Jeg har selv skrevet et indlæg om disse vogne kontra køreegenskaberne. Vognene ville på ingen måde køre på mine Märklin C skinner. Men efter en længere jagt lykkedes det mig at finde nogle Märklin "amerikaner" hjul som passede til vognene og nu kører de helt fint.
Jeg har før hørt at Hobbytrade´s AC hjul ikke fungerer optimalt, så det var derfor at jeg gik lidt alternative veje.
Jeg har selv skrevet et indlæg om disse vogne kontra køreegenskaberne. Vognene ville på ingen måde køre på mine Märklin C skinner. Men efter en længere jagt lykkedes det mig at finde nogle Märklin "amerikaner" hjul som passede til vognene og nu kører de helt fint.
Jeg har før hørt at Hobbytrade´s AC hjul ikke fungerer optimalt, så det var derfor at jeg gik lidt alternative veje.
Men kører vognene dårligt på DC skinner ?
Men kører vognene dårligt på DC skinner?
Dårligt...? De køre slet ikke, ikke engang ligeud.... Har 4 sæt i kælderen, altså 8 vogne, og de hopper af, lige hvor det passer dem.... Skal dog skynde mig og sige, de er bare sat på, og ikke "kigge" efter, men skal de ikke bare køre til den pris? Når jeg lige får tid, vil jeg lige ha bunden i vejret på dem, og se om der er synlige fejl? Eller der skal en operation til, før de kommer ud og køre, for de kommer sgu ikke bare til at holde på havnen, og se godt ud
I'll be back
Jeg vil gerne tilslutte mig, selv om det ikke mere har en direkt forbindelse til trådens oprindelig emne - jeg ville GERNE betale 5000-6000 kroner for et produkt, hvis relationen mellem kvalitet/udførelse til den nævnte pris synes at være rimeligt.
Jeg er fuldstændig ens med, at det var godt at producere i Europa igen, både for produkternes kvalitet og for vores dårlige økonomi og den permanent krise, som vi er tvunget at vænne os til. Vi har, i takt med industrialiseringens globalisering, fuldstændig tabt proportionalitetsfaktoren samt vores forhold til værdierne - HVERT ARBEJDE HAR SIN PRIS! Og hvis det skal blive godt, så skal det nødvendigvis honoreres med et højere pris.
De tilsyneladende billige priser, som vi kun ønsker at betale i dag, har en høj pris i sandheden - og den her diskussion er en del af det hele! Jeg aner ikke, om man kan omvende de forhold, der har udviklet sig indenfor de sidste år, men jeg ønsker det.
Har en god aften, alle sammen!
Alex
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:44
@ Bent_P: Jo, shop amok er godt sagt. Men er det ikke smukt kvalitetsarbejde? Og er prisen ikke rimeligt til håndbyggede, veldetaljerede modeller, som man kun hører gode ting om? Det ville jeg i hvert fald mene.
@ nordisktog: Jo, jeg synes denne debat skulle tages op ikke bare i de danske mj-tidsskrifter, men generelt skal der taenkes nyt, som jeg skrev før. Ikke kun hos producenterne, som bliver tvunget af markedet til at producere billigst, og derved mere og mere lider et prestigetab, men også på forbrugernes side, der ønsker bedste kvalitet til (urealistisk) lave priser.
Aner ikke, om det var et emne i de danske medier for nogle dage siden, men her var der stor omtale om et stort ulykke i en klædefabrik i Bangladesh, som udløste en stor debat om arbejdsforholdene i disse virksomheder. Disse arbejdsforhold og de tabte menneskeliv er OGSAA en del af den i virkeligheden høje pris, vi er villige at betale for billigproduktionerne i udlandet.
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:45
Hobbytrade har jo snart en stor syndeliste, tænk bare på deres S maskine
Det var de første leveringer af S-maskinen der var problemer med. Jeg har en fra den seneste levering, og vel at mærke i AC-udgaven. Den kører helt fint, og det er i øvrigt en utrolig flot model. Så lige at Kystbanen havde et enkelt AC-eksemplar liggende fremme på hylden, da jeg var forbi sidst. Man skal nok være lidt hurtig, hvis man vil sikre sig et af de seneste eksemplarer af S-maskinen.
Epoke III-vognene har jeg heller ikke så meget at sige til.
Tendensen går også i retning af at Ade vil få produceret i Europa, så vidt jeg har forstået det.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:44
Jeg har ikke haft problemer med mine vogne har 6 stk nu og kan ikke genkende nogle af de problemer som der bliver beskrevet her, skal sige jeg kører DC
Denis Petersen
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:44
Jeg kører med Roco kortkobling og har ikke haft noget der kunne antyde at de ville afspore eller lave ballade på anden vis heller ikke igennem en dobbelt transversal
Jeg har haft igennem den skrapeste kurve på ankægget og der var der så vidt jeg husker ikke nogle problemer.
De har også siddet forrest i en stamme med lige under 30 vogne der var heller ikke problemer, selv om de er ret lette blev de på sporet under hele kørselsen.
Denis Petersen
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:44
Jeg spænder min EG foran også MPW vognene blandet op med Habbiillns vogne og Sdgmns vogne og hvad jeg nu lyster og smide efter det med tankvogne men så får EGeren også lov til at arbejde. Jeg har en gang oplevet en Roco kortkobling blive flået ud af NEM skakten af den eneste grund at vognen efter den sad fast, ellers har jeg ikke problemer med de kortkoblinger og optisk syntes jeg de er de pæneste når man ser vognene fra siden da vippedelen i koblingen ligner bremseslangen imellem vognene, men det er bare min personlige mening
Jeg vil da nok indrømme at jeg tvivler MEGET på at heljan udvikler noget som helst efter nogle standarder, men skal selvfølgelig aldrig sige aldrig miraklernes tid er jo ikke forbi trods alt
jeg giver også gerne mere... fremfor en plastik-fantastic vitrine model med elendige køre egenskaber.
hellere give 3000kr for en ME med bedre motor, metal chassis og muligheden for at køre i bue sporskifter uden at gå i stå (i hvert fald AC udgaven). jeg ved ikke hvor svært det er at klaske nogle C skinner sammen og prøve modellen af - inden man sender den på markedet... åbenbart for svært.
Det er problematisk at få varer produceret i Kina, og det er uanset om man får produceret modeltog eller hvilket som helst andet. Årsagen er at kineserne præsenterer en prototype for en kunde, og hvis ikke kunden dels indgår en skriftlig aftale om kvaliteten i hver eneste detalje, dels selv løbende kontrollerer sin produktion, så....
....sker der gerne det at kineserne lige ser snittet til ændre lidt i kvaliteten. Og det er ikke til det bedre. Hobbytrade er blot havnet i den samme fælde som så mange andre, seneste kendte eksempel er Bestseller med giftstoffer i tøjet. Derfor vælger producenter som har et navn at passe på også selv at have fabrikker i Kina hvor de selv kan styre det hele.
__________________
De bedste toghilsner
Esben + John Larsen
Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8
0 kan lide
Skrevet af LasseSteen Fredag d. 30/11/2012 - 20:11
Prøv at sætte de Märklin hjul på som normalt anvendes til deres Amerikaner vogne. De passer perfekt til Mulipurpose vognene og nu kører de som en drøm på mine C skinner. De klarer nu selv de sværeste S kurver og sporskifte kurver
Jeg kan dog dælme ikke huske Märklin hvad Märklin varenummeret er, men det finder jeg lige ud af.
Jeg har faktisk skrevet dette her tidligere i denne tråde, men jeg tror desværre indlægget er "druknet" lidt i mængden. Men denne løsning har altså fuldstændig løst problemet med mine Multipurpose vogne på C skinner. Så det vil jeg naturligvis dele med jer andre.
De jeg fik de første vogne fra Hobbytrade for en del måneder siden, der skrev jeg straks en mail til Hobbytrade og forklarede dem om det store problem på Märklin C skinner. De skrev også fint tilbage og bestemte sig derefter for at sætte AC hjul i produktion (Dette har jeg også skrevet i et indlæg tidligere herinde). Efterfølgende fandt jeg så denne løsning med Märklins "Amerikaner" hjul. Det informerede jeg også Hobbytrade om, men hørte ellers ikke mere fra dem.
Jeg skal nok undersøge hvad varenummeret er på disse Märklin hjul og poste det herinde lige så snart jeg finder ud af det. (Jeg kan dælme ikke huske varenummret )
Jeg synes dog det er yderst belastende at så dyre vogne ikke fungerer optimalt før man har tilkøbt diverse dele og/eller rettet til
Der er ingen problemer på mine C skinner med de andre lidt dyre DC mærker som A.c.m.e. , Rivarossi, Kombimodell, Roco m.fl.
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:45
Gider du ikke stoppe de her fuldstændig hovedløse angreb på hobbytrade og til dels Heljan? Dine sidste bemærkninger omkring arbejdsløse er jo fuldstændig ude i hampen.
__________________
Bjarne
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Tirsdag d. 4/12/2012 - 22:45
Traxx
Indlæg: 116
Tak for info... trist hobbytrade er endt som heljan!
LasseSteen
Indlæg: 1.740
Jeg har selv skrevet et indlæg om disse vogne kontra køreegenskaberne. Vognene ville på ingen måde køre på mine Märklin C skinner. Men efter en længere jagt lykkedes det mig at finde nogle Märklin "amerikaner" hjul som passede til vognene og nu kører de helt fint.
