Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Kystbanen flytter og udvider

Kigger man i det spritnye nr. af Lokomotivet, kan man bl.a. læse at Kystbanen flytter fra Strandvejen til nye og større lokaler på Ordrupvej 101 i Charlottenlund omrking 1. maj. Den nye forretning bliver på hele 400 kvm, så det må blive den største af sin art i DK Smile  Men det er nu vist også lidt tilfældet i forvejen, så vidt jeg lige kan vurdere det. Den nye forretning kommer også til at ligge rimeligt tæt på Ordrup S-togsstation, der som bekendt er på Klampenborg-linien, så der bliver næsten direkte forebindelse fra Hovedbanen. 

Dette har desværre været forbigået min opmærksomhed, da jeg ikke har været forbi et stykke tid, men nu bliver der da en endnu større grund til at komme til København, end det har været tilfældet på det seneste Wink    

Der bliver bl.a. satset også på selvbyggerting, herunder plader/strips, værktøj mm. Der bliver altså bedre mulighed for at samle det hele ét sted. Og specielt Märklinafdelingen vil blive ret stor. 

I selv samme nr. af Lokomotivet kan man også læse at der desværre er mistet 50 abonnenter, hvilket er forklaringen på de 40 sider det nye nr. består af.

Så husk at forny abonnementet, det ville da være ærgeligt hvis bladet forsvandt helt. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Men intet om dette i "Spor og Baner"

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Skovsøekspressen skrev:

Kigger man i det spritnye nr. af Lokomotivet, kan man bl.a. læse at Kystbanen flytter fra Strandvejen til nye og større lokaler på Ordrupvej 101 i Charlottenlund omrking 1. maj. Den nye forretning bliver på hele 400 kvm, så det må blive den største af sin art i DK Smile  Men det er nu vist også lidt tilfældet i forvejen, så vidt jeg lige kan vurdere det. Den nye forretning kommer også til at ligge rimeligt tæt på Ordrup S-togsstation, der som bekendt er på Klampenborg-linien, så der bliver næsten direkte forebindelse fra Hovedbanen. 

Dette har desværre været forbigået min opmærksomhed, da jeg ikke har været forbi et stykke tid, men nu bliver der da en endnu større grund til at komme til København, end det har været tilfældet på det seneste Wink    

Der bliver bl.a. satset også på selvbyggerting, herunder plader/strips, værktøj mm. Der bliver altså bedre mulighed for at samle det hele ét sted. Og specielt Märklinafdelingen vil blive ret stor. 

I selv samme nr. af Lokomotivet kan man også læse at der desværre er mistet 50 abonnenter, hvilket er forklaringen på de 40 sider det nye nr. består af.

Så husk at forny abonnementet, det ville da være ærgeligt hvis bladet forsvandt helt. 

Mvh

Claus

Hej Claus

Fint nok, men det kan vi jo selv læse i Lokomotivet. Dit indlæg bliver dog spændende da du "vurderer" forretningen som en af de største af sin art... Ok! Hvorfor? Undertegnede er på Sjælland 4-6 gange om året pgr. af mit arbejde, og vil da gerne vide, hvad der gør Kystbanen til noget særligt- din foretrukne butik! Normalt er På Sporet vores/min foretrukne, netop fordi vi bygger en del selv, i forbindelse med vores valgte tema, samt Tåstrup Togkælder pgr. motorvejen. /Tim

__________________

Venlige hilsner

Jan & Tim Nøhrgaard

Viborg Remise 1960 i 1:87

3-skinne drift

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nej, der er også nogen annoncører der mangler i Spor og baner, herunder Kystbanen. Togcentret har slet ikke en annonce i nogen af bladene. Men mon ikke der er nogen gode grunde til det?

Mht. størrelsen på Kystbanen, var det blot en konstatering. Det kan være meget praktisk med så meget som muligt samlet ét sted.

Og alle de andre fysiske forretninger er bestemt også rigtig gode at handle med (har nu ikke været hos dem alle), hvike eller hvilken man foretrækker, det er helt klart en smagssag, som det også tidl. har været debatteret herinde.

Det jo desuden altid positivt at der sker noget vækst og udvikling indenfor området  Smile

Og det er jo heller ikke alle der holder Lokomotivet, så det var også derfor jeg nævnte det, for det kunne jo være det førte til nogen flere abonnenter, så vi fik nogen flere sider i bladet igen!  Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top
Skovsøekspressen skrev:

Nej, der er også nogen annoncører der mangler i Spor og baner, herunder Kystbanen. Togcentret har slet ikke en annonce i nogen af bladene. Men mon ikke der er nogen gode grunde til det?

Mht. størrelsen på Kystbanen, var det blot en konstatering. Det kan være meget praktisk med så meget som muligt samlet ét sted.

Og alle de andre fysiske forretninger er bestemt også rigtig gode at handle med (har nu ikke været hos dem alle), hvike eller hvilken man foretrækker, det er helt klart en smagssag, som det også tidl. har været debatteret herinde.

