Kigger man i det spritnye nr. af Lokomotivet, kan man bl.a. læse at Kystbanen flytter fra Strandvejen til nye og større lokaler på Ordrupvej 101 i Charlottenlund omrking 1. maj. Den nye forretning bliver på hele 400 kvm, så det må blive den største af sin art i DK Men det er nu vist også lidt tilfældet i forvejen, så vidt jeg lige kan vurdere det. Den nye forretning kommer også til at ligge rimeligt tæt på Ordrup S-togsstation, der som bekendt er på Klampenborg-linien, så der bliver næsten direkte forebindelse fra Hovedbanen.
Dette har desværre været forbigået min opmærksomhed, da jeg ikke har været forbi et stykke tid, men nu bliver der da en endnu større grund til at komme til København, end det har været tilfældet på det seneste
Der bliver bl.a. satset også på selvbyggerting, herunder plader/strips, værktøj mm. Der bliver altså bedre mulighed for at samle det hele ét sted. Og specielt Märklinafdelingen vil blive ret stor.
I selv samme nr. af Lokomotivet kan man også læse at der desværre er mistet 50 abonnenter, hvilket er forklaringen på de 40 sider det nye nr. består af.
Så husk at forny abonnementet, det ville da være ærgeligt hvis bladet forsvandt helt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.333
Men intet om dette i "Spor og Baner"
Svend
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Kigger man i det spritnye nr. af Lokomotivet, kan man bl.a. læse at Kystbanen flytter fra Strandvejen til nye og større lokaler på Ordrupvej 101 i Charlottenlund omrking 1. maj. Den nye forretning bliver på hele 400 kvm, så det må blive den største af sin art i DK
Men det er nu vist også lidt tilfældet i forvejen, så vidt jeg lige kan vurdere det. Den nye forretning kommer også til at ligge rimeligt tæt på Ordrup S-togsstation, der som bekendt er på Klampenborg-linien, så der bliver næsten direkte forebindelse fra Hovedbanen.
Dette har desværre været forbigået min opmærksomhed, da jeg ikke har været forbi et stykke tid, men nu bliver der da en endnu større grund til at komme til København, end det har været tilfældet på det seneste
Der bliver bl.a. satset også på selvbyggerting, herunder plader/strips, værktøj mm. Der bliver altså bedre mulighed for at samle det hele ét sted. Og specielt Märklinafdelingen vil blive ret stor.
I selv samme nr. af Lokomotivet kan man også læse at der desværre er mistet 50 abonnenter, hvilket er forklaringen på de 40 sider det nye nr. består af.
Så husk at forny abonnementet, det ville da være ærgeligt hvis bladet forsvandt helt.
Mvh
Claus
Hej Claus
Fint nok, men det kan vi jo selv læse i Lokomotivet. Dit indlæg bliver dog spændende da du "vurderer" forretningen som en af de største af sin art... Ok! Hvorfor? Undertegnede er på Sjælland 4-6 gange om året pgr. af mit arbejde, og vil da gerne vide, hvad der gør Kystbanen til noget særligt- din foretrukne butik! Normalt er På Sporet vores/min foretrukne, netop fordi vi bygger en del selv, i forbindelse med vores valgte tema, samt Tåstrup Togkælder pgr. motorvejen. /Tim
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Nej, der er også nogen annoncører der mangler i Spor og baner, herunder Kystbanen. Togcentret har slet ikke en annonce i nogen af bladene. Men mon ikke der er nogen gode grunde til det?
Mht. størrelsen på Kystbanen, var det blot en konstatering. Det kan være meget praktisk med så meget som muligt samlet ét sted.
Og alle de andre fysiske forretninger er bestemt også rigtig gode at handle med (har nu ikke været hos dem alle), hvike eller hvilken man foretrækker, det er helt klart en smagssag, som det også tidl. har været debatteret herinde.
Det jo desuden altid positivt at der sker noget vækst og udvikling indenfor området
Og det er jo heller ikke alle der holder Lokomotivet, så det var også derfor jeg nævnte det, for det kunne jo være det førte til nogen flere abonnenter, så vi fik nogen flere sider i bladet igen!
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Nej, der er også nogen annoncører der mangler i Spor og baner, herunder Kystbanen. Togcentret har slet ikke en annonce i nogen af bladene. Men mon ikke der er nogen gode grunde til det?
Mht. størrelsen på Kystbanen, var det blot en konstatering. Det kan være meget praktisk med så meget som muligt samlet ét sted.
Og alle de andre fysiske forretninger er bestemt også rigtig gode at handle med (har nu ikke været hos dem alle), hvike eller hvilken man foretrækker, det er helt klart en smagssag, som det også tidl. har været debatteret herinde.
