Pølsevognen var igen i funktion da Hos Dorthea holdt åbent hus i de nye lokaler. Der var også besøg fra Roco/Fleischmann og Viessmann der begge præcenterede det nyeste indenfor digitalstyring?!
Søren præsenterede desuden flere -måske- kommende Fleischmann/Roco nyheder. En ting er dog droppet - et togsæt i Lokalbanens bemaling, da interessen forståeligt nok har været meget lille!
Desværre var hovedparten materiel der hører til epoke IV og V. Der er nemlig flere moderne godsvogne i programmet, der med små ændringer kan fordanskes.
Der var dog en spændende ting i støbeskeen - desværre er hjulene for små! og så har maskinen vist nok kun kørt på Sjælland.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.340
"En ting er dog droppet - et togsæt i Lokalbanens bemaling, da interessen forståeligt nok har været meget lille!"
Fordi det er epoke V/VI? Ellers forstår jeg det ikke...... Men du har nok ret i, at den ikke vil kunne sælge ret godt vest for Storebælt under nogen omstændigheder.
Svend
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Ja, jeg er også interesseret og havde glædet mig til en Lint i Lokalbanens bemaling - øv
- Martin
F.Ormstrup
Indlæg: 2.662
Måske! Ved lignende arrangementer hos et par forhandlere på Sjælland/København har interessen for en lokalbanelint været meget lille - hos både forhandlere og kunder! Så! selvom en Dansk udgivelse -bemaling- ikke behøver at være stor (mindst 250 stk), skal den trods alt kunne sælges.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.340
Måske! Ved lignende arrangementer hos et par forhandlere på Sjælland/København har interessen for en lokalbanelint været meget lille - hos både forhandlere og kunder! Så! selvom en Dansk udgivelse -bemaling- ikke behøver at være stor (mindst 250 stk), skal den trods alt kunne sælges.
Tja, hvis man har spurgt 20 personer og de 10 har svaret nej, mangler der jo selvklart 240. Men mon ikke de alligevel findes rundt omkring? Ingen har spurgt mig, og jeg ville ellers have svaret pænt ja-tak
Svend
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Jeg bor i Esbjerg. Og jeg har da forudbestilt et eksemplar, både af Lokalbanen og Vestsjællandske Baner. Så jeg vil da også ærgre mig, hvis de ikke kommer alligevel.
Mvh.
Carl
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Den smager da af "fugl" den Hs Kommer den også i en digital AC-udgave, og er der noget om prisen?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.662
Der kommer ikke en AC-udgave i første omgang, da der ikke er plads til slæbeskoen.
DCC (lyd) og DC udgaver kommer kun hvis det er muligt at fremstille en model uden alt for store kompromiser!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.172
Da' Flemming.
Du har næsten ret: HS I er den sjællandske type, HS II den jyske - og det ville naturligvis have været bedst med den sidste - men jeg kan godt se, hvorfor det nok er lettere at lave den første.
Og så kan vi jo glæde os over, at HS 376 have en længere karriere i Jylland i starten af sidste århundrede, selvom den var af den sjællandske type - så jeg tror godt, vi kan tillade os at købe den! ;)
MVH
Lars
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Der kommer ikke en AC-udgave i første omgang, da der ikke er plads til slæbeskoen.
Det bliver nok en lige lovlig kostbar "vitrinemodel" at have stående på et remisespor. Så kan det nok bedre svare sig selv at "tilpasse" en "sort Anna", løsdelene kan jo fås.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
nordisktog
Indlæg: 155
Nogle der ved noget om hvad der er på vej fra Roco/Fleischmann, når det komme til moderne godsvogne (epoke V og VI) som kan bruges i Sverige og Danmark ?
Kunne godt bruge en nye udgave af den lange og korte Nordwaggon og SJ udgave godsvogen, hvor Nordwaggon i dag køre i samme faver med litra fra S-TWA og SJ jo køre i samme farver med med litra fra S-CG og med overmalet SJ logo, plus at Roco genudgive den lange Transwagon som den køre i dag ?
jacob rout
Holstebro
Indlæg: 32
Hej
Jeg har talt med Felderbanen idag.
Der mener man, at Lokalbanens Lint ikke er taget af programmet, men den kommer på et senere tidspunkt.
Håber det er korrekt, for jeg skal gerne bruge en Lint fra regionstog eller VL.
venlig hilsen
Jacob Rout
Venlig hilsen
Jacob Rout
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Det er vist noget med, at der (uden at det bliver noget "løft i flok"-tamtam) skal være en forventning om mindst 500 solgte sæt, førend en produktion kan lade sig gøre; men på den anden side er jeg sikker på, at det ville fremme sagen, hvis de danske forhandlere samlede 500 forudbestillinger sammen
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
nordisktog
Indlæg: 155
Det er vel bare at oprette et bank konto som man kan indbetale til om som roco/fleischmann indportøre har tilgang til, hvordan det paktis skal forgår er del anden der har prøvet "løft i flok" før kunne hjælpe til med.
Ellers ville en "Lint" i lokalbanen farve (gul/hvid), mene at Roco en gang har lave en "Lint" i disse gul/hvid farve som en lokal bane i Tysklande også bruge, så er det kun disse dansk lokalbanen litra, logo og nummer m.m. som der ekstra skal til, før at den tyske "Lint" kunne blive til en dansk.
Min ide ville være at målet for at "løft i flok" er 125 stk. AC og 125 stk. AC med lyd og 125 stk. DC og 125 stk DC med lyd ?
Pris kunne vel være 1500 kr. for DC uden lyd og 2500 kr. for DC med lyd og 1600 kr. for AC og 2600 kr. AC med lyd ?
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.651
Det er vel bare at oprette et bank konto som man kan indbetale til om som roco/fleischmann indportøre har tilgang til, hvordan det paktis skal forgår er del anden der har prøvet "løft i flok" før kunne hjælpe til med.
Ellers ville en "Lint" i lokalbanen farve (gul/hvid), mene at Roco en gang har lave en "Lint" i disse gul/hvid farve som en lokal bane i Tysklande også bruge, så er det kun disse dansk lokalbanen litra, logo og nummer m.m. som der ekstra skal til, før at den tyske "Lint" kunne blive til en dansk.
Min ide ville være at målet for at "løft i flok" er 125 stk. AC og 125 stk. AC med lyd og 125 stk. DC og 125 stk DC med lyd ?
Pris kunne vel være 1500 kr. for DC uden lyd og 2500 kr. for DC med lyd og 1600 kr. for AC og 2600 kr. AC med lyd ?
Mon ikke det "letteste" vil være, hvis Du selv købte de 2 x 2 x 125 sæt og så solgte dem her på Sporskiftet ..........
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.623
Det ville da være fantastisk til den pris, taget i betragtning at billigste Arriva lint koster cirka 2000 kroner.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner