hvor mange af de 15 - 1800 tidligere brugere som har aktiveret deres konto på det nye Sporskifte. 

Hm..

Jeg kan undre mig over funktionen <Gennemse>, da jeg IKKE kan se den helt store forskel på det skrevne indlæg og <Gennemse>.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Det er godt nok imponerende med den skov af hjemmesider

Det ligesom, når man i en have fælder det store træ, der kommer lys ind, og planter, man ikke kan huske, dukker op ( men kan de klare vinden / det blev næsten for poetisk .... )

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jamen et forum er jo kun noget i kraft af at der hele tiden bliver leveret relevante indlæg. Ellers kommer nogen ting til at sige sig selv ret hurtigt. Det er helt op til den enkelte som skribent at afgøre dette. Jeg synes selv det nye Sporskifte er blevet lidt "tungt" at have med at gøre, i forhold til det gamle Sporskifte. Men det er så kun min mening.

Men som nævnt i et par af de andre indlæg, så vil tiden vise hvilket forum der klarer sig og hvilket der ikke gør det. Usenet er mere eller mindre gået død, "opblomstringen" bliver nok kun kortvarig tror jeg. Og kun i kraft af af folk er usikre på alt det nye.  

Mvh

Claus

 

   

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Ja men trafikken  er nu jo helle ikke særlig overvældende på disse forums,  det kan man jo hurtig se når man kigger på dem. (kigge kun er ikke medlem af nogle af dem)

 Ang. 1.-1 jernbanen. Hø  er model tog ikke en kopi af den virkelige verden ?

 

Per Olsen skiver i  Den nye tekst editor helt klar mener jeg,, nogle grunde som gør at ? og syntes jeg har nogle godt forslag til en forbedring.  . Tekst editor er for tung og omstædig at arbejde med især i forumet  (personligt mener jeg  i det hel tage,  den er for Nøder men jeg køre også stadig i W98) 

  

 

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

kildemoes skrev:

Ja hvem ? fortæl, for det er ikke mig , mit ego er så stort at jeg altid ! vil pisse over æb- bæ -bu ( jeg er gammel Læderhals) så  jeg  har ikke behov for at deltag, det var min mening.  jeg gav udtryk for. 

Hr. Kildemoes!

Jeg har skimmet tråden igennem og synes egentlig den er ligegyldig, men dit indlæg fangede min interesse.

Er begrebet "Læderhals" ikke et flere hundrede år gammelt amerikansk begreb? Oprindeligt noget med et stykke læder, der beskyttede halsen mod sabelhug/stik?

Begrebet blev vist også brugt om amerikanske soldater under 2. verdenskrig, som for længst er slut (heldigvis).

Du er uden tvivl en moden herre, som er stolt af sin militære fortid, men du har næppe deltaget i D-dag på amerikansk side, så gammel er du dog nok ikke.

Hvis du vitterligt har været elitesoldat (frø/jæger), hvilket jeg ærlig talt betvivler - læderhals?- , så ved du også at du har tavshedspligt, uanset hvor du befinder dig på livets tidslinie!

Gud, hvor er det dog en gang pinlig mudderkast om hvem der har den største ...

Sporskiftet fungerer efter min mening fint, også i den nye udgave.

Der er flere utaknemmelige brugere, som igen og igen, sabler dette forum ned. Hvorfor finder de dog ikke et andet?

Bare min mening, jeg giver udtryk for, for nu at bruge jargonen...

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Skovsøekspressen skrev:

Jeg synes selv det nye Sporskifte er blevet lidt "tungt" at have med at gøre, i forhold til det gamle Sporskifte. Men det er så kun min mening.

Sådan har jeg det slet ikke. Jeg synes det nye Sporskiftet fungerer glimrende, og alle de nye muligheder er nemme at bruge. Hvis man vil oprette et nyt indlæg sker det fra forsiden, ligegyldigt om det drejer sig om blog, wiki eller forumindlæg. Alle muligheder er godt integreret.

