Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

h087 takker af - og aligevel ikke

Hej

 

efter grundige overvejelse tager jeg beslutningen og takker af fra sporskiftet

dem af sporskiftets brugere jeg har nogle ting med der endnu ikke er afsluttet med kan vi så

fortsætte med via modelbaneklub@karlemosen.net

jeg bliver så stadig på sporskiftet mht til beskeder et stykke tid endnu

men vil ikke deltage aktivt

og dernæst - til Lars - sæt venligst donateknappen på igen

den har ikke noget at gøre med min begrænsede viden om internet og PC erfaring og brug ( 6-7mdr) at gøre

og at det nye sporskiftebrug er for højt for min dumhed - især omkring brug at blog, wiki, hvor arkiver og oplysninger tegninger mm skulle være  

der må jeg så finde et andet sted - eller hvis nogen har en hjemmeside - det kan være på - har absolut ingen intensioner om en sådan selv

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henning.

Nu har jeg kigget lidt på din konto, og ifølge databasen har du lidt over 200 MB filer liggende på Sporskiftet: Det må du gerne, men jeg havde sat et maksimum på 100 MB i den tro, at det var nok - det var det så alligevel ikke i dit tilfælde. Laughing out loud

Nu har jeg sat maksimum op til 1.000 MB, så du skulle have fået lidt luft igen - så prøv lige PDF-filen een gang til - jeg tror, det virker denne gang, også for dig. 

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Lars

 

det skal du have tak for

hvad kan vi gøre for at mindske dette,

ok - jeg skal lære at gøre tingende mindre

det vil tage lidt tid

jeg skal have de nødvendige programmer og lære at bruge dem

det vil også tage lidt tid

og en stor del af disse ting burde jo ligge under blog og wiki - eller måske burde der være et fællesarkiv

men strengt opdelt i underarkiver : sporplaner, bygningstegninger, materiel, foto - osv ? 

og der er jeg en svagpisser i at finde ud af det

så hvad kan vi gøre ved det ?

jeg vil være ked af at forlade sporskiftet - da jeg syntes det er et godt sted - men jeg vil ikke blive

frustreret over det - vi har jo snakket lidt om arkiver, tegninger, database - og det står jeg stadig ved uanset - det samme gælder donateknappen

disse ting har ikke noget med min dumhed - eller hvad man nu skal kalde det - at gøre 

mærkeligt nok kan jeg have hele Kmks sporplan - køreplan - 3000 stk KmK materiel i hovedet

og kombinerer det - når jeg laver en køreplan eller maskin og omløbsplaner uden hjælp af notater

og så kombinerer det - men har svært ved at overskue og forstå brugen af blog og wiki

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Henning, du skal ikke opgive Sporskiftet selvom der er nogle problemer.

Du er absolut ikke dum, men vi er alle forkellige og skal bruge mere eller mindre tid for at få styr på tingene - der er iøvrigt aldrig noget galt ved at prøve sig frem samt spørge efter gode råd!
Tag det hele lidt af gangen - forum først da det er det vigtigste og gem resten til senere.

Tålmodighed og gåpåmod er vigtige dyder og det er altid ærgerligt at opgive
 - Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej Martin

 

det har du ret i

forsætter og får lært det - der er nødvendigt

det var jo mest mine frustrationer - der kom til udtryk

og så noget jeg må lære - den med tålmodighed

og fordi man render panden mod en mur - og det lyder hult - er det ikke sikkert det er muren - der noget galt med

og Lars har ikke 17000 hænder og døgnet har kun 24 timer

og jeg har ikke været flitig med at teste

så tak for det venlige spark

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Henning Smile

Nej, vi er alle ikke lige hurtige til alting - jeg mangler f.eks. lige en 10-20 års videnindsamling for, at nå op på dit 1:1 vidensniveau Smile

Og netop det nye Sporskifte-setup, er velsagtens årsag til, at Lars med et knips med fingrene kan sætte størrelsen op, så fat mod.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Hej med dig Henning...

 

og fordi man render panden mod en mur - og det lyder hult - er det ikke sikkert det er muren

Ja det var da lige før jeg kunne høre braget...

 

Mvh

 

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

TT-tog skrev:

Hej med dig Henning...

 

og fordi man render panden mod en mur - og det lyder hult - er det ikke sikkert det er muren

Ja det var da lige før jeg kunne høre braget...

 

Mvh

 

TT-tog

Hej TT-tog

Se nu tager denne tråd en interessant drejning.............

venlig hilsen

Flemming.

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.