Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Regions & Compagnies 2020

http://www.regionsetcompagnies.fr/media/catalogue/2020/catalogue-maquettes-carton-regions-et-compagnies-2020_web.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 233

PB  Blog

Så gør de det igen altså imponerer mig  :)  denne gang bla. med en gade med butikker der følger vejens hældning ( ca midt i kataloget side 24)  jeg er ikke specielt pjattet med Franskmænd men jeg er pjattet med dette firma´s kreationer

vh Andersen

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.092

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg synes, du har fuldstændigt ret. Det kribler også i mine fingre for at få fat i nogle af disse meget flotte modeller.

Hvad med de to modeller på side 11? Stationsbygninger på mere end 8 meters længde. Smile Der må ske noget i fransk modeltog, som vi ikke rigtigt hører noget om, når man kan sælge den slags.

Min personlige favorit er dog havneterminalen nederst på side 9; den var ny for nogle år siden, hvor kataloget havde en masse billeder i bedre størrelse af havnemiljøet omkring en kanaloverfart.

Men jeg kommer nok ikke til at køre fransk modeltog foreløbeligt: I dette liv bliver det dansk, og i mit næste liv vil jeg køre britisk.

Vi har dog snakket om at prøve at købe nogle af de dejlige baggårdsmiljøer fra katalogets bagside - de kan nok godt fordanskes uden de store armbevægelser.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Måske kan du fordanske færgen (side 35)?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.092

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Gert.

Gert skrev:
Måske kan du fordanske færgen (side 35)?

Det tror jeg godt, man kan - men det bliver ikke på vores anlæg: Den største færge, vi regner med at få plads til, bliver Glyngøre.

Det største skib, til gengæld, bliver nok en Lake class coaster, hvor jeg ikke kunne stå for fristelsen til at købe den fine model fra Sylvan Scale Models. Den er omkring en meter lang.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 233

PB  Blog

Selvom der ikke kan blive plads til store bygninger, skibe mm. på anlæget kan man stadig godt lade sig inspirere af miliøer mv. og så nedskalere det til Danske forhold. med hensyn til salget af store stationer så er der måske flere Franske klubber end man lige regner med som køber stort ind  Wink

vh Andersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Den sporudfletning / indfletning der er, på forsiden af deres katalog, hører da absolut også til i den vilde ende.... Hold da op.... Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Perseus

Greve

Indlæg: 77

PB

Er det ikke "kun" 3,8 meter, den station er?

__________________

Hilsen

Lars

 

H0 på 2-skinne - Generelt dansk fra 1980 og frem - Redaktør for FdMJK

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.092

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Lars.

Perseus skrev:
Er det ikke "kun" 3,8 meter, den station er?

Det kommer nok an på hvilken station, vi taler om: På side 11 i kataloget er der to stationer.

Den øverste med beskrivelsen GARE DE LA BASTILLE (SEMI-KIT) Longueur = 3,85 m - Largeur = 82 cm (échelle HO). Det kan man vist godt kalde 3,8 meter.

Men den nederste, der også er stationen på forsiden, har beskrivelsen TRANCHÉE DES BATIGNOLLES (SEMI-KIT) Longueur = 8,34 m - Largeur = 82 cm (échelle HO). Det tolker jeg som omkring 8 1/3 meter?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Der var også en bænk med betonender .....

Enderne vil være fine at lave med laserskæring ( vi kan det på det lokale bibliotek, så måske skal det prøves ).

 

Og så var der mange fine indretninger af butikker og boliger.

+ fine baggårde !

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

De store ting, ser ud til at være efter ordre (eller på bestilling). Det er også semi-kits med kun de ydre detaljer. Jeg forsøgte mig med google translate.

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:
Der må ske noget i fransk modeltog, som vi ikke rigtigt hører noget om, når man kan sælge den slags.

Nu kan jeg ikke selv fransk, men vil alligevel anbefale at man kigger efter Youtube-videoer af fransk modeltog. Jeg synes at kvalitets-gennemsnittet ligger en del over hvad man ellers kan se fra rundt om i verden...

(Isaer kan jeg godt lide videoerne fra Renaud Yver og hans Luzy layout...)

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.