Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

En betragtning

Sporskiftet er en mærkelig "en"

Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed

Hva' hviler jeg så det på .....

Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust

Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd

Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......

Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.

Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret

Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.

 

 

 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

bygger01 skrev:

Sporskiftet er en mærkelig "en"

Hej Steff fra Herning!

Vel ikke mere mærkelig som brugerne Wink .  I øvrigt burde det vel ikke forbavse dig at dine gamle K skinner ruster når de får lidt fugt. Det er vel ikke andet end man kan forvente. Dette være sig med og uden galvanisk tæring.

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Hej Stef

Jeg kører med C-skinner. 

Derfor fik du intet input fra mig.

Hilsen

Erik

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

bygger01 skrev:

Sporskiftet er en mærkelig "en"

Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed

Hva' hviler jeg så det på .....

Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust

Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd

Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......

Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.

Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret

Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.


Hej Steff

Jeg tror der kan være flere årsager til, at der ikke kommer så mange svar.
Der kan være mange som jeg selv der siger 'det der har jeg ikke oplevet', det kan man selvfølgelig godt skrive, men jeg syntes ikke det bidrager med noget, derfor skrev jeg ikke det.
Det kunne også være der var nogle der var usikre på om deres skinner var rustne i bunden. Når skinnerne er lagt, så ligger de der, og man hiver dem ikke lige op for at se om der er et problem.
At man ikke har opdaget problemet endnu, er ikke det samme som det ikke er der. Man skulle nødig skrive noget der ikke holder vand.

Men jeg syntes det var et godt spørgsmål og meget relevant, fulgte med, men mente selv ikke jeg havde noget at kunne bidrage med, der kunne belyse om der var et problem.

Hvis du vil have mange svar, må du spørge om noget der er lettere at svare på:bigsmile:

Så dit indlæg var uden svar og tænkte, Et svar skal han da have Wink

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Jeg kan godt følge dine overvejelser, især fordi jeg har bemærket et relativ stort antal visninger og kommentarer når emnet falder på en forhandler. Som forholdsvis ny i dette forum ser jeg ikke anderledes på det, end på så mange andre blogs på nettet (også uden for modeltogsverden), hvor visse emner bare tiltrækker flere brugere end andre emner gør.

Og hvorfor er det sådan ? Svaret er vel at hos os er emner som forhandlere, 2-3 skinne, valget af bestemte fabrikanter o.s.v. noget som alle har en holdning til. Hvorimod løsninger på mere konkrete problemer er der meget færre brugere som har erfaring med. På dit problem bød jeg ind med en henvisning på en tråd i et andet forum, for det var det bedste jeg kunne bidrage med, da jeg alt andet lige ikke selv har den samme problematik med mine egne M-skinner. Det er min generelle opfattelse at også andre byder ind med det bedste de har, så jeg er ganske godt tilfreds med de responds som er her på siden, og jeg har da også selv fået den hjælp jeg skulle bruge.

MEN man skal også tænke på, at for ham der stiller spørgsmålet om en forhandler kan emnet være alvorligt nok ment, måske man lige står overfor at skulle investere tusindevis af kroner i nyt isenkram, og så er det vel fair nok at stille spørgsmålet. Derfor er disse spørgsmål der nærmest rammer en religiøs tangent i mine øjne ligeså berettiget som andre spørgsmål.

 

 

 

 

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

bygger01 skrev:

Sporskiftet er en mærkelig "en"

Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed

Hva' hviler jeg så det på .....

Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust

Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd

Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......

Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.

Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret

Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.

Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.

Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.

At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.

Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Ha...

Jeg har forholdsvis stor erfaring i ballastering af K-skinner, men har ikke set dit spoergsmaal, da jeg ikke goer det saa meget i tog-fora mere.

Jeg mener dog at jeg har skrevet om det flere gange. Har du proevet at soege i gamle skrivelser her¿?

-Ellers saa skriv et link til spoergsmallet, saa skal jeg da gerne sprede mine ideer og tanker omkring emnet! (Var der da ikke noget mellem de 20 svar i det andet forum som kunne bruges¿?)

EDIT; Tror at jeg har fundet traaeden. Se min kommentar dér...

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

pejft skrev:

bygger01 skrev:

Sporskiftet er en mærkelig "en"

Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed

Hva' hviler jeg så det på .....

Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust

Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd

Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......

Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.

Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.

Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret

Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.

Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.

Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.

At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.

Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...

Der synes jeg så du tager munden for fuld! Du har totalt tjek på elektronik, er da i hvertfald min opfattelse, og det svarer du så på. Fordi ikke ret mange andre gør! Andre svarer så på spørgsmålet om ballastrering. Du behøver da ikke undskylde dit manglende svar. Hvorfor flere af de samme besvarelser?! Personligt har jeg tidligere stillet spørgsmål af historisk karakter (DSB i de gode gamle dage), og fået en fin feedback. At jeg så muligvis er kendt som en brokkerøv er en anden sag. Men at jeg og andre så ikke yder, er forfejlet, efter min mening!
Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

Amagerkaner skrev:
pejft skrev:

Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.

Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.

At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.

Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...

Der synes jeg så du tager munden for fuld! Du har totalt tjek på elektronik, er da i hvertfald min opfattelse, og det svarer du så på. Fordi ikke ret mange andre gør! Andre svarer så på spørgsmålet om ballastrering. Du behøver da ikke undskylde dit manglende svar. Hvorfor flere af de samme besvarelser?! Personligt har jeg tidligere stillet spørgsmål af historisk karakter (DSB i de gode gamle dage), og fået en fin feedback. At jeg så muligvis er kendt som en brokkerøv er en anden sag. Men at jeg og andre så ikke yder, er forfejlet, efter min mening!

Øhhhh jeg tillader mig faktisk at forsøge at besvare/deltage i en debat, om hvorfor der ikke blev svaret. Altså trådens emne.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.