Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

Roco 46718: Grå VTG bogie udlejet til Superfos

Jeg falder jævnligt over den vogn, men jeg mener at have læst, at f.eks. litrering ikke er i fuld overensstemmelse med forbilledet - som jeg dog heller ikke kan finde spor af. I Lokomotivet 92, der ellers gennemgår vognparken hos Superfos, står ikke andet end, at vognmangel fra sidst i 70'erne betød, at man indlejede vogne fra SOGEFA/VTG, og i Lokomotivet 79 om private vogne, står heller ikke noget om vogne fra VTG i afsnittet om Superfos.

Er der nogen, der kan hjælpe med oplysninger om eller billeder af forbilledet for Roco 46718? På forhånd tak!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Der er et par billeder her. Opløseligheden er ikke den bedste på det foto, der var åbenbart flere vogne af typen indlejet, så om nummeret på Rocos model er korrekt er ikke lige til at kontrollere.

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=38264

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

Mange tak for svar! Jeg husker tydeligt min barnlige togglæde ved at se S-togene stå med fronterne ud mod Falkoner Alle, når vi i begyndelsen af 80'erne var på besøg hos min moster på Folkvarsvej, men jeg havde helt glemt, at Frederiksberg indtil for få årtier siden havde et godsterræn svarende til en mellemstor provinsbys (hvad nogle så også vil påstå, at Frederiksberg er).

Jeg mener dog stadig at have set et sted, at påskrifterne på vognen ikke er helt i overensstemmelse med forbilledets (og endda at den gik tilbage til VTG nogle år før 1989+/- et år eller to, som er min ganske snævre epoke), men da den stod til en rimelig pris i en tysk webshop, hvor jeg i forvejen var ved at fylde indkøbskurven, får den nu en chance.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Det er lidt svært at tyde litreringen på det billede jeg linkede til.

Hvis vi først kigger på det (orange) skilt på den mellemste vogn i rækken af tre (stort billede), så kan vi fastslå at UN-nummeret (som kendetegner hvilket produkt, der bliver transporteret som farligt gods) er korrekt. Vognen transporterer saltsyre hvilket din ROCO 46718 også gør. Skiltet på 46718 er imidlertid placeret i det modsatte hjørne af pladen og litreringen kan jeg ikke få til at stemme med ROCO´s 786 5 248-8. Den anden bogievogn i rækken kommer dermed ikke på tale.

Den første vogn i rækken har de rigtige logoer på siden og den (næsten?) rigtige overbygning, på vogn nummer to er der gangbro hel ud til venstre af vognen, hvilket ikke er tilfældet på ROCO´s model.

Desværre kan man ikke tyde litreringen på den første vogn i rækken, så dit spørgsmål må forblive ubesvaret  Big smile Hvis jeg var dig, ville jeg se stort på om litreringen er korrekt eller ej og beholde vognen.

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.