Og hvis man er "bange" for alle de nye muligheder, som nogen har givet udtryk for, kan man jo bare holde sig til forummet, det fungerer da ikke ret meget anderledes end det gamle, knapperne sidder bare andre steder og hedder måske noget andet. Alt i alt synes jeg ikke at Sporskiftet har fortjent al den kritik som er kommet.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

DennisTR skrev:

Sådan har jeg det slet ikke. Jeg synes det nye Sporskiftet fungerer glimrende, og alle de nye muligheder er nemme at bruge. Hvis man vil oprette et nyt indlæg sker det fra forsiden, ligegyldigt om det drejer sig om blog, wiki eller forumindlæg. Alle muligheder er godt integreret.

Og hvis man er "bange" for alle de nye muligheder, som nogen har givet udtryk for, kan man jo bare holde sig til forummet, det fungerer da ikke ret meget anderledes end det gamle, knapperne sidder bare andre steder og hedder måske noget andet. Alt i alt synes jeg ikke at Sporskiftet har fortjent al den kritik som er kommet.

Nej jeg synes ikke det er svært at bruge det nye Sporskifte. Slet ikke, når man først kommer ind i det. Men der skal klikkes nogen flere gange med musen før man fx skriver en dansk nyhed. Det er det jeg mener med at det er blevet mere "tungt". De enkelte grupper er blevet "pakket godt ind", i forhold til det gamle. Men det er selvfølgelig så udviklingens pris.

Jeg kan godt forstå skiftet til det nye fra Lars´s synsvinkel. Det ville jeg også have gjort hvis det havde været mig. Det har været kostbart at drive det gamle Sporskifte.

Men jeg fornemmer et vist "vakum" i øjeblikket. Og ikke kun herinde. Generelt så er en del usikre på hvor de skal skrive henne. Og derfor er aktiviteten ikke større end den er.

Men det gamle Sporskifte havde altså også sine stille perioder, det må man heller ikke glemme. Jeg synes der var en tendens til det i perioden før skiftet til det nye, og det kan være at det er denne tendens der stadig er gældende.

Det kan nemt tænkes at have med at gøre at vi har nye krisetider igen. Så holder folk mere på pengene, vores hobby tilhører i aller højeste grad "luksuskategorien", må man huske på.

Mvh

Claus

 

 

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Skovsøekspressen skrev:

DennisTR skrev:

Sådan har jeg det slet ikke. Jeg synes det nye Sporskiftet fungerer glimrende, og alle de nye muligheder er nemme at bruge. Hvis man vil oprette et nyt indlæg sker det fra forsiden, ligegyldigt om det drejer sig om blog, wiki eller forumindlæg. Alle muligheder er godt integreret.

Og hvis man er "bange" for alle de nye muligheder, som nogen har givet udtryk for, kan man jo bare holde sig til forummet, det fungerer da ikke ret meget anderledes end det gamle, knapperne sidder bare andre steder og hedder måske noget andet. Alt i alt synes jeg ikke at Sporskiftet har fortjent al den kritik som er kommet.

Nej jeg synes ikke det er svært at bruge det nye Sporskifte. Slet ikke, når man først kommer ind i det. Men der skal klikkes nogen flere gange med musen før man fx skriver en dansk nyhed. Det er det jeg mener med at det er blevet mere "tungt". De enkelte grupper er blevet "pakket godt ind", i forhold til det gamle. Men det er selvfølgelig så udviklingens pris.

Jeg kan godt forstå skiftet til det nye fra Lars´s synsvinkel. Det ville jeg også have gjort hvis det havde været mig. Det har været kostbart at drive det gamle Sporskifte.

Men jeg fornemmer et vist "vakum" i øjeblikket. Og ikke kun herinde. Generelt så er en del usikre på hvor de skal skrive henne. Og derfor er aktiviteten ikke større end den er.

Men det gamle Sporskifte havde altså også sine stille perioder, det må man heller ikke glemme. Jeg synes der var en tendens til det i perioden før skiftet til det nye, og det kan være at det er denne tendens der stadig er gældende.

Det kan nemt tænkes at have med at gøre at vi har nye krisetider igen. Så holder folk mere på pengene, vores hobby tilhører i aller højeste grad "luksuskategorien", må man huske på.

