Hej. Er der nogen der ved hvad der skal ske med fjerntogs perronen i glostrup, og om hvad der skal ske med hele det område. Skal der til at standse fjerntog igen i glostrup ?
Perronen står der stadig og de har sat en stander op til rejsekortet, men selve perronen er i forfald, og de har blokeret opgang til fjerntogs perron i tunnel.
Fjerntogene standsede der i 80'erne og dengang var der tag over fjerntogs perronen, den har de så fjernet ?
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Taget på perronen blev fjernet i 2011 eller måske lidt tidligere. Standeren til rejsekort er vist kun til brug i nødstilfælde. Når København-Køge-Ringstedbanen er færdigvil der bliver bedre plads til regionaltog. Sammen med letbanen skal der bygges nye fjerntogsperroner. De kommer til at ligge vest for den nuværende, det sker på bekostning af godsekspeditionsbygningen og et par godsspor.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Pieter
Indlæg: 7
Men jeg tænkte at den nuværende perron måske skulle renoveres, da den ligger der endnu, og har ligget der længe.
Da høje taastrup station blev inviet i 86 var perronen allerede taget væk på taastrup station, hvor at fjerntogene standsede i mange år ? fjerntogene har ikke standset længe i glostrup, men perronen er der stadig ?
Et eller andet skal perronen bruges til tænker jeg, plus rejsekort standeren, siden de lader perron den stå.
Jeg tænker at standeren til rejsekort måske skulle bruges når de måske moderniserer perronen. Hvis rejsekort standeren kun er til nøds tilfælde så er det farligt for passagererne at bruge standeren, da tunnel opgangen er lukket med gitter, og hvis der standset et fjerntog i nødstilfælde, og satte folk af på fjerntogs perronen, så skulle alle passager over sporet som er stærkt trafikeret, og det ville være en falig situation.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.340
Fjerntogsperronen (-erne) i Glostrup bliver - som der også er skrevet ovenfor - flyttet mod vest.
Den nuværende ø-perron er alt for smal i forhold til den hastighed togene køre med gennem stationen.
Så vidt jeg erindrer har adgangen fra perrontunnelen været spærret på et tidspunkt, men det er den måske ikke længere?
Svend
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 404
Glostrup station var i mange år nød station. Det vil sige, når der skete noget med signalerne ved Hvidovre Fjern, så var togene kørt forbi udkørsel Tåstrup og kunne derfor ikke returnere, derfor afsatte man passagerene af ved Glostrup station, hvor de så blev videre transporteret med busser imod København. sidste gang jeg prøvede det var i slutningen af 90erne.
De togene der blev stoppet inden udkørsel Tåstrup blev omdirigeret til S-togs nettet. Når tingene skete senere end Hvidovre fjern blev togene omdirigeret til Vigerslevsporet.
Alt sammen for kørsel imod byen.
Jeg ved ikke, hvordan det er nu om dage.
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
Pieter
Indlæg: 7
Glostrup station var i mange år nød station. Det vil sige, når der skete noget med signalerne ved Hvidovre Fjern, så var togene kørt forbi udkørsel Tåstrup og kunne derfor ikke returnere, derfor afsatte man passagerene af ved Glostrup station, hvor de så blev videre transporteret med busser imod København. sidste gang jeg prøvede det var i slutningen af 90erne.
De togene der blev stoppet inden udkørsel Tåstrup blev omdirigeret til S-togs nettet. Når tingene skete senere end Hvidovre fjern blev togene omdirigeret til Vigerslevsporet.
Alt sammen for kørsel imod byen.
Jeg ved ikke, hvordan det er nu om dage.
Jeg stod på toget i 80,erne ? der standsed de normalt på glostrup st. Det er ligesom Charlottenlund, der er også en fjerntogs perron med opgang, men den bliver heller ikke brugt ?
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.165
Da' Pieter.
Da der sidst var større sporarbejde på Hellerup station for en 4-5 år siden (så vidt jeg husker), standsede alle Kystbanetog midlertidigt på Charlottenlund i stedet, så der blev perronen brugt.
MVH
Lars
AndreasM
LKF
Indlæg: 79
Vedrørende Glostrup så er det sidste planmæssige tog der benyttede perronen IC190, nat IC'eren fra Frederikshavn. Den stoppede til og med K08, og kun for afsætning af passagerer, derfor er der kun en rejsekortstander for checkud, ikke ind. I de år hvor IC190 stoppede for afsætning, der var hegnet i tunnellen udstyret med en låge med smæklås, således at eventuelle passagerer selv kunne smække sig ud. Jeg tror dog efterfølgende den er blevet rent nøgleaflåst, men er ikke sikker i dette.
Da der sidst var større sporarbejde på Hellerup station for en 4-5 år siden (så vidt jeg husker), standsede alle Kystbanetog midlertidigt på Charlottenlund i stedet, så der blev perronen brugt.
Niks, fjerntogsperronen på Charlottenlund blev mere eller mindre fjernet ved et tidligere sporarbejde på fjernbanen, ved det omtalte (senere) sporarbejde på s-banen anlagde man midlertidige perroner hvor Kystbanen stoppede Der er et par billeder af de midlertidige perroner her: http://www.bane.dk/visArtikelBred.asp?artikelID=7314
The Bernina Project - Smalle spor, store visioner - Schweizisk alpeanlæg under opbygning