Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Roco 2024

'Adventnyheder': https://www.roco.cc/rde/catalogsearch/result/?q=Adventneuheiten&verfuegbarkeit_status=41,42,43,45

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Pdf nyheder 2024: https://www.roco.cc/documents/pdf/Neuheiten_2024/20240116_ROCO_Neuheiten.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Ret skuffende for Danmark, hvis du spørger mig...

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Jeg synes ikke linket virker ?

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Ny link: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1288/roco_novelties_2024_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mols

Indlæg: 58

PB

Du har helt ret Gert, det er meget skuffende at Roco igen ikke tænker på os danskere. 
Rocos nyhed af Dobbeltdækkere, kan dog på længere sigt give os danskere nogle hårdt tiltrængt dobbeltdækkervogne. Det ser ud til at være samme type som de ældste af DSB's vogne. 
Modellen af Alex-vognen er næsten dansk. DSB har i 2023 købt 7 Alex-vogne, som nu skal renoveres og indsættes i Danmark fra ca 2025.

Michael

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Ja der er ikke meget dansk, men man kan også vende det om og spørge - hvad er oplagt at Roco laver til Danmark..?

Selvom Roco i år faktisk har en del "neukonstruktionen", så har de i en årrække kørt på genudgivelser af gamle modeller..

Til Danmark vil det mest oplagte være MZ og MY, men begge Roco's modeller er ikke tidssvarende ift. hhv. Mck/Dekas og Piko. Så det afholder de sig nok fra af samme grund.

Dobbeltdækkeren er spændende, det ser ud til at både styrevogn og mellemvogn er samme serie som DSB's, så ja, lidt skuffende at de ikke har turdet lave en. Til gengæld giver det god mening at de har lavet en opdateret Metronom dobbeltdækker - de gamle Hobbytrade går til fantasipriser på ebay. Så lad os håbe de får mod på at lave en dansker på et tidspunkt (og i øvrigt håbe på at Mck også får taget sig sammen).

Men ellers synes jeg faktisk det er et ret spændende nyhedskatalog (og dyrt når man kører moderne europæisk).Der er masser af fede godsvogne, især T5 bærevogn (og yes, endelig en fuldt udrustet roco-vogn!). Endnu et par vectron (Siemens-design og Goldpiercer SBB Cargo International), mange flotte traxx, 189 i akiem-design, tjekkiske eurofimavogn, cisalpino, Re 620 SBB cargo og meget mere.

Det mest spændende er bare hvor meget priserne stiger, og om de justerer den helt latterlige pris på deres nye nightjet (1200€ uden lys, 1500€ med). Der må sgu være en i deres marketing-afdeling der ikke er helt rask med den prissætning.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Der er som altid en god flok moderne lokomotiver, som skal tilføjes ønskesedlen. (På den ældre epoke IV front synes jeg desværre ikke der er så meget "guf" for mig)

Dejligt at der kommer en Vectron fra Alpha Trains. Men nu når Roco var igang, kunne de godt have lavet Green Cargo varianten, som jo snart kommer til at køre herhjemme.

Største nyhed for mig personligt er at der ENDELIG kommer en T5 lommevogn. Den vogntype har jeg i mange år manglet i samlingen. Lidt underligt at der ikke er flere Hupac varianter end den ene model ? Men den model skal Roco nok få "malket" godt i de kommende år  Laughing out loud

TX Logistik T3000e vognen skal der nok også købes en enkelt eller to af. 

Et opdateret Metronom vognsæt kunne jeg nok også bruge (Det gamle Hobbytrade sæt er ret slidt efter maaange års kørsel  Smile )

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Mols skrev:

Rocos nyhed af Dobbeltdækkere, kan dog på længere sigt give os danskere nogle hårdt tiltrængt dobbeltdækkervogne. 

Dobbeltdækkervognene er skam ikke en nyhed fra Roco. De har i de sidste par år udsendt en del dobbeltdækker vognsæt baseret på Hobbytrades "gamle" model/form. Der er vist delte meninger om de vognsæt, men jeg har flere af dem og er meget tilfreds.

Jeg havde nu også håbet, at der i år kom et DSB dobbeltdækker sæt fra Roco, men desværre ikke. Lidt besynderligt synes jeg faktisk, nu når man kan se hvor stor efterspørgsel der er. Brugte Hobbytrade sæt sælges jo ofte for vanvittige priser på både DBA, Facebook og Ebay.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

LasseSteen skrev:

Mols skrev:

Rocos nyhed af Dobbeltdækkere, kan dog på længere sigt give os danskere nogle hårdt tiltrængt dobbeltdækkervogne. 

Dobbeltdækkervognene er skam ikke en nyhed fra Roco. De har i de sidste par år udsendt en del dobbeltdækker vognsæt baseret på Hobbytrades "gamle" model/form. Der er vist delte meninger om de vognsæt, men jeg har flere af dem og er meget tilfreds.

Jeg havde nu også håbet, at der i år kom et DSB dobbeltdækker sæt fra Roco, men desværre ikke. Lidt besynderligt synes jeg faktisk, nu når man kan se hvor stor efterspørgsel der er. Brugte Hobbytrade sæt sælges jo ofte for vanvittige priser på både DBA, Facebook og Ebay.

 

 

Den er direkte markeret med formnyheds-logoet, og de refererer ikke til hobbytrade mere. Om det så reelt er en ny model bliver jo spændende at se..

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

mikkelwf skrev:
 

Den er direkte markeret med formnyheds-logoet, og de refererer ikke til hobbytrade mere. Om det så reelt er en ny model bliver jo spændende at se..