Mvh

Claus

 

 

 

 

 

Hej

Jeg tror nu også det hænger sammen med sommerferie, og årstiden generelt - på trods af regnen.  Det med krisetider tror jeg ikke har nogen betydning. Men jeg tror til gengæld, at vi vil se en reducering af forhandlere de næste 5-10 år. Dette skyldes ikke finanskrisen, nok nærmere den "generationskrise", der bliver tydeligere og tydeligere. Det er jo ingen hemmelighed, at vores hobby har svært ved at trække friskt blod til. Hvilken frisk knægt gider lege med tog i dag, når der er så mange fristelser at bruge sin fritid - og ikke mindst penge på?! Jeg er selv årgang 1970, og jeg tror at jeg er en af de "yngste" her i dette forum. Mine jævnaldrene venner fatter ikke min passion, og min kone legede da også med modeltog med sin storebror. Der var de henholdsvis 10 og 12 år...

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Martin

dit indlæg vil jeg ikke kommentere

mej eg vil lige oplyse dig om følgende :

Begrebet "læderhals" er en betegnelse for det amerikanske marinekops - og de skulle være stolt af det og fremhæve det

det amerikanske marinekorps var på en måde ikke en eliteenhed, som man ser det betegnet idag ( men marinekorpset anså sig selv som en sådan )(det der med at pisse højst)

før WW2 var korpset  en særlig enhed der var bemandet med kontraktansat mandskab ( mange på 10 - 30 år ) Under WW2 blev der så åbnet for hvervning på kortere tid, da man skulle bruge flere folk

dernæst blev korpset indsat mange gange som første enhed ( stødtrop ) indtil man kunne landsætte landtropper og tungt materiel

mener heller ikke at de var med på D-dag som landgangstropper - de havde nok at gøre i stillehavet - og som "stødtrop" brugte man på D-dag faldskærmstropper

det engelske SAS var jo i starten en særlig enhed der opererede i ørkenen bag Rommels linier under WW2 - og var ledet af en flådeofficer - men med folk fra alle værn 

i dag er det amerikanske marinekorps jo stadig en almindelig styrke - hvori der indgår særlige eliteenheder med specielle opgaver

det engelske SAS er i dag en specialstyrke - hvor man skal optages eller opfordres til at deltage

nå men så meget om det - andre kan nok historien meget bedre - men jeg vil vende tilbage til tog 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Amagerkaner skrev:

Det er jo ingen hemmelighed, at vores hobby har svært ved at trække friskt blod til. Hvilken frisk knægt gider lege med tog i dag, når der er så mange fristelser at bruge sin fritid - og ikke mindst penge på?! Jeg er selv årgang 1970, og jeg tror at jeg er en af de "yngste" her i dette forum....

Årgang '78, og der er såmænd mange som er yngre her på Sporskiftet. Men ja, du har nok ellers ret i dine betragtninger.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Baungaard

VVS Ingeniør ved COWI

Gadbjerg

Indlæg: 222

PB  Blog

Årgang '84 her. Det kunne være sjovt at se gennemsnitsalderen her på sporskiftet

__________________

Med Venlig hilsen

Peter Baungaard

N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Amagerkaner skrev:

kildemoes skrev:

Ja hvem ? fortæl, for det er ikke mig , mit ego er så stort at jeg altid ! vil pisse over æb- bæ -bu ( jeg er gammel Læderhals) så  jeg  har ikke behov for at deltag, det var min mening.  jeg gav udtryk for. 

Hr. Kildemoes!

 

 

 

 

 

Jeg har skimmet tråden igennem og synes egentlig den er ligegyldig, men dit indlæg fangede min interesse.

Er begrebet "Læderhals" ikke et flere hundrede år gammelt amerikansk begreb? Oprindeligt noget med et stykke læder, der beskyttede halsen mod sabelhug/stik?

Begrebet blev vist også brugt om amerikanske soldater under 2. verdenskrig, som for længst er slut (heldigvis).

Du er uden tvivl en moden herre, som er stolt af sin militære fortid, men du har næppe deltaget i D-dag på amerikansk side, så gammel er du dog nok ikke.

Hvis du vitterligt har været elitesoldat (frø/jæger), hvilket jeg ærlig talt betvivler - læderhals?- , så ved du også at du har tavshedspligt, uanset hvor du befinder dig på livets tidslinie!

