Sporskiftet er en mærkelig "en"
Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed
Hva' hviler jeg så det på .....
Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust
Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd
Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......
Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.
Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.
Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret
Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
PTMadsen
Haderslev
Indlæg: 481
Sporskiftet er en mærkelig "en"
Hej Steff fra Herning!
Vel ikke mere mærkelig som brugerne
. I øvrigt burde det vel ikke forbavse dig at dine gamle K skinner ruster når de får lidt fugt. Det er vel ikke andet end man kan forvente. Dette være sig med og uden galvanisk tæring.
Venlig hilsen!
Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/
nyboder
Civil i forsvaret
København N
Indlæg: 403
Hej Stef
Jeg kører med C-skinner.
Derfor fik du intet input fra mig.
Hilsen
Erik
Med venlig hilsen
Erik
Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.
bqg
Indlæg: 1.102
Sporskiftet er en mærkelig "en"
Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed
Hva' hviler jeg så det på .....
Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust
Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd
Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......
Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.
Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.
Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret
Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.
Hej Steff
Jeg tror der kan være flere årsager til, at der ikke kommer så mange svar.
Der kan være mange som jeg selv der siger 'det der har jeg ikke oplevet', det kan man selvfølgelig godt skrive, men jeg syntes ikke det bidrager med noget, derfor skrev jeg ikke det.
Det kunne også være der var nogle der var usikre på om deres skinner var rustne i bunden. Når skinnerne er lagt, så ligger de der, og man hiver dem ikke lige op for at se om der er et problem.
At man ikke har opdaget problemet endnu, er ikke det samme som det ikke er der. Man skulle nødig skrive noget der ikke holder vand.
Men jeg syntes det var et godt spørgsmål og meget relevant, fulgte med, men mente selv ikke jeg havde noget at kunne bidrage med, der kunne belyse om der var et problem.
Hvis du vil have mange svar, må du spørge om noget der er lettere at svare på:bigsmile:
Så dit indlæg var uden svar og tænkte, Et svar skal han da have
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
esben2009
Greve
Indlæg: 290
Jeg kan godt følge dine overvejelser, især fordi jeg har bemærket et relativ stort antal visninger og kommentarer når emnet falder på en forhandler. Som forholdsvis ny i dette forum ser jeg ikke anderledes på det, end på så mange andre blogs på nettet (også uden for modeltogsverden), hvor visse emner bare tiltrækker flere brugere end andre emner gør.
Og hvorfor er det sådan ? Svaret er vel at hos os er emner som forhandlere, 2-3 skinne, valget af bestemte fabrikanter o.s.v. noget som alle har en holdning til. Hvorimod løsninger på mere konkrete problemer er der meget færre brugere som har erfaring med. På dit problem bød jeg ind med en henvisning på en tråd i et andet forum, for det var det bedste jeg kunne bidrage med, da jeg alt andet lige ikke selv har den samme problematik med mine egne M-skinner. Det er min generelle opfattelse at også andre byder ind med det bedste de har, så jeg er ganske godt tilfreds med de responds som er her på siden, og jeg har da også selv fået den hjælp jeg skulle bruge.
MEN man skal også tænke på, at for ham der stiller spørgsmålet om en forhandler kan emnet være alvorligt nok ment, måske man lige står overfor at skulle investere tusindevis af kroner i nyt isenkram, og så er det vel fair nok at stille spørgsmålet. Derfor er disse spørgsmål der nærmest rammer en religiøs tangent i mine øjne ligeså berettiget som andre spørgsmål.
De bedste toghilsner
Esben + John Larsen
Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.117
Sporskiftet er en mærkelig "en"
Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed
Hva' hviler jeg så det på .....
Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust
Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd
Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......
Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.
Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.
Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret
Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.
Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.
Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.
At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.
Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 988
Ha...
Jeg har forholdsvis stor erfaring i ballastering af K-skinner, men har ikke set dit spoergsmaal, da jeg ikke goer det saa meget i tog-fora mere.
Jeg mener dog at jeg har skrevet om det flere gange. Har du proevet at soege i gamle skrivelser her¿?
-Ellers saa skriv et link til spoergsmallet, saa skal jeg da gerne sprede mine ideer og tanker omkring emnet! (Var der da ikke noget mellem de 20 svar i det andet forum som kunne bruges¿?)
EDIT; Tror at jeg har fundet traaeden. Se min kommentar dér...
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
Amagerkaner
Indlæg: 440
Sporskiftet er en mærkelig "en"
Min erfaring med sporskiftet er, at når man spørger om noget konkret, så virke det næsten som rungende tavshed
Hva' hviler jeg så det på .....
Mit sidste spørgsmål om ballast til K skinner fra en relativ nybegynder med usikkerhed for rust
Det gav 8 hit, hvor de 5 var mine egne input og 2 + 1 fra et virkeligt råd
Skal man virkelig føle sig, som Jørgen alene i verden, eller ham, de andre ikke vil lege med .......
Spurgte på det "mindre" Baneforum, og fra dette dominerende to skinne forum var der 20 hits.
Hvorfor er der et utal af input på f. eks. Nettog ( jeg har selv skrevet nogle ) og så et lavt antal, når det bliver konkret, det kan jeg simpelthen ikke forstå.
Jeg synes ikke, at spørgsmålet er helt hen i vejret
Det skal nok være sådan, men jeg synes stadigvæk, at det er mærkeligt i en "dansk" verden, hvor ca. 50% leger med Märklin og en del må bruge K skinner.
Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.
Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.
At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.
Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.117
Jeg så godt dit indlæg, men da jeg kom ind i tråden, havde du allerede skrevet, at du havde skrevet til Märklin. Hermed gik jeg ud fra, at du ville få svar fra øverste autoritet. Desuden havde andre svaret godt på limtyper.
Kvaliteten af svarerne kan vel ikke måles på antallet af "det ved jeg ikke noget om", eller "jeg er enig i det tidligere svar" indlæg.
At du får flere svar om ballast i et 2 skinne forum er ikke så underligt. Delst kører ret mange Märklin kørere M- og C-spor og dels er Merkur underlag meget udbredt i 3-skinneverdenen.
Og så er der det lille interessante faktum, at rigtig mange gerne vil nyde men ikke yde (besvare spm.) ...
Øhhhh jeg tillader mig faktisk at forsøge at besvare/deltage i en debat, om hvorfor der ikke blev svaret. Altså trådens emne.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com