Picture

peter

Indlæg: 116

PB

Lokomotivets maj nummer 2015

Hejhar nogle af jer modtaget maj nummeret af Lokomotivet. Måske er det forsinket, eller er det mig, som posten har snydt.mvh Peter
Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

peter skrev:

Hejhar nogle af jer modtaget maj nummeret af Lokomotivet. Måske er det forsinket, eller er det mig, som posten har snydt.mvh Peter

 

Har heller ikke modtaget mit nr. endnu. Så det var til salg i Jernbanemuseets butik her lørdag.

Post Danmark har skåret ned i serviceniveauet (i hvert fald hos mig, da der ikke mere kommer post hver dag), så det kan være en af forklaringerne på at det ikke er dukket op endnu.

Forretningerne plejer dog at få numrene ud først.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.597

PB

Vores kom i lørdags i en fin kuvert til Herning ....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

Det kom i lørdags

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Jeg har ikke modtaget mit endnu. Der hvor jeg bor er der sjældent omdeling af post om mandagen - jeg er blevet forklaret at virksomheder skal have deres post først, og kun hvis der er tid omdeles til private om mandagen.

Så jeg håber det ligger i postkassen idag - så kunne man måske sætte sig i haven og nyde både bladet og vejret?!

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg). 

Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.

Mvh,

Peter W

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

peterw skrev:

Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg). 

Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.

Mvh,

Peter W

Jeg er ikke nervøs - jeg kender efterhånden PostDKs responstid i mit område.... Wink

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Og så fik jeg mit nummer med posten Smile

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Så vil jeg da gerne benytte lejligheden til at rose det nye nr. af Lokomotivet.

Der er nogle rigtig gode artikler i.

Bl.a. om Esso-vognenes historie (meget aktuelt med de vogne der kan fås og har kunnet fås).

Og endelig er der fokus på hvilke overvejelser man skal gøre sig, når man vil bygge et modeljernbaneanlæg op. Det er vigtigt at have disse grundovervejelser i orden fra starten, hvis det i værste fald ikke skal ende med at man hurtigt mister interessen for sit modeltog igen, selv om der er utrolig mange forskellige måder man kan dyrke modeltog på.

Og ligesom producenterne har fokus på epoke IV og frem, så er der en fin artikel om godstransport i epoke IV, hvor der efterhånden kan fås en hel del materiel. Der er helt klart inspiration at hente, også selv om man dyrker epoke III. 

Min grundviden om "legen", ideen med gods- og persontrafikken i model, stammer helt klart fra Lokomotivet. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.597

PB

Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

bygger01 skrev:

Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte

 

Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Skovsøekspressen skrev:

bygger01 skrev:

Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte

 

Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet. 

Helt enig, det er et fantastisk godt blad. - Og så kan man jo selv filtrere det evt. DC-specifikke / Märklin-forkerte fra. Smile

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Jeg synes bedst om at de skriver om hele Danmark og ikke kun om Fyn/Jylland. Smile

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hej

Det er nu ikke mit indtryk at Lokomotivet favoriserer det ene system frem for det andet. Det seneste nummer har jeg ikke erhvervet endnu, men skal da sikkert have det, da jeg gerne vil læse om Esso-vognene. 

Der er mange historiske guldkorn, og derfor synes jeg er bladet er interessant. Faktisk uundværligt Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Man kan jo sige at de to danske blade supplerer hinanden fint op. Banen, og nu Spor og baner med mere brede artikler incl. stof med udenlanske modeltog og rigtige tog , mens Lokomotivet holder sig udelukkende til dansk modeltog og dansk 1:1. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.