Gud, hvor er det dog en gang pinlig mudderkast om hvem der har den største ...

Sporskiftet fungerer efter min mening fint, også i den nye udgave.

Der er flere utaknemmelige brugere, som igen og igen, sabler dette forum ned. Hvorfor finder de dog ikke et andet?

Bare min mening, jeg giver udtryk for, for nu at bruge jargonen...

 

Hr. Marin

Nej jeg er ikke US mariner, det give henning h087  en rigtig god  beskrivelse om hvad er, min fejl jeg skulle have skrevet  Danske Læderhals sorry,

Nej jeg har ikke været Jæger eller Frø. Jeg  var Mariner( Mariner er i den amerikanske betydning) = marineinfanterist = Danske Læderhals  Så jeg kan godt tillade mig at kalde mig Læderhals.  Men især Frøene øvede regimentet en del med, men kan da også prale af at have været med på samme NATO øvelse  i Vest –Tysklande 1974 med den nu Berømte Jæger  B.S .også omtalt i hans bog. Og  var efter  Frøerne , Jægerne, og Sirius patrulje , helt den bedste!! uddannet Kamp enhed  i det dansk forsvar. rappelling var  vores ilte disciplin ,selv  jægerne var på kursus hos os, vi  brugt heli. Landsætning,   gummibåde og landgangs både.

 Det eneste vi /Marineregimente ikke gjort var at op ud i faldskærm, og Dykke med flasker. Så jo jeg Betragter mig  som forhenværende Elite – Soldat.

Marineregimentet er desværre blevet nedlagt. jeg ved at enhver der har gjort tjeneste i Marineregimentet er stolt af at kunne kalde sig  mariner

The Royal  Danish Marine Corps

 Kildemoes 2bat.2kmp.Løverne 1Del 2gr  1973-75

 

Lidt historie, har tjent under de to omtalte officer;

http://www.marineregimentet.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=29

http://www.marineregimentet.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=24

http://www.marineregimentet.dk/

 

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

[/quote]

Hej

Jeg tror nu også det hænger sammen med sommerferie, og årstiden generelt - på trods af regnen.  Det med krisetider tror jeg ikke har nogen betydning. Men jeg tror til gengæld, at vi vil se en reducering af forhandlere de næste 5-10 år. Dette skyldes ikke finanskrisen, nok nærmere den "generationskrise", der bliver tydeligere og tydeligere. Det er jo ingen hemmelighed, at vores hobby har svært ved at trække friskt blod til. Hvilken frisk knægt gider lege med tog i dag, når der er så mange fristelser at bruge sin fritid - og ikke mindst penge på?! Jeg er selv årgang 1970, og jeg tror at jeg er en af de "yngste" her i dette forum. Mine jævnaldrene venner fatter ikke min passion, og min kone legede da også med modeltog med sin storebror. Der var de henholdsvis 10 og 12 år...

[/quote]

Jeg tror ikke helt det er sommerfeien alene der gør det. Da jeg var en tur i Wien for nylig, kom der da lejlighed til at følge med inde på Sporskiftet et par aftener. Mange har computer med sig eller adgang til en, og vil gerne slappe af med modeltogstof.

Men der er nok ingen tvivl om at det er det nye der gør at der er det her "vakum" i øjeblikket. Jeg kan fornemme at forskellige skribenter er afventende og lige vil se hvad der sker.

Men bortset fra det, så er der da ved at komme pænt med indlæg her i dag.

Mht. forhandlere, så har flere af dem sørget for at der kan ske et generationsskifte. Kan i hvert fald nemt nævne et par stykker. Men der vil desværre nok ske en reducering ja. Mon ikke også vi kan sige at de "gyldne tider" rent modeltogsmæssigt er ved at ebbe lidt ud. Men derfor skal der nok fortsætte med at komme forskellige nyheder, bare fx tag samarbejdet med Hobbykæden og Kystbanen, hvor der nærmest vil komme danske modeller ud af enhver art på samlebånd. Det vil vi måske nok se mere af, også nu hvor den ene af producenterne har ligget lidt underdrejet.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Som jeg netop har skrevet i tråden om den nye teksteditor, så finder jeg det tungere at skrive kommentarer og oprette nye indlæg. Længere arbejdsgange ... og en irriterende kamp med editoren, hvis man paster indhold fra andre sider/dokumenter. Nuvel ... det vil måske blot tage 1-2 minutter længere ... men det er stadig et tilbageskridt.

