Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco 2023

Den første nyhed er lækket takket være en annonce i Eisenbahnkurier:

DB BR 038
DR BR 38
DB VT 602 Gasturbine
DB BR 288
DB BR 116
DB BR 185
SBB Re 4/4 II
CSD T466.2
FS E.432

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Billede


Normalt offentliggøres Roco-nyhederne i midten af ​​januar, men flere kan lække i de kommende dage.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Farvevarianter:

383 204 ZSSK Cargo - 70688 
475 425 BLS - 70682 
1293 085 ÖBB - 70722 
193 312 DB "Das ist Grün" - 70724 
182 536 DB Netz - 70529 
182 912 EVB - 70722 
189 091 Rotterdam Rail Feeding - 70693 
371 003 CD "Jana" - 71227 
223 081 ALEX - 70944 
143 124 EBS - 70482 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Vi får hoppas att Roco börjar med Zimos nya MS...lyd dekoder eftersom MS...dekodrar har även mfx protokoll.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Begynder? MS dekoderne har Roco brugt længe. BR 86, BR 95, BR 230/180 (Ellokomotiv) er blandt dem jeg har med MS450

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Gert skrev:


DB BR 185

Det er vist et meget vidt begreb ? Smile

Hvilken litrering er der mon tale om ? Man kunne jo håbe på, at det er "Climate hero" 185´eren, som også kører herhjemme . . . eller "Backbone" varianten.

Ellers håber jeg meget på en T3000 model i det nyere sorte design fra TX Logistik, en T3000 fra Nacco, en T3000 fra Nacco udlejet til Samskip og en T3000 fra MFD. En T3000 fra CLIP kunne jeg nok også lokkes til at købe et par stykker af. Der er ihvertfald rigeligt af forbilleder, som mangler i model.

(Og så måske et ønske om lidt mere "fantasi" fra Roco´s side i 2023, hvad angår valg af trailers og containers. Her er der også rigeligt at vælge imellem, som endnu ikke findes i model og som kører meget på skinnerne rundt omkring i Europa.)

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Hej Lasse,

Jeg ved ikke. Annoncen lyder: 'Elektrolokomotive BR 185 der DB-AG'.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Man kunne jo håbe på, at det er "Climate hero" 185´eren, som også kører herhjemme . . . eller "Backbone" varianten.

Ellers håber jeg meget på en T3000 model i det nyere sorte design fra TX Logistik, en T3000 fra Nacco, en T3000 fra Nacco udlejet til Samskip og en T3000 fra MFD. En T3000 fra CLIP kunne jeg nok også lokkes til at købe et par stykker af. Der er ihvertfald rigeligt af forbilleder, som mangler i model.

(Og så måske et ønske om lidt mere "fantasi" fra Roco´s side i 2023, hvad angår valg af trailers og containers. Her er der også rigeligt at vælge imellem, som endnu ikke findes i model og som kører meget på skinnerne rundt omkring i Europa.)

 

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har dog på fornemmelsen, at en af de to "I am-" 185-ere nok skal komme i model på et tidspunkt.

T3000e fra MFD rail kommer du nok til at kigge efter et stykke tid endnu, da det er en ny form der skal til. De har nogle mere svungne sider mellem containerklapperne.

Wascosa ejer også nogle sorte T3000e som er eller har været udlejet til TXL. Disse vogne bar også TXL logo på den anden vognhalvdel præcis som de orange.

 

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Cargoman skrev:

T3000e fra MFD rail kommer du nok til at kigge efter et stykke tid endnu, da det er en ny form der skal til. De har nogle mere svungne sider mellem containerklapperne.

Den havde jeg ikke lige fanget  Smile
Ja, så er den nok ikke lige på trapperne . . med mindre PIKO eller Roco udsender en "forkert" model (Ligesom PIKO med Nacco/Samskip vognen  Smile ) Tak for info  Smile

Cargoman skrev:

Wascosa ejer også nogle sorte T3000e som er eller har været udlejet til TXL. Disse vogne bar også TXL logo på den anden vognhalvdel præcis som de orange.

Ja, du tænker sikkert på den T3000, som PIKO har udsendt i model med Fixemer trailers på ? (PIKO 54772). 

Jeg tror også de andre vogne, som jeg tænker på, muligvis er indlejet fra Wascosa. Men de har også små "grønne" kække reklame sætninger på siden af vognene og så mener jeg de er med rød TX Logistik tekst. Jeg kan lige se om jeg kan finde et par billeder jeg har taget sydpå  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

Billede


Normalt offentliggøres Roco-nyhederne i midten af ​​januar, men flere kan lække i de kommende dage.

mvh,
Gert

 

Den længe ventede opdaterede BR 38 - jubii!.

