Picture

kulle2011

Indlæg: 54

PB

hjælp tul C skinne 3 sorskift 64630 os sopr kryds 24624

hej

 

er det noget ved indkørsel til enstation , hvor spor ligger helt lige skal være forberet på at bruge ovennævnte, da det af pladsmangel helt nogle steder gerne

 

vil bruge disse, samme spårgsmål geælder ved kurveskifte eks 24671 og 72

tak indput

 

hilsen

flemming

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

kulle2011 skrev:

hej

 

er det noget ved indkørsel til enstation , hvor spor ligger helt lige skal være forberet på at bruge ovennævnte, da det af pladsmangel helt nogle steder gerne

 

vil bruge disse, samme spårgsmål geælder ved kurveskifte eks 24671 og 72

tak indput

 

hilsen

flemming

Hej Flemming
Jegtror der skal lidt flere oplysninger til, måske en tegning eller sporplan.
Jeg kan forstå du vil bruge et trevejs-sporskifte og et krydssporskifte og kurvesporskifter, men til hvad?
Trevejssporskiftet svarer til alm. sporskifter, så kan du køre der er der ingen problemer, dog skal man være opmærksom på S-kurver. Krydssporskiftet et R2 så der bør ikke være problemer.

Kurvesporskifterne kan bruges til til at spare plads ved tilkørsel af en station, fordi udfletningen kan begynde i kurven.
Afhængigt af det rullende materiel, kan det dog give problemer, fordi kurverne har radius på R1, specielt i den indvendige kurve, kan man risikere  afsporing.
Hvis dit materiel kan køre i radius R1 (24130), skulle det kunne lade sig gøre. Der kan specielt være problemer med lange personvogne, der kan afspore fordi koblingen støder på pufferne eller  der ikke er plads til understellet.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

kulle2011

Indlæg: 54

PB

hej

jeg ved og det lykkes, men er min tegning på først ide, med dobbelt spor fra en skjult banegård og ud af stationen afgrening til to enkelt sporstrækninger, den ene til en skjult banegård og den anden til en lille måske bjergstation men måske.

vil generalt kun kører med små togsæt "pladsproblem" men har da lidt lange vogne, kører mærklin CS2 - ckinner og ved at skifte mit tyske til dansk, der er jo kommet så meget flot dansk

modeltog, men vil nok i starten kører blandet

hvis dette indlæg ligger i forkert forum så undskyld, så må man da gerne flytte det til korekte forum

håber jeg på gode indput

 

AttachmentStørrelse
oplæg til banegård.jpg 262.07 kB
Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Hej igen

I dit oplæg er der et par fejl sådan lige fra hoften.
Du har ikke plads til remise ved din drejeskive.
Du skal bruge tilslutningsskinner til drejeskiven 7287:3. De bruges til stop af skive.
De er til K-skinner, så enten skal du bruge overgangsskinner 24922, eller bruge k_skinner til remisen.
Jeg vedhæfter eksempler.
De to spor der allerede er skal også have overgangsspor og tilslutningsspor.
Billede

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Du har også et problem i højre side.
Den bue du afslutter med to sporskifter, hvis de skal føres videre, får du et problem med højden. Stigningen bliver over 5%. Du skal bruge 90 mm + underlag som min. i frihøjde.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

kulle2011

Indlæg: 54

PB

tusind tak for jeres input, det er bare en skitse, og jeg er klar over problemet med dreje skiven, og pladsen/Kskinner, og buen i højreside buen er også et problem men igen en

skitse, det der er mit problem om jeg vil få mange problemer med de "mange" sporkryds og om kørselforløbet kan fungere.

Jeg vil kun kører med små tog, og jeg har set i tyskland, kan ikke huske hvor, hvor en perron blev delt med et skinne stykke og en lille bro/trappe over, så jeg overvejer at lave en "lang" perron delt med en trappe, vil måske se skørt ud, men når man har pladsproblemer, må man gå på kompromis.

men igen det er første skitse, og måske kender I også en tråd / link hvor jeg kan få gode ideer.

vedr. højde, så mener jeg at mærklin forskriver 8.5 cm højde inkl skinne men uden evt underlag.

Alle forslag er MEGET velkommen, men igen tak for input

flemming

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.