H0 nyheder 2014:
http://heljan.dk/filarkiv/billeder/113201411520.pdf
Modeller på vej fra tegnebordet: BL, CP, MO, MX, MY, Y-tog, AF og Class 66.
H0 nyheder 2014:
http://heljan.dk/filarkiv/billeder/113201411520.pdf
Modeller på vej fra tegnebordet: BL, CP, MO, MX, MY, Y-tog, AF og Class 66.
Hans Henrik
Maskinmester.
Y-tog, herligt. Så bliver der travlhed på Lollandsbanen.
Lollandsbanen i model!
Jan-Eddie
Ja, og MR, GS og DA: http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&fModul=web664.asp&mode=laesnyhed&artikelid=363
Det bliver et helt fantastik år!
Bravo Ulrik og Heljan!!! Endelig en DA - så savner jeg/vi bare AC.
Med meget glad hilsen
Jan-Eddie
1948-1963 Thisted Station H0 DC Lenz digital
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Det bliver da i sandhed et dyrt år.... Hold da fest... .
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Dessverre, linkene virker ikke lenger...
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Bo S.
Linket virker her:
http://www.danskmodeltog.dk/?p=1886
http://danskmodeltog.dk
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Gert.
Flyeren nævnt i første indlæg kan nu findes her.
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Er der nogen vide, når Y-toget kommer?
mvh,
Gert
cbt
Er der nogen vide, når Y-toget kommer?
mvh,
Gert
Heljan har meldt ud på Facebook, at de viser de første prøver på Y-toget frem ved Hobbymessen i Valby i denne weekend.
Det bliver spændende at se, hvad de har af lækkerier til os
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Klaus_H
Transportforsikring
Spændende!
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Heljan har meldt ud på Facebook, at de viser de første prøver på Y-toget frem ved Hobbymessen i Valby i denne weekend.
Det bliver spændende at se, hvad de har af lækkerier til os
Ja, helt vildt!
Så må vi se hvor længe der så går fra prototype til endelig version og salg, der kan jo let gå et år eller halvandet. - Men hvis blot vi har et produkt i vente der er lige så velfungerende og flot som f.eks. Triangel motorvognene er jeg også helt OK med det. 
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
HansPeter
Økonom
London United Kingdom
Enig, men jeg synes der mangler noget i Heljans program.
Såvidt jeg kan se er der intet om en udgave fra Odderbanen, der vel benyttede Y-tog længere end nogen anden privatbane. At dømme efter Heljans brochure fra sidste år ville deres model da passe til Ym 33 eller Ym 34. Måske det er en sag for den initiativrige modelbane forhandler ude på Tranbjerg marker ...
Hans Peter
cbt
Enig, men jeg synes der mangler noget i Heljans program.
Såvidt jeg kan se er der intet om en udgave fra Odderbanen, der vel benyttede Y-tog længere end nogen anden privatbane. At dømme efter Heljans brochure fra sidste år ville deres model da passe til Ym 33 eller Ym 34. Måske det er en sag for den initiativrige modelbane forhandler ude på Tranbjerg marker ...
Hans Peter
Skagensbanen- og OHJ-versionerne bliver uden tvivl sællerter, så mon ikke at der med tiden bliver råd til andre varianter ?.
Jeg håber at dem som er så heldige at skulle til messen i Valby i weekenden måske tilfældigvis kom til at knipse nogle billeder af prototyperne ?
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
cbt
Jeg håber at dem som er så heldige at skulle til messen i Valby i weekenden måske tilfældigvis kom til at knipse nogle billeder af prototyperne ?
Kan næsten ikke vente... messen har været åben i knapt to timer - hvad er det første indtryk af prototyperne ?
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
fkm
IT-Systemadministrator
I facebookgruppen Modeltog er de første billeder kommet op - Ny ME fra McK
https://www.facebook.com/groups/31895699030/
Kører til Valby lige om lidt - det bliver spændende
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Meget spændende! Jeg håber at se dig billeder.
mvh,
Gert
cbt
I facebookgruppen Modeltog er de første billeder kommet op - Ny ME fra McK
https://www.facebook.com/groups/31895699030/
Kører til Valby lige om lidt - det bliver spændende
Nu havde jeg lige glædet mig til, at det drejede sig om Heljan (sådan som overskriften tilsiger), og ikke en bekræftelse af de i mine øjne og ører kedelige rygter om endnu et ME-lokomotiv, som jeg havde hørt om i onsdags (som omtalt i denne tråd).
God tur til Valby - tager du nogle billeder ved Heljan's stand ?
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Hej Carsten,
Nu havde jeg lige glædet mig til, at det drejede sig om Heljan (sådan som overskriften tilsiger), og ikke en bekræftelse af de i mine øjne og ører kedelige rygter om endnu et ME-lokomotiv, som jeg havde hørt om i onsdags (som omtalt i denne tråd).
Her er et par hurtige mobilfotos af prototypen på Heljan's Y-tog - jeg håber andre med bedre foto-evner og bedre kamera tilføjer lidt mere senere...
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
cbt
Hej Carsten,
Her er et par hurtige mobilfotos af prototypen på Heljan's Y-tog - jeg håber andre med bedre foto-evner og bedre kamera tilføjer lidt mere senere...
Mvh,
Peter
MUUUUUUUUUUMS - så kan McK godt beholde deres nye ME-copycat-dublet.
