Hej,
Er der nogen som har erfaring med hvordan Heljan cc- vogne 5091- 5095 er og hvordan kører de på Märklin c-skinner, hvis en hjulskift er nødvendig hvilken er så det? Jeg syntes det er flotte vogne og til en pris der er til at betale, men er køreegenskaberner ikke iorden vil jeg ikke have dem.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Har I dem ikke hos SMT?!
https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/skala-h0/heljan-nyt-opla...
Hilsen Martin
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Jo det har vi, jeg vil gerne høre andres mening om disse vogne.
MAB
Staten
Indlæg: 548
Man kan også vende den om: hvad synes du? Du sælger trods alt disse vogne. Føler du at du sælger et godt produkt?
Hilsen Martin
MAB
Staten
Indlæg: 548
https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/skala-h0/mcks-nye-person...
Hilsen Martin
MAB
Staten
Indlæg: 548
Jo det har vi, jeg vil gerne høre andres mening om disse vogne.
Hey
Hvor bliver du af?
Vi fik aldrig rundet emnet helt af...
Hilsen Martin
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Jo det har vi, jeg vil gerne høre andres mening om disse vogne.
Hey
Hvor bliver du af?
Vi fik aldrig rundet emnet helt af...
Jo vi blev vist færdigt, da du ikke svare på det jeg spørger om, men forsøger at få en lang diskution igang istedet.
Mvh Kurt
MAB
Staten
Indlæg: 548
.
Hilsen Martin
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 998
Jo vi blev vist færdigt, da du ikke svare på det jeg spørger om, men forsøger at få en lang diskution igang istedet.
Jeg synes nu ikke du er blevet dårligt behandlet - Martin har da bare spurgt pænt ind til hvad baggrunden er? Og din signatur indikerer jo umiddelbart at du har let adgang til materiellet selv?
Noget andet er så at disse "nye" Heljan vogne vel ikke i den forstand er nye - så vidt jeg ved er der tale om genoptryk af de stålvogne de har produceret over de sidste velsagtens 10-15 år, med de køreegenskaber de hele tiden har haft? (Og som jeg umiddelbart selv har fundet OK, men som oplagt ikke er tiltænkt f.eks. s-kurver bygget med Märklin radius 1).
Med venlige bruger- og moderator hilsener
Peter W
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Jo vi blev vist færdigt, da du ikke svare på det jeg spørger om, men forsøger at få en lang diskution igang istedet.
Jeg synes nu ikke du er blevet dårligt behandlet - Martin har da bare spurgt pænt ind til hvad baggrunden er? Og din signatur indikerer jo umiddelbart at du har let adgang til materiellet selv?
Noget andet er så at disse "nye" Heljan vogne vel ikke i den forstand er nye - så vidt jeg ved er der tale om genoptryk af de stålvogne de har produceret over de sidste velsagtens 10-15 år, med de køreegenskaber de hele tiden har haft? (Og som jeg umiddelbart selv har fundet OK, men som oplagt ikke er tiltænkt f.eks. s-kurver bygget med Märklin radius 1).
Med venlige bruger- og moderator hilsener
Peter W
Jeg syntes heller ikke jeg er blevet dårlig behandlet. Jeg har blot ikke fået svar på det jeg spurgte efter, hvordan kører CC-vognene i den daglige drift? At jeg arbejder med modeltog til daglig er ikke ens betydene med at jeg kan køre med alle de vogne jeg lyster, de er til salg, selvfølgeligt kan jeg/vi ta' en vogn og sætte den på prøvebanen og køre et par runder, men det er ikke det samme som den daglige brug på en hjemmeanlæg. De få vogne jeg har afprøvet er ok, selv uden hjulskift, men som sagt jeg har ikke lyst til at købe katten i sækken, det har jeg gjort før med Heljan, også selv om jeg har afprøvet det før købet.
Mvh Kurt
PHA
Indlæg: 60
Heljans CC-vogne kører rigtig godt og problemløst. Har en 8-10 stykker (inkl. AV-vognene) i daglig drift. De lange 3m-boggier kan dog give problemer i radius-1 kurver, så la vær med at købe/køre på den slags!
Kører selv på Märklin K- og C-skinner og har ikke skiftet hjul på vognene.
mvh
gejo
Indlæg: 673
Min erfaring er, at pufferhøjden giver problemer i forrbindelse med Märklins kortkobling og R2 samt korte Märklin skift. Det er i øvrigt altid en god ide, at justere hjulafstanden til NEM340 ved kørsel på Märklin spor C eller K.
Hilsen Gert
PHA
Indlæg: 60
Jeg bruger Roco-kortkoblinger på alle passagervogne inkl. CC og AV og det giver absolut ingen problemer i sporskifter, hverken korte eller lange.
Der er vel ingen grund til at justere hjulafstanden når der ingen problemer er?
mvh
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Heljans CC-vogne kører rigtig godt og problemløst. Har en 8-10 stykker (inkl. AV-vognene) i daglig drift. De lange 3m-boggier kan dog give problemer i radius-1 kurver, så la vær med at købe/køre på den slags!
Kører selv på Märklin K- og C-skinner og har ikke skiftet hjul på vognene.
mvh
Tak for jeres gode råd, jeg vil nok købe 3-4 vogne.
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.639
For at være sikker ville jeg købe de vogne CC hos forretning, der automatisk/gratis vil skifter til det system man kører.
F.eks. købte vi 6 Heljan'er personvogne, da Tog&Tekno havde dem på tilbud for 5 stk for en tusse, og det var incl. skiftning af hjullene !
Så hvis man kører 3 skinnet, ved man aldrig, hvornår det ved en ny bane vil være godt med med de rigtige hjul, for det koster trods alt med at skifte 4 aksler bagefter .......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).