Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco nyheter 2012

Roco nyheter katalog 2012: http://issuu.com/connetation5020/docs/roco_nh2012_de?mode=window&backgroundColor=%23222222

mvh,
Gert (fra Holland) 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Danske nyheder:

63058 MA Lyntog =
63059 MA Lyntog = med lyd
69059 MA Lyntog ~

72103 Lint Lokalbanen =
78103 Lint Lokalbanen ~

66817 Tankvogn Dansk Sojakagefabrik
66815 Tankvogn Shell

67019 Sæt med 3 Omm vogn
67031 Sæt med 2 Hbbillns vogn
67029 Sæt med 2 Ks vogn

66433 Habbllns vogn
66968 Sdgmns vogn Lauritzen
66969 Sdgmns vogn DSV
66423 Sad vogn Frichs

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

Roco nyheter katalog 2012: http://issuu.com/connetation5020/docs/roco_nh2012_de?mode=window&backgroundColor=%23222222mvh,

Gert (fra Holland) 

Hej Gert

Tusind tak for linket - men det virker vist ikke (?).

Hvis linket skal hedde:

http://issuu.com/connetation5020/docs/roco_nh2012_de

...så virker det dog heller ikke.

 

Gert skrev:

Danske nyheder:

63058 MA Lyntog =
63059 MA Lyntog = med lyd
69059 MA Lyntog ~

72103 Lint Lokalbanen =
78103 Lint Lokalbanen ~

66817 Tankvogn Dansk Sojakagefabrik
66815 Tankvogn Shell

67019 Sæt med 3 Omm vogn
67031 Sæt med 2 Hbbillns vogn
67029 Sæt med 2 Ks vogn

66433 Habbllns vogn
66968 Sdgmns vogn Lauritzen
66969 Sdgmns vogn DSV
66423 Sad vogn Frichs

mvh,
Gert 

Det lyder spændende.

Mon ikke at Lint'erne er Fleischmann-modeller i Roco-forklædning ?.

Hvilken bemaling er det nye MA-lyntog i ?

Jeg håber personligt på, at Roco på et tidspunkt kunne overtales til at lave den røde 1970'er/1980'er-udgave af lyntoget, som bl.a. kan ses her.

Den udgave ville være yderst velkommen.

 

Der ligger desuden et tysk nyhedskatalog her:

http://www.hetgroterdamproject.nl/images/stories/nieuwsbrief/roco2012.pdf

...hvor en af de mest spændende nyheder - set med danske øjne - er 1:87-udgaver af DR Halberstädter-vogne til brug i Østersøekspressen / Neptun via Gedser-Warnemünde.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg beklager! Roco har fjernet pdf...

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nyt link tak til det hollandske forum Beneluxspoor   Wink

http://issuu.com/beneluxspoornet/docs/roco_2012

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej,

Jeg fik kigget PDF´en igennem før den blev taget af nettet igen.

Lyntoget er et rødt femvognslyntog, Motorenhedens nummer blev desværre ikke offentliggjort.

SAD vognen i epoke III er belæsset med en stor trækasse, hvor der står Frichs A/S på. Vognen forekommer mig ikke at være helt korrekt.

Hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Gert skrev:

Nyt link tak til det hollandske forum Beneluxspoor   Wink

http://issuu.com/beneluxspoornet/docs/roco_2012

mvh,
Gert 

Tak Gert !

Side 124-127

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Danske nyheder på side 124-127.

Se: 

http://issuu.com/beneluxspoornet/docs/roco_2012

 

 

 

Ooops! Lars var for mig!   Wink

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Tak Gert der er godt nok mange Danske Nyheder denne gang ogsåWink

Hilsen

Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hmmm - i kataloget på den hollandske homepage - omtales Litra Sad ikke som en sådan, men som "Based on a low-loader waggon SSt of the Danish State Railways", sådan en har DSB vel aldrig haft....

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

Nyt link tak til det hollandske forum Beneluxspoor   Wink

http://issuu.com/beneluxspoornet/docs/roco_2012

mvh,
Gert 

Hej Gert

Tak for linket.

Litra P skrev:

Lyntoget er et rødt femvognslyntog

Tja, rødt er i denne forbindelse ikke bare "rødt".