Endelig noget nyt input på MJ-markedet, som vi ikke har set før - det skal Heljan have stor tak for

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
LasseSteen
Hold da op helt op, jeg har lige været i Valby og den nye ME stjæler alle overskifter for mit vedkommende.
Den ser virkelig flot ud og med høj høj detaljering.
DEN glæder jeg mig enormt meget til at tilføje i samlingen.
Når det så er sagt, så skal der også lyde stor ros til Heljan for det kommende Y tog. Det ser virkelig også flot ud. Det er også røget på Ønskelisten.
Er der nogen der ved hvilke udgaver/bemalinger der er planlagt ?
cbt
Hold da op helt op, jeg har lige været i Valby og den nye ME stjæler alle overskifter for mit vedkommende.
Den ser virkelig flot ud og med høj høj detaljering.
DEN glæder jeg mig enormt meget til at tilføje i samlingen.
Hyldesten kan eventuelt fortsætte i denne tråd.
Heljan er så til gengæld de første og eneste til at lave et Y-tog i professionel udgave - så må vi se, om McK kommer rendende bagefter og laver deres "McK-version" af Y-toget, frem for at træde nye veje.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
birkla
Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)
Nakskov
Er der nogen der ved hvilke udgaver/bemalinger der er planlagt ?
Prøv at kigge på linket her: http://www.heljan.dk/images/pdf/heljan-h0-web.pdf
Mvh Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov
MIST Zealand
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/
BLK_AARH
it
Er der nogen der kan give mig et logisk svar på, hvorfor den ikke kommer i en HHJ variant i denne omgang.
V.h.
Bent L.K.
Klaus_H
Transportforsikring
Jeg talte med Heljan i dag og der blev det fortalt at det ikke ligger klart hvilke versionder der kommer hvornår. Personligt ønsker jeg en GDS model.
Der er 30 forskellige varianter alt efter hvilken type og hvornår forbilledet skal være fra, alt efter modificeringer mv. Det de går efter til at starte med er at have grundlag for at have muligheden for at skabe så mange varianter som muligt.
Man sigtede mod December 2015, men modeltogsproduktion er uforudsigelig, så vi kan meget nemt komme ind i 2016 før modellen er salgsklar.
Hellere vente et halvt år mere og produktet så er køreklar ud af æsken
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Hej Bent
Ulrik er kommet med en forklaring på Rundremissen
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=1916.0
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Modellerne var utroligt flotte, jeg glæder mig til at de kommer, specielt i AC versionerne.
Der var dog også en nyhed ved Togdillen, de havde fået lavede nye boogiesider til Marcipanbrødene, de var godt nok utroligt flotte og detaljeret.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Litra P
eg talte med Heljan i dag og der blev det fortalt at det ikke ligger klart hvilke versionder der kommer hvornår. Personligt ønsker jeg en GDS model.....
Den er jeg med på. Jeg skal bruge to sæt, så toget kan blive delt i Kagerup
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
SørenG
Ja, det er et flot Y-tog, tillykke med det, der skal også nogle på mine skinner GDS - ØSJS
Jeg har lavet en kollage af Y-tog forbillede og 3 modeludgaver - Heljan, Tikøb og Togdillen.
Beklager det noget uskarpe Heljan billede, jeg skulle have bedt dem om at åbne montren.
Togdillens er en 2. sortering, men alligevel ...
Angående Heljans:
Hjul og affjedring ser rigtige ud. Jeg ved ikke lige hvad der er for nogle beholdere under snuden - skal de være der?
Skørtet ser lidt for lavt ud
Der mangler regnlister over døre og sidevinduet i førrerrummet.
Der er noget ved afrundingen af taget i fronten der virker forkert, det er som om Heljan burde fordele afrundingen bedre - lige nu ser taget lidt affladet ud fra midten og så en afrunding til sidst.
Men det er jo så langt en bedre model end de andre.
Hilsen Søren
Hilsen Søren
HP 16
IT
Sjælland
Moderator
Hjul og affjedring ser rigtige ud. Jeg ved ikke lige hvad der er for nogle beholdere under snuden - skal de være der?
Der mangler regnlister over døre og sidevinduet i førrerrummet.
Der er noget ved afrundingen af taget i fronten der virker forkert, det er som om Heljan burde fordele afrundingen bedre - lige nu ser taget lidt affladet ud fra midten og så en afrunding til sidst.
Hej Søren
Har du tænkt dig at skrive til Heljan for at spørge om de er opmærksomme på de ting du opremser her, så at evt. mangler/fejl kunne udbedres inden produktionen går igang?
Ellers kan det jo lidt være lige meget
Mvh en der også ser frem til Y-toget.
/Kristian
condor-9
Odense C
Nu har jeg ikke nærstuderet billeder, men den du afbilleder er med centralkobling, og Heljans model er med puffer, hvor skørtet ser ud til at være en smule lavere.
Togsøn
Hejsa Søren.
De to beholdere er hoved luft og bremseluft beholdere, så de passer perfekt, virker lidt store, men skal være der.
Med venlig hilsen
Erling.
SørenG
Hej Erling mm.
Så skal de beholdere jo nok være der.
Jeg har set på min egne y-tog billeder fra Nærumbanen og der kan jeg dog ikke se dem i nogen af enderne.
Efter usmageligt personligt angreb her holder Ulrik sig desværre borte herfra, men jeg skal få fat på ham på anden måde og aflevere mine kommentarer.
Hilsen Søren
Hilsen Søren