Husker at der var 4 stationer på punkt til punkt layout og den krys under over bagved og foran 4 meter plus og ca 60-70 dyb og ca 50 cm høj og stigning på ca 7 cm op og ned mvh Allan
Når du nu har den ekstra plads (120cm) ville jeg trække niveau 2 Ausweiche III længere ud og gøre den til en synlig station i stedet, samtidig får du lidt mindre hældning på stigningerne.
__________________
/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)
Hej Ivan kan du lav denne her i c skinne og 3 meter x 40 cm kan godt være 420 cm og ca 50-60 cm
Det kikker jeg da på i den kommende uge
Tror du hurtigt bliver træt af dette layout.
Følgende vil være fakta såfremt der kun bliver brugt 3 meter. Ved 4,2 meter kan du halvere stigningen/flade ud ved start og slut..
1. Du vil få en stigning på ca. 5%.
2. Din leg vil bestå i at vende togene/koble af og skifte til modsatte ende af togstamme for returkørsel.
3. Du vil ikke få meget parade kørsel.
4. For at du kan komme ind til afsporet materiel er det nødvendigt at du kan trække det hele ud fra væggen eller fjerne hele forsiden(bakkerne).
5. Der vil måske også blive problemer med at vogne og lokomotiver vil frakoble hinanden, da der jo ikke er plads til udfladning før de flade stykker. Ved start og slut på en stigning skal man gerne ned på ca. 1%.
Jeg er fuldstændig enig med Ivan, det er ikke nogen fornøjelse at have en sådan bane i det lange løb. Der skal nok mere længde til.
Mange (store) lejligheder i København og i større provinsbyer har i øvrigt ofte mege lange gange (bagud til gårdsiden), hvor grundidéen måske kan udnyttes, måske med lidt færre etager, fem hellere seks meter eller mere er nok nødvendig....
Er der en som kan lav denne sporplan i H0 c skinner længeste tog stam er dsb ma som er 89 cm ca.
mvh allan
Som udgangspunkt er denne bane ikke det bedste eksempel at skulle konvertere til C-skinner. Dette skyldes C-skinnernes geometri. Bredden bliver her et problem, da skinneafstanden er 77 mm ved normale sporskifter, hvis du så samtidig skal have plads til 90 cm tog med sikkerhedsmargin, skal der meget mere plads til.
Som udgangspunkt er denne bane ikke det bedste eksempel at skulle konvertere til C-skinner. Dette skyldes C-skinnernes geometri. Bredden bliver her et problem, da skinneafstanden er 77 mm ved normale sporskifter, hvis du så samtidig skal have plads til 90 cm tog med sikkerhedsmargin, skal der meget mere plads til.
Det har du ret i . Hmm - hvis nu man stryger to stationer ( der er jo alligevel for meget spor under jorden ikke? Driftssikkerhed?), men bevarer "krydsningsmuligheden" på de to, der er tilovers, er det måske muligt at designe noget fornuftigt...
eller er det punkt til punkt med Dsb Mq og med Lint41 samt DSB halv sæt ma så kan man lige køre frem og tilbage og ude på stor bane hvis man sæt det til 3modul kørsel
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
?
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
evt hvis der er en som er god til tysk som kan oversæt min tekst og spør i et tysk forum vil det være super
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
bqg
Indlæg: 1.102
Hej Allan
Hej Sporskift Folk HJÆLP med at find en sporplan jeg så på nette for et stykke tid siden men nu kan jeg så ikke find den igen
KAN KUN HUSK AT DET VAR EN SPOR PLAN MED PUNKT TIL PUNKT BANE
MED FLERE LAG OG PUNKTER TRO NOK DER VAR 3-4 LAG
MAN KØRE FRA PUNKT A TIL B OGSÅ KØRE TIL PUNKT C HEN OVER PUNKT A FORSÅ AT KØRE TIL PUNKT D OSV.
HJÆLP HAR SØGT OG SØGT I MANGE DAG KAN IKKE FIND DEN MÅSKE EN AF JER SPORSKIFT FOLK HAR SET DEN ELLER KAN FIND DEN
DEN ER FRA UDLAND IKKE DANSK MVH ALLAN
Det der er ikke oplysninger nok, til at man kan hjælpe dig. Du er nød til at være mere konkret.
Skala?Størrelse?
Var det 2-skinne eller 3-skinne?
Hvis du har set den på et tysk forum, ville det hjælpe hvis du fortalte hvilke tyske fora du besøger.
Et muligt gæt kunne være: http://www.stummiforum.de/viewforum.php?f=24
Eller: http://www.moba-trickkiste.de/wie-macht-man-planen/datenbank-gleisplaene...
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
aha
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
aha
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Måske din webbrowsers historik kan afsløre noget?
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Vil det sige at det er uden skyggeopstilling/banegård?