Jeg har før hørt at Hobbytrade´s AC hjul ikke fungerer optimalt, så det var derfor at jeg gik lidt alternative veje.
Men kører vognene dårligt på DC skinner ?
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
Jeg har selv skrevet et indlæg om disse vogne kontra køreegenskaberne. Vognene ville på ingen måde køre på mine Märklin C skinner. Men efter en længere jagt lykkedes det mig at finde nogle Märklin "amerikaner" hjul som passede til vognene og nu kører de helt fint.
Jeg har før hørt at Hobbytrade´s AC hjul ikke fungerer optimalt, så det var derfor at jeg gik lidt alternative veje.
Men kører vognene dårligt på DC skinner ?
Men kører vognene dårligt på DC skinner? Dårligt...? De køre slet ikke, ikke engang ligeud.... Har 4 sæt i kælderen, altså 8 vogne, og de hopper af, lige hvor det passer dem.... Skal dog skynde mig og sige, de er bare sat på, og ikke "kigge" efter, men skal de ikke bare køre til den pris? Når jeg lige får tid, vil jeg lige ha bunden i vejret på dem, og se om der er synlige fejl? Eller der skal en operation til, før de kommer ud og køre, for de kommer sgu ikke bare til at holde på havnen, og se godt ud I'll be back
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.607
Dansk produceret F-maskine til 2000 kroner? Det bliver nok nærmere 5000-6000 kroner. Er du villig til at betale det?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.607
Her, shop amok: http://www.felixteam.dk/felix_modeller.htm
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej!
Jeg vil gerne tilslutte mig, selv om det ikke mere har en direkt forbindelse til trådens oprindelig emne - jeg ville GERNE betale 5000-6000 kroner for et produkt, hvis relationen mellem kvalitet/udførelse til den nævnte pris synes at være rimeligt.
Jeg er fuldstændig ens med, at det var godt at producere i Europa igen, både for produkternes kvalitet og for vores dårlige økonomi og den permanent krise, som vi er tvunget at vænne os til. Vi har, i takt med industrialiseringens globalisering, fuldstændig tabt proportionalitetsfaktoren samt vores forhold til værdierne - HVERT ARBEJDE HAR SIN PRIS! Og hvis det skal blive godt, så skal det nødvendigvis honoreres med et højere pris.
De tilsyneladende billige priser, som vi kun ønsker at betale i dag, har en høj pris i sandheden - og den her diskussion er en del af det hele! Jeg aner ikke, om man kan omvende de forhold, der har udviklet sig indenfor de sidste år, men jeg ønsker det.
Har en god aften, alle sammen!
Alex
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Vejlefyr
Indlæg: 103
Hej igen!
@ Bent_P: Jo, shop amok er godt sagt. Men er det ikke smukt kvalitetsarbejde? Og er prisen ikke rimeligt til håndbyggede, veldetaljerede modeller, som man kun hører gode ting om? Det ville jeg i hvert fald mene.
@ nordisktog: Jo, jeg synes denne debat skulle tages op ikke bare i de danske mj-tidsskrifter, men generelt skal der taenkes nyt, som jeg skrev før. Ikke kun hos producenterne, som bliver tvunget af markedet til at producere billigst, og derved mere og mere lider et prestigetab, men også på forbrugernes side, der ønsker bedste kvalitet til (urealistisk) lave priser.
Aner ikke, om det var et emne i de danske medier for nogle dage siden, men her var der stor omtale om et stort ulykke i en klædefabrik i Bangladesh, som udløste en stor debat om arbejdsforholdene i disse virksomheder. Disse arbejdsforhold og de tabte menneskeliv er OGSAA en del af den i virkeligheden høje pris, vi er villige at betale for billigproduktionerne i udlandet.
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hobbytrade har jo snart en stor syndeliste, tænk bare på deres S maskine
Det var de første leveringer af S-maskinen der var problemer med. Jeg har en fra den seneste levering, og vel at mærke i AC-udgaven. Den kører helt fint, og det er i øvrigt en utrolig flot model. Så lige at Kystbanen havde et enkelt AC-eksemplar liggende fremme på hylden, da jeg var forbi sidst. Man skal nok være lidt hurtig, hvis man vil sikre sig et af de seneste eksemplarer af S-maskinen.
Epoke III-vognene har jeg heller ikke så meget at sige til.
Tendensen går også i retning af at Ade vil få produceret i Europa, så vidt jeg har forstået det.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er måske snarere problematikken med for skarpe kurver og sporskifter og modelbanemateriel af i dag, der gør sig gældende nok engang?