Kunne vi mon håbe på at få en dansk T-maskine fra Roco?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Bent_P skrev:

Begynder? MS dekoderne har Roco brugt længe. BR 86, BR 95, BR 230/180 (Ellokomotiv) er blandt dem jeg har med MS450

Det visste inte jag!

Jag ställde en fråga till Roco förra året och enligt Roco skulle dom inte göra det.

Trodde dom skulle fortsätta med MX...dekodrar.

Då får vi se hur det blir i år med nyheter.  Cool

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

PDF nyheder 2023: https://www.roco.cc/documents/uploads/service/downloads/20230110_ROCO_Neuheiten.pdf

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Intet dansk i år fra Roco?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Yes, den grønne "Off Road" Vectron fra TX Logistik. Den skal være yderst velkommen i min samling Smile

Og endelig en Hupac T3 lommevogn. Den var savnet. 

Men med de voldsomme priser på modeltog lige pt. er jeg kun glad for, at der for mit vedkommende ikke er mange interessante produkter i Roco´s 2023 katalog. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Skott skrev:

Intet dansk i år fra Roco?




Jeg formoder, at der kommer danske modeller igen i sommer- eller efterårsnyhederne.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Skott skrev:

Intet dansk i år fra Roco?

Jeg synes faktisk det er meget mærkeligt, at der slet ikke er nogle danske produkter i Roco´s 2023 katalog. 

Nyhederne for 2023 virker i det hele taget meget "sparsomme". Men som tiderne er lige pt kan jeg godt forstå, at producenterne ikke vil bruge en masse penge på udvikling af helt nye modeller/støbeforme.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg forventede faktisk en opdateret version af MY lokomotiverne. Om ikke andet for at genere Piko. Wink

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Gert skrev:

Jeg forventede faktisk en opdateret version af MY lokomotiverne. Om ikke andet for at genere Piko. Wink

mvh,
Gert

Så meget fantasi har de altså ikke hos Roco.. Big smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Men de har fantasi nok til modeller med to lyddekodere. Og de koster umiddelbart 250 euro (ca. 1850 kr.) ekstra i forhold til en analog model. Se bare side 116 og 124.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg spekulerer dog på, om du får rigtig stereolyd.    Wink

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

LasseSteen skrev:

Skott skrev:

Intet dansk i år fra Roco?

Jeg synes faktisk det er meget mærkeligt, at der slet ikke er nogle danske produkter i Roco´s 2023 katalog. 

Nyhederne for 2023 virker i det hele taget meget "sparsomme". Men som tiderne er lige pt kan jeg godt forstå, at producenterne ikke vil bruge en masse penge på udvikling af helt nye modeller/støbeforme.

 

LasseSteen skrev:

Skott skrev:

Intet dansk i år fra Roco?

Jeg synes faktisk det er meget mærkeligt, at der slet ikke er nogle danske produkter i Roco´s 2023 katalog. 

Nyhederne for 2023 virker i det hele taget meget "sparsomme". Men som tiderne er lige pt kan jeg godt forstå, at producenterne ikke vil bruge en masse penge på udvikling af helt nye modeller/støbeforme.

 

 

De har en hel masse fra sidste år der endnu ikke er udleveret til forhandlerne. JEg venter stadig på DC 913 i pop lakering, katalognummer 74025, det skulle have været i butikkerne 4 kvartal 2022 men er blevet udsat, ligesom så meget andet. 

Thomas

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Thomas Jespersen skrev:

De har en hel masse fra sidste år der endnu ikke er udleveret til forhandlerne. JEg venter stadig på DC 913 i pop lakering, katalognummer 74025, det skulle have været i butikkerne 4 kvartal 2022 men er blevet udsat, ligesom så meget andet. 

Thomas 

Hej Thomas,

Ja, jeg mangler også stadig en 4 lokomotiver, som jeg har forudbestilt fra 2022 kataloget. Så det er klart, at man også skal tage det "efterslæb" med i betragtning  . . . og så selvfølgelig også tiderne taget i betragtning. 

Jeg havde dog alligevel håbet på lidt mere "guf" for min personlige smag i 2023 kataloget, men jeg har fuld forståelse for, at det måske er lidt sparsomt for 2023.

