Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

DWA / Hobbytrade 2019

Ifølge DMJU's hjemmeside kommer DWA / Hobbytrade med modeller af typiske danske huse: http://dmju.dk og https://dwahobby.dk/collections/danske-byhuse

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Ifølge DMJU's hjemmeside kommer DWA / Hobbytrade med modeller af typiske danske huse: http://dmju.dk og https://dwahobby.dk/collections/danske-byhuse

mvh,
Gert (fra Holland)

 

Ja, de blev præsenteret på Hobbymessen i Rødovre i begyndelsen af marts.
Meget lækre byggesæt  Smile

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Meget interessant! Ved du præcis, hvilke modeller der er planlagt, og hvornår de kommer?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Meget interessant! Ved du præcis, hvilke modeller der er planlagt, og hvornår de kommer?

mvh,
Gert

 

Jeg har ikke kendskab til flere modeller end de 2 modeller i dit link.
De 2 modeller er allerede på markedet, og de solgte ganske godt i Rødovre  Smile

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Jeg har siden fundet billeder af de andre nye bygninger:

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 3 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.092

PB  Blog  Hjemmeside

Der var en del huse med på udstillingen, men kun to af dem var til salg på nuværende tidspunkt.

Der var dog priser og beskrivelser på en del af husene - det ser meget lovende ud:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Bemærk i øvrigt, at de to byhuse, der kan leveres nu, er komplette med fortov og baghave, skur, græs, hæk og træ. Det sidste er et standardtræ fra Noch.

__________________

MVH
Lars

Like 5 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Tak, Lars. Fantastiske nyheder! Jeg skal købe dem alle. Et tyrøje (er dette korrekt dansk?) for Hobbytrade, disse bygninger!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

Gert skrev:

Tak, Lars. Fantastiske nyheder! Jeg skal købe dem alle. Et tyrøje (er dette korrekt dansk?) for Hobbytrade, disse bygninger!

mvh,
Gert

Hej Gert

et pletskud, vil det hedde på Dansk.

Mvh. Ole Vedel

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mo 568

Indlæg: 53

PB

Billede

Jeg har aldrig villet købe de paphuse som har været på markedet indtil nu, dels fordi jeg syntes de fleste har samme farve nuancer som det papir man trykker festsange på, dels fordi de fleste er mekanisk ustabile, hurtigt bliver ramponerede og og ikke mindst efter at jeg set hvad der sker når de har været udsat for fugt. Værdien har ikke stået i relation til prisen for dem syntes jeg.

De byggesæt som Hobby-Trade præsentered på DMJU messen er baseret på en anden teknologisk løsning end de tidliger paphuse, idet de betsår af et "indvendigt hus" af laserskåret MDF plade og en "ydre kappe" af Poly plate. Poly plate er interessant til modelbygning fordi det er let, vandfast, nemt at bearbejde ved skæring, og har gode egenskaber i forbindelse med læserskæring og maling.

Det endte med at jeg købte de to små byhuse. De er endnu ikke samlet, men jeg har studeret indholdet i æskerne og det umiddelbare indtryk er særdeles godt. Delene er skåret med knivskarpe kanter, og delene af Polyplate har nogle meget modeltro overflader. Som udgangspunkt er det derfor ikke nødvendigt at male husene, men hvis man. ønsker det er det inttet probelm af lave variation ved at male husene i de farver man syntes er interessant.

Hobby-Trade får husen. skåret hos det velkendte tyske HBM. I vedhæfte beskrivelse (desværre kun på tysk) kan du læse hvorfor HBM har fundet det nødvendigt at skifte fra pap til en mere moderne og teknologisk bedre løsning.

Lad os håbe at dette vil føre mange flere interessante danske bygninger med sig. Hobby-Trade kunne på DMJU messen oplyse at der er plalagt en Falck hhv. Falck/Zonen station, en tankstation og en lille fabrik alt sammen fra en mindre provinsby. Lad os håbe at der også kommer en lidt større station fra en dansk provinsby - det savner vi.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Man (eller jeg i hvert fald) kan undre sig over, at der ikke er anvendt "dannebrogsvinduer" på den røde bygning i to etager. Men måske det stadig kan rettes?

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mo 568

Indlæg: 53

PB

Hej Svend

På billederne som Gert har uploaded er der ganske rigtigt ikke brugt dannebrogsvinduer, men det er der på de huse jeg købte, og på stort set alle de huse på det modul Hobby-Trade præsentered på DMJU messen. Se nærmere på de billeder fra DMJU som Lars har uploaded. Vinduerne er acrylgls som påsættes slevklæbende skærefolie, så det er ingen sag at ændre et på sprodserne i et vinduet. En rigtig god løsning som giver en fint optisk indtryk, og ikke som det eller kendes fra de almindelige plastikhuse hvor sprodserne ofte er så tykke at der glasset visuelt sidder i en forybning.

Like 1 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Svend skrev:

Man (eller jeg i hvert fald) kan undre sig over, at der ikke er anvendt "dannebrogsvinduer" på den røde bygning i to etager. Men måske det stadig kan rettes?

De 2 røde 2 etagers bygninger er prototyper, så der kan stadigvæk ske mindre ændringer - skilte, tag, vinduer m.v.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.