Ok det havde jeg faktisk ikke set. Mon ikke Roco bare mere eller mindre har kopieret Hobbytrade formene og lancerer dem som en egen nyhed/ny model ? Det vil nok være meget svært at argumentere imod, hvis der nu bare er tilføjet et Roco logo i bunden (De forrige Roco vogne havde et Hobbytrade logo i bunden)

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Prisliste Roco 2024: https://www.roco.cc/documents/pdf/Neuheiten_2024/20240116_ROCO_UVP_Preisliste_Neuheiten_2024.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Man skal nok tage de her priser med lidt ro, da det jo er de anbefalede markedspriser fra Roco. Min erfaring fortæller mig, at det er yderst sjældent forhandlerne sælger til de priser. 

Som jeg lige ser det allerde nu hos min favourit forhandler i Tyskland, så ligger prisen på Roco "2024 lokomotiverne" ca 20 Euro højere end  "2023 modellerne". Som AC mand er det efterhånden nogle meget høje priser for et lokomotiv, når man kun kan købe med lyddekoder  Sad(  Det er ikke voldsomt mange år siden, at prisen for et Roco AC lok med alm. dekoder lå omkring 210 Euro.

EUR 354,- for SBB Goldpiercer Vectron modellen.  Men ikke destomindre er den hermed forudbestilt.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

LasseSteen skrev:

mikkelwf skrev:
 

Den er direkte markeret med formnyheds-logoet, og de refererer ikke til hobbytrade mere. Om det så reelt er en ny model bliver jo spændende at se..

Ok det havde jeg faktisk ikke set. Mon ikke Roco bare mere eller mindre har kopieret Hobbytrade formene og lancerer dem som en egen nyhed/ny model ? Det vil nok være meget svært at argumentere imod, hvis der nu bare er tilføjet et Roco logo i bunden (De forrige Roco vogne havde et Hobbytrade logo i bunden)

 

Så vidt jeg kan se i kataloget så er fronten let ændret, nogle ventilationsgitre er gennembrudte og et par andre småting.

Tænker at det er en opgradering af de eksisterende forme.

Men en dansk udgave ville være velkommen

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 138

PB

 

 Underligt Roco ikke laver et DSB dobbeltdækker sæt, markedet bugner med EB modeller, de ville da sælge som varme brød.

Har Roco ikke en repræsentant i Danmark mere, der kan skubbe lidt på ?

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Vis det var så god en ide, havde en forhanler nok skubbet på og fået det lavet. Men du kan da altid selv kontakte Roco og spørge om de vil lave dem for dig, så du kan sælge dem videre med god fortjeneste - du ved jo at de vil sælge som varmt brød.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 3 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

DB BR 38 i fransk udgave med sorte hjul (SNCF 230 F 607) på side 28 kunne måske tænde et lille håb om, at Roco måske en dag ville lave en nogenlunde vellignende dansk T-maskine?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Det finns flera andra företag som också tillverka danska modeller så i princip kan det vara olönsamt för Roco att tillverka danska modeller.

Konkurrensen är hårt i marknaden men också överflödig.

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

LasseSteen skrev:

Man skal nok tage de her priser med lidt ro, da det jo er de anbefalede markedspriser fra Roco. Min erfaring fortæller mig, at det er yderst sjældent forhandlerne sælger til de priser. 

Som jeg lige ser det allerde nu hos min favourit forhandler i Tyskland, så ligger prisen på Roco "2024 lokomotiverne" ca 20 Euro højere end  "2023 modellerne". Som AC mand er det efterhånden nogle meget høje priser for et lokomotiv, når man kun kan købe med lyddekoder  Sad(  Det er ikke voldsomt mange år siden, at prisen for et Roco AC lok med alm. dekoder lå omkring 210 Euro.

EUR 354,- for SBB Goldpiercer Vectron modellen.  Men ikke destomindre er den hermed forudbestilt.

 

 

Kystbanen i Vanlöse erbjuder kunder delbetalningar om priserna är höga på digitala lok och digitala system också.

Dessvärre är det inflationen som påverka marknaden.

Allting har blivit dyrt!

Like 0 kan lide
Top

Picture

DA5024

Indlæg: 78

PB

cbt skrev:

DB BR 38 i fransk udgave med sorte hjul (SNCF 230 F 607) på side 28 kunne måske tænde et lille håb om, at Roco måske en dag ville lave en nogenlunde vellignende dansk T-maskine?.

Mon ikke der kommer en dansk udgave. Der skal først profiteres på de lidt større markeder, men det danske er karakteriseret ved ganske dtor købekraft hos kundeskaren. Gennemgående tagrytter på førerhuset skal kombineres med en éndomet kedeludgave til 297 eller andre førerhusudformninger med diverse domkombinationer til 298 og de to forskellige udgaver af 299 (før/efter 1956), for slet ikke at nævne 299 som den kørte med tysk nummer og det man formentlig ser på fotos med et (dansk?) skorstensbånd inden istandsættelsen som 299.

SJ Rm ser interessant ud! Altså hvis man er til svensk.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

DA5024 skrev:

 

SJ Rm ser interessant ud! Altså hvis man er til svensk.

Ikke kun svensk, men også norsk fordi de har kørt malmtog til og fra Narvik. 

Et av lokomotiverne skal igjen køre til og fra Norge, men i en anden farve

 https://jarnvagar.nu/tagab-koper-rm-loken/?fbclid=IwAR35so2xEVdi1ec5PiWSN97EDE3sxjJWfKj8d61oPLzhcSLY_O3Vr255IRw

 

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Roco video: https://www.youtube.com/watch?v=HSGIfN2FHRw

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Roco fodbold lokomotiv 2024: https://www.youtube.com/watch?v=i067k7XiN28

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.