MA-lyntoget var rødt i både vingehjulsudgaven (epoke III) og i designudgaven (epoke IV) inden det blev malet sølvfarvet i 1984.

Men af Roco's nyhedsprospekt fremgår, at det er endnu en rød epoke III udgave med vingehjul, der er tale om, og det er derfor totalt uanvendeligt for en epoke IV-kører som mig. Øv-øv.

Jeg havde som nævnt håbet på en rød designudgave som denne:

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=15585

Se, dét havde været en nyhed...

Litra P skrev:

Motorenhedens nummer blev desværre ikke offentliggjort.

Nej, Roco har for (u)vane ikke at - i det mindste - skrive litra på f.eks. vogne, i deres nyhedsprospekter.

Det ville jo ellers ikke koste noget.

Litra P skrev:

SAD vognen i epoke III er belæsset med en stor trækasse, hvor der står Frichs A/S på. Vognen forekommer mig ikke at være helt korrekt.

Nej, det er jo ikke så underligt, eftersom at det her er tale om en "tysker" med danske påskrifter.

 

På side 9 er der en spændende tysk nyhed, som kan bruges i togstammer med dansk forbillede, nemlig lige nøjagtigt den Schürzenwagen, som i 1970'erne løb i blandt andet Nordpilen til Frederikshavn.

Se f.eks. http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=8468

Vognen findes som H0-model i forvejen, men en moderne Roco-model af vognen, i den kendte Roco-kvalitet, vil være yderst velkommen.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Citat:

Tja, rødt er i denne forbindelse ikke bare "rødt".

MA-lyntoget var rødt i både vingehjulsudgaven (epoke III) og i designudgaven (epoke IV) inden det blev malet sølvfarvet i 1984.

Men af Roco's nyhedsprospekt fremgår, at det er endnu en rød epoke III udgave med vingehjul, der er tale om, og det er derfor totalt uanvendeligt for en epoke IV-kører som mig. Øv-øv.

Nå - men så køber jeg et eksemplar Smile Passer fint ind i min tidsramme og tema.

Litra P skrev:

SAD vognen i epoke III er belæsset med en stor trækasse, hvor der står Frichs A/S på. Vognen forekommer mig ikke at være helt korrekt.

Citat:

Nej, det er jo ikke så underligt, eftersom at det her er tale om en "tysker" med danske påskrifter.

Ja - og det er vel ROCO´s nummer 47740 der danner basis for modellen - så den bliver ikke købt af mig. Der står meget andet fra Heljan og Hobbytrade på ønskelisten...

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

66969 Sdgmns kænguruvognen med DSV-traileren kunne godt være gjort bedre. Enten skal vognen være en grå HUPAC, eller også skal traileren have det gamle DSV logo.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

De har haft denne her:

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1941&litra=SAD

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Cargoman skrev:

66969 Sdgmns kænguruvognen med DSV-traileren kunne godt være gjort bedre. Enten skal vognen være en grå HUPAC, eller også skal traileren have det gamle DSV logo.

Lige præcis hvad jeg også tænkte. Men jeg skal ihvertfald have et eksemplar eller to, dog kun pga traileren. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Roco fortsætter med at udgive danske nyheder baseret på denne her gamle vogn.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Citat:

Lige præcis hvad jeg også tænkte. Men jeg skal ihvertfald have et eksemplar eller to, dog kun pga traileren. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Roco fortsætter med at udgive danske nyheder baseret på denne her gamle vogn.

De (Roco) har jo ikke andre, hverken bærevogn eller løstrailer - og hvis de ikke vil fornye sig .........

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

66423

Det kunne være interessant at se billeder af SAD-vognen i 1:1 (DSB litra SAD, vognnummer 69400   http://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1941&litra=SAD)

I model er vognen 26,5 cm og i 1:1 23,04 m, så det harmonerer jo meget fint. Og så er den forøvrigt bygget hos MAN i Tyskland (i 1962) så det er jo ikke underligt at "vognen ligner en tysker". 

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

her lidt om litra Sad

Billede

Billede

Billede

mvh

henning h087

 

AttachmentStørrelse
Sad.pdf 774.36 kB
__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Svend skrev:

Det kunne være interessant at se billeder af SAD-vognen i 1:1 (DSB litra SAD, vognnummer 69400   http://www.jernbanen.dk/dsb_gvogn.php?Aar=1941&litra=SAD)

I model er vognen 26,5 cm og i 1:1 23,04 m, så det harmonerer jo meget fint. Og så er den forøvrigt bygget hos MAN i Tyskland (i 1962) så det er jo ikke underligt at "vognen ligner en tysker". 