Og med de voldsomme prisstigninger på modeltog, så er det måske meget godt, at ønskesedlen for 2023 er i en lidt mager version i forhold til de tidligere år  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

LasseSteen skrev:

Thomas Jespersen skrev:

De har en hel masse fra sidste år der endnu ikke er udleveret til forhandlerne. JEg venter stadig på DC 913 i pop lakering, katalognummer 74025, det skulle have været i butikkerne 4 kvartal 2022 men er blevet udsat, ligesom så meget andet. 

Thomas 

Hej Thomas,

Ja, jeg mangler også stadig en 4 lokomotiver, som jeg har forudbestilt fra 2022 kataloget. Så det er klart, at man også skal tage det "efterslæb" med i betragtning  . . . og så selvfølgelig også tiderne taget i betragtning. 

Jeg havde dog alligevel håbet på lidt mere "guf" for min personlige smag i 2023 kataloget, men jeg har fuld forståelse for, at det måske er lidt sparsomt for 2023.

Og med de voldsomme prisstigninger på modeltog, så er det måske meget godt, at ønskesedlen for 2023 er i en lidt mager version i forhold til de tidligere år  Smile

 

Jeg syntes også det er mærkeligt at specielt MZ formene ikke er blevet brugt mere. Jeg havde håbet på en vinrød med sluttere. 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Prisliste 2023 nyheder: https://www.roco.cc/documents/uploads/service/downloads/Kataloge/20230111_ROCO_Neuheiten_UVP.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Thomas Jespersen skrev:

Jeg syntes også det er mærkeligt at specielt MZ formene ikke er blevet brugt mere. Jeg havde håbet på en vinrød med sluttere. 

 

Sådan en MZ ville jeg også sige "Ja tak" til  Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

Nu behøver der jo ikke at komme noget dansk hvert år Wink

Men ja det er ved at være nogle år siden de sidst havde en MZ med. En ny omgang MA lyntog ville heller ikke være afvejen, det er vist ved at være 10 år siden de var med sidst.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Når jeg er på udstillinger ser jeg masser af MA lyntog til salg, så vorfor lave flere?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg tror, ​​der ville være interesse for en opdateret udgave med fx omskifteligt lys i førerrummet, to lyddekodere og et pænere interiør.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

Gert skrev:

Jeg tror, ​​der ville være interesse for en opdateret udgave med fx omskifteligt lys i førerrummet, to lyddekodere og et pænere interiør.

mvh,
Gert

I MA verdenen er 2 lyddekodere ikke relevant.

En LokSound 5 fra Danske LokSounds er rigeligt, da den har begge moterer, hjælpediesel og hovedmotor.

Jeg har selv 3 sæt fra de tidlige dage, men de holder stadigvæk  Smile Mener at det var i 2004 eller 2005 hvor der kom en røvfund af de 2 røde sæt på marhedet til under 1600,- pr. sæt, man havde produceret alt for mange i Platin serien. Sølvpilen var også rigeligt på markedet, Dansk Hobby solgte dem i flere år på QXL, hvor der kom et nyt sæt på auktion hver uge. Men jeg tror at folk holder på dem  Wink

De - så vidt jeg husker - 2 nyere sæt med 5 vogne og Zimo lyd kender jeg ikke noget til. Havde rigeligt i de 3 jeg har i forvejen  Smile

Markedet vil være der, men det vil nok være minimalt. Og som tidligere nævnt, så er der altid sæt til salg på messerne, jeg vil tro at der var 10+ til salg sidst i Rødovre - jeg nærstuderede ikke fordelengen i AC kontra DC.

ICE-TD som er på vej på markedet nu har jeg ikke set længe på messer, der kunne 2 eller faktisk 4 lyddekodere give en perfekt lydkulisse, tænker at LokSound 5 FX ville være oplage til en supermodel

Mvh
Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

De to femvogns MAsæt i design rød udkom i 2012 og 2013, mindes at det også var her omkring at den blå ICE-TD udkom.

Men det er godt at den version af ICE-TD der kommer nu, heller ikke har været udgivet før.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

4464 Bittern skrev:

De to femvogns MAsæt i design rød udkom i 2012 og 2013, mindes at det også var her omkring at den blå ICE-TD udkom.

Men det er godt at den version af ICE-TD der kommer nu, heller ikke har været udgivet før.

Den hvide har været på markedet tidligere, kan ikke huske hvornår 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

4464 Bittern skrev:

De to femvogns MAsæt i design rød udkom i 2012 og 2013, mindes at det også var her omkring at den blå ICE-TD udkom.

