Picture

Nomisdk

IT

Indlæg: 229

PB  Hjemmeside

DMJU 2024 Udstilling

Jeg var taget til DMJU Udstillingen ved Kolding i går, og det er der kommet lidt billeder samt en video ud af som kan ses her:

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=AqDKciHHahs

Billeder:
https://www.simontog.dk/dmju-udstilling-modeltog-for-alle-kolding-2024/

__________________

Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Jeg var i Kolding sidste weekend. Jeg følte, at det var mindre end tidligere gange. Tidligere var tre haller i brug, ikke?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

For J&B var det også en lidt tam oplevelse i lørdags at være i Kolding ...

Det var nok flere baner at kigge på - ikke ret mange forhandlere ( mærkeligt at vi manglede dem, for vi ville ikke købe ) - så efter 1½-2 timer var det hjemad igen !

Måske skulle de 110,- kr for at komme ind være incl. en kop kaffe ( og så ville vi nok købe et ellers andet spiseligt ), og så ville vi måske have taget en runde mere !

Så da vi gik ud, var det - er vores liv ikke for kort til det ! 

  

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Med en søgning på nettet, fandt jeg frem til DMJUs udstillerliste og halplan for 2022

https://dmju.dk/?page_id=11862

der var 4 haller sidst, imod 2 haller i årprisen i 2022 var 195kr/kvm+moms for butikker/forhandlere

prisen i år var også 195kr/kvm.

desværre tror jeg ikke købekræften er så høj i år, som i 2022!!

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

De planer du har funnet der, er Tåstrup. I 2022, var jeg til DMJU udstilling i Kolding, præsist som i år. https://koldinghallerne.dk/begivenhed/danmarks-stoerste-modeljernbane-udstilling-2022/

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Lørdag bragte jeg også brochurerne fra de to tidligere udgaver af 'Modeltog for alle'. 2022-versionen indeholder Koldings halplan og der var tilsyneladende tre haller på det tidspunkt. Nu var der kun to, og den anden hal var også delvist afskærmet. Så faktisk kun 1,75 haller i stedet for tre. Hertil kommer prisstigningen for en billet på 10 procent. Der var faktisk ikke særlig travlt. Måske skulle DMJU tænke over arrangementets fremtid?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 243

PB  Blog  Hjemmeside

Kære alle

Den korte version af mit besøg ved DMJU i Kolding er, 2½ time ud i bil, 1 times ophold for 110,- kr. og 2½ time hjem i bil. Altså ud over at hilse på få kendte og have en kort snak, se klubbernes anlæg fra om end ikke A til Z så da fra Z til 1 over Lego, var det DET.

Der var det sædvanlige ”Kræmmermarked” med de sædvanlige opkøbere af gammelt Märklin og sikkert LIDT andet – undskyld udtrykket – skrammel! Til gengæld var de små firmaer med ”Gadgets” (elektronik) og MJ tilbehør jo heldigvis med, hvorfor der er lidt større udvalg at vælge imellem. Og DET er en udstilling jo god til. Uh-ha, glemmer jo, at der VAR nyheder fra Heljan, Dekas, Lekbo og HT, så de opfyldte mine ønsker om tilstedeværelse.

Når DET så er skrevet, følte jeg en entusiasme hos udstillende klubber, ved at vise deres anlæg og det er jo dejligt at mærke dette. Men det er bl.a. her, at der er den store ændring under vejs i og med det KOSTER og det er alle ikke indstillede på. Nogle udstillere (klubber) kræver endda ligefrem penge for at stille op. Det koster jo transport af moduler (man kunne vel begrænse sig i antal moduler, specielt spor 1), muligvis færge og 2 overnatninger. Og er man ikke villig til at yde noget for hobbyen, bliver det som det desværre er på vej hen til. Og så stopper det. Og det er da ikke rimeligt at andre klubber (DMJU) skal betale for at få andre til at komme. Altså gider man ikke yde for fællesskabet i DMJU, bliver det jo også derefter. DMJU gør et stort arbejde ved at prøve at samle hobbyen en gang årligt.

Men uden DMJU, klubbernes engagement og forhandlernes vilje, er det desværre en døende udstillingsmåde.

Bedste hilsener

Steff

__________________

Steff

Like 2 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Hej allesammen

I den delvis lukkede hal burde man måske have placeret diverse foredragsholdere. Her kunne man så komme og gå som man ville.

Mit indtryk var, at der var mange som ikke fik at vide at der blev afholdt foredrag. De gik glip af interessante emner.

Det gav ivertfald mig stof til eftertanke. Det var oprangeringer af materiel, jævnfør tjenestekøreplaner. Der blev fortalt at et tog ikke behøver at være flere meter langt,

men udmærket kunne bestå af feks 2 triangler koblet ryg mod ryg eller en solo Mo uden vogne. Der blev fortalt om epoker og når vi nu bruger en masse penge på vore oprangeringer,

så er det ikke helt ligemeget hvad,vi sætter sammen.

Bedste hilsner herfra.

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Mogens.

Mogens V. skrev:
Mit indtryk var, at der var mange som ikke fik at vide at der blev afholdt foredrag. De gik glip af interessante emner.

Det har du da helt ret i: Vi var to afsted - og ingen af os opdagede noget om foredrag. Ærgerligt.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.