Ups, jeg tog fejl af Uaai 000 (bygget af DSB 1956) og Uaai 000 (bygget af MAN 1962).

Som sidstnævnte ser Roco-modellen ganske korrekt ud, bortset fra en lille detalje som antallet af konsoller på midterstykket, og som sådan er det en meget velkommen model.

Ved at litrere den Sad begrænser Roco epokemæssigt dens anvendelsesområde, for det hed vognen kun i de første tre år af sin levetid, nemlig fra 1962-1965:

1962-1965: SAD 69400

1965-1974: Uai 989 0 000

Med UIC-numrene:

1965-1968: 21 86 989 0 000 - 6
1968-1973: 31 86 989 0 000 - 4

1974-1985: Uaai 989 0 000

Med UIC-numrene :

1973-1981: 31 86 989 0 000 - 4
1981-1985: 31 86 993 0 000 - 6

Med så mange litreringsmuligheder er det nok heller ikke let for Roco at vælge   Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Hej

Fedt med genudgivelsen af litra MA, nu har jeg også mulighed for, at erhverve mig dette "monster" af et lyntog i gammelrød lakering og hele svineriet, som jeg ikke fik i første omgang.

Sojakage vognen ser nu også interresant ud.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

har også noget om de andre sværlastgodsvogne såfremt interesse -

og helt godt med MAlyn igen

og Sojakagen udsendte Klein for mange år siden (Roco købte/overtog formene fra Klein) - prøver at finde noget frem om den

måske skulle man lægge Klein kataloger sammen med M+D ( de lavede specialmodeller af Klein) på pdf og lægge på forum ??

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Top

Hej Fedt med genudgivelsen af

Hej

Fedt med genudgivelsen af litra MA, nu har jeg også mulighed for, at erhverve mig dette "monster" af et lyntog i gammelrød lakering og hele svineriet, som jeg ikke fik i første omgang.

Sojakage vognen ser nu også interresant ud.

__________________

Med venlig hilsen
Martin

DSB 1965 - 68

 

 

Ja og nu 4 vogns som den kørte i Wekender og travlhed har jeg ladet mig fortælle.

VH

Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Så er den første af deres nyheder landet. Togkælderen i Tåstrup har 66968 - DSB Lauritzen vogn / trailer på lager til kun kr. 299,-.

AttachmentStørrelse
RO66968.jpg 10.04 kB
__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Hej Henning.

Husk nu at holde tungen lige i munden.
Der er Klein og Klein Modellbahn  ;)  

h087 skrev:
og Sojakagen udsendte Klein for mange år siden (Roco købte/overtog formene fra Klein) - prøver at finde noget frem om den

Klein Modellbahn udsendte DANSK SOJAKAGEFABRIK A/S ZE 503 522 i foråret 1998 med katl.nr. SoSe 61/98.
I 3. kvt. samme år udsendte man Zekk 23 86 724 1 522-7 med det nye logo som katl.nr. SoSe 62/98.

h087 skrev:
måske skulle man lægge Klein kataloger sammen med M+D ( de lavede specialmodeller af Klein) på pdf og lægge på forum ??

En spændende idé.
Dog er jeg usikker på, om de danske modeller findes i katalogerne fra Klein Modellbahn.

Jeg har i øvrigt i dag lige set det første prøvetryk af et nyt opslagsværk om de danske modeller fra Klein Modellbahn Smile

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Så må vi se, om det bliver ZE 503 522 der kommer som model igen.