Men det er godt at den version af ICE-TD der kommer nu, heller ikke har været udgivet før.

4464 Bittern skrev:

De to femvogns MAsæt i design rød udkom i 2012 og 2013, mindes at det også var her omkring at den blå ICE-TD udkom.

Men det er godt at den version af ICE-TD der kommer nu, heller ikke har været udgivet før.

Den hvide har været på markedet tidligere, kan ikke huske hvornår 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

fkm skrev:

4464 Bittern skrev:

De to femvogns MAsæt i design rød udkom i 2012 og 2013, mindes at det også var her omkring at den blå ICE-TD udkom.

Men det er godt at den version af ICE-TD der kommer nu, heller ikke har været udgivet før.

Den hvide har været på markedet tidligere, kan ikke huske hvornår 

Det er rigtigt at den har været udgivet før, to gange endda.

Først som ren DB version, og så som DB version med små DSB logoer.

Den der kommer nu har DSB logoer og små DB nedenfor, samt det store ICE logo på fronten.  

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco har annonceret en ekstra nyhed på grund af 100 års ÖBB: https://www.roco.cc/rde/produkte/sets/zugsets/5500002-8-tlg-set-100-jahre-obb-railjet-obb.html

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Gert skrev:

Roco har annonceret en ekstra nyhed på grund af 100 års ÖBB: https://www.roco.cc/rde/produkte/sets/zugsets/5500002-8-tlg-set-100-jahre-obb-railjet-obb.html

mvh,
Gert

Det er godt jeg ikke samler på de her flotte ÖBB Railjet sæt. Så var jeg blevet (endnu mere) fattig i Roco´s tegn Smile

Man bliver da godt nok forkælet med de mange forskellige flotte Railjet sæt fra Roco  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=0VumJQNZ0b0

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1070/roco_long_distance_transport_in_europe_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Det var satme et "dyrt" katalog..

Pyha der er mange fine ting til samlingen... Party

Like 0 kan lide
Top

Picture

BLK_AARH

it

Indlæg: 128

PB

3-tlg. Set 1: „IC 2310“ og 4-tlg. Set 2: „IC 2310“, har de nogen relation til de vogne DSB har lejet.

__________________

V.h.
Bent L.K.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

BLK_AARH skrev:

3-tlg. Set 1: „IC 2310“ og 4-tlg. Set 2: „IC 2310“, har de nogen relation til de vogne DSB har lejet.

Ja.

I det 3-delte Set 1 er det 2. klasses vognene Bpmmbdz og Bvmmsz som er de aktuelle vogne.

I det 4-delte Set 2 skal du hive BordBistro vognen ud og beholde de 3 andre.

Som udgangsunkt er der planlagt med Avmmz (Set 2) som fast 1. klasses vogn, men det er ikke til at sige, om Apmmz (Set 1) ville kunne snige sig ind som afløsning.

 

Det var i øvrigt ventet, at Roco ville komme med en stribe moderne IC1-vogne. De har været efterspurgt længe, og Piko har allerede annonceret samme type vogne i rigtig skala 1/87.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Tja, bom - bom ......

Har Rocos nye IC1-sæt  tryksikre overgange mellem vognene? Jeg synes jeg har set forskellige billeder.
Men jeg køber nok i stedet PIKOs nye - og vist knap så dyre - IC1-vogne. Men man skal naturligvis lige se sættene an først .... og overveje hvad man skal anvende de vogne, der indgår i Roco-sættene og som ikke kører til København, til.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Svend skrev:

Tja, bom - bom ......

Har Rocos nye IC1-sæt  tryksikre overgange mellem vognene? Jeg synes jeg har set forskellige billeder.
Men jeg køber i stedet PIKOs nye - og vist knap så dyre - IC1-vogne.

Listeprisen på Piko's vogne er ~70-75€ pr. styk.. Styrevogn 120€ (DC) og 170 (AC).. (priser fra www.piko-shop.de)

Roco koster 222€ for 3 stk (74€ stk) og 296€ for 4 stk (74€). Styrevogn 170€ for både AC og DC..(priser fra www.roco.cc)

Men umiddelbart har Roco's styrevogn indbygget dekoder og lys (rød/hvid, fjernlys, lys i førerrum, førerpult, passagerrum samt pufferkondensator). Tror der er dekoder i Piko's AC, men ikke i DC.

Så det er rimelige sammenligneligt.

Personligt går jeg nok med Roco, jeg synes tit Piko laver noget knald (og deres vogne har traditionelt ikke været lidt så detaljerede som Roco).

