Er der nogen, der kender en forhandler, der har en S 740 til to-skinne kørsel?
Det ser ud til at alle forhandlere med webshob har udsolgt nr.740, medens der stadig er enkelte der har andre nr. på lager. Ellers vent til 4. september, så skal jeg se om Hejlesen har en.
Hobbykæden har den stadig på deres side,men om den er udsolgt ved jeg ikke.
Den har jeg faktisk bestilt - men jeg endte med at få en S 736 og en løs LokSound 4.0 dekoder med en helt forkert lyd. Til fuld pris - det syntes jeg var for meget, så jeg har returneret maskinen.
Så vidt jeg kan se har Togcenter Gentofte 3-5 stk på lager
Nok et eksempel på manglende opdatering af hjemmeside: Jeg besøgte dem i dag, og de havde ingen, absolut ingen, på lager - hverken til to- eller tre-skinne. Der stod en enkelt 0. generation i en vitrine, men den kunne slet ikke køre, og blev fjernet helt fra butikken efter mit besøg.
Desværre havde de næsten heller ikke nogen af deres dejlige, danske huse tilbage - men jeg fik da en enkelt villa med hjem.
kan kun være enig. det har været i uorden hele 2012, og tilsyneladende gider de ikke fixe det (eller betale for det kommer i orden. IT lagerstyring er ikke raket videnskab). sidst jeg var derude var det jeg 'håbede' på var på lager naturligvis også udsolgt...
så til andre - ring først !!!
0 kan lide
Skrevet af Amagerkaner Tirsdag d. 17/7/2012 - 21:35
Sørgeligt at de fleste danske modelbanebutikker ikke gider at tage deres hjemmeside/webshop seriøst. Jeg havde egentligt troet at Togcenter Gentofte var en at de få der gjorde bare en lille smule ud af siden, men der tog jeg fejl.
Ærgeligt med de mange butikker der ikke kan finde ud af lagerstyring, svare på emails osv. - det er som at være i en tidslomme fra før internettet.
Men er der forskel på 740 og 736 udover litreringen? Fysiske kendetegn?
Det er vist et spørgsmål, der kan besvares på mange måder: Hvis du tænker på modellerne, er jeg overbevist om, at nummeret er den eneste forskel.
Hvis du tænker på originalerne, har de vist være temmeligt ens i perioder, men der har sikkert også været mindre forskelle - som der næsten altid har været, når materiellet når over stadiet som "fabriksnyt". Hvis du mener i dag, er der meget store forskelle: 736 tilhører Museumstog og er køreklar, mens 740 tilhører Nordsjællands Veterantog og står under en stor presenning ved Rungsted remise - midt i en renovering, der i øjeblikket er sat på stand-by.
Når 740 er så vigtig for mig, er det fordi jeg bor nærmest op og ned af Rungsted remise, og min søn har klatret og kravlet rundt på 740 ufatteligt mange gange. Han hedder Sofus og har flere gange spurgt, om der ikke findes et "S" lokomotiv - så jeg køber det lige så meget af hensyn til ham. Det er en flot model, Hobbytrade har begået, men da jeg kører jysk, har den i princippet ikke meget at gøre i min samling.
Hvis du undrer dig over, at jeg har returneret 736, er det fordi jeg denne gang havde besluttet, at jeg ville betale mig fra at få en køreklar maskine, jeg kunne være glad for - uden at skulle ordne en masse selv. Det var det, Hobbykæden reklamerede med, og det var den vare, jeg bestilte. Jeg kan naturligvis godt omlitrere den selv, men så er præmissen om at betale sig fra det hele lissom væk. Ken Rosa ringede til mig og beklagede, han ikke kunne skaffe 740, jeg accepterede en 736, jeg accepterede også at få den med en dekoder med en forkert lyd - men jeg fik ikke at vide, at jeg selv skulle montere dekoderen, og heller ikke, at jeg ville få en LokSound 4.0 i stedet for 3.5.
LokSound versionen er ikke ligegyldig, da man ikke kan bruge de samme lyde i dem begge: Da jeg selv skulle sørge for lyden udenom Hobbykæden, var det derfor afgørende vigtigt at få den rigtige LokSound version. Jeg mistede tilliden og lysten til at handle, da jeg uden advarsel fik den forkerte LokSound version.
