Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Busch 2021

http://www.busch-model.com/download/prospekte/2021-1/2021-news.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Mange fine ting fra Busch.

Men der gik så bare endnu et år uden engelske hverdagsbiler og engelske lastbiler blandt nyhederne - Bedford, Austin, Morris, etc. - og det samme gælder især japanske hverdagsbiler - Datsun/Nissan, Mazda, Toyota, Mitsubishi, Subaru, Isuzu, etc.
Det er måske naivt af mig at blive ved med at håbe hvert år...

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 236

PB  Blog

Ja epoke 3 biler fra Japan skal du vist kikke langt efter, med de har dog en Landcruiser fra 1960 den skulle bare have været lang model med lad, for at være brugbar for håndværkere/entreprenører i 1:87. En MG midget har jeg ikke set før som model så den kunne jeg god finde på at købe, men jo ikke en decideret hverdagsbil for alle, hvis man kører Dansk var det også begrænset hvor mange forskellige Engelske lastbilmærker der var i Danmark, men et godt udvalg fra Busch.

Vh Andersen

Like 1 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke findes modeller af Toyota i alle afskygninger. Et af de mest solgte bilmærker.

Like 1 kan lide
Top

Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

TogSvendsen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke findes modeller af Toyota i alle afskygninger. Et af de mest solgte bilmærker.

Det har også undret mig. Jeg gætter på det har noget at gøre med tilladelser/licenser - og vel at det tyske marked helst vil have tyske biler.

 

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

MM.Andersen skrev:

Ja epoke 3 biler fra Japan skal du vist kikke langt efter, med de har dog en Landcruiser fra 1960 den skulle bare have været lang model med lad, for at være brugbar for håndværkere/entreprenører i 1:87. En MG midget har jeg ikke set før som model så den kunne jeg god finde på at købe, men jo ikke en decideret hverdagsbil for alle, hvis man kører Dansk var det også begrænset hvor mange forskellige Engelske lastbilmærker der var i Danmark, men et godt udvalg fra Busch.

Vh Andersen

Busch har tidligere produceret MG Midget som H0 model.
Den kan sikkert findes på bl.a. eBay.

Engelske lastbiler var meget almindelige i 1950'erne, 1960'erne og 1970'erne - en af årsagerne var, de var blandt de billigste på markedet.
Mange DSB-vognmænd havde Bedford-lastbiler, og ligeledes øldepoterne og postvæsenet.
Ford D-serie var også meget almindelige i bybilledet, hvorimod Leyland dog var noget mere sjælden.

 

TogSvendsen skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor der ikke findes modeller af Toyota i alle afskygninger. Et af de mest solgte bilmærker.

Ja, selv i Tyskland har der siden efterkrigsårene kørt Toyota'er rundt i gadebilledet.

Udvalget af køretøjer i H0 tolker jeg mere som et udtryk for lokalpatriotisme, end hvad der er et repræsentativt udsnit af gadebilledet i de respektive epoker.
Det er nok en af grundene til, at vi f.eks. her i Danmark må tage til takke med f.eks. modeller af entreprenørmaskiner af små, obskure fabrikater fra alpelandene, frem for hvad der egentlig var/er mere almindeligt set ude på byggepladserne i den ikke-tysktalende del af Europa/verden.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gerhard V.

ingeniør

Stuttgart Germany

Indlæg: 107

PB

Hej,

når det stemmer hvad står på den her siden kan vi glæde os over en ny Bedford TK fra Brekina...

https://www.mo87.de/index.php?site=report&val=system&cont=038

Mvh

Gerhard.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Gerhard V. skrev:

når det stemmer hvad står på den her siden kan vi glæde os over en ny Bedford TK fra Brekina...

https://www.mo87.de/index.php?site=report&val=system&cont=038

Fantastisk! :) 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gerhard V. skrev:

Hej,

når det stemmer hvad står på den her siden kan vi glæde os over en ny Bedford TK fra Brekina...

https://www.mo87.de/index.php?site=report&val=system&cont=038

Mvh

Gerhard.

 

WOW - det lyder super godt  Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

For os gamle kunne de nu godt have brugt lidt mere plastik, så der var kommet en snude på.

Min far havde et par stykker efter hinanden af den slags, og husker særlig, at man kunne åbne begge forruder og hvis man vil have luft ind, var der i hver siden for døren en klap, der kunne åbnes.

Men det er særligt forruden, for jeg kunne ikke lade være med at prøve, og ruden i min side var utæt i lang tid efter ....

Vides det om de også i dag kan købes et eller andet sted ( var er ikke noget med at Roco lavde en DSB model og der var også noget fra Epoke ) ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

bygger01 skrev:

For os gamle kunne de nu godt have brugt lidt mere plastik, så der var kommet en snude på.

Min far havde et par stykker efter hinanden af den slags, og husker særlig, at man kunne åbne begge forruder og hvis man vil have luft ind, var der i hver siden for døren en klap, der kunne åbnes.

Men det er særligt forruden, for jeg kunne ikke lade være med at prøve, og ruden i min side var utæt i lang tid efter ....

Vides det om de også i dag kan købes et eller andet sted ( var er ikke noget med at Roco lavde en DSB model og der var også noget fra Epoke ) ?

 

Enig - det er også mest Bedford J6, som jeg håber på udkommer engang fra "en af de store" H0-bilfabrikker.
Det var nemlig den model, der var meget almindelig hos DSB-vognmænd i cirka 3 årtier.

J-modellen har ikke tidligere været udgivet af nogen, men kan dog købes som en 3D printet "skal" hos Shapeways - men det er jo kun en halv løsning, for så vigtig en "detalje" som vinduer er jo det evigt tilbagevendende problem ved småseriebyggesæt, som kun omfatter den rå karrosse.

Bedford TK har været udgivet tidligere af Epokemodeller som resin-model i forskellige varianter - og lidt grov i detaljerne, men brugbar i mangel af en plasticudgave.
Så som plasticmodel fra "en af de store" er Bedford TK dermed aldeles velkommen alligevel.
Så må vi håbe på en J-model næste gang - måske om en 10 års tid...

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Beklager - jeg håber ikke med dig - for den J model er for ny.

Jeg tror, den hedder O ....

Og Sundborg har lavet en ubemærket artikel om den type !

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Efterår 2021: http://www.busch-model.com/download/prospekte/2021-1/2021-news-2.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.