Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hvorfor alle de skærmydsler, brugerne imellem.

Jeg undrer mig..... Dette forum er ment som hjælp, til at hente inspiration eller dele viden..... Hvorfor er det så at vi glemmer dette?...... Det er da død ærgerligt, at unge brugere af dette forum, skal opleve denne stemningsændring, som der er kommet det seneste år.... Når der kommer indlæg, så læs budskabet og kan man bidrage konstruktivt, så svarer man..... Hvis ikke, så lad være.... Respekter hinandens holdninger, vi er alle forskellige og heldigvis for det. Party mit ønske er kort og godt, at dele viden omkring vores hobby og sikre fremtiden for de yngre generationer.... God weekend Smile
__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 14 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Tak til Ulrik for at tage dette emne op. I den seneste tid har jeg undret mig ikke bare over sprogbrugen, men også kommentarer på personer, eks.vis om en person nu er ordblind eller en udlændning som forsøger at skrive på dansk.

I en tid hvor modeltogshobbyen er i fremgang er det hullens nødvendigt, at alle på sporskiftet.dk kan føle sig velkommen og føler sig trygge ved at stille spørgsmål af enhver karakter. Sådan er det heldigvis også næsten hele tiden, men som bekendt skal der ikke meget forkert skriveri til at ødelægge det gode billede.

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 3 kan lide
Top
Gode betragtninger i begge indlæg! At hobbyen skulle være i fremgang er jeg dog ikke enig i: der har aldrig været færre udøvere til et så stort, og stadigt voksende, udvalg som i dag. Modsat for 30-35 år siden, hvor massen af udøvere var markant større, til et meget mindre udvalg. Her tænkes naturligvis på dansk materiel. Hvorfor folk så skændes på sporskiftet er jo det store spørgsmål, for på fx signalposten eller baneforum, er tonen stille og rolig på trods af, at det er de samme skribenter, der ofte går igen, og det er de samme ting man diskuterer om og om igen... Baneforum er nok det der ligner sporskiftet mest, hvor signalposten jo nok har et mere historisk præg. Min bror og jeg havde et udgangspunkt der drejede sig om at bygge modelbane, IKKE skrive om det, men det gør man altså og det kan være en fin måde at få info på. Jeg tror ikke tonen på sporskiftet får en grøn mj' er til at vende hobbyen ryggen. Man ignorere ganske simpelt bare forummet og finder et andet sted at indhente info. Det er godt nok ikke svaret på hvorfor der er disse sammenstød og negative skriverier, men der er mange af dem. Nogen gange forstår undertegnede ikke, hvorfor webmaster Lars Skjærlund overhovedet gider at holde sporskiftet kørende. Mange timers arbejde til hvilken nytte? Jeg havde trukket stikket for længst og brugt tiden på noget andet. Tænk at Lars er nødt til at gå og lege politibetjent, det er ikke i orden! Tak for nu. God vind til alle. Vi er ude. Mvh Jan Nøhrgaard
__________________

Venlige hilsner

Jan & Tim Nøhrgaard

Viborg Remise 1960 i 1:87

3-skinne drift

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Er enig i, at tendensen går i retning af forskellige unigheder mm. i mange af trådene. Sporskiftet er som bekendt DK´s største modeljernbaneforum, og med så mange brugere, vil der også være mange forskellige mennesker. Lars gør et rigtig stort arbejde for det herinde, og heldigvis for det  Wink Men tonen kunne nogen gange godt være anderledes, helt klart. 

Mht. at modeljernbanehobbyen i DK er i tilbagegang, så er jeg ikke enig i denne betragtning. Bare tag messen i Valby for nylig. Det kan godt være at nogen af forhandlerne måske ønskede at sælge bedre, men for mig at se så der ud til at være ret godt gang i den over hele linjen. Det var godt fyldte poser, og der var mange af dem, der forlod Valbyhallen. Producenterne ville heller ikke lave alle de danske ting, hvis der ikke var et marked i det, og hvis der ikke kunne tjenes penge på det. Man kan også se det i væksten af især H0-klubber i DK, her i de senere år.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.