Jeg ved at jeg har haft Klaus/moppe til at gøre det for mig. Et lydprosjekt lavet til loksound3 kunne han, med nogle små rettelser lægge i en loksound4.
Jeg købte en S 740 hos Tim i Frederikshavn for et par uger siden. Kan kun sige den kører perfekt. Prøvekørsel kan ses på følgende link:
http://www.sydbanen.dk/21370038
F.Ormstrup
Det ser ud til at alle forhandlere med webshob har udsolgt nr.740, medens der stadig er enkelte der har andre nr. på lager.
Ellers vent til 4. september, så skal jeg se om Hejlesen har en.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
jimmyoldtimer
Hobbykæden har den stadig på deres side,men om den er udsolgt ved jeg ikke.
http://www.hobbykaeden.dk/default.php?page=produktoversigt&gruppeid=22&undergruppe=162
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
marrix
IT Udvikler
Valby
Så vidt jeg kan se har Togcenter Gentofte 3-5 stk på lager
http://www.modeltog.nu/product_info.php?cPath=1_8_103&products_id=20858
- Martin
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Flemming.
Hvis jeg ikke har fundet en inden da, ville det være dejligt.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Jimmy.
Den har jeg faktisk bestilt - men jeg endte med at få en S 736 og en løs LokSound 4.0 dekoder med en helt forkert lyd. Til fuld pris - det syntes jeg var for meget, så jeg har returneret maskinen.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Martin.
Fedt - det vil jeg prøve i næste uge.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Martin.
Nok et eksempel på manglende opdatering af hjemmeside: Jeg besøgte dem i dag, og de havde ingen, absolut ingen, på lager - hverken til to- eller tre-skinne. Der stod en enkelt 0. generation i en vitrine, men den kunne slet ikke køre, og blev fjernet helt fra butikken efter mit besøg.
Desværre havde de næsten heller ikke nogen af deres dejlige, danske huse tilbage - men jeg fik da en enkelt villa med hjem.
MVH
Lars
Traxx
kan kun være enig. det har været i uorden hele 2012, og tilsyneladende gider de ikke fixe det (eller betale for det kommer i orden. IT lagerstyring er ikke raket videnskab). sidst jeg var derude var det jeg 'håbede' på var på lager naturligvis også udsolgt...
så til andre - ring først !!!
Amagerkaner
Er der nogen, der kender en forhandler, der har en S 740 til to-skinne kørsel?
Her er en mulighed:
http://shop.paa-sporet.com/modeljernbane-rullende-materiel-119/1-87-h0-h0e-h0m-123/danmark-140/traekkraft-ii-iii-221/hobby-trade-150740-dsb-s-740-dc-analog-7363.html
Finn Lekbo
Selvstændig
Jeg har 2 x DC og 2 x AC litra S 740.
mvh
Finn
Bedste Futhilsen
marrix
IT Udvikler
Valby
Sørgeligt at de fleste danske modelbanebutikker ikke gider at tage deres hjemmeside/webshop seriøst. Jeg havde egentligt troet at Togcenter Gentofte var en at de få der gjorde bare en lille smule ud af siden, men der tog jeg fejl.
Ærgeligt med de mange butikker der ikke kan finde ud af lagerstyring, svare på emails osv. - det er som at være i en tidslomme fra før internettet.
- Martin
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Finn.
Det lyder spændende: Er de renoverede, eller er de fra den første sending, der kører elendigt?
MVH
Lars
Finn Lekbo
Selvstændig
Hej Lars
De er fra anden sending, men jeg prøvekører dem selvfølgelig inden aflevering.
mvh
Finn
Bedste Futhilsen
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Nu er jeg lidt uvidende...:
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Amagerkaner
Mvh Steen
Ole Vedel
Mvh Steen
Og dem som var længst i drift ved DSB.
Mvh.Ole Vedel
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Steen.
Det er vist et spørgsmål, der kan besvares på mange måder: Hvis du tænker på modellerne, er jeg overbevist om, at nummeret er den eneste forskel.
Hvis du tænker på originalerne, har de vist være temmeligt ens i perioder, men der har sikkert også været mindre forskelle - som der næsten altid har været, når materiellet når over stadiet som "fabriksnyt". Hvis du mener i dag, er der meget store forskelle: 736 tilhører Museumstog og er køreklar, mens 740 tilhører Nordsjællands Veterantog og står under en stor presenning ved Rungsted remise - midt i en renovering, der i øjeblikket er sat på stand-by.
