Hej med jer,
Her til aften havde pludselig problemer med det ene af mine Maerklin m83 dekodere 60831. Pludselig fungerede den ikke mere - den sidder som nr 4 og sidst i en kæde af andre tilsvarede m83 og m84 dekodiere. Den har kørt problemfrit i de sidste mange år. Jeg havde heldigvis en gammel Viessmann k83 dekoder så den blev forbundet og fungerer ok.
Er der nogle af jer der har prøvet noget tilsvarende ? Kan man opdatere firmware på sådan en boks ?
Hilsen Jen Krogsgaard
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Den type dekodere har den gamle hardkodede protokol der er baseret på Motorola specifikation. Så ingen opdatering, både heldigvis og desværre på samme tid.
Har i øvrigt oplevet samme som dig med Viessman dekodere, og her fundet ud af der er 3 forskellige hardware versioner. Den seneste har en anden basemodstand til driver transistore og lidt andre småændringer. Ved at bygge de gamle om køre de fint igen (indtil videre)
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
TogSvendsen
En Märklin m83 er ikke baseret på en hardcoded MM chip. Den har både dcc og motorola. Den har mulighed for softwareopdateringer, men jeg tror ikke der er udgeven nogen endnu.
Reset: Skriv 8 ind i CV 8 med DCC.