Svend

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

I flg. sædvanligvis vel-underettet kilde, er det ikke umuligt, at MA lynet dukker op i epoke 4 bemaling Wink

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Torben

ja der har du helt ret - jeg tager bare ikke Klein med i mine betragtninger og det er selvfølgelig forkert da den yngre del af modelbanefolket måske ikke ved at der er forskel og Klein lever stadig og jeg har selv købt Br 52 fra Klein dengang jeg kørte tysk og måtte vende polariteten - som på Kleins modeller var modsat alle andres - om det stadigvæk er sådan - ved jeg så ikke - Endvidere var det jo Kleins udgave af tysk "Hs-t, HS, Hims" der var grundlaget på PÅ SPORETS ombygningsset dengang og til Fd vognen (ballastgodsvogn)

og i Klein Modellbahns kataloger er der mange afbildninger af DSB vogne - og vil så prøvet at få tid til at skanne Klein Modellbahn kataloger jeg haver liggende - mener at de er tilbage fra 70erne og har også en del af M+D kataloger og særblade - da M+D samarbejdede tæt med K M om særudgivelser og patinerede modeller - synd det stoppede - men vi har da i klubben en stor stak modeller fra den tid - både Klein M og M+D - dem burde man måske nok begynde at fotografere og lægge ud - men der er for lidt tid til det hele - eller også prøver man at brede sig over for meget - nok en del af begge ting

mvh

henning h087  

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

henho skrev:

Hej

I flg. sædvanligvis vel-underettet kilde, er det ikke umuligt, at MA lynet dukker op i epoke 4 bemaling Wink

Just præcis, som man siger i Sverige! Jeg har også hørt at MA´en bliver epoke 4, eller ca 1974 og frem: Rød med DSB logo på fronten i stedet for vingehjul. Den i kataloget afbilledet er altså ikke helt korrekt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Amagerkaner skrev:

henho skrev:

Hej

I flg. sædvanligvis vel-underettet kilde, er det ikke umuligt, at MA lynet dukker op i epoke 4 bemaling Wink

Just præcis, som man siger i Sverige! Jeg har også hørt at MA´en bliver epoke 4, eller ca 1974 og frem: Rød med DSB logo på fronten i stedet for vingehjul. Den i kataloget afbilledet er altså ikke helt korrekt.

Jubiiiiiiiiiiiii!!!!  Se, dét ville være en nyhed! Med en designrød epoke IV udgave skaber Roco et nyt marked / efterspørgsel, eftersom at markedet for epoke III udgaven muligvis må være mere eller mindre mættet allerede.

Jeg skal da fluks have mig et eksemplar af en sådan designrød epoke IV udgave til min kommende (epoke IV-) model af Frederikshavn Gl. Station.

Så må vi håbe, at Roco ikke vælger samme numre som de tidligere udgivne, for så vil man kunne blande f.eks. designrøde med sølvfarvede vogne, sådan som det sås i en overgang i 1980'erne. Var det samme også tilfældet ved overgangen fra lyntogsrød/vingehjul udgaven til designrød ?.

(Edit: På Modellbahn Kramm står der "Diesel multiple unit MA Lyntog, DSB, 5 parts, era IV, DC, H0-gauge" ligesom i Roco's eget nyhedskatalog - hmmmm, vi får se!).

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Leveringstid 2012 nyheder: http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/lt_roco_2012.pdf

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Se: http://z21.eu/

Nyt digitalt system. Fra næste sommer Apps ledigt. 

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:
Leveringstid 2012 nyheder: http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/lt_roco_2012.pdfmvh,
Gert 
Tak for linket, Gert. 

63058 MA Lyntog =  - leveringstid uge 16
63059 MA Lyntog = med lyd   - leveringstid uge 15
69059 MA Lyntog ~   - leveringstid uge 1772103 Lint Lokalbanen =  - leveringstid uge 32
78103 Lint Lokalbanen ~  - leveringstid uge 32

 

 

66817 Tankvogn Dansk Sojakagefabrik  - leveringstid uge 15
66815 Tankvogn Shell  - leveringstid uge 37

67019 Sæt med 3 Omm vogn  - leveringstid uge 41
67031 Sæt med 2 Hbbillns vogn  - leveringstid uge 19
67029 Sæt med 2 Ks vogn  - leveringstid uge 39

66433 Habbllns vogn  - leveringstid uge 16
66968 Sdgmns vogn Lauritzen  - leveringstid uge 4
66969 Sdgmns vogn DSV  - leveringstid uge 8
66423 Sad vogn Frichs  - leveringstid uge 24

 

 

 

 

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Har DSB haft Omm vognene?

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Lundgaard skrev:

Har DSB haft Omm vognene?

