Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

McK 2022

Endelig lidt nyt fra McK. Fra hjemmesiden:

De 500 nye ME (McK 0115-0120) blev i går afhentet af transportøren hos producenten i Kina.

De flyves herefter til Danmark, så snart der er plads på et fly. Afhængigt af hvornår det bliver, vil de være i forretningerne enten lige før, eller lige efter påske.

Lokomotiverne er teknisk som de tidligere udgaver af ME, men rent visuelt har vi ændret lidt på den røde farve på den helrøde ME 1531 (McK 0117). Den er gjort lysere og mere blank.

Og som noget nyt, leveres ME-lokomotiverne nu kun med lyd, det vil sige med ESU Loksound V5.

Lokomotiverne er godt og vel udsolgt herfra, i forhold til ønskerne fra forhandlerne, mangler der ca. 100 lokomotiver.

Vi har tidligere produceret ME 1530 i rød/sort udgave (McK 0103).

Nu producerer vi den igen, men i blå udgave (McK 0116).

Årsagen til ”nummergenbruget” er, at tigerstribede plove er meget efterspurgte.

Og ME 1530 var den eneste ME, der kørte med tigerstriber på plovene til sidst. Den havde oven i købet kun striberne i behold i F2, men på modellen har vi ladet den have de populære tigerstriber i begge ender.

En bevidst ”fejl”, men da ME-lokomotiverne normalt kørte med F1 op mod vognene, vil fejlen normalt ikke kunne ses.

Fra juli 2012 til juni 2020 kørte ME 1511 også med blå vognkasse og tigerstribet plov i F2. Men den mistede striberne, da den fik skiftet ploven under F2, efter en afsporing på gb sidst i maj 2020.

Herefter var ME 1530 den eneste ”tigerstribede” ME tilbage.

 

Vi er også i gang med at lave nyt påhæng til i hvert fald nogle af de nye ME, i form af en ny serie Bn-vogne.

Ti nye vogne (McK 1724-1733), naturligvis med nye numre, og fordelt på tre forskellige udgaver. De tre blå vogne vi producerer i denne omgang (Bn-oi 835, Bn-o 843 og Bn 959 = McK 1731-1733), var blandt de absolut sidste Bn-vogne der var i drift, tilbage i august 2010.

De 10 x 100 nye vogne produceres efter planen i maj/juni i år, og de produceres uden indbygget lys, men med indbyggede strømoptag, og dermed forberedt for både indvendig belysning, og lys i slutlygterne.

Bortset fra ca. 100 vogne, er de alle forudbestilt af forhandlerne.

 

Andre genoptryk af udsolgte ting, er enten sat i gang eller under planlægning, og senere på året dukker der efter planen også en formnyhed eller to op.







mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

Gert skrev:

Andre genoptryk af udsolgte ting, er enten sat i gang eller under planlægning, og senere på året dukker der efter planen også en formnyhed eller to op.








mvh,
Gert

Spændende  Smile

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Har nogen været i Aalborg i dag? McK skulle bringe store nyheder hos Hobbykæden. Jeg er nysgerrig efter hvad det er.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Ifølge en kommentar på Hobbykædens facebook-side skulle det være MZI og II (som ventet efter at Dekas præsenterede svenske udgaver).

mvh

Niels Kristiansen

Like 1 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

Der er lidt om det i vedhæftede

AttachmentStørrelse
McK MZ.jpg 192.18 kB
__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

McK nyheder:

Bn

De nye Bn-vogne (McK 1724-1733) afsendes fra Kina 24.12.22.De flyves hjem, og vil dermed være klar til udlevering i starten af det nye år. Vognene er uden lys, men forberedt herfor.

MZ I/II

Vi præsenterede i lørdags en helt ny udgave af MZ I og II.Modellen er en 100 % ny konstruktion, lavet som MZ IV, ME og MX m.fl., det vil sige med overdel af metal.I første run laver vi fem forskellige udgaver, alle fra tiden efter lokomotiverne har fået hovedeftersyn og dermed rød/sorte, og hvor de inderste sandkasser i begge ender er fjernet.Det drejer sig om følgende numre:MZ 1410 med åbne hjørnevinduer, 1984-1992, McK 5301MZ 1414 med åbne hjørnevinduer, 1985-1993, McK 5302MZ 1425 med åbne hjørnevinduer, 1985-1993, McK 5303MZ 1401 med afblændede hjørnevinduer, 1992-1998, McK 5304MZ 1426 med afblændede hjørnevinduer, 1986-1998, McK 5305Der laves 100 eksemplarer af hvert nummer, 60 DC og 40 AC, og de laves kun med lyd.

Hbikks

De nye Hbikks (McK 4109-4114) er klar til afsendelse fra Kina ca. 1.3.23. De bliver formentlig sejlet hjem, og vil dermed være i Danmark midt i april.