Når 740 er så vigtig for mig, er det fordi jeg bor nærmest op og ned af Rungsted remise, og min søn har klatret og kravlet rundt på 740 ufatteligt mange gange. Han hedder Sofus og har flere gange spurgt, om der ikke findes et "S" lokomotiv - så jeg køber det lige så meget af hensyn til ham. Det er en flot model, Hobbytrade har begået, men da jeg kører jysk, har den i princippet ikke meget at gøre i min samling.
Hvis du undrer dig over, at jeg har returneret 736, er det fordi jeg denne gang havde besluttet, at jeg ville betale mig fra at få en køreklar maskine, jeg kunne være glad for - uden at skulle ordne en masse selv. Det var det, Hobbykæden reklamerede med, og det var den vare, jeg bestilte. Jeg kan naturligvis godt omlitrere den selv, men så er præmissen om at betale sig fra det hele lissom væk. Ken Rosa ringede til mig og beklagede, han ikke kunne skaffe 740, jeg accepterede en 736, jeg accepterede også at få den med en dekoder med en forkert lyd - men jeg fik ikke at vide, at jeg selv skulle montere dekoderen, og heller ikke, at jeg ville få en LokSound 4.0 i stedet for 3.5.
LokSound versionen er ikke ligegyldig, da man ikke kan bruge de samme lyde i dem begge: Da jeg selv skulle sørge for lyden udenom Hobbykæden, var det derfor afgørende vigtigt at få den rigtige LokSound version. Jeg mistede tilliden og lysten til at handle, da jeg uden advarsel fik den forkerte LokSound version.
MVH
Lars
Bent_P
Jyllands hovedstad
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Bent.
Øh, ja, men da kun, hvis man lyd-projektet - ikke hvis man f.eks. downloader en lyd fra ESUs hjemmeside.
Eller tager jeg fejl?
MVH
Lars
Ole Vedel
Da' Bent.
Øh, ja, men da kun, hvis man lyd-projektet - ikke hvis man f.eks. downloader en lyd fra ESUs hjemmeside.
Eller tager jeg fejl?
Loksound 4 softwaren kan importere V3 lydprojekter, men hvis der er korte lyde, jeg mener det er under 0,48 sekunder går der ged i lydene.
Nogle forsvinder og andre kommer på et forkert tidspunkt.
Hvis man har valgt at bruge alternativ lyd funktionen kommer der også fejl.
Derfor er mit S-projekt lavet 2 gange, som V3,5 og som V4.
Mvh.Ole Vedel
cfrost
Hej Ole
Er det S-projekt til at få fat i
og hvad koster det i givet fald ?
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
For de nysgerrige har Ole skam lagt en fin YouTube video med S-lyden i denne tråd.
MVH
Lars
Bent_P
Jyllands hovedstad
Hilsen Bent P.
tøf tøf
Vemmelev
Se, nu bliver det jo spændende..:
Kan Lekbo levere en s-maskine med korrekt lyd?? Uagtet litrering? " skinne version...
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Ole Vedel
Hej Ole
Er det S-projekt til at få fat i
og hvad koster det i givet fald ?
Det er et Togdillen projekt. opdatering/ny dekoder
Mvh. Ole Vedel
Finn Lekbo
Selvstændig
Svar til Steen
Jeg kan kun levere maskinen ,ikke lyddecoderen.
mvh
Finn
Bedste Futhilsen
Hippie02
Speditør
Næstved
Jeg købte en S 740 hos Tim i Frederikshavn for et par uger siden. Kan kun sige den kører perfekt. Prøvekørsel kan ses på følgende link: http://www.sydbanen.dk/21370038
Modeltog - vitaminer for sjælen
http://www.sydbanen.dk
tøf tøf
Vemmelev
skinneversion... Tja, der skulle have stået 2- skinneversion.... alt er vel skinneversion...
Nå, hvis den rare Lekbo har en 2-skinne til mig, er der så "nogen" der kan skaffe/programmere/indstille lyden for mig, evt mod beskeden betaling..?
Mvh Steen
Bent_P
Jyllands hovedstad
Det kan Togdillen.
Hilsen Bent P.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Så er det lykkedes mig at finde en dejlig S 740 i velkørende stand.
Tak til alle, der hjalp med jagten.
MVH
Lars