Jeg har selv allerede flere gange i irritation lukket det vindue ned, som jeg var ved at skrive i og droppet at give mit besyv med. Ligeledes har jeg allerede i de sidste par dage fundet jernbanerelaterede nyheder på min vej rundt ... og modsat normalt, hvor jeg ville have lagt dem på Sporskiftet ved at investere 10-15 sekunder, så har jeg simpelthen ladet være.

Det nye Sporskifte har rigtigt mange kvaliteter ... men i mine øjne skal vi brugere omprogrammeres fordi visse af de moduler, som benyttes til løsningen tydeligvis ikke er designet til almindelige slutbrugere.

Jeg lod mig heller ikke overbevise af, at lommeregnere med omvendt polsk notation var smartere for den almindelige bruger, selvom flere af mine nørdevenner mente at det var her fremtiden lå. Til dem som ikke ved, hvad omvendt polsk notation er, så er det noget med at trykke:

2 enter 2 enter plus i stedet for 2 plus 2 =

Jeg føler at det er det samme der er sket her. Det er ikke fordi, jeg ikke kan finde ud af, at anvende det nye Sporskifte ... men det er mere tidskrævende, så jeg er indtil videre desværre bare blevet passiv læser.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

kildemoes skrev:
Jeg  var Mariner( Mariner er i den amerikanske betydning) = marineinfanterist = Danske Læderhals

Det må være dem vi i min ungdom kaldte margarinesoldat.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

PerOlsen skrev:
Jeg lod mig heller ikke overbevise af, at lommeregnere med omvendt polsk notation var smartere for den almindelige bruger,

OPN er det eneste der dur. Jeg kan slet ikke bruge det andet, og jeg husker ikke hvad det hedder.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

Yes blød som smør her  smily der griner

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

kildemoes skrev:

Amagerkaner skrev:

kildemoes skrev:

Ja hvem ? fortæl, for det er ikke mig , mit ego er så stort at jeg altid ! vil pisse over æb- bæ -bu ( jeg er gammel Læderhals) så  jeg  har ikke behov for at deltag, det var min mening.  jeg gav udtryk for. 

Hr. Kildemoes!

 

 

 

 

 

Jeg har skimmet tråden igennem og synes egentlig den er ligegyldig, men dit indlæg fangede min interesse.

Er begrebet "Læderhals" ikke et flere hundrede år gammelt amerikansk begreb? Oprindeligt noget med et stykke læder, der beskyttede halsen mod sabelhug/stik?

Begrebet blev vist også brugt om amerikanske soldater under 2. verdenskrig, som for længst er slut (heldigvis).

Du er uden tvivl en moden herre, som er stolt af sin militære fortid, men du har næppe deltaget i D-dag på amerikansk side, så gammel er du dog nok ikke.

Hvis du vitterligt har været elitesoldat (frø/jæger), hvilket jeg ærlig talt betvivler - læderhals?- , så ved du også at du har tavshedspligt, uanset hvor du befinder dig på livets tidslinie!

Gud, hvor er det dog en gang pinlig mudderkast om hvem der har den største ...

Sporskiftet fungerer efter min mening fint, også i den nye udgave.

Der er flere utaknemmelige brugere, som igen og igen, sabler dette forum ned. Hvorfor finder de dog ikke et andet?

Bare min mening, jeg giver udtryk for, for nu at bruge jargonen...