Gummi- og harmonikavogne

Vi har sat rerun af et antal ældre personvogne i gang.Det drejer sig om følgende ti vogne:Tre røde Bg (McK 0707-0709), en brun ABg (McK 1006), to røde ABg (McK 1007-1008), en rød BDg (McK 1103), to brune CC (McK 2610-2611) og en brun AL (McK 3706)Der laves 100 eksemplarer af hver vogn.Vognene er lovet klar til afsendelse fra Kina i maj 2023

Ud over ovenstående arbejder vi også bl.a. med nye numre og udgaver af ME, men mere om det på et senere tidspunkt.

______________________________________________________________________________________________________







mvh,
Gert
__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 2 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

Ærgerligt at der ikke kommer en MZ uden lyd. Jeg forstår selvfølgelig, at det er besværligt med flere varianter, men man kunne vel lave et så lille antal uden lyd af bare det ene nummer, at man kunne regne med at sælge dem ved forudbestilling, så de ikke ville skabe problemer i forhold til lager og sortiment i det løbende salg efterfølgende.

Jeg kører uden lyd på alle maskiner og har MZ1412 allerede, så for mig bliver den normale forskel i pris m/u lyd på 8-900 kr. nok afgørende for, om jeg vil investere i endnu en MZ I/II. Resultatet er derfor et solgt eksemplar mindre.

Dette skrives som en oprigtig tilbagemelding fra en ellers tilfreds kunde og uden sure miner - og da jeg vist allerede har beklaget mig lidt over planerne om kun at lave modeller med lyd en gang tidligere, skal jeg nok holde op nu. Wink

Like 3 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

det er da lidt spøjst at MZerne fra Dekas kan fåes uden lyd men McKs ikke kan  Wink

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

DSB1989 skrev:

Ærgerligt at der ikke kommer en MZ uden lyd. Jeg forstår selvfølgelig, at det er besværligt med flere varianter, men man kunne vel lave et så lille antal uden lyd af bare det ene nummer, at man kunne regne med at sælge dem ved forudbestilling, så de ikke ville skabe problemer i forhold til lager og sortiment i det løbende salg efterfølgende.

Jeg kører uden lyd på alle maskiner og har MZ1412 allerede, så for mig bliver den normale forskel i pris m/u lyd på 8-900 kr. nok afgørende for, om jeg vil investere i endnu en MZ I/II. Resultatet er derfor et solgt eksemplar mindre.

Dette skrives som en oprigtig tilbagemelding fra en ellers tilfreds kunde og uden sure miner - og da jeg vist allerede har beklaget mig lidt over planerne om kun at lave modeller med lyd en gang tidligere, skal jeg nok holde op nu. Wink

Jeg kunne ikke være mere enig. At de her nye MCK MZ´ere ikke kan købes uden lyd, det gør at jeg "springer over". 

Jeg synes faktisk det er ved at være et generelt "problem" på modelmarkedet. Jeg behøver ikke lyd i alle nye lokomotiver, meget langt fra endda. Som AC mand er det jo stort set umuligt idag at købe et nyt lokomotiv uden lyd.

Jeg er også ked af, at Perfect Trains EB´er ikke kan købes uden lyd  Puzzled

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Angående med og uden lyd. Mon ikke de enkelte fabrikanter har en kalkule, der viser om det kan betale sig for dem eller ej i forhold til udgifter og indtægter, forventet omsætning osv.

Hvis man går endnu længere, er der sikkert også vitrine-samlere, der kunne ønske sig at købe modeller uden motor og anden elektronik.

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Godsbanen skrev:

Angående med og uden lyd. Mon ikke de enkelte fabrikanter har en kalkule, der viser om det kan betale sig for dem eller ej i forhold til udgifter og indtægter, forventet omsætning osv.

Jo, helt sikkert og der er absolut ingen tvivl om, at det bedre kan betale sig for producenterne, at levere modellerne inkl. lyd. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

Hvornår kommer MCK ic3 tog?

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

I følge Dekas hjemmeside i 2 kvartal af 2023, med forbehold for kinesernes strømudbud, der ofte lukker fabrikker i timer eller flere dage.

https://dekas.dk/da/nyheder/

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Enig modeltog er blevet så dyrt, at børnefamilier ikke kan deltage i legen mere. Og så uddør hobbyen

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

jeg tror nu heller ikke McKs modeller er lavet til børnefamilier men nok nærmere målrette entusiaster... Wink

Like 1 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Det er jo alt modeltog der er blevet så dyrt. Ikke bare mck og dekas

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

https://hobbykaeden.dk/shop/maerklin-29828-batman-starter-set-105262p.html Er det dyrt?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.