Disse mellemstationer, er det endestationer/punkt til punkt eller gennemløbsstationer?
Måske noget om størrelse (m2) eller længde?
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Hej Ivan
Husker at der var 4 stationer på punkt til punkt layout og den krys under over bagved og foran 4 meter plus og ca 60-70 dyb og ca 50 cm høj og stigning på ca 7 cm op og ned mvh Allan
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
?
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Fundet hum http://files.homepagemodules.de/b260145/f54859t311207p3435490n1.jpg
http://www.h0-modellbahnforum.de/t311207f54859-Meter-mal-cm-eine-Studie....
Hej Ivan kan du lav denne her i c skinne og 3 meter x 40 cm kan godt være 420 cm og ca 50-60 cm
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
lokalbanen
Indlæg: 162
Hej
Når du nu har den ekstra plads (120cm) ville jeg trække niveau 2 Ausweiche III længere ud og gøre den til en synlig station i stedet, samtidig får du lidt mindre hældning på stigningerne.
/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Fundet hum http://files.homepagemodules.de/b260145/f54859t311207p3435490n1.jpg
http://www.h0-modellbahnforum.de/t311207f54859-Meter-mal-cm-eine-Studie....
Hej Ivan kan du lav denne her i c skinne og 3 meter x 40 cm kan godt være 420 cm og ca 50-60 cm
Det kikker jeg da på i den kommende uge
Tror du hurtigt bliver træt af dette layout.
Følgende vil være fakta såfremt der kun bliver brugt 3 meter. Ved 4,2 meter kan du halvere stigningen/flade ud ved start og slut..
1. Du vil få en stigning på ca. 5%.
2. Din leg vil bestå i at vende togene/koble af og skifte til modsatte ende af togstamme for returkørsel.
3. Du vil ikke få meget parade kørsel.
4. For at du kan komme ind til afsporet materiel er det nødvendigt at du kan trække det hele ud fra væggen eller fjerne hele forsiden(bakkerne).
5. Der vil måske også blive problemer med at vogne og lokomotiver vil frakoble hinanden, da der jo ikke er plads til udfladning før de flade stykker. Ved start og slut på en stigning skal man gerne ned på ca. 1%.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej,
Jeg er fuldstændig enig med Ivan, det er ikke nogen fornøjelse at have en sådan bane i det lange løb. Der skal nok mere længde til.
Mange (store) lejligheder i København og i større provinsbyer har i øvrigt ofte mege lange gange (bagud til gårdsiden), hvor grundidéen måske kan udnyttes, måske med lidt færre etager, fem hellere seks meter eller mere er nok nødvendig....
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Er der en som kan lav denne sporplan i H0 c skinner længeste tog stam er dsb ma som er 89 cm ca.
mvh allan
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
bqg
Indlæg: 1.102
Er der en som kan lav denne sporplan i H0 c skinner længeste tog stam er dsb ma som er 89 cm ca.
mvh allan
Som udgangspunkt er denne bane ikke det bedste eksempel at skulle konvertere til C-skinner. Dette skyldes C-skinnernes geometri.
Bredden bliver her et problem, da skinneafstanden er 77 mm ved normale sporskifter, hvis du så samtidig skal have plads til 90 cm tog med sikkerhedsmargin, skal der meget mere plads til.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Er der en som kan lav denne sporplan i H0 c skinner længeste tog stam er dsb ma som er 89 cm ca.
mvh allan
Skal du ikke lige notere størrelsen på den plads der er til rådighed.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Litra P
Indlæg: 1.852
Som udgangspunkt er denne bane ikke det bedste eksempel at skulle konvertere til C-skinner. Dette skyldes C-skinnernes geometri.
Bredden bliver her et problem, da skinneafstanden er 77 mm ved normale sporskifter, hvis du så samtidig skal have plads til 90 cm tog med sikkerhedsmargin, skal der meget mere plads til.
Det har du ret i
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Måske dette er løsningen.
Mangler lige højdekurver på sporene, men umiddelbart bliver stigningerne under 3%.
Kan jo så udviddes med yderlig 2 skjulte rebucering.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Grøn spor er gennem gåede til modul kørsel
eller er det punkt til punkt med Dsb Mq og med Lint41 samt DSB halv sæt ma så kan man lige køre frem og tilbage og ude på stor bane hvis man sæt det til 3modul kørsel
punkt til punkt bane.scarm
PartlisteGenerated by SCARM 0.9.27 beta - www.scarm.info
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
foto 1
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Grønne spor skal længere frem mod forkant.
Hvis du ikke gør det vil du få en meget unaturlig stigning på bakken mellem nedre station og det overliggende skjulte sporareal med tunnel mod broen.
Sporet som du skal bruge til modulkørsel er som udgangspunkt midt på pladen.
NB: Tak for din erkendtlighed.
Ivan Holck
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner