Hejhar nogle af jer modtaget maj nummeret af Lokomotivet. Måske er det forsinket, eller er det mig, som posten har snydt.mvh Peter
Har heller ikke modtaget mit nr. endnu. Så det var til salg i Jernbanemuseets butik her lørdag.
Post Danmark har skåret ned i serviceniveauet (i hvert fald hos mig, da der ikke mere kommer post hver dag), så det kan være en af forklaringerne på at det ikke er dukket op endnu.
Forretningerne plejer dog at få numrene ud først.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jeg har ikke modtaget mit endnu. Der hvor jeg bor er der sjældent omdeling af post om mandagen - jeg er blevet forklaret at virksomheder skal have deres post først, og kun hvis der er tid omdeles til private om mandagen.
Så jeg håber det ligger i postkassen idag - så kunne man måske sætte sig i haven og nyde både bladet og vejret?!
Henrik
__________________
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg).
Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.
Mvh,
Peter W
__________________
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg).
Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.
Mvh,
Peter W
Jeg er ikke nervøs - jeg kender efterhånden PostDKs responstid i mit område....
Henrik
__________________
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Så vil jeg da gerne benytte lejligheden til at rose det nye nr. af Lokomotivet.
Der er nogle rigtig gode artikler i.
Bl.a. om Esso-vognenes historie (meget aktuelt med de vogne der kan fås og har kunnet fås).
Og endelig er der fokus på hvilke overvejelser man skal gøre sig, når man vil bygge et modeljernbaneanlæg op. Det er vigtigt at have disse grundovervejelser i orden fra starten, hvis det i værste fald ikke skal ende med at man hurtigt mister interessen for sit modeltog igen, selv om der er utrolig mange forskellige måder man kan dyrke modeltog på.
Og ligesom producenterne har fokus på epoke IV og frem, så er der en fin artikel om godstransport i epoke IV, hvor der efterhånden kan fås en hel del materiel. Der er helt klart inspiration at hente, også selv om man dyrker epoke III.
Min grundviden om "legen", ideen med gods- og persontrafikken i model, stammer helt klart fra Lokomotivet.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte
Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte
Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet.
Helt enig, det er et fantastisk godt blad. - Og så kan man jo selv filtrere det evt. DC-specifikke / Märklin-forkerte fra.
Peter
__________________
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Det er nu ikke mit indtryk at Lokomotivet favoriserer det ene system frem for det andet. Det seneste nummer har jeg ikke erhvervet endnu, men skal da sikkert have det, da jeg gerne vil læse om Esso-vognene.
Der er mange historiske guldkorn, og derfor synes jeg er bladet er interessant. Faktisk uundværligt
Man kan jo sige at de to danske blade supplerer hinanden fint op. Banen, og nu Spor og baner med mere brede artikler incl. stof med udenlanske modeltog og rigtige tog , mens Lokomotivet holder sig udelukkende til dansk modeltog og dansk 1:1.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Har heller ikke modtaget mit nr. endnu. Så det var til salg i Jernbanemuseets butik her lørdag.
Post Danmark har skåret ned i serviceniveauet (i hvert fald hos mig, da der ikke mere kommer post hver dag), så det kan være en af forklaringerne på at det ikke er dukket op endnu.
Forretningerne plejer dog at få numrene ud først.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.714
Vores kom i lørdags i en fin kuvert til Herning ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Det kom i lørdags
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 758
Jeg har ikke modtaget mit endnu. Der hvor jeg bor er der sjældent omdeling af post om mandagen - jeg er blevet forklaret at virksomheder skal have deres post først, og kun hvis der er tid omdeles til private om mandagen.
Så jeg håber det ligger i postkassen idag - så kunne man måske sætte sig i haven og nyde både bladet og vejret?!
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg).
Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.
Mvh,
Peter W
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 758
Nr. 120 er også ankommet i lørdags her (2000 Frederiksberg).
Hvis jeg var dig ville jeg se det an i et par dage endnu og ellers skrive til Torben Andersen på lokomotivet@lokomotivet.dk. Jeg har ved en enkelt lejlighed ikke fået leveret et nummer - og det var han så flink bare at eftersende.
Mvh,
Peter W
Jeg er ikke nervøs - jeg kender efterhånden PostDKs responstid i mit område....
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Indlæg: 758
Og så fik jeg mit nummer med posten
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Så vil jeg da gerne benytte lejligheden til at rose det nye nr. af Lokomotivet.
Der er nogle rigtig gode artikler i.
Bl.a. om Esso-vognenes historie (meget aktuelt med de vogne der kan fås og har kunnet fås).
Og endelig er der fokus på hvilke overvejelser man skal gøre sig, når man vil bygge et modeljernbaneanlæg op. Det er vigtigt at have disse grundovervejelser i orden fra starten, hvis det i værste fald ikke skal ende med at man hurtigt mister interessen for sit modeltog igen, selv om der er utrolig mange forskellige måder man kan dyrke modeltog på.
Og ligesom producenterne har fokus på epoke IV og frem, så er der en fin artikel om godstransport i epoke IV, hvor der efterhånden kan fås en hel del materiel. Der er helt klart inspiration at hente, også selv om man dyrker epoke III.
Min grundviden om "legen", ideen med gods- og persontrafikken i model, stammer helt klart fra Lokomotivet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.714
Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte
Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Dog er der et problem med procent regning, og sporafstandene for Märklin skinner er forkerte
Lokomotivet har normalt en ret grundig research. Men det er DC, der er det primære, er det mit indtryk. Men derfor kan mange af os der kører på Märklinspor, sagtens lære utroligt meget af bladet.
Helt enig, det er et fantastisk godt blad. - Og så kan man jo selv filtrere det evt. DC-specifikke / Märklin-forkerte fra.
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Jeg synes bedst om at de skriver om hele Danmark og ikke kun om Fyn/Jylland.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Hej
Det er nu ikke mit indtryk at Lokomotivet favoriserer det ene system frem for det andet. Det seneste nummer har jeg ikke erhvervet endnu, men skal da sikkert have det, da jeg gerne vil læse om Esso-vognene.
Der er mange historiske guldkorn, og derfor synes jeg er bladet er interessant. Faktisk uundværligt
Hilsen Martin
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Man kan jo sige at de to danske blade supplerer hinanden fint op. Banen, og nu Spor og baner med mere brede artikler incl. stof med udenlanske modeltog og rigtige tog , mens Lokomotivet holder sig udelukkende til dansk modeltog og dansk 1:1.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.