Det jo desuden altid positivt at der sker noget vækst og udvikling indenfor området
Og det er jo heller ikke alle der holder Lokomotivet, så det var også derfor jeg nævnte det, for det kunne jo være det førte til nogen flere abonnenter, så vi fik nogen flere sider i bladet igen!
Mvh
Claus
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.535
Man holder vel ikke mere et blad for læse at Kystbanen er flyttet - det er nettet eller en blog som denne
Men vi holder der hjemme nu både Spor & Baner + Miba og da Banen fandtes, var det vores eneste blad
+ vi får det gratis digitale US "blad" / http://publ.com/fcEE9ao
Hvorfor holder vi så blade i stedet for de digitale udgaver
Vi synes, at der er for meget fyld af nyheder fra producenter, for de kommer på nettet og i forretningernes reklamer i samme blade, så det er fyld
Lokomotivet er lidt snævert for os .....
Og med hensyn til Spor & Baner er det på prøve i de næste 12 mdr.
Blade er også tit noget man kan vende tilbage til i modsætning til internettet
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Modelbanebladene kan gå ind og give nogen andre ting, som nettet ikke kan. I det nye nr. af Lokomotivet står der bl.a. en uddybende artikel om MR-togene, som kan være meget spændende, hvis man ikke lige har Motor Materiel bøgerne i samlingen.
Samtidig er der også en tendens til at man gladeligt giver flere tusinde kr. for et lokomotiv med alle funktioner, men når det så kommer til at holde sig orienteret indenfor området, så må det ikke koste noget. Stort set hver gang, så nævner både Lokomotivet samt Spor og baner ting, som ikke lige er kommet ud på nettet.
Mht. "nyheden" om Kystbanens flytning, så kræver det at man kommer derud, for at vide at de har syslet med det. Kommer man langvejs fra, så har man ikke de store chancer for at vide det, og her kommet Lokomotivet så ind i billedet i dette tilfælde. Jeg synes det er interessant, også fordi det er en af landets største forretninger indenfor området. Her i det jyske er der ikke tale om helt så store forretninger, men servicen fejler bestemt heller ikke noget her
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
humlebumletog
Pedel / Lærer
Indlæg: 58
Nu er vi jo nogen som ikke holder div blade, så er det jo rart at man har sporskiftet til at holde en informeret om kystbanen er flyttet eller ej.(jeg kendte ikke til denne info)
og så vidt jeg ved er der ytringsfrihed endnu.så bare fordi webmaster er fraværende pga. sygdom skal DE Hr. Nøhrgaard vel ikke bestemme hva nyheder der er nye eller gamle for os andre
Nojn, Carsten.
C-skinner. Dsb epoke. Alt hvad jeg har råd til
Når man nu har 3 piger så må farmand jo bare køre lokomotiverne for dem.
esben2009
Greve
Indlæg: 290
Denne tråd fik så berørt et emne jeg har gået og tænkt lidt over, nemlig om jeg skulle begynde og købe modeljernbaneblade. For tiden låner jeg på biblioteket Jernbanen, Banen, Miba og det svenske Alt om hobby.
MEN jeg skal være ærlig og sige, at jeg savner et rigtigt magasin på dansk, noget i retning af vore danske blade samlet i ét blad. I mine øjne kan tog i størrelsesforholdet 1:1 udemærket godt være i samme blad modeltog. Det er nok i grove træk den samme gruppe som har interessen for tog, herunder mig selv :) Modsat den svenske løsning hvor man har samlet radiostyret biler og flyvere med modeltog, hvorfor jeg så springer halvdelen af stoffet over.
Er jeg den eneste som syntes vi mangler noget på bladfronten ?
De bedste toghilsner
Esben + John Larsen
Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.535
Du kommer nok til at vælge mellem de 2 der findes .....
Og i dette må Du ikke glemme at Banen stadigvæk findes i en digital udgave
Synd at der ikke bliver et mail, der fortæller at der nyt på den front
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg holder jo på at det altid er en god ide at støtte det ene eller begge vores to danske modeljernbaneblade. Spor og baner er mere generelt stof, mens Lokomotivet er for dansk modeltog, hvad rigtig mange af os jo dyrker. Begge blade har deres styrker og supplerer hinanden rigtig fint op.
Mht. Jernbanen, kan jeg klart anbefale have et medlemskab af DJK. Så får du Jernbanen ind i postkassen 6 gange om året, udover at du støtter bevarelsen af veterantog og udgivelsen af jernbanebøger. Samtidig får du "M-bladet" hvori der er informationer om veteranjernbanerne under DJK, ligesom der også er fribilletter med en gang om året til banerne.
Nettet kan aldrig gå ind og erstatte nogen af bladene, efter min mening.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.