Picture

lmoelleb

Doorwerth Netherlands

Indlæg: 90

PB  Blog

Rail 2015, Houten NL

Sidste weekend var jeg lige forbi Houten udenfor Utrecht igen. Sidste gang var et "almindeligt" kræmmermarked - dem er der 7 af i år.

Denne tur var til Rail 2015 - en årlig begivenhed hvor kræmmerne ikke er i centrum - de er der stadig (og de fik igen lokket surt tjente euro fra mig), men der er langt flere anlæg der vises frem. Ud over hollanske anlæg var der også anlæg fra Tyskland og England (og sikkert andre lande, men det var hvad jeg lige opdagede). Jeg har kun billeder af nogle få anlæg, men det er vel bedre end ingenting.

Først et par billeder af et tog der kører igennem et modulanlæg. Modulerne er selvstændige, hvilket naturligvis giver den enkelte mulighed for at lave lige hvad han har lyst til - og resultatet er jo ikke ligefrem dårligt. Men på den anden side får man vel ikke rigtig noget ud af at sætte modulerne sammen - de deler sådan set bare vendesløjfer. Der var et par moduler mere, men jeg fik kun fanget toget i de tre.

BilledeBilledeBillede

Jeg tror ikke min finmotorik og/eller tålmodighed rækker til at rense skinner under disse køreledninger:
Billede

Dieselværksted med funktionsdygtig traverser. Og der er også plads til lidt damp i baggrunden:
Billede

Et af flere anlæg med amerikansk tema:
Billede

Denne hollanske landsby skjuler vendesløjfen til et større modulanlæg. En mindre båd "sejler" rundt på kanalen - det er den der ligner et hustag på vej igennem broen. Jeg vil tro med ca 100km/t hvis man tager skalaen i betragtning. Broen åbner og lukker når båden passerer:
Billede

Lidt tivoli, det meste animeret:
Billede

Det var ikke alle der lige var nået at blive færdige... Her får et modul den sidste maling.... resten af modulerne når han nok ikke denne weekend.
Billede

Andre forsøgte bare at holde gang i de anlæg der var færdige:
Billede

Dette anlæg havde knapper der tændte LEDs på anlægget så man kunne finde nogle af detaljerne - det er jo surt at bruge tid på detaljer som ingen opdager:
Billede

Endnu en vendesløjfe på et modulanlæg:
Billede

Et enkelt tema fra fjernøsten - med direkte tog fra Japan til Europa på de næste moduler:
Billede

Industri og damp - altid en god sammensætning:
Billede

Der var også en model af min lille "lokal station", den får jeg nok aldrig selv plads til:
Billede

Et af de længere modulanlæg:
Billede

Brusio spiral viadukten på Bernina jernbanen i Schweiz:
Billede

__________________

mvh
Lars M

Er så småt ved at begynde at pille i skala n, epoke III, DB.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Hej Lars,

Smukke billeder! Naturligvis var jeg der også.
Vi er så heldige i Holland, med mange udstillinger.
Næste udstilling: OnTraxs, jernbanemuseum Utrecht, 6-7-8 marts.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Laban

Indlæg: 1

PB

Fremragende billeder! og imponerende anlæg Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Billeder fra OnTraxs 2015.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

lmoelleb

Doorwerth Netherlands

Indlæg: 90

PB  Blog

Når nu Gert siger at man skal til OnTraxs, må man jo hellere tage sig sammen. Her er et par af mine billeder.

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Det sidste er af et... øhh... maleri:

Billede

Det er dog ikke noget helt almindeligt maleri. Det er i 3D, og sporvognen der ses på broen kører fra side til side. Jeg troede egentlig at jeg havde et billede af "anlægget" fra siden så man kan se hvordan 3D modellerne er trykket flade og deformerede så man får indtrykket af en stor dybte i anlægget når man ser det forfra . Men desværre har pølsefingrene desværre svigtet på telefonens kameraknap. Super flot lavet rent teknisk, men det bliver nok lidt kedelig at bruge i længden, selv hvis men kører sporvognen efter timeplan. Smile

__________________

mvh
Lars M

Er så småt ved at begynde at pille i skala n, epoke III, DB.

Like 3 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

lmoelleb skrev:

Det sidste er af et... øhh... maleri:

Billede

Det er dog ikke noget helt almindeligt maleri. Det er i 3D, og sporvognen der ses på broen kører fra side til side. Jeg troede egentlig at jeg havde et billede af "anlægget" fra siden så man kan se hvordan 3D modellerne er trykket flade og deformerede så man får indtrykket af en stor dybte i anlægget når man ser det forfra . Men desværre har pølsefingrene desværre svigtet på telefonens kameraknap. Super flot lavet rent teknisk, men det bliver nok lidt kedelig at bruge i længden, selv hvis men kører sporvognen efter timeplan. Smile

 

Hej Lars,

Oprindelig var planlagt en hestesporvogn.
Se: http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/hestesporvogn-i-model

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.