 

www.jernbanen.dks oversigt over samtlige danske godsvogne viser at DSB ikke har haft vogne med litra Omm. Burde man gi' Roco et tip om det? Er der ingen der har tænkt på det?

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

JanP

Indlæg: 47

PB  Hjemmeside

Mon ikke det bare er en af de sædvanlige trykfejl i kataloget... Det skal såmend nok blive E-vogne Smile

__________________

Jan
___________________ 
  http://www.sdmjk.dk http://www.jmjk.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Fleischmann havde den rigtige Omm wagen i programmet - til Pt - den er også lavet af DWA på Fleischmann basis.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

Rocos vogne er typen Omm 53 eller 54 = UIC St= DSB P senere E

Fleischmann er (Verbandbauart A2) Om12 analog til DSB PT som rigtigt DWA har lavet og som Fleischmann nu har/gør udsender som DSB PT 

2 vidt forskelige vogntyper

mvh

h087

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det man kunne give Roco/Fleischmann et tip om, var at anvende modeller med de rigtige puffere - som de jo har og anvender, når vognene udgives i "Länderbahn"-udgaver. Hvis nogen har adressen på Rocos mand i Danmark, er de hjertelig velkomne til at videresende!

Se billeder her

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvognfotos.php?Aar=1941&litra=PT&typenr=2

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

M.J. Sundborg

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Så er ZE 503 523 fra Dansk Soyakagefabrik i handlen. Jeg har skrevet lidt om den på min blog http://sundborg.wordpress.com Er der nogen der har haft mulighed for at sammenligne vognen med 1998-udgaven fra Klein Modellbahn?

M.v.h.

Sundborg

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

M.J. Sundborg skrev:

Er der nogen der har haft mulighed for at sammenligne vognen med 1998-udgaven fra Klein Modellbahn?

Den ser således ud

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

invader26

Indlæg: 98

PB  Hjemmeside

ROCO 63059 gør sig nu pænt sammen med de andre ROCO MA'er

Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Den Soyakagevogn må jeg have Smile

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

Mums det ser bare godt ud ..... gi straks flere billeder Smile    (af de MA'er)

__________________

Hilsen

Kim Helweg Madsen

Spor0shoppen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

cbt skrev:

Gert skrev:
Leveringstid 2012 nyheder: http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/lt_roco_2012.pdfmvh,
Gert 
Tak for linket, Gert.

66815 Tankvogn Shell  - leveringstid uge 3767019 Sæt med 3 Omm vogn  - leveringstid uge 41
67029 Sæt med 2 Ks vogn  - leveringstid uge 39

Er der nogen. som har set nogle af disse tre sæt i forretningerne?

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Ingen af de tre katalognumre (Roco 66815, 67019 hhv 67029) er set til salg endnu, hverken i Danmark eller i udlandet, men mon ikke de er på trapperne?

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Det er mærkeligt at de er forsinket. Alle de andre er jo kommet på udgivelses datoerne.

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mols

Indlæg: 58

PB

Jeg har søgt lidt på Rocos hjemmeside og 67029, med 4 stk PMV, er sat til levering uge 1, 2013. http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/50/pr/2-teiliges-set-rungenwagen-der-dsb.html

67019, 2 stk åbne vogne, er sat til uge 41, 2012, men er ikke udleveret endnu. http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/13801/d/3/p/40021%2C13801%2C13796/pr/3-teiliges-set-offene-gueterwagen-der-dsb.html 

66815 Shell tankvogn, findes slet ikke på rocos hjemmeside. http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/13801/d/2/p/13801%2C13796.html. Spørgsmålet er om denne model er blevet droppet ligesom Lokalbanens lint. http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/13797/d/2/p/13797%2C13796.html  

 Jeg har også oplevet at Fleischmann har rykket deres leveringsterminer. Containervognen 524104 med 2 stk Danske Fragtmænd veksellad skulle efter hvad jeg husker have været leveret i sensommeren, men den er rykket til uge 52, 2012. http://www.fleischmann.de/nc/produkteshop/uebersicht/cat/51/pr/fleischmann-klassiker-container-und-wechselbehaelter-tragwagen-der-aae-dsb.html 

Med venlig hilsen

Michael Olsen

Michael olsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

 Er der nogen som har set 67019 til slag herhjemme?

 Den skulle være udkommet i uge 41.

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.