Men hver sin smag.. Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Jeg må indrømme,at jeg - efter at have undersøgt modellerne lidt nærmere i forbindelse med disse indlæg - er blevet i tvivl om det ender med at blive det ene eller det andet ......

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

Svend skrev:

Jeg må indrømme,at jeg - efter at have undersøgt modellerne lidt nærmere i forbindelse med disse indlæg - er blevet i tvivl om det ender med at blive det ene eller det andet ......

 

For at få den mest korrekte oprangering, bliver man nød til at have fra begge producenter. Da hverken piko eller roco har de rigtige vogne i samme sæt  Shock

Piko skal man bestemt ikke feje af bordet med det samme, Jeg har Rocos vognsæt "Leonardo Davinci" og Pikos "Prinz Eugen"

Men min ærlige mening er at Pikos vogne faktisk er flottere og mere detaljeret end Rocos.  Shock

En lille detalje ved Pikos vogne af typen Bm er at der ligger et ekstra sæt trin med, så man selv kan vælge om man vil have foldetrin eller faste trin  Cool

Men så meget bagefter er Roco nu heller ikke, så man kan godt bruge dem i samme tog som Pikos.

Hvad skal man med alle de andre vogne? Tja Vognene kører også Amsterdam Berlin, så hvis man har lyst til afvæksling kan man sætte en NS vectron foran Eller en DB 101, dog med en lidt anden oprangering, men man har vognene til det  Cool

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

4464 Bittern skrev:

Piko skal man bestemt ikke feje af bordet med det samme, Jeg har Rocos vognsæt "Leonardo Davinci" og Pikos "Prinz Eugen"

Men min ærlige mening er at Pikos vogne faktisk er flottere og mere detaljeret end Rocos.  Shock

Jeg er helt enig. De dage hvor PIKO vognene var noget "billigt møg", de er overstået. Jeg har efterhånden rigtig mange af de nye tyske IC/EC vogne fra PIKO´s professionelle serie og de er absolut uden tvivl mere veludførte og overordnet set også flottere end Roco´s tilsvarende, (Som jeg også har en større mængde af, så jeg føler, at jeg har et ok grundlag til at kunne foretage denne sammenligning Smile ). Der er skam intet i vejen med Roco´s vogne, men PIKO har lige givet deres vogne det lille ekstra.

Jeg skal også have investeret i de her nye kommende DB "Modernisierungswagen"  Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg køber PIKO.
Dog kan det være, at jeg køber styrevognen fra Roco pga dekoderen til AC. Jeg har et par andre styrevogne fra PIKO og her halter dekoder teknologien desværre en anelse i forhold til Roco.

Men et råd herfra vil være, kig en ekstra gang på PIKO vognene, når I skal til at købe  Smile

PS: Jeg kører også med både PIKO og Roco vogne i samme oprangeringer på modelanlægget, da forskellen ikke er enorm. Men alt afhængig af øjnene der ser, så kan man altså se forskellen. Der er også lidt med målene. Det er ikke meget, men der er en lille forskel.

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

4464 Bittern skrev:

En lille detalje ved Pikos vogne af typen Bm er at der ligger et ekstra sæt trin med, så man selv kan vælge om man vil have foldetrin eller faste trin  Cool

Er du sikker på det er til BM vognene ? De forskellige BM vogne plejer at være "født" med enten foldtrin eller faste trin alt efter hvilken model der er tale om. (BM 232, 234, 235 m.v.) 

Men til Apmz og Avmz vognene plejer PIKO at medlevere denne option for trin, hvilket jeg også selv synes er en rigtig flot detalje  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

LasseSteen skrev:

4464 Bittern skrev:

En lille detalje ved Pikos vogne af typen Bm er at der ligger et ekstra sæt trin med, så man selv kan vælge om man vil have foldetrin eller faste trin  Cool

Er du sikker på det er til BM vognene ? De forskellige BM vogne plejer at være "født" med enten foldtrin eller faste trin alt efter hvilken model der er tale om. (BM 232, 234, 235 m.v.) 

Men til Apmz og Avmz vognene plejer PIKO at medlevere denne option for trin, hvilket jeg også selv synes er en rigtig flot detalje  Smile

Jo, det er til Ap/Av, sov lige i timen  Wink Party

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco har overtaget hele TT-programmet fra Kühn-virksomheden:  http://www.kuehn-digital.de/

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=fI8xIDJ0Mu0

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Z21 Digital katalog: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1181/roco_z21_catalog_2023_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.