Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

McK MR 4001 spoergsmaal

Hej, 

Saa fik jeg endeligt leveret mit McK MR saet. Lige et par spoergsmaal:

1) Hvorfor er lyset i destinationsskiltende konstant taendt? Det ser lidt underligt ud naar det holder henne i remisen.

2) Hvorfor flimrer det?

3) Ville toget i virkeligheden koere med lys i foererrummet eller hvornaar bruges det?

4) Hvad bruges bremseindikatorerne til?

Paa forhaand tak

Like 0 kan lide
Top

Picture

1PTN

Ebeltoft

Indlæg: 232

PB  Blog

Hej

1) Det kan slukkes på funktionsknappen. I virkeligheden går det ud når toget kommer over 20 km/t.

2) Det ved jeg ikke, det gør mit ikke.

3) Bruges kun når lokoføeren skal se noget, eller holder på en station.

4) Bruges ved klargøring når man laver bremse prøve, så man kan se om alle bremser løser og bremser.

    Under kørsel kan de bruges til at se, om man skulle have slæbene bremser, overtryk i styreventil.

Håber min svar kan bruges  Smile

__________________

1 PTN. Mærklin k skinner. PLC styring. Digital Esu

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Har du den analoge version eller den digitale? Med den digitale version er det muligt at slukke alle lys alligevel.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Hej,

Alle svar kan bruges, mange tak Smile

Jeg har vaeret alle funktionsknapper igennem, men destinationsskiltende vil ikke slukke. Maaske skulle jeg laese brugsanvisningen Wink  

Jeg ved ikke hvorfor de flimrer, jeg kan optage et videoklip, hvis det kan bruges, men bor i England, saa haaber virkeligt ikke jeg er noed til at sende det tilbage...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Vis lyset ikke kan slukkes på den dertilindrettede funktionstaste og der ikke er nogen ændring, når tasten trykkes, er den defekt. retur til forhandler.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Morsing.

morsing skrev:
2) Hvorfor flimrer det?

Det er ikke sikkert, det er et rigtigt gæt i dit tilfælde, men somme tider er det sådan, at lyset flimrer, hvis man bruger MM eller MFX protokollen til at styre dekoderen - mens det holder op, hvis man skifter til DCC.

DCC protokollen sikrer, at forsyningsspændingen er symmetrisk omkring nulpunktet - det gør MM og MFX ikke, og det giver somme tider flimren.

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

1PTN

Ebeltoft

Indlæg: 232

PB  Blog

Hej manualen står der at destinationsskiltene slukkes på F1 uden lyd dekoder og F12 med lyd.

__________________

1 PTN. Mærklin k skinner. PLC styring. Digital Esu

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Tak,

Jeg har proevet F12 og der sker intet Sad

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Gert, i følge McK hjemmeside leveres MR med ESU dekoder, så de er alle digitale.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Lars, lysflimren opstår kun ved MM og mfx, når der bruges skinnestrøm som den ene pol til belysningen. Det er næppe lavet sådan i MR, specielt ikke når McK skriver at den har powerpack.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Gert, i følge McK hjemmeside leveres MR med ESU dekoder, så de er alle digitale.

 

Du har ret.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

 

Her er en video af flimmeret. Det ligner ikke AC flimren:

http://www.morsing.cc/Videos/Trains/MR_flimren.mov

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Jeg har installeret en LokPilot FX i et andet tog og for- og baglygter has fuldstaendig samme rytmiske flimren... Meget mystisk...

Like 0 kan lide
Top

Picture

CCT

Pensionist

Indlæg: 36

PB  Hjemmeside

Ligner vekselstrøm AC på LED

__________________

DCC - peco code 75 traincontroller gold / Uhlenbrock IB COM / My favorite train product: McK / My website: http://www.1730.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Hej Morsing,

Du skriver, at det ikke kun er din MR der flimrer i lyset. Altså kunne det lyde som en udefra kommende fejl.

Hvilket styresystem anvender du? Og hvilken trafo er tilsluttet? Booster(e)? Andet?

Venligst

Niels

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Hej,

Jeg har foelgende:

- 2x Marklin Mobile Station 2 med tilslutningsboks.

- Marklin 39674 MY 1121

- Roco Lyntog (ESU 2.0?)

- Roco MZ 1414 (ESU 3.5?)

- McK MR/MRD 4001

- LokPilot FX v4.0 eftermonteret i Lyntogets bagvogn. Lysdioder med 2.2kOhm modstand.

Paa MRen flimrer destinationsskiltende, ikke andet. Nyt tog, har ikke gjort andet end at saette det paa skinnerne.

Paa LokPilot FX flimrer for- og baglys paa praecis samme maade.

Har proevet at nulstille, og de goer det begge ogsaa uden andet paa banen. Paa MRen nkan destinationsskiltene ikke slukkes, saa det tyder paa en fejl med toget.

Mvh Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Go'morgen.

Jeg har ny ombytted modellen. Forretningen havde afproevet erstatningmodellen, ligesom den tidligere model, inden jeg fik den. Kom hjem og satte den paa sporet og det ene foererrumslys virker ikke. Er disse modeller bare fuld af byggesjusk?

Jeg gaar ud fra at eftersom brugsanvisningen beskriver at tage overdelen af at jeg kan goere det uden at paavirke garantien? Det er muligt det bare er ern loes ledning.

Et andet spoergsmaal: Hvad er den korrekte procedure for at registrere modellen paa mit anlaeg? Hvis jeg bare saetter den paa, begynder min MS2 at blinke "mfx" og det virker temmeligt omstaendeligt at faa den registreret som "DCC" og jeg tror faktisk den registrerer faerre funktioner hvis jeg tvinger "DCC". Der er heller ikke opgivet en adresse paa toget ved levering, saa uden at lade mfx finde den foerst, kan jeg ikke se hvad den er.

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Hvis du fjerner DCC, som protokol på MS2 fungerer modellen så, som den skal?

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Hej,

Nej. Jeg har taget toppen af og isoleret problemet til en doed lysdiode... Underligt. Det er naetsen ikke det vaerd at sende den tilbage fra udlandet p.g.a. det, det kan vaere de kan sende mig en ny diode hvis jeg spoerger paent.

Henrik

Like 1 kan lide
Top

Picture

morsing

IT Konsulent

Indlæg: 82

PB  Hjemmeside

Det bliver vaerre og vaerre... Den fejl jeg fik min foerste model byttet for, flimrende destinationsskilte der ikke kunne slukkes, er ny ogsaa paa denne model. Endda vaerre. Det taender og slukker som vinden blaeser naar toget koerer.

Derudover kan toget heller ikke koere over slanke C-sporskifter. Der er en boejle paa bogien der rammer midterlederen selv naar man koerer ligeud.

Sikke noget bras - og det har jeg ventet 3 aar paa :-(  Og til den pris!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.