Af den grund er min mindste kurve radius 4 i K-skinneprogrammet og bruger udelukkende slanke sporskifter. Det har hidtil ikke givet problemer.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
Velbekommen da
Jeg spænder min EG foran også MPW vognene blandet op med Habbiillns vogne og Sdgmns vogne og hvad jeg nu lyster og smide efter det med tankvogne men så får EGeren også lov til at arbejde. Jeg har en gang oplevet en Roco kortkobling blive flået ud af NEM skakten af den eneste grund at vognen efter den sad fast, ellers har jeg ikke problemer med de kortkoblinger og optisk syntes jeg de er de pæneste når man ser vognene fra siden da vippedelen i koblingen ligner bremseslangen imellem vognene, men det er bare min personlige mening
Jeg vil da nok indrømme at jeg tvivler MEGET på at heljan udvikler noget som helst efter nogle standarder, men skal selvfølgelig aldrig sige aldrig miraklernes tid er jo ikke forbi trods alt
Denis Petersen
Traxx
Indlæg: 116
jeg giver også gerne mere... fremfor en plastik-fantastic vitrine model med elendige køre egenskaber.
hellere give 3000kr for en ME med bedre motor, metal chassis og muligheden for at køre i bue sporskifter uden at gå i stå (i hvert fald AC udgaven). jeg ved ikke hvor svært det er at klaske nogle C skinner sammen og prøve modellen af - inden man sender den på markedet... åbenbart for svært.
esben2009
Greve
Indlæg: 290
Det er problematisk at få varer produceret i Kina, og det er uanset om man får produceret modeltog eller hvilket som helst andet. Årsagen er at kineserne præsenterer en prototype for en kunde, og hvis ikke kunden dels indgår en skriftlig aftale om kvaliteten i hver eneste detalje, dels selv løbende kontrollerer sin produktion, så....
....sker der gerne det at kineserne lige ser snittet til ændre lidt i kvaliteten. Og det er ikke til det bedre. Hobbytrade er blot havnet i den samme fælde som så mange andre, seneste kendte eksempel er Bestseller med giftstoffer i tøjet. Derfor vælger producenter som har et navn at passe på også selv at have fabrikker i Kina hvor de selv kan styre det hele.
De bedste toghilsner
Esben + John Larsen
Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8
LasseSteen
Indlæg: 1.740
Prøv at sætte de Märklin hjul på som normalt anvendes til deres Amerikaner vogne. De passer perfekt til Mulipurpose vognene og nu kører de som en drøm på mine C skinner. De klarer nu selv de sværeste S kurver og sporskifte kurver
Jeg kan dog dælme ikke huske Märklin hvad Märklin varenummeret er, men det finder jeg lige ud af.
Jeg har faktisk skrevet dette her tidligere i denne tråde, men jeg tror desværre indlægget er "druknet" lidt i mængden. Men denne løsning har altså fuldstændig løst problemet med mine Multipurpose vogne på C skinner. Så det vil jeg naturligvis dele med jer andre.
De jeg fik de første vogne fra Hobbytrade for en del måneder siden, der skrev jeg straks en mail til Hobbytrade og forklarede dem om det store problem på Märklin C skinner. De skrev også fint tilbage og bestemte sig derefter for at sætte AC hjul i produktion (Dette har jeg også skrevet i et indlæg tidligere herinde). Efterfølgende fandt jeg så denne løsning med Märklins "Amerikaner" hjul. Det informerede jeg også Hobbytrade om, men hørte ellers ikke mere fra dem.
Jeg skal nok undersøge hvad varenummeret er på disse Märklin hjul og poste det herinde lige så snart jeg finder ud af det. (Jeg kan dælme ikke huske varenummret )
Jeg synes dog det er yderst belastende at så dyre vogne ikke fungerer optimalt før man har tilkøbt diverse dele og/eller rettet til
Der er ingen problemer på mine C skinner med de andre lidt dyre DC mærker som A.c.m.e. , Rivarossi, Kombimodell, Roco m.fl.
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Gider du ikke stoppe de her fuldstændig hovedløse angreb på hobbytrade og til dels Heljan? Dine sidste bemærkninger omkring arbejdsløse er jo fuldstændig ude i hampen.
Bjarne
nordisktog
Indlæg: 155
Slette
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der er jo ikke købetvang til nogen modelbaneprodukter overhovedet.
Ellers få et produkt testet hos din forhandler inden du køber det. Eller bedre; læs om andres erfaringer først inden køb.
Men skal da lige love for at det er et sandt "tæppebombardement" der falder..
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
nordisktog
Indlæg: 155
Man kan vel erkende at man har tage fejl, ikke ?
nordisktog
Indlæg: 155
Var det ikke en ide også at låse denne tråd ?