 

Hr. Marin

Nej jeg er ikke US mariner, det give henning h087  en rigtig god  beskrivelse om hvad er, min fejl jeg skulle have skrevet  Danske Læderhals sorry,

Nej jeg har ikke været Jæger eller Frø. Jeg  var Mariner( Mariner er i den amerikanske betydning) = marineinfanterist = Danske Læderhals  Så jeg kan godt tillade mig at kalde mig Læderhals.  Men især Frøene øvede regimentet en del med, men kan da også prale af at have været med på samme NATO øvelse  i Vest –Tysklande 1974 med den nu Berømte Jæger  B.S .også omtalt i hans bog. Og  var efter  Frøerne , Jægerne, og Sirius patrulje , helt den bedste!! uddannet Kamp enhed  i det dansk forsvar. rappelling var  vores ilte disciplin ,selv  jægerne var på kursus hos os, vi  brugt heli. Landsætning,   gummibåde og landgangs både.

 Det eneste vi /Marineregimente ikke gjort var at op ud i faldskærm, og Dykke med flasker. Så jo jeg Betragter mig  som forhenværende Elite – Soldat.

Marineregimentet er desværre blevet nedlagt. jeg ved at enhver der har gjort tjeneste i Marineregimentet er stolt af at kunne kalde sig  mariner

The Royal  Danish Marine Corps

 Kildemoes 2bat.2kmp.Løverne 1Del 2gr  1973-75

 

Lidt historie, har tjent under de to omtalte officer;

http://www.marineregimentet.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=29

http://www.marineregimentet.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=24

http://www.marineregimentet.dk/

 

 

Hr. Kildemoes!

Ok, du har stået til rådighed for vores lille kongerige og værnet om vores demokrati. Stor respekt for det! Men prøv at diske op med lidt modeltogs/modelbygnings lækkerier og finesser istedet. Så vil jeg måske både blive inspireret og lære noget nyt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Baungaard skrev:

Årgang '84 her. Det kunne være sjovt at se gennemsnitsalderen her på sporskiftet

 

Hej

Hæ, hæ... Så er jeg sgu alligevel halvgammel. Årgang ´78 og ´84?  Dér kan man bare se! God ide med lidt alderstatistik her på Sporskiftet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

h087 skrev:

Hej Martin

dit indlæg vil jeg ikke kommentere

mej eg vil lige oplyse dig om følgende :

Begrebet "læderhals" er en betegnelse for det amerikanske marinekops - og de skulle være stolt af det og fremhæve det

det amerikanske marinekorps var på en måde ikke en eliteenhed, som man ser det betegnet idag ( men marinekorpset anså sig selv som en sådan )(det der med at pisse højst)

før WW2 var korpset  en særlig enhed der var bemandet med kontraktansat mandskab ( mange på 10 - 30 år ) Under WW2 blev der så åbnet for hvervning på kortere tid, da man skulle bruge flere folk

dernæst blev korpset indsat mange gange som første enhed ( stødtrop ) indtil man kunne landsætte landtropper og tungt materiel

mener heller ikke at de var med på D-dag som landgangstropper - de havde nok at gøre i stillehavet - og som "stødtrop" brugte man på D-dag faldskærmstropper

det engelske SAS var jo i starten en særlig enhed der opererede i ørkenen bag Rommels linier under WW2 - og var ledet af en flådeofficer - men med folk fra alle værn 

i dag er det amerikanske marinekorps jo stadig en almindelig styrke - hvori der indgår særlige eliteenheder med specielle opgaver

det engelske SAS er i dag en specialstyrke - hvor man skal optages eller opfordres til at deltage

nå men så meget om det - andre kan nok historien meget bedre - men jeg vil vende tilbage til tog 

Hej Henning

Tak for lektionen! Og ja, lad os så vende tilbage til tog.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Skovsøekspressen skrev:

Hej

Jeg tror nu også det hænger sammen med sommerferie, og årstiden generelt - på trods af regnen.  Det med krisetider tror jeg ikke har nogen betydning. Men jeg tror til gengæld, at vi vil se en reducering af forhandlere de næste 5-10 år. Dette skyldes ikke finanskrisen, nok nærmere den "generationskrise", der bliver tydeligere og tydeligere. Det er jo ingen hemmelighed, at vores hobby har svært ved at trække friskt blod til. Hvilken frisk knægt gider lege med tog i dag, når der er så mange fristelser at bruge sin fritid - og ikke mindst penge på?! Jeg er selv årgang 1970, og jeg tror at jeg er en af de "yngste" her i dette forum. Mine jævnaldrene venner fatter ikke min passion, og min kone legede da også med modeltog med sin storebror. Der var de henholdsvis 10 og 12 år...

[/quote]

Jeg tror ikke helt det er sommerfeien alene der gør det. Da jeg var en tur i Wien for nylig, kom der da lejlighed til at følge med inde på Sporskiftet et par aftener. Mange har computer med sig eller adgang til en, og vil gerne slappe af med modeltogstof.

Men der er nok ingen tvivl om at det er det nye der gør at der er det her "vakum" i øjeblikket. Jeg kan fornemme at forskellige skribenter er afventende og lige vil se hvad der sker.

Men bortset fra det, så er der da ved at komme pænt med indlæg her i dag.

Mht. forhandlere, så har flere af dem sørget for at der kan ske et generationsskifte. Kan i hvert fald nemt nævne et par stykker. Men der vil desværre nok ske en reducering ja. Mon ikke også vi kan sige at de "gyldne tider" rent modeltogsmæssigt er ved at ebbe lidt ud. Men derfor skal der nok fortsætte med at komme forskellige nyheder, bare fx tag samarbejdet med Hobbykæden og Kystbanen, hvor der nærmest vil komme danske modeller ud af enhver art på samlebånd. Det vil vi måske nok se mere af, også nu hvor den ene af producenterne har ligget lidt underdrejet.

Mvh

Claus

 Hej Claus

Jo, de " gyldne modeltogstider" er nok ved at blegne lidt, det kan vi ikke komme udenom. Du nævner niche produktioner fra Hobbykæden og Kystbanen, som noget vi vil se mere af. Det tror jeg bestemt også. Små kvalitets oplag (jeg har hørt tal helt ned til 150 stk.) af dansk materiel, til priser der er identiske, med det andet der masseproduceres. Det er til nogle af disse små oplag jeg har brugt nogle af mine lomme penge, på det sidste. Både fordi det er interessante ting der kommer, men også for at støtte op om de forskellige initiativer fra forhandlerne rund omkring.

[/quote]

Like 0 kan lide
Top

Picture

kildemoes

Generaldirektør ved DKB

Indlæg: 434

PB  Blog

[

[/quote]

 

Hr. Kildemoes!

Ok, du har stået til rådighed for vores lille kongerige og værnet om vores demokrati. Stor respekt for det! Men prøv at diske op med lidt modeltogs/modelbygnings lækkerier og finesser istedet. Så vil jeg måske både blive inspireret og lære noget nyt.

[/quote]

Halløj

Helt OK Martin. Hvor skulle du  kende min fortid i forsvaret fra, Og Marineregimentet er bestemt ikke en særlig  kendt enhed, og det at Danmark havde et marien Corps idet hele taget.

 Mine bygge projekter er lige i øjeblikket sat på stad  By som du ser er jeg lige i gang med  1:1 jernbane Wiki DBJ det tag tid. Men jeg har da et par ide/ bygge projekter jeg skal i gang med, er falde over nogle tegning til . Kul kran og en vandkran til kul gården , og en færge skal også sætte på bedning,

Går i øjeblikke og tænke over hvordan køre bro / trojle  til titan kranen skal laves/virke.:  så der går nok lidt tid førende at jeg kan være inspirerne og du kan lære noget nyt.

Men ind til videre må du så nøjes med disse :

http://www.sporskiftet.dk/forum/bygger-en-titan-kran

http://www.sporskiftet.dk/forum/byg-et-motorskib-187-med-ca-15-stk-karton

http://www.sporskiftet.dk/forum/ombygning-af-hobbyboss-k-5-jernbanekanonen

 

 og Nu  tilbage til jernbane i 1:1 + model og model og  modelbygning.