Det jo desuden altid positivt at der sker noget vækst og udvikling indenfor området  Smile

Og det er jo heller ikke alle der holder Lokomotivet, så det var også derfor jeg nævnte det, for det kunne jo være det førte til nogen flere abonnenter, så vi fik nogen flere sider i bladet igen!  Wink

Mvh

Claus

Tja, det er da interessant at så mange har valgt at vende tommelen nedad i forhold til Lokomotivet. Hvorfor denne flugt? Måske fordi åen er tørret ud! Vi købte igennem en årrække bladet fast, men nu er det kun sporadisk. En del gentagelser og en del rettelser igennem årenes løb gør, at man fravælger bladet. Plus, at der er en masse andre steder at erhverve sig model/jernbaneviden her i disse år. Bladet er vel det man kalder en anakronisme. Hvem holder blade i dag? Alt foregår på nettet, hvilket både er billigere og nemmere. Både for udgiver og læser. Måske skulle Lokomotivet kun udkomme 2-3 gange årligt eller fortsætte online med abonnement naturligvis. Og så fristes til at spørge om du har personlige interesser i al det nyhedsstof du henviser til? Ofte er det gamle nyheder. Kystbanens flytning og udvidelse hørte undertegnede om "live" ved et besøg i butikken allerede i starten af januar... Et tilfælde måske, men gamle nyheder. En udvidelse må vel også betyde noget så eksotisk i disse år, som vækst. Altså er hobbyen i fremgang, hvilket jo er ganske positivt. /Tim Nøhrgaard
__________________

Venlige hilsner

Jan & Tim Nøhrgaard

Viborg Remise 1960 i 1:87

3-skinne drift

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Man holder vel ikke mere et blad for læse at Kystbanen er flyttet - det er nettet eller en blog som denne

Men vi holder der hjemme nu både Spor & Baner + Miba og da Banen fandtes, var det vores eneste blad

+ vi får det gratis digitale US "blad" / http://publ.com/fcEE9ao

Hvorfor holder vi så blade i stedet for de digitale udgaver

  • Gode artikler om besøg hos andre modelbyggere ( men der mangler at for tit sporplaner ), men det synes jeg sker for lidt i de danske blade
  • Artikler fra "gamle dage" som Hans Gerner Christiansen's
  • Råd & tips
  • Gennemgang af forskellige temaer som digitale muligheder 

Vi synes, at der er for meget fyld af nyheder fra producenter, for de kommer på nettet og i forretningernes reklamer i samme blade, så det er fyld

Lokomotivet er lidt snævert for os .....

Og med hensyn til Spor & Baner er det på prøve i de næste 12 mdr.

Blade er også tit noget man kan vende tilbage til i modsætning til internettet

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Modelbanebladene kan gå ind og give nogen andre ting, som nettet ikke kan. I det nye nr. af Lokomotivet står der bl.a. en uddybende artikel om MR-togene, som kan være meget spændende, hvis man ikke lige har Motor Materiel bøgerne i samlingen.

Samtidig er der også en tendens til at man gladeligt giver flere tusinde kr. for et lokomotiv med alle funktioner, men når det så kommer til at holde sig orienteret indenfor området, så må det ikke koste noget. Stort set hver gang, så nævner både Lokomotivet samt Spor og baner ting, som ikke lige er kommet ud på nettet.

Mht. "nyheden" om Kystbanens flytning, så kræver det at man kommer derud, for at vide at de har syslet med det. Kommer man langvejs fra, så har man ikke de store chancer for at vide det, og her kommet Lokomotivet så ind i billedet i dette tilfælde. Jeg synes det er interessant, også fordi det er en af landets største forretninger indenfor området. Her i det jyske er der ikke tale om helt så store forretninger, men servicen fejler bestemt heller ikke noget her Wink

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

humlebumletog

Pedel / Lærer

Indlæg: 58

PB  Hjemmeside

Nu er vi jo nogen som ikke holder div blade, så er det jo rart at man har sporskiftet til at holde en informeret om kystbanen er flyttet eller ej.(jeg kendte ikke til denne info)

og så vidt jeg ved er der ytringsfrihed endnu.så bare fordi webmaster er fraværende pga. sygdom skal DE Hr. Nøhrgaard vel ikke bestemme hva nyheder der er nye eller gamle for os andre Puzzled

 

__________________

Nojn, Carsten.

 

C-skinner. Dsb epoke. Alt hvad jeg har råd til

Når man nu har 3 piger så må farmand jo bare køre lokomotiverne for dem.

Like 1 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Denne tråd fik så berørt et emne jeg har gået og tænkt lidt over, nemlig om jeg skulle begynde og købe modeljernbaneblade. For tiden låner jeg på biblioteket Jernbanen, Banen, Miba og det svenske Alt om hobby.

MEN jeg skal være ærlig og sige, at jeg savner et rigtigt magasin på dansk, noget i retning af vore danske blade samlet i ét blad. I mine øjne kan tog i størrelsesforholdet 1:1 udemærket godt være i samme blad modeltog. Det er nok i grove træk den samme gruppe som har interessen for tog, herunder mig selv :)  Modsat den svenske løsning hvor man har samlet radiostyret biler og flyvere med modeltog, hvorfor jeg så springer halvdelen af stoffet over.

Er jeg den eneste som syntes vi mangler noget på bladfronten ?

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Du kommer nok til at vælge mellem de 2 der findes .....

Og i dette må Du ikke glemme at Banen stadigvæk findes i en digital udgave

Synd at der ikke bliver et mail, der fortæller at der nyt på den front

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jeg holder jo på at det altid er en god ide at støtte det ene eller begge vores to danske modeljernbaneblade. Spor og baner er mere generelt stof, mens Lokomotivet er for dansk modeltog, hvad rigtig mange af os jo dyrker. Begge blade har deres styrker og supplerer hinanden rigtig fint op.

Mht. Jernbanen, kan jeg klart anbefale have et medlemskab af DJK. Så får du Jernbanen ind i postkassen 6 gange om året, udover at du støtter bevarelsen af veterantog og udgivelsen af jernbanebøger.  Samtidig får du "M-bladet" hvori der er informationer om veteranjernbanerne under DJK, ligesom der også er fribilletter med en gang om året til banerne. 

Nettet kan aldrig gå ind og erstatte nogen af bladene, efter min mening.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.