__________________

 

 

Mvh.
S.M. kildemoes
kører Ho Mærklin Digital K- skinner
Min Bane:
http://www.sporskiftet.dk/forum/foto-fra-min-bane                                              http://www.sporskiftet.dk/blogs/kildemoes 

 

DKB Nr. 1 http://www.youtube.com/watch?v=FhE05LtUN6I

DKB nr. 2 Ud at se med DKB http://www.youtube.com/watch?v=M8hheF-0clc

DKB GODS : My 1103 http://www.youtube.com/watch?v=_txhBugQ404

litra S 736 15 - 16 december 2012 ved Kbh. H.  http://www.youtube.com/watch?v=cs5ECgylO9E&feature=youtu.be

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Amagerkaner skrev:

Baungaard skrev:

Årgang '84 her. Det kunne være sjovt at se gennemsnitsalderen her på sporskiftet

 

Hej

Hæ, hæ... Så er jeg sgu alligevel halvgammel. Årgang ´78 og ´84?  Dér kan man bare se! God ide med lidt alderstatistik her på Sporskiftet.

87'er her, så du bli'r bar' ældre, hæ hæ Wink

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

c-lind

Elektriker

København N

Indlæg: 50

PB

1956 her så  blev du lidt yngre her Smile . Det her er lige for at se om jeg i det hele taget kan finde ud af at få noget på her, jeg er jo lidt bange efter alle de forskellige indlæg om det nye layout men det ser da ud til at gå nemt nok. nu nåede jeg til enden af linien, der skulle jo have været nogle linieskift i teksten her men den kommer vel til at fylde for meget, nå jeg prøver alligevel når jeg nu skal underskrive Smile

Venlig hilsen Claus Lind som sparede nogle is på sommerferien så der kan lomme en til donation til Lars, snart

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

ja i er nogen unge knægte, men i gør det s´u godt

i interessen for tog kan alle fra -9mdr til 120år deltage 

og lær så af os ældre - ikke at blive som os - mens tid endnu er - ( der gnægges i baggrunden )

hilsen h087

årgang 1950

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

h087 skrev:

hej

ja i er nogen unge knægte, men i gør det s´u godt

i interessen for tog kan alle fra -9mdr til 120år deltage 

og lær så af os ældre - ikke at blive som os - mens tid endnu er - ( der gnægges i baggrunden )

hilsen h087

årgang 1950

Hej "Gammelfar"

Vi læser og lærer, nu har jeg læst og lært længe, så er det at det står helt klart at de "tre store" faktisk er de "tre gamle"  hvilket vel egntlig svarer til rådet i alzheimer light klubben !?! (stedet hvor man altid møder nye mennesker)

PS din stavning er forbedret 300% efter du har lært at sætte stokken fra dig HENNING.

Uskyldige hilsner fra "knægten"

Flemming

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Hej ja jeg er også en årgang 1956 jeg har forsøgt men mislykkedes at loade et billede fra dengang i 1962-63 ,

da startede min interresse for Tog!

så i får et link: http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/11228336

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Flemming skrev:

h087 skrev:

hej

ja i er nogen unge knægte, men i gør det s´u godt

i interessen for tog kan alle fra -9mdr til 120år deltage 

og lær så af os ældre - ikke at blive som os - mens tid endnu er - ( der gnægges i baggrunden )

hilsen h087

årgang 1950

Hej "Gammelfar"

Vi læser og lærer, nu har jeg læst og lært længe, så er det at det står helt klart at de "tre store" faktisk er de "tre gamle"  hvilket vel egntlig svarer til rådet i alzheimer light klubben !?! (stedet hvor man altid møder nye mennesker)

PS din stavning er forbedret 300% efter du har lært at sætte stokken fra dig HENNING.

Uskyldige hilsner fra "knægten"

Flemming

 

Sagde manden der er meget mere grå i toppen end manden med  alzheimer light Laughing out loud

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Hvis jeg skal tilstå noget - så 1946

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej med Jer

Jeg er fra 1955, grå i toppen, og jeg kan ikke huske, om hukommelsen ikke længere er, hvad den har været Wink

Hvad angår aktiviten her på Sporskiftet, kan jeg ikke finde noget, at klage over. Den store forskel på gammel og ny udgave er, ar adskillige indlæg på forum naturligt er vandret over på WIKI eller Blogs.

Den aldeles nyttige "Seneste indlæg" viser da, at adskillige er "på banen" (undskyld Wink )

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Goddag goddag

Jeg er fra 63, også grå i toppen og glad og tilfreds med det nye "sporskiftet". Synes aktiviteten er ligesom på det gamle, og ser store muligheder i blogs og wiki